Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 75 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Paramount gaat ook voor Blu-ray

    Het lijkt erop dat ook Paramount definitief voor Blu-ray gaat kiezen, ondanks dat men sinds vorig jaar exclusief 't HD DVD formaat ondersteund.

    Is Paramount preparing to abandon HD DVD?

    Dit zou definitief de doodsteek betekenen, al helemaal als Dreamworks - die toendertijd zowat tegelijkertijd exclusief voor HD DVD ging - zich ook exclusief aan 't Blu-ray formaat bind.

  2. #2

    Standaard

    'definitief' lijkt me een groot woord. Het bericht spreekt namelijk over een gerucht.

    Als het waar is dat Paramount geld heeft ontvangen voor de deal, dan zullen er vermoedelijk wel de nodige haken en ogen aan zo'n stap zitten. En Paramount's reactie op de Warner-deal doet het er ook niet op lijken dat ze snel van schip gaan veranderen. Het sluit natuurlijk niks uit, maar het maakt het wel minder waarschijnlijk.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    'definitief' lijkt me een groot woord. Het bericht spreekt namelijk over een gerucht.

    Als het waar is dat Paramount geld heeft ontvangen voor de deal, dan zullen er vermoedelijk wel de nodige haken en ogen aan zo'n stap zitten. En Paramount's reactie op de Warner-deal doet het er ook niet op lijken dat ze snel van schip gaan veranderen. Het sluit natuurlijk niks uit, maar het maakt het wel minder waarschijnlijk.
    Er zijn al eerder rare stappen ondernomen in dit spel!:wink:

    Feit is dat alle cijfers laten zien dat blu-ray verreweg beter verkoopt dan hd-dvd. Tegenwoordig kan geen enkele maatschappij het zich veroorloven om een goedverkopend product te laten liggen. In japan is het zelfs 9:1....die markt ga je echt niet zomaar laten liggen hoor! Dan zul je erg veel inkomsten mislopen, meer dan die 150 miljoen heeft opgebracht.:wink:

    Zo te zien hebben ze wel slim een clausule aangebracht in het exclusieve contract.
    Laatst aangepast door hstadman : 08-01-2008 om 08:50

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    'definitief' lijkt me een groot woord. Het bericht spreekt namelijk over een gerucht.

    Als het waar is dat Paramount geld heeft ontvangen voor de deal, dan zullen er vermoedelijk wel de nodige haken en ogen aan zo'n stap zitten. En Paramount's reactie op de Warner-deal doet het er ook niet op lijken dat ze snel van schip gaan veranderen. Het sluit natuurlijk niks uit, maar het maakt het wel minder waarschijnlijk.
    Daarom zei ik ook "Het lijkt erop" Ik las trouwens net op 't AVSForum dat er op de CES geen nieuwe HD DVD releases van Paramount aangekondigd zijn, dat vind ik 'n zeer slecht teken...

  5. #5

    Standaard

    Wat bedrijven zelf zeggen kun je niet van op aan. De vraag is of men zelf gelooft dat HD DVD voor hen 't beste is of niet. Als iemand met cijfers komt dat met blu-ray meer geld te verdienen valt stappen ze zo over.
    En als Paramount geld heeft ontvangen voor de deal en er zit een escape clausule in, dan kunnen ze gewoon overstappen. Wellicht dat de clausule ook inhoudt dan een deel van het geld terugbetaald moet worden, dat dan weer deels de beslissing kan beinvloeden, valt dat verlies te compenseren met blu-ray verkoop of zitten we gewoon het contract uit.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Wat bedrijven zelf zeggen kun je niet van op aan. De vraag is of men zelf gelooft dat HD DVD voor hen 't beste is of niet. Als iemand met cijfers komt dat met blu-ray meer geld te verdienen valt stappen ze zo over.
    En als Paramount geld heeft ontvangen voor de deal en er zit een escape clausule in, dan kunnen ze gewoon overstappen. Wellicht dat de clausule ook inhoudt dan een deel van het geld terugbetaald moet worden, dat dan weer deels de beslissing kan beinvloeden, valt dat verlies te compenseren met blu-ray verkoop of zitten we gewoon het contract uit.
    Volgens insiders heeft paramount inderdaad een escape clausule in het contract dat een mogelijkheid van overstappen mogelijk is als ook een andere grote maatschappij overstapt.:wink:

    Zowel toshiba alsook paramount laten op dit moment op de ces weinig van zich laten horen. Ze verdienen niet alleen geld met blu-ray verkopen maar eerst met name van bioscoopbezoek! De verkoop is dermate klein dat de verwachtingen voor verkoop van HD echt nog niet zoveel meetellen in de cijfers voorlopig. Vergeet niet dat dvd het enige echte formaat op dit moment is! Ze zullen dus allemaal samen moeten werken om de markt penetratie te vergroten! Met andere woorden: hoe krijgen we meer mensen over naar HD content!:wink:

    Daarom is Sony ook bereidt om dialoog te voeren; nu ze 70% in handen hebben ben je er nog niet. Ook blu-ray moet sterker verkopen wil het zichzelf goed handhaven de komende jaren.

    De grootste verkopen zijn dvd; toshiba heeft patenten op dvd en verdient daar natuurlijk nog er veel geld mee!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DaMan Bekijk bericht
    Daarom zei ik ook "Het lijkt erop" Ik las trouwens net op 't AVSForum dat er op de CES geen nieuwe HD DVD releases van Paramount aangekondigd zijn, dat vind ik 'n zeer slecht teken...
    Vergeet niet dat paramount eigenlijk eerder al in het blu-ray kamp zat maar vanwege onenigheid toen naar hd-dvd is gegaan! Als Paramount inderdaad definitief overstapt is het echt over en uit voor hd-dvd!

  8. #8

    Standaard

    Het lijkt erop dat paramount dit alweer ontkend heeft maar dat zegt natuurlijk erg weinig. het feit dat paramount op de CES niets aankondigd is op zich natuurlijk wel opvallend!

  9. #9

    Standaard

    Het NL bericht op tweakers.net:

    'Paramount laat in navolging van Warner hd-dvd vallen?
    'Door Arie Jan Stapel, dinsdag 8 januari 2008 10:16, views: 2.451
    Het lijkt er op dat filmmaatschappij Paramount zijn films voortaan niet meer op hd-dvd te zal uitbrengen, maar op blu-ray. Hierdoor zal de overgrote meerderheid van de Hollywoodfilms voortaan op blu-ray verschijnen.Afgelopen zomer had Paramount aangekondigd te kiezen voor hd-dvd, naar verluidt tegen betaling van 50 miljoen dollar.
    Het contract dat hiervoor werd afgesloten schijnt echter een clausule te bevatten die Paramount toestaat over te gaan op blu-ray, indien Warner Bros. dat ook zou doen. Warner heeft vorige week gekozen voor blu-ray en Paramount zou dat nu ook kunnen doen.Als ook Paramount toetreedt tot het blu-ray-kamp, is Universal de enige grote filmmaatschappij die nog vasthoudt aan hd-dvd.
    Volgens veel analisten is dat onvoldoende om het formaat te redden. Overigens zijn de verkoopcijfers van de nieuwe generatie schijfjes nog altijd betrekkelijk gering. In 2007 werden er van hd-dvd en blu-ray tezamen 14,2 miljoen stuks verkocht, terwijl er 2,4 miljard dvd's over de toonbank gingen.

    Tjah, zoals bovenstaande post zeggen. Als ze ook nog eens Paramount verliezen kan dat wel toedeloe hd-dvd zeggen. Ben ik toch net op tijd gestopt met het kopen van Hd-dvds en net op tijd begonnen met de verkoop van me xbox360 add-on; </p>
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy Bekijk bericht
    Het NL bericht op tweakers.net:

    'Paramount laat in navolging van Warner hd-dvd vallen?
    'Door Arie Jan Stapel, dinsdag 8 januari 2008 10:16, views: 2.451
    Het lijkt er op dat filmmaatschappij Paramount zijn films voortaan niet meer op hd-dvd te zal uitbrengen, maar op blu-ray. Hierdoor zal de overgrote meerderheid van de Hollywoodfilms voortaan op blu-ray verschijnen.Afgelopen zomer had Paramount aangekondigd te kiezen voor hd-dvd, naar verluidt tegen betaling van 50 miljoen dollar.
    Het contract dat hiervoor werd afgesloten schijnt echter een clausule te bevatten die Paramount toestaat over te gaan op blu-ray, indien Warner Bros. dat ook zou doen. Warner heeft vorige week gekozen voor blu-ray en Paramount zou dat nu ook kunnen doen.Als ook Paramount toetreedt tot het blu-ray-kamp, is Universal de enige grote filmmaatschappij die nog vasthoudt aan hd-dvd.
    Volgens veel analisten is dat onvoldoende om het formaat te redden. Overigens zijn de verkoopcijfers van de nieuwe generatie schijfjes nog altijd betrekkelijk gering. In 2007 werden er van hd-dvd en blu-ray tezamen 14,2 miljoen stuks verkocht, terwijl er 2,4 miljard dvd's over de toonbank gingen.

    Tjah, zoals bovenstaande post zeggen. Als ze ook nog eens Paramount verliezen kan dat wel toedeloe hd-dvd zeggen. Ben ik toch net op tijd gestopt met het kopen van Hd-dvds en net op tijd begonnen met de verkoop van me xbox360 add-on; </p>
    Ten opzichte van de dvd verkopen is HD content slechts 0.59 % Nog niet eens 1 volle procent dus.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ten opzichte van de dvd verkopen is HD content slechts 0.59 % Nog niet eens 1 volle procent dus.
    Tja. We zitten nog wel wat jaartjes af van de echte doorbraak van HD media.

  12. #12

    Standaard

    Ja, in 2000 gingen er denk ik ook nog meer VHS'jes over de toonbank dan de DVD.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Tja. We zitten nog wel wat jaartjes af van de echte doorbraak van HD media.
    Dit jaar wordt toch echt verwacht dat het groot gaat worden. Blu-ray fabrikanten zijn druk bezig om goedkope(relatief) 2.0 blu-ray spelers op de markt te zetten. Een derde generatie voor 250-300 euro is echt niet zo gek. Mijn dvd speler kostte meer.:wink:
    Wanneer de spelers betaalbaar zijn(250 euro of minder voor het gross) en de schijfjes op dvd niveau zitten zal het allemaal een stuk sneller gaan.
    Laatst aangepast door hstadman : 08-01-2008 om 11:42

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ten opzichte van de dvd verkopen is HD content slechts 0.59 % Nog niet eens 1 volle procent dus.
    Dit in tegenstelling tot de posts over HD (highdef) op dit forum. Maar ja, als er zo weinig content beschikbaar is, heb je meer tijd over om forums te lezen en te posten

  15. #15

    Standaard

    Ik koop ook nu maar 3 a 4 blu-rays per maand omdat ze nog alle jezus duur zijn ( maar wel het waard zijn ).Dat was ook zo in het begin van dvd. Toen kocht ik ook nog maar 3 a 4 dvds per maand De tijd zal het leren Maar iig ga ik voor blu
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  16. #16

    Standaard

    Volgens de laatste geruchten blijft Paramount gewoon HD-DVD supporter. Tot dat ze zelf met een verklaring komen blijft het gissen jammergenoeg. Had stiekem al gehoopt binnenkort enkele toppers van Paramount aan m'n blu-ray collectie toe te kunnen voegen :P

  17. #17

    Standaard

    Volgens Nu.nl is het al bijna zover:

    Voorlopig geen heffing op mp3-spelers Uitgegeven: 8 januari 2008 12:35 Laatst gewijzigd: 8 januari 2008 13:10
    DEN HAAG - Het thuiskopiëren op mp3-spelers en dvd-recorders wordt voorlopig niet verder aangepakt.

    Dat was dinsdag de uitkomst van een kort geding in Den Haag, dat de Stichting Norma had aangespannen tegen de Staat en de Stichting Onderhandelingen Thuiskopievergoeding.

    De Stichting Naburige Rechtenorganisatie voor Musici en Acteurs (Norma) had de zaak aangespannen samen met onder anderen musicus Carel Kraayenhof en de Nederlandse Toonkunstenaarsbond. Ze wilden een heffing op mp3-spelers en dvd-recorders als compensatie voor de makers van het gekopiëerde materiaal.

    'Vergoeding betalen'
    Norma en haar makkers in de strijd maakten speciaal bezwaar tegen een Algemene Maatregel van Bestuur waarin het thuiskopiestelsel in hun ogen is 'bevroren'.

    Door die bevriezing komt volgens de advocaat van Norma niet de gewenste heffing op mp3-spelers en dvd-recorders &quot;terwijl dat nu juist de apparaten zijn waarop het meeste beschermd materiaal wordt gekopieerd&quot;.

    Op grond van de Auteurswet moet in het geval van het maken van een thuiskopie een vergoeding worden betaald, aldus raadsman mr. Christiaan Alberdingk Thijm.
    'Teleurstellende uitspraak'
    De voorzieningenrechter wil de maatregel daaraan niet toetsen wegens een bodemprocedure waarin op korte termijn uitspraak wordt gedaan.
    &quot;Al met al is het een teleurstellende uitspraak voor acteurs en artiesten, die hierdoor niet gecompenseerd worden voor het kopiëren van hun beschermd materiaal&quot;, vindt de advocaat.

    Vreem dat dit op nu.nl staat. Nu denkt het &quot; normale volk &quot; ( mensen die weinig afweten van de knalpartij tussen blu en hd ) dat blu al gewonnen heeft omdat hd alleen nog &quot; maar &quot; universal heeft tegen blu die de rest dan heeft
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy Bekijk bericht
    Volgens Nu.nl is het al bijna zover:

    Voorlopig geen heffing op mp3-spelers Uitgegeven: 8 januari 2008 12:35 Laatst gewijzigd: 8 januari 2008 13:10

  19. #19

    Standaard

    Waarom zou Paramount nog exclusief HD DVD blijven?
    a) Het is financieel beter het contract uit te zitten.
    b) Paramount gelooft dat HD DVD op den duur de beste keus is en dat daar het meest in te verdienen is.
    Kan me indenken dat toen Warner nog niet was overgestapt men nog dacht dat 't HD DVD zou worden maar dat lijkt me nu toch erg onwaarschijnlijk tenzij het HD DVD kamp met zulke goede acties komt dat het weer omslaat. Dus b) valt vrijwel zeker af.
    Hangt het er dus van het financiele plaatje dat men nu even moet doorrekenen en wellicht nog vragen aan het HD DVD kamp wat hun plannen nu zijn als 't plaatje niet zonder dat al richting blu-ray gaat.

    Als ze een deel van het geboden geld terug moeten betalen gaan ze dat in 13 maanden niet terug verdienen met blu-ray. Zeker niet als ze zo weinig blijven uitbrengen en het bedrag oorspronkelijk $150 miljoen was. Als ze niks hoeven te betalen stappen ze over zodra het duidelijk is wat de verplichtingen zijn (vrij snel dus).
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  20. #20

    Standaard

    Ik vind de titel wel ERG misleidend

  21. #21

    Standaard

    http://www.areadvd.de/news/2008/2008...nt_HDDVD.shtml

    Ofwel Parmount zegt dat het artikel in de FT niet juist is. Paramount blijft voor hd-dvd gaan.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #22
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DaMan Bekijk bericht
    Daarom zei ik ook "Het lijkt erop" Ik las trouwens net op 't AVSForum dat er op de CES geen nieuwe HD DVD releases van Paramount aangekondigd zijn, dat vind ik 'n zeer slecht teken...
    Waarom, het kan ook een stilte voor de storm zijn. You never know:wink:

  23. #23

    Standaard

    New Line bijvoorbeeld weigert ook op de CES te melden welke blu-rays men uit zal brengen. Dit is een goede zet. Als je namelijk van te voren aangeeft welke films je in maand x gaat uitbrengen, kan de concurrentie daarop inspelen mert hun releases. Ofwel het niet bekend maken van nieuwe titels is gewoon gezonde bedrijfspolitiek.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #24

    Standaard

    Mmm, verkeerde nieuwsbericht gepost merk ik

    'Ook Paramount zegt HD-DVD vaarwel'
    Uitgegeven: 8 januari 2008 13:55

    AMSTERDAM - De formatenoorlog tussen HD-DVD en Blu-ray zou wel eens snel in het voordeel van die laatste kunnen worden beslecht. Na Warner zou ook filmstudio Paramount op het punt staan om Blu-ray als opvolger van de huidige dvd-standaard te kiezen.

    Dat meldt althans de Financial Times. Als het bericht klopt, is Universal de enige grote filmstudio die nog achter HD-DVD staat. Dat formaat is een initiatief van een consortium waarvan onder meer Toshiba en Microsoft deel uitmaken. Vrijdag werd duidelijk dat Warner Brothers zijn films vanaf maart niet meer op HD-DVD uitbrengt.

    Het bedrijf hoopt zo een snel einde te maken aan de patstelling rond de twee concurrerende systemen. Consumenten hebben een afwachtende houding aangenomen ten aanzien van de opvolging van de huidige dvd, omdat lange tijd onduidelijk was welke standaard de strijd zou winnen.

    Clausule

    Volgens de Financial Times zou Paramount, dat vorig jaar voor HD-DVD koos, destijds hebben afgesproken dat het mocht overstappen op Blu-ray als Warner dat ook deed. Ook tekenfilmstudio DreamWorks, dat nauw met Paramount samenwerkt, heeft mogelijk een dergelijke clausule in zijn contract laten opnemen.

    Speculatief

    Tegenover financieel persbureau Bloomberg ontkent een woordvoerster van Paramount het krantenbericht overigens. Een woordvoerder van HD-DVD's voornaamste voorvechter Toshiba noemt het artikel speculatief.

    Apple

    Blu-ray, dat wordt gesteund door onder meer Sony, lijkt ondertussen op de consumentenmarkt een voorsprong te hebben. In Europa zijn veel meer Blu-rayspelers dan HD-DVD-apparatuur verkocht.

    Dat is grotendeels te danken aan Sony, dat een Blu-rayspeler heeft ingebouwd in zijn spelcomputer Playstation 3. Microsofts concurrerende console Xbox 360 beschikt weliswaar over een HD-DVD-speler, maar die moet apart worden aangeschaft.

    Analisten verwachten bovendien dat computerfabrikant Apple binnenkort een nieuwe laptop op de markt brengt, die eveneens over een Blu-rayspeler beschikt. Mogelijk wordt zo'n speler ook ingebouwd in settopbox Apple TV.

    Vreemd dat dit op nu.nl staat. Nu denkt het &quot; normale volk &quot; ( mensen die weinig afweten van de knalpartij tussen blu en hd ) dat blu al gewonnen heeft omdat hd alleen nog &quot; maar &quot; universal heeft tegen blu die de rest dan heeft
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  25. #25
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Wat dachten jullie hiervan, het HD-DVD kamp is net zo verrarst zie onderstaande link.

    Het is iniedergeval een hele domper.

    http://www.techzine.nl/nieuws/14745/...nferentie.html

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •