Pagina 1 van 33 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 811 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Stop the press => Warner kiest voor Blu-ray

    Het ziet er naar uit dat het met de format-war gedaan is...



    WARNER BROS. ENTERTAINMENT TO RELEASE ITS HIGH-DEFINITION DVD TITLES
    EXCLUSIVELY IN THE BLU-RAY DISC FORMAT BEGINNING LATER THIS YEAR

    Decision Made in Response to Strong Consumer Preference for Format

    (January 4, 2008 - Burbank, CA) - In response to consumer demand, Warner Bros.
    Entertainment will release its high-definition DVD titles exclusively in the
    Blu-ray disc format beginning later this year, it was announced today by Barry
    Meyer, Chairman & CEO, Warner Bros. and Kevin Tsujihara, President, Warner
    Bros. Home Entertainment Group.

    "Warner Bros.' move to exclusively release in the Blu-ray disc format is a
    strategic decision focused on the long term and the most direct way to give
    consumers what they want," said Meyer. "The window of opportunity for high-
    definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We
    believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for
    mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most
    importantly, consumers."

    Warner Home Video will continue to release its titles in standard DVD format
    and Blu-ray. After a short window following their standard DVD and Blu-ray
    releases, all new titles will continue to be released in HD DVD until the end
    of May 2008.

    "Warner Bros. has produced in both high-definition formats in an effort to
    provide consumer choice, foster mainstream adoption and drive down hardware
    prices," said Jeff Bewkes, President and Chief Executive Officer, Time Warner
    Inc., the parent company of Warner Bros. Entertainment. "Today's decision by
    Warner Bros. to distribute in a single format comes at the right time and is
    the best decision both for consumers and Time Warner."

    "A two-format landscape has led to consumer confusion and indifference toward
    high definition, which has kept the technology from reaching mass adoption and
    becoming the important revenue stream that it can be for the industry," said
    Tsujihara. "Consumers have clearly chosen Blu-ray, and we believe that
    recognizing this preference is the right step in making this great home
    entertainment experience accessible to the widest possible audience. Warner
    Bros. has worked very closely with the Toshiba Corporation in promoting high
    definition media and we have enormous respect for their efforts. We look
    forward to working with them on other projects in the future.

    zie ook : http://www.usatoday.com/tech/product...-blu-ray_N.htm

    en : http://www.reuters.com/article/rbssC...32340820080104

  2. #2

    Standaard

    Yep, las het net ook op 'engadget'.. Das een hele grote die nu exclusief naar BD gaat.. De vraag wordt nu dan ook wat Universal gaat doen uiteindelijk, Paramount is voorlopig nog even exclusief (nog een maand of 13).. Maar zo lijkt het er wel op dat BD toch gaat 'winnen'.. Ook wordt BD nu nog wat populairder (onder de mode-idioten) omdat Apple ook heeft aangekondigd mac's te gaan voorzien van BD drives..

  3. #3

    Standaard

    Dat zou erg teleurstellend zijn als het waar is. Ik koop veel HD DVD's van Warner, maar als ze stoppen met HD DVD dan is het gewoon weer DVD's van hun voor mij.

  4. #4

    Standaard

    Zitten we godverdomme weer aan regiocodering vast. Het zwakste is nog wel dat men dit besluit schijnbaar enkel heeft genomen om de oorlog te beeindigen en niet omdat men blu-ray echt de betere keuze vind. Hoe dan ook het is voorbij. Legt zich erbij neer dat hij een playstation 3 moet gaan halen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Yep, las het net ook op 'engadget'.. Das een hele grote die nu exclusief naar BD gaat.. De vraag wordt nu dan ook wat Universal gaat doen uiteindelijk, Paramount is voorlopig nog even exclusief (nog een maand of 13).. Maar zo lijkt het er wel op dat BD toch gaat 'winnen'.. Ook wordt BD nu nog wat populairder (onder de mode-idioten) omdat Apple ook heeft aangekondigd mac's te gaan voorzien van BD drives..

    Het gerucht ging al een hele tijd dat 2 grote studio`s op het punt stonden om `over te stappen` , maar dat ze hun beslissing af lieten hangen van wat de ander ging doen.
    De ene zou dan WB zijn die exclusief zou gaan voor BD en in dat geval zou Universal ook over gaan stappen op BD. Eventjes afwachten dus, maar het zou me niet verbazen....
    Laatst aangepast door windoweyez : 04-01-2008 om 21:22

  6. #6
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Right, dit zal wel het einde betekenen voor HD-DVD. Da's jammer, was net lekker bezig met mijn collectie...

  7. #7

    Standaard

    Jammer voor de HD DVD supporters, maar het lijkt erop dat de oorlog nu eindelijk voorbij is. Paramount gaat vast weer terug naar BD zodra ze kunnen en die geplande HD DVD releases van New Line kunnen we denk ik wel vergeten.

  8. #8

    Standaard

    Toch een kleine brok in mijn keel. Hoewel ik nu in bezit ben van een hd dvd-speler was ik altijd van plan om een bd-speler aan te schaffen, alleen wachten op een betaalbare profile 1.1/2.0 speler. Jammer, evenwicht is toch flink richting blu ray geslagen met regiocodering!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Zitten we godverdomme weer aan regiocodering vast.
    Mensen leren inderdaad niet van fouten uit het verleden. Een keuze voor Blu-ray betekend voor gebruikers in feite een keuze voor het einde van import uit andere regio's, en dus een keuze voor een verschraling van het aanbod van content. En als filmliefhebber zou dat voor mij nooit een optie zijn.

  10. #10

    Standaard

    Gelukkig heb ik niet zoveel HD-DVD titels, toch beklaag ik het me nu dat ik zo'n speler heb, Harry Potter box zal ik nu moeten aanschaffen op blu ray, en ook Batman Begins zal nu wel naar het blu-ray kamp verschoven worden.
    BD (1243) What i Watch

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Gelukkig heb ik niet zoveel HD-DVD titels, toch beklaag ik het me nu dat ik zo'n speler heb, Harry Potter box zal ik nu moeten aanschaffen op blu ray, en ook Batman Begins zal nu wel naar het blu-ray kamp verschoven worden.
    Nou, voor mij geld juist het tegenovergestelde. Morgen ga ik toch nog maar even die Potter-box op HD DVD aanschaffen, en ik ga ook maar even met prio andere Warner-schijven aanschaffen. De eerstkomende paar jaar ga ik toch echt geen nieuwe speler kopen.

  12. #12

    Standaard

    Ik mijn Harry Potter HD box proberen te verkopen door dit nieuws, iemand interesse
    BD (1243) What i Watch

  13. #13
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Nou, voor mij geld juist het tegenovergestelde. Morgen ga ik toch nog maar even die Potter-box op HD DVD aanschaffen, en ik ga ook maar even met prio andere Warner-schijven aanschaffen. De eerstkomende paar jaar ga ik toch echt geen nieuwe speler kopen.
    Zodra ik een leuk geprijste Blu-Ray 2.0 speler zie, zal ik wel tot aanschaf overgaan. Was ik sowieso al van plan trouwens...

    Ik zal denk ik voorlopig geen HD-DVD meer aanschaffen, nog even wachten met welk antwoord Toshiba/Microsoft komen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Mensen leren inderdaad niet van fouten uit het verleden. Een keuze voor Blu-ray betekend voor gebruikers in feite een keuze voor het einde van import uit andere regio's, en dus een keuze voor een verschraling van het aanbod van content. En als filmliefhebber zou dat voor mij nooit een optie zijn.
    Zelf importeer ik veel anime uit amerika dus dit is erg slecht nieuws voor mij. Al valt het waarschijnlijk nog wel mee aangezien amerika en japan nu in dezelfde regio zitten en de markt zowiezo te klein is om de Europese import te blokkeren.

  15. #15

    Standaard

    Jup, ik herinner me nog het bericht een paar maand geleden dat Warner exclusief zou gaan. Velen op DVD.nl geloofden er niets van en hier zijn we dan. Gelukkig ook de meeste op BR gekocht. Ik had een voorgevoel...
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  16. #16
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Mensen leren inderdaad niet van fouten uit het verleden. Een keuze voor Blu-ray betekend voor gebruikers in feite een keuze voor het einde van import uit andere regio's, en dus een keuze voor een verschraling van het aanbod van content. En als filmliefhebber zou dat voor mij nooit een optie zijn.
    Ach, die regio codering voor normale DVDs daar merk je toch ook niet veel (meer) van? Zal voor Blu-Rsy waarschijnlijk wel dezelfde kant op gaan....

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Asphyxion Bekijk bericht
    Ach, die regio codering voor normale DVDs daar merk je toch ook niet veel (meer) van? Zal voor Blu-Rsy waarschijnlijk wel dezelfde kant op gaan....
    Nou het schijnt dat de regiocoderin bij BD vele malen lastiger is en vaak niet simpel via een firmwareupdate te omzeilen is (maar goed hopelijk kan het toch).. Maar gelukkig zijn er meer dan genoeg BD's waar geen regiocodering op zit..

  18. #18
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Nou het schijnt dat de regiocoderin bij BD vele malen lastiger is en vaak niet simpel via een firmwareupdate te omzeilen is (maar goed hopelijk kan het toch).. Maar gelukkig zijn er meer dan genoeg BD's waar geen regiocodering op zit..
    Dan koop je toch gewoon een tweede speler er bij (wanneer de speler cheaper worden)?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Asphyxion Bekijk bericht
    Ach, die regio codering voor normale DVDs daar merk je toch ook niet veel (meer) van? Zal voor Blu-Rsy waarschijnlijk wel dezelfde kant op gaan....
    Niet waarschijnlijk. De vorm van regiocodering van Blu-ray is niet alleen veel sterker als die van DVD, maar de patenthouders (onder leiding van Sony) controleren er ook veel strenger op. De tijd van simpele regiohacks d.m.v. het invoeren van wat nummertjes op je afstandbediening is voorgoed voorbij.

  20. #20

    Standaard

    Is er trouwens al een standalone profile 1.1/2.0 speler op de Nederlandse markt? Kijk alvast rond...

  21. #21

    Standaard

    lekker, net vorige maand Toshiba EP35 gekocht; kocht discs puur op kwaliteit/prijs (zit op ongeveer 55 % HD-dvd) laatst bij play actie en RAF actie aardig wat HD-dvd besteld....

    BR's haal ik vnl uit Amerika vanwege gunstige prijs en vaak leuke acties, nadeel is inderdaad niet altijd regiovrij en vaak ontbreken NL subs

    Dit zal ook wel betekenen dat de prijs van BR's hier in Europa niet omlaag zal gaan

    Was al van plan om BR-speler te kopen (PS3) maar wacht nog even vanwege software ontwikkelingen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #22

    Standaard

    Grote stap dit, Warner hoort toch wel bij de grootste.

    Gelukkig voor HD DVD mensen zijn veel toppers al uitgebracht..
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  23. #23

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Is er trouwens al een standalone profile 1.1/2.0 speler op de Nederlandse markt? Kijk alvast rond...
    Nog zoiets: wat zijn profile 1.1 of 2.0 spelers en waarom wil je daar over nadenken? Wanneer word Blu-ray nou eens een echte standaard i.p.v. al die revisies met al die wisselende specificaties? Momenteel is een overstap van HD DVD naar BR alleen maar een achteruitgang.

  25. #25

    Standaard

    Zucht is dat nou zo erg?

    1.1 extra video + audio circuit voor PIP in HD. (zonder 1.1 speler heb je dacht ik PiP in SD) tevens 512 MB geheugen (HDD kan ook)
    2.0 1GB geheugen + ethernet ivm online functies (op het niveau van HD DVD)

    2.0 schijven zijn compatible met 1.0 spelers alleen zonder gebruik van de extra 2.0 content.

    Zo erg is het toch niet? tov Blu Ray heeft HD dvd NU meer functies ja maar om nou van achteruitgang te spreken ? Mijn films zijn er iig niet slechter op hoor!
    DVD had in het verleden ook verschillen, DD DTS any1?

    [edit] om even ontopic te blijven Een leuke ontwikkeling, persoonlijk boeit het me niet veel wie er nou gaat winnen. Wel dat er nu aan de formaat oorlog een einde lijkt te komen boeit me wel. Al was het alleen maar dat het gebash naar beide formaten ophoudt.
    Laatst aangepast door Frank J. : 04-01-2008 om 22:36

Pagina 1 van 33 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •