De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Lana Turner

  1. #1

    Standaard Lana Turner

    Icoon uit de jaren 30-40-50; speelde o.m. de kind/vamp in the Postman Allways Rings Twice en Constance McKenzie in Peyton Place
    Bekend als de'sweatergirl' vanwege haar strakke truitjes.
    Was 7 keer getrouwd. Haar gangsterliefje Johnny Stompanato werd doodgestoken door dochter Cheryl Crane.

    verwacht 8 februari 2008, regio 1 :



    In Madame X uit 1966 vertolkt zij een van haar betere rollen.

  2. #2

    Standaard

    Edit.

    Mijn verzameling Lana Turner dvd's



    Portrait in Black/Madame X - Imitation of Life - PeytonPlace - POstman Allways Rings Twice - the Prodigal



    Ziegfeld Girl - Another Time, Another Place - The Big Cube - the Three Musketeers - Mr Imperium (public domain)



    Dr Jekyll and mr Hyde - the Sea Chase - Love Finds Andy Hardy


    De volgende staan nog op stapel voor aanschaf



    the Bad and the Beautiful ( ik wacht tot de 'snappers' eruit zijn) - the Adventures of Marco Polo (Cary Cooper)


    En films die hopelijk nog eens een officiele DVD release zullen krijgen

    Honky Tonk, Somewhere I'll Find You en Betrayed met Clark Gable
    Johnny Eager met Robert Taylor
    Green Dolphin Street met Van Heflin
    Cass Timberlane met Spencer Tracy
    A Life of Her Own met Ray Milland
    Diane met Roger Moore (is wel in omloop maar slechte kwaliteit))
    By Love Posessed (top billing)
    Laatst aangepast door Herman ter Lingen : 18-03-2008 om 16:29 Reden: update

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Haar gangsterliefje Johnny Stompanato werd doodgestoken door dochter Cheryl Crane.
    Of Lana Turner had het zelf gedaan. Jaren na haar dood, liet Eric Root (haar kapper en later haar begeleider) weten wat ze hem ooit had verteld: "I killed the son-of-a-bitch. And I'd do it again..."

    Die Stompanato was een erg jaloerse en agressieve kerel. Hij zou zelfs Sean Connery hebben bedreigd met een pistool op de set van Another Time, Another Place, omdat hij dacht dat Connery en Turner een verhouding met elkaar hadden. Het hele verhaal staat trouwens in de nieuwe Empire Magazine (# 226).
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac Bekijk bericht
    Of Lana Turner had het zelf gedaan. Jaren na haar dood, liet Eric Root (haar kapper en later haar begeleider) weten wat ze hem ooit had verteld: "I killed the son-of-a-bitch. And I'd do it again..."

    Die Stompanato was een erg jaloerse en agressieve kerel. Hij zou zelfs Sean Connery hebben bedreigd met een pistool op de set van Another Time, Another Place, omdat hij dacht dat Connery en Turner een verhouding met elkaar hadden. Het hele verhaal staat trouwens in de nieuwe Empire Magazine (# 226).

    Interessante tip. Ga ik eens op de kop zien te tikken.
    Ik heb hier ook nog een boek liggen over het leven van Lana, dat moet ik nog steeds eens helemaal lezen. Ze was in elk geval niet vies van de mannen. Wat dat betreft was ze een 'gevaarlijke' vrouw.
    Op het witte doek was ze een prachtige verschijning, vooral in de kleurenprenten.

  6. #6

    Standaard

    Hallo allemaal,
    Ik weet dat dit een oude post is, maar heeft iemand misschien de films "The Merry Widow", "Latin Lovers" en "Love has many faces" met ondertiteling? Engelse ondertiteling is ook prima.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •