Pagina 2 van 33 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 811 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Nog zoiets: wat zijn profile 1.1 of 2.0 spelers en waarom wil je daar over nadenken? Wanneer word Blu-ray nou eens een echte standaard i.p.v. al die revisies met al die wisselende specificaties? Momenteel is een overstap van HD DVD naar BR alleen maar een achteruitgang.
    Blu-ray is nog steeds te duur en incompleet om echt de mainstream markt op te gaan. Ik ben echter bang dat men dit toch zal doen met als gevolg dat Consumenten straks gewoon worden belazerd met spotgoedkope 1.0 spelers. De playstation 3 blijft voorlopig de beste speler en dit nieuws zou wel eens Sony wel eens een boost kunnen opleveren in de console-war.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Zucht is dat nou zo erg?

    1.1 extra video + audio circuit voor PIP in HD. (zonder 1.1 speler heb je dacht ik PiP in SD) tevens 512 MB geheugen (HDD kan ook)
    2.0 1GB geheugen + ethernet ivm online functies (op het niveau van HD DVD)

    2.0 schijven zijn compatible met 1.0 spelers alleen zonder gebruik van de extra 2.0 content.

    Zo erg is het toch niet? tov Blu Ray heeft NU HD dvd meer funcities ja maar om nou van achteruitgang te spreken ? Mijn films zijn er iig niet slechter op hoor!
    DVD had in het verleden ook verschillen, DD DTS any1?
    Wat ik bedoel is dat je iedere HD DVD op iedere HD DVD-speler kunt afspelen en daarbij alle functies kunt gebruiken, net als bij de gewone DVD. Het is toch een beetje triest dat men in feite nog druk bezig is met het ontwikkelen van de Blu-ray standaard en dat je als gebruiker er rekening mee moet houden dat je speler bepaalde functionaliteiten van een schijf niet kunt benutten. Als DVD en HD DVD-gebruiker is dat voor mij een duidelijke downgrade en aan "casual" gebruikers die net aan HD beginnen is het gewoon niet uit te leggen dat allerlei dingen niet werken of niet ondersteund worden. Dat lijstje van jou zou helemaal niet mogen bestaan imo.

  3. #28

    Standaard

    Ik wil al het materiaal op een blu ray schijf op mijn toekomstige bd-speler kunnen afspelen. Vandaar dat ik wacht op profile 1.1. Ik denk dat dat een uitstekende argument is om daarover na te denken. Heb ook liever een kant en klare bd-speler maarja... zolang het er nog niet is, is het afwachten.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik wil al het materiaal op een blu ray schijf op mijn toekomstige bd-speler kunnen afspelen. Vandaar dat ik wacht op profile 1.1. Ik denk dat dat een uitstekende argument is om daarover na te denken. Heb ook liever een kant en klare bd-speler maarja... zolang het er nog niet is, is het afwachten.
    De Panasonic DMP-BD30 "is the first Blu-ray Disc™ player to support the Final Standard Profile."
    => http://panasonic.co.jp/pavc/global/b...ures/main.html

    Spijtig genoeg enkel nog maar in de USA op de markt.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Andrew-Kenneth Bekijk bericht
    De Panasonic DMP-BD30 "is the first Blu-ray Disc™ player to support the Final Standard Profile."
    => http://panasonic.co.jp/pavc/global/b...ures/main.html

    Spijtig genoeg enkel nog maar in de USA op de markt.
    Zo goed is dat ding (helaas) niet. Heb er bewust niet voor gekozen die te importeren...

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Wat ik bedoel is dat je iedere HD DVD op iedere HD DVD-speler kunt afspelen en daarbij alle functies kunt gebruiken, net als bij de gewone DVD. Het is toch een beetje triest dat men in feite nog druk bezig is met het ontwikkelen van de Blu-ray standaard en dat je als gebruiker er rekening mee moet houden dat je speler bepaalde functionaliteiten van een schijf niet kunt benutten. Als DVD en HD DVD-gebruiker is dat voor mij een duidelijke downgrade en aan "casual" gebruikers die net aan HD beginnen is het gewoon niet uit te leggen dat allerlei dingen niet werken of niet ondersteund worden. Dat lijstje van jou zou helemaal niet mogen bestaan imo.
    Klopt vanuit dat punt ga je erop terug dat geef ik toe. Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben van he BluRay heeft dat wel standaard waarom HD dvd niet b.v.

    Maar ook dvd was in het begin nog opkomend. Ik weet nogwel dat ik een DTS optische uitgang had en dan moest je ook een DTS receiver hebben. Het is niet iets nieuws voor de consument, wel vervelend. En aangezien we het hier hebben over early adopters zal het grote publiek er niet mee in aanraking komen. Profile 1.1 wordt vanaf eind dit jaar volgens mij beetje main stream en 2.0 is misschien niet eens verplicht. Mainstream verkoop zal pas 2009-2010 worden denk ik en dan zullen de standaarden allemaal lekker vast zijn

  7. #32

    Standaard

    Tja de profielen blijven een probleem. Het is nu taak aan de BDA om te zorgen dat men betaalbare 1.1 spelers op de markt krijgt. Internet verbinding is leuk maar niet echt een grote toevoeging. Nu maakt tenslotte ook bijna niemand gebruik van de dvd-rom mogelijkheden en aangezien de (exclusieve) content op het internet staat en niet op het schijfje voel je jezelf als consument dan zowiezo minder belazerd als je er niet bij kan. Ik vrees echter dat het dumpen van 1.0 spelers onvermijdelijk is.

  8. #33

    Standaard

    Zal eens een recent quotje aanhalen (uit dit topic: "Warner Bros. has no plans to drop HD neutrality" )

    "As for speculation that the studio is waiting for Q4 sales results before making an announcement of format exclusivity -- perhaps even as soon as this January's CES in Las Vegas -- Noonan shot down any such short-term scenarios.

    Like any major company, we are always reviewing our strategies in every aspect of our business, it is what smart companies do. I can't say what may happen five, ten years down the line. But right now, Warner Bros. has made no decision to change course. We are still onboard with both formats, and will continue [with a strong line-up of new releases and catalog titles], just as we have in the past in supporting HD DVD and Blu-ray." (originele BRON )

    We zijn dus voor de zoveelste keer flink genaaid door een groot bedrijf! Eerder deed Microsoft t bijvoorbeeld met z'n XBox360 Elite (en alle geruchten rond die console met HDMI). Elke keer wordt je gewoon doelbewust op t verkeerde been gezet zodat zij maar zoveel mogelijk van de al opgebouwde voorraad kwijtraken. Echt kotsmisselijk wordt ik hiervan.....
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 04-01-2008 om 23:08

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ettepet Bekijk bericht
    Zo goed is dat ding (helaas) niet. Heb er bewust niet voor gekozen die te importeren...
    Hier kan je een uitgebreide review van deze speler lezen.

    => http://reviews.cnet.com/video-player...-32730548.html

    Tegen de tijd dat hij bij ons verkrijgbaar is zal hij wellicht niet meer de enige "Final Standard Profile" speler zijn.

  10. #35

    Standaard

    Hoe ken je zo'n speler in vredesnaam Final Standard noemen als er nog een profile 2.0 (en wie zegt dat t daarbij blijft?) aankomt????

  11. #36

    Standaard

    Ik krijg binnenkort via een Sony actie een nieuwe PS3, dus voor mij is het te hopen dat ik met dat ding alles kan afspelen zonder veel gedonder.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Zal eens een recent quotje aanhalen (uit dit topic: "Warner Bros. has no plans to drop HD neutrality" )

    "As for speculation that the studio is waiting for Q4 sales results before making an announcement of format exclusivity -- perhaps even as soon as this January's CES in Las Vegas -- Noonan shot down any such short-term scenarios.

    "Like any major company, we are always reviewing our strategies in every aspect of our business, it is what smart companies do. I can't say what may happen five, ten years down the line. But right now, Warner Bros. has made no decision to change course. We are still onboard with both formats, and will continue [with a strong line-up of new releases and catalog titles], just as we have in the past in supporting HD DVD and Blu-ray." (originele BRON )

    We zijn dus voor de zoveelste keer flink genaaid door een groot bedrijf! Eerder deed Microsoft t bijvoorbeeld met z'n XBox360 Elite (en alle geruchten rond die console met HDMI). Elke keer wordt je gewoon doelbewust op t verkeerde been gezet zodat zij maar zoveel mogelijk van de al opgebouwde voorraad kwijtraken. Echt kotsmisselijk wordt ik hiervan.....
    Er zal ongetwijfeld een flinke som geld zijn betaald voor deze overstap. Warner was een hele actieve publisher van content voor beide standaarden, en ze waren zelfs bezig met een eigen standaard voor een "dual format" disc bezig die zowel een Blu-ray als een HD DVD zijde bevatte. Na de bekendmaking van vandaag is het niet meer zo vreemd dat we daar de laatste maanden niets meer over gehoord hebben.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Er zal ongetwijfeld een flinke som geld zijn betaald voor deze overstap. Warner was een hele actieve publisher van content voor beide standaarden, en ze waren zelfs bezig met een eigen standaard voor een "dual format" disc bezig die zowel een Blu-ray als een HD DVD zijde bevatte. Na de bekendmaking van vandaag is het niet meer zo vreemd dat we daar de laatste maanden niets meer over gehoord hebben.
    We hebben daar wel wat van gehoord. Een paar weken/maanden terug heeft WB bekend gemaakt dat ze de ontwikkeling van die combo-disc op de lange baan hadden geschoven. Dat zal nu wel helemaal gecanceld zijn.

  14. #39

    Standaard

    Het zou tijd worden. Eindelijk kunnen we dan The Matrix, Batman Begins en V For Vendetta gaan verwachten. Goede tijden !
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong Bekijk bericht
    Het zou tijd worden. Eindelijk kunnen we dan The Matrix, Batman Begins en V For Vendetta gaan verwachten. Goede tijden !
    In de tussentijd kijk ik ze gewoon nog een keertje op HD-dvd als je het niet erg vind.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Ik krijg binnenkort via een Sony actie een nieuwe PS3, dus voor mij is het te hopen dat ik met dat ding alles kan afspelen zonder veel gedonder.
    PS3 is op dit moment juist de beste speler op de markt gekeken naar de profielen. Hij ondersteun al 1.1 en het verschil met 2.0 is alleen een ethernet aansluiting en 512 MB meer geheugen. Beide dus aanwezig en toe te passen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Hoe ken je zo'n speler in vredesnaam Final Standard noemen als er nog een profile 2.0 (en wie zegt dat t daarbij blijft?) aankomt????
    Omdat 1.1 verplicht wordt en volgens mij zijn de plannen om 2.0 niet verplicht te maken (of nog niet bekend of het verplicht wordt.)

    Sja 100% zeker weet je het nooit maar de aanpassingen na 2.0 zullen tov hd dvd alleen maar beter zijn aangezien 2.0 op het niveau ligt van hd dvd. Dus dat risico zou je met beide formaten hebben Meer = beter = leuker = hebben = genieten, maar ik heb het idee dat er altijd mensen zijn die bij meer = beter meteen negatief denken ! :P

  17. #42

    Standaard

    Omdat 1.1 verplicht wordt en volgens mij zijn de plannen om 2.0 niet verplicht te maken (of nog niet bekend of het verplicht wordt.)
    Ik heb ook het idee dat 1.1 de normale standaard word en 2.0 een luxe standaard.

  18. #43

    Standaard

    TOKYO, Jan. 4 /PRNewswire/ -- Toshiba is quite surprised by Warner Bros.' decision to abandon HD DVD in favor of Blu-ray, despite the fact that there are various contracts in place between our companies concerning the support of HD DVD. As central members of the DVD Forum, we have long maintained a close partnership with Warner Bros. We worked closely together to help standardize the first-generation DVD format as well as to define and shape HD DVD as its next-generation successor.


    We were particularly disappointed that this decision was made in spite of the significant momentum HD DVD has gained in the US market as well as other regions in 2007. HD DVD players and PCs have outsold Blu-ray in the US market in 2007.


    We will assess the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluate potential next steps. We remain firm in our belief that HD DVD is the format best suited to the wants and needs of the consumer.
    http://www.earthtimes.org/articles/s...e,250140.shtml

  19. #44

    Standaard

    Dit is echt heel treurig. WB is toch een van de meest succesvolle uitgevers en in deze format-war een beslissende spil. Voorlopig ben ik niet van plan om ook maar een vinger richting BR te steken vanwege de regiocodering en de onaffe standaarden. Ook voor de prijs van de spelers en de discs is dit een ongewenste ontwikkeling. Juist door de concurrerende formaten zijn de prijzen de afgelopen maanden flink gekelderd. Helaas werd de echte oorlog voornamelijk in de VS gevochten en hebben we er hier eigenlijk nooit echt van kunnen profiteren en dit zal voorlopig dus wel zo blijven.
    Interessante titels die op HD-DVD uitkomen zal ik nog wel blijven kopen (niks mis met m'n speler ten slotte), maar verder zijn het dan toch weer DVD's of anders de andere kanalen...
    Mijn hardware:
    Pioneer VSX-808RDS | Magnat Metric 5.1 | Xbox 360 + HD-DVD | Toshiba HD-EP30 | Toshiba 32C3500P

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phrenetic Bekijk bericht
    Dit is echt heel treurig. WB is toch een van de meest succesvolle uitgevers en in deze format-war een beslissende spil. Voorlopig ben ik niet van plan om ook maar een vinger richting BR te steken vanwege de regiocodering en de onaffe standaarden. Ook voor de prijs van de spelers en de discs is dit een ongewenste ontwikkeling. Juist door de concurrerende formaten zijn de prijzen de afgelopen maanden flink gekelderd. Helaas werd de echte oorlog voornamelijk in de VS gevochten en hebben we er hier eigenlijk nooit echt van kunnen profiteren en dit zal voorlopig dus wel zo blijven.
    Interessante titels die op HD-DVD uitkomen zal ik nog wel blijven kopen (niks mis met m'n speler ten slotte), maar verder zijn het dan toch weer DVD's of anders de andere kanalen...
    Ik sluit me daar volledig bij aan. Ik blijf voorlopig gewoon bij mijn keuze voor HD en zal deze schijfjes ook blijven kopen. Films die alleen op blu-ray en dvd uitkomen zal ik dan ook op dvd kopen.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    In de tussentijd kijk ik ze gewoon nog een keertje op HD-dvd als je het niet erg vind.
    Op watte ? Oh, die media die praktisch geen support krijgt
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  22. #47

    Standaard

    Zo rampzalig vind ik het ook niet. Gaat ten slotte om de films en niet om de formats. Alleen jammer dat hd dvd niet de toekomst heeft. Om nou br te boycotten gaat mij te ver. Als prijsverhouding goed is, hap ik meteen toe.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong Bekijk bericht
    Op watte ? Oh, die media die praktisch geen support krijgt
    Voorlopig zijn er anders nog zat films wel op HD DVD en niet op Blu-ray te krijgen.

    Je moet je trouwens afvragen of het voor Blu-ray-gebruikers nou echt wel een goed iets is als HD DVD zou verdwijnen of er niet zou zijn geweest. Zonder HD DVD is er voor het BR-consortium geen druk zijn meer om prijzen van spelers te verlagen of om features toe te voegen (zoals webaccess en PiP). Ik denk ook niet dat je dan nog acties kunt verwachten waarbij je BR-schijven gratis krijgt bij aankoop van een speler. De concurrentie tussen HD DVD en Blu-ray is helemaal geen slecht iets wat dat betreft.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Voorlopig zijn er anders nog zat films wel op HD DVD en niet op Blu-ray te krijgen.

    Je moet je trouwens afvragen of het voor Blu-ray-gebruikers nou echt wel een goed iets is als HD DVD zou verdwijnen of er niet zou zijn geweest. Zonder HD DVD is er voor het BR-consortium geen druk zijn meer om prijzen van spelers te verlagen of om features toe te voegen (zoals webaccess en PiP). Ik denk ook niet dat je dan nog acties kunt verwachten waarbij je BR-schijven gratis krijgt bij aankoop van een speler. De concurrentie tussen HD DVD en Blu-ray is helemaal geen slecht iets wat dat betreft.
    Natuurlijk heeft deze concurrentie de prijs veel goed gedaan (voor de consumenten dan) echter hoopte ik al vanaf het begin dat er snel een eind zou komen aan deze strijd. Ik heb nu een PS3 thuis staan en kan daar de meeste films die ik wil hebben prima op afspelen, alleen die paar films die hd-dvd only zijn kan ik vergeten. Om nu voor een aantal films een extra speler aan te schaffen gaat mij te ver, ik wil gewoon alle films op 1 apparaat kunnen afspelen en die wens komt nu hopelijk snel dichterbij.

  25. #50

    Standaard

    Ik ben toch wel blij dat ik mijn geduld heb kunnen bewaren, wacht nog een paar maanden tot de BR spelers wat goedkoper zijn en zal dan we zwichten.Op zich is het pleit hier snel beslecht en dat zal uiteindelijk voor (bijna) iedereen goed nieuws zijn.

Pagina 2 van 33 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •