Bekijk uitslag poll: Welke video disc formaten gebruik je?

Stemmers
91. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Enkel DVD

    27 29,67%
  • DVD en Blu-ray

    31 34,07%
  • DVD en HD DVD

    10 10,99%
  • DVD, Blu-ray en HD DVD

    22 24,18%
  • Anders..

    1 1,10%
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 55 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Waar zet je al die DVD's man!!! Heb zelf al moeite met een 200-tal een plaatsje te geven.

    Geloof me, ik heb met dit beetje ook de grootste moeite en kan er nog een paar kwijt en moet dan ook weer eens vreselijk gaan piekeren waar de volgende 1750 terecht moeten komen:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  2. #27

  3. #28

    Standaard

    DVD en HD-DVD voorlopig alleen. Noodgedwongen géén BD omdat ik de PS3 echt een foeilelijk ding vind en er nog steeds geen mooie betaalbare standalone 2.0 speler te krijgen is. Einde van het jaar misschien. Tot die tijd geniet ik met volle teugen van HD-DVD!
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  4. #29

    Standaard

    DVD en BD. En dit alles op mijn PS3: de beste BD speler van het moment. Ook DVDs zien er prachtig uit doordat de PS3 erg goed upscaled. Heb hem eigenlijk alleen voor de games gekocht want de andere next gen console op de markt is echt een POS met betaald online. Toch maar mijn DVD speler op marktplaats gezet, niet meer nodig. PS3 dus lekker updaten naar 2.0 speler in de toekomst en nu wachten op de LotR en Matrix boxen!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art Bekijk bericht
    DVD en HD-DVD voorlopig alleen. Noodgedwongen géén BD omdat ik de PS3 echt een foeilelijk ding vind en er nog steeds geen mooie betaalbare standalone 2.0 speler te krijgen is. Einde van het jaar misschien. Tot die tijd geniet ik met volle teugen van HD-DVD!
    Vind je de PS3 echt zo lelijk? Ik heb hem achter mijn TV staan, maar dat is meer uit ruimte besparing. Het is echt een hele goede BD / DVD speler. Maar goed, smaken verschillen want je hebt wel een HD-DVD speler gekocht (die vind ik weer foeilelijk - Medion / Aldi look ).

  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Voorlopig enkel nog dvd, wacht ook wel tot er 1 winnaar is. Daarnaast heb ik nog een gewone "ouderwetse" breedbeeld tv, dus Blu Ray heeft ook nog niet zo veel nut voor mij.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Voorlopig enkel nog dvd, wacht ook wel tot er 1 winnaar is. Daarnaast heb ik nog een gewone "ouderwetse" breedbeeld tv, dus Blu Ray heeft ook nog niet zo veel nut voor mij.
    Klopt, voor HD films moet je gewoon een HDTV hebben, anders heeft het nauwelijks nut. Maar een winnaar is er al hoor... Moet nu nog even officieel. Op CES was HD-DVD nergens met een stand.

  9. #34

    Standaard

    De tussenstand is momenteel 26x HD DVD tegenover 42x Blu-ray. Daarmee is het ratio in ieder geval stukken lager dan de 1:3 die hier zo vaak als Europese verhouding word genoemd.
    Laatst aangepast door Richard B. : 15-01-2008 om 12:21

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De tussenstand is momenteel 26x HD DVD tegenover 42x Blu-ray. Daarmee is het ratio in ieder geval stukken lager dan de 1:3 die hier zo vaak als Europese verhouding word genoemd.
    Tja, meeste freaks hebben alle bij de HD standaarden. Ik denk dat je beter naar DVD + HD-DVD Vs. DVD + BD. Dan gaat de vergelijking 1:3 wat beter op...

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Tja, meeste freaks hebben alle bij de HD standaarden. Ik denk dat je beter naar DVD + HD-DVD Vs. DVD + BD. Dan gaat de vergelijking 1:3 wat beter op...
    Als dat mainstream gebruikers zijn dan gaat het inderdaad al meer in die richting. Maar ik zit zelf ook bij groep DVD + HD DVD, en ik zou mezelf toch alles behalve "mainstream" willen noemen. De vergelijking gaat dus misschien niet helemaal op.

    Anyway, het grotere aantal echte HT-freaks op dit forum zal de cijfers sowieso wat doen afwijken van het landelijk gemiddelde.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Als dat mainstream gebruikers zijn dan gaat het inderdaad al meer in die richting. Maar ik zit zelf ook bij groep DVD + HD DVD, en ik zou mezelf toch alles behalve "mainstream" willen noemen. De vergelijking gaat dus misschien niet helemaal op.

    Anyway, het grotere aantal echte HT-freaks op dit forum zal de cijfers sowieso wat doen afwijken van het landelijk gemiddelde.
    Klopt. Maar uiteindelijk maakt de 1:3 of 1:2 vergelijking ook niet uit. BD verkoopt toch meer films dan HD-DVD...

    Wel grappig: hoe zou deze poll er over 15 jaar uitzien? Dan staat er BD ipv DVD? Zou HD-DVD dan bij "Anders" staan??? )

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Wel grappig: hoe zou deze poll er over 15 jaar uitzien? Dan staat er BD ipv DVD? Zou HD-DVD dan bij "Anders" staan??? )
    De enige voorspelling die ik doe is dat er dan een item "HD downloads" bij zal staan.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De tussenstand is momenteel 26x HD DVD tegenover 42x Blu-ray. Daarmee is het ratio in ieder geval stukken lager dan de 1:3 die hier zo vaak als Europese verhouding word genoemd.
    Ik krijg ook de indruk dat op het internet in de diverse 'neutrale' forums (dus niet bluray.com op playstation.com) de verhouding HD DVD bezitters en blu-ray bezitters anders is dan de 2:1 of 3:1 verhouding. Kijk bijvoorbeeld naar highdefdigest.

    Zou dat komen doordat internet bezoekers beter geinformeerd zijn?:wink: :wink: :wink:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Klopt. Maar uiteindelijk maakt de 1:3 of 1:2 vergelijking ook niet uit. BD verkoopt toch meer films dan HD-DVD...

    Wel grappig: hoe zou deze poll er over 15 jaar uitzien? Dan staat er BD ipv DVD? Zou HD-DVD dan bij "Anders" staan??? )
    Misschien staat BD dan ook wel bij anders.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Misschien staat BD dan ook wel bij anders.
    Zijn er nog niet genoeg topics om de format-war uit te vechten? Ik wilde de door mezelf gestarte topics graag schoon houden svp.
    Laatst aangepast door Richard B. : 15-01-2008 om 13:34

  17. #42

    Standaard

    Begrijp me niet verkeerd. Dit is geen oorlog maar opbouw.
    Ik bedoel dat BD eerst nog een massaproduct moet worden anders is er over 15 jaar geen poll met BD erin. Hopelijk wordt 't wat want ik wil op korte termijn veel HD films kijken.

    Eigenlijk had deze poll in een algemeen forum moeten staan, dan was het aantal dvd only stemmen groter. Nu lijkt het alsof het merendeel van de dvd.nl leden het HD DVD en Blu-ray forum niet echt leest, of er misschien niet in geinteresseerd is. Als dat het geval is is het lage percentage dvd only stemmers een schrikbarend laag aantal.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Misschien staat BD dan ook wel bij anders.
    Ehhhh, nee. BD is de volgende DVD. Dus die staat dan ipv DVD. Je kunt een grap niet altijd tegen de grappenmaker gebruiken. Soms klopt het namelijk totaal niet.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Begrijp me niet verkeerd. Dit is geen oorlog maar opbouw.
    Ik bedoel dat BD eerst nog een massaproduct moet worden anders is er over 15 jaar geen poll met BD erin. Hopelijk wordt 't wat want ik wil op korte termijn veel HD films kijken.
    Denk je dat we over 15 jaar nog met DVDtjes in onze handen bij de FRS staan? Ik denk nl. van niet.

    Eigenlijk had deze poll in een algemeen forum moeten staan, dan was het aantal dvd only stemmen groter. Nu lijkt het alsof het merendeel van de dvd.nl leden het HD DVD en Blu-ray forum niet echt leest, of er misschien niet in geinteresseerd is. Als dat het geval is is het lage percentage dvd only stemmers een schrikbarend laag aantal.
    Klopt, maar van de andere kant dan komen er ook niet zoveel HD mensen op af. Ik kom nl. helemaal niet op de andere subfora, alleen op deze...

  20. #45

    Standaard

    Verklaar me gerust voor gek want ik heb 2 hd spelers en 2 blu-ray disc toestellen.
    Mijn allereerste hd speler was het 1080i model van Toshiba en daarna heb ik een blu-ray
    speler van Samsung gekocht. In deze toestellen zaten redelijk wat kinderziekten welke
    er later zijn uitgegaan via software updates. Daarna heb ik een nieuwe Samsung speler
    gekocht en vorige maand tenslotte het nieuwe hd model van Tosh. Hier ga ik het voorlopig bij laten.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Verklaar me gerust voor gek want ik heb 2 hd spelers en 2 blu-ray disc toestellen.
    Mijn allereerste hd speler was het 1080i model van Toshiba en daarna heb ik een blu-ray
    speler van Samsung gekocht. In deze toestellen zaten redelijk wat kinderziekten welke
    er later zijn uitgegaan via software updates. Daarna heb ik een nieuwe Samsung speler
    gekocht en vorige maand tenslotte het nieuwe hd model van Tosh. Hier ga ik het voorlopig bij laten.
    Je bent echt gek:wink:
    Heb zelf maar 2 HD DVD spelers, die 360 addon en de Thosiba EP35, voor het andere formaat maar 1 speler, de PS3. Van beide formaten koop ik bijna geen DVD's al heb ik 3x zoveel HD DVD's dan BRD DVD's. De PS3 biedt waar voor zijn geld, je hoeft geen BRD's te kopen om toch full HD te kijken, er staat veel op het net, dat maakt de PS3 wel prijsgunstig.

    De meeste zullen toch voorlopig nog geen HD DVD of BRD DVD's kopen, Ik denk dat de DVD voorlopig nog lang niet is uitgepoept, koop zelf nog bijna alles op de gewone ouderwetse DVD, en als het gros er zo over blijft denken en de prijzen van die schijfjes niet gaan zakken, dan zal geen van beide systemen echt gaan doorbreken. Voor een HD Ready van 32 inch heeft het weinig zin, maar als de grotere maten wat meer gemeengoed gaan worden, dan kan HD of BRD DVD misschien wel eens wat worden

    Moeten ze ook de nieuwe titels gelijk uitbrengen op de HD Formaten, nu zie je veel oud opgeknapt materiaal dat ik allang op DVD heb, het is voor mij geen reden om mijn DVD's om te gaan zetten.

    Ach, wat is gek?
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Ach, wat is gek?
    PS3 verkopen niet meetellen als BD spelers!

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    PS3 verkopen niet meetellen als BD spelers!
    Betalen ze je bij Sony nu ook overwerkvergoeding voor het afkraken van HD DVD en het promoten van PS3 op zondag?
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Betalen ze je bij Sony nu ook overwerkvergoeding voor het afkraken van HD DVD en het promoten van PS3 op zondag?
    LOL, het is de MS Xbot borg brigade niet hoor. Maar, hier tegenin gaan heeft geen zin hoor. Dus houd maar op.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    LOL, het is de MS Xbot borg brigade niet hoor. Maar, hier tegenin gaan heeft geen zin hoor. Dus houd maar op.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •