Pagina 2 van 42 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 1034 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Op zich is dat wel waar, maar soms zie je de verbeteringen pas als je aandachtiger gaat kijken of als je een echt groot scherm hebt. En als verschillen niet of nauwelijks te zien zijn (misschien ook omdat je dvd-speler een goeie scaler heeft) dan vind ik het minder de moeite waard om extra geld uit te geven aan een HD-versie van een film die ik misschien zelfs al heb op dvd. Wat dat betreft lees ik zeker wel de recensies, en heb ik al een paar keer besloten om een HD DVD niet aan te schaffen.
    Ik geef je helemaal gelijk hoor. Het heeft weinig zin om iets te kopen als je daar de meerwaarde niet van kunt zien. Het is al duur genoeg allemaal.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Zelf heb ik hem nog niet gezien, maar ik las net een hele kritische recensie van de HD DVD van The Game op High-Def Digest. Zie http://hddvd.highdefdigest.com/677/game.html en wees gewaarschuwd voor deze uitgave.
    Heel jammer, wilde hem als Fincher adept zeker aanschaffen.

    Jarhead is tot nu toe mijn "minste" HD-DVD, heb het vergeleken met de DVD, het verschil in kwaliteit is wél zichtbaar maar zéker niet baanbrekend, het gebruik van pasteltinten door Mendes is daar natuurlijk ook credo aan.

    Verder gaf Highdefdigest maar 3 sterren voor de beeld kwaliteit van "The 40 Year Old Virgin", m.i. onterecht want die transfer heeft me heel erg verrast, zeker als je 1:1 kan vergelijken met de SD versie. Minstens 1.5 ster té weinig dus.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  3. #28

    Standaard

    Een algemene waarschuwing: Universal schijnt (in ieder geval volgens High-Def Digest) een beetje "hit and miss" te zijn met de HD releases. Ze hebben een aantal releases met prachtige transfers, maar er zijn er net zoveel die de naam "HD" eigenlijk niet waard zijn. Het loont dus om recensies te lezen als je van plan bent een Universal-release aan te schaffen.

    Hetzelfde schijnt trouwens ook te gelden voor veel vroege Blu-ray-releases van meerdere uitgevers. Wat ik ervan begrijp is dat bij veel van die vroege releases MPEG2 is gebruikt als videocodec, wat vrijwel altijd een minder mooie transfer opleverd t.o.v. transfers die gecodeerd zijn met een van de twee MPEG4-codecs. Da's dus misschien even oppassen.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Een algemene waarschuwing: Universal schijnt (in ieder geval volgens High-Def Digest) een beetje "hit and miss" te zijn met de HD releases. Ze hebben een aantal releases met prachtige transfers, maar er zijn er net zoveel die de naam "HD" eigenlijk niet waard zijn. Het loont dus om recensies te lezen als je van plan bent een Universal-release aan te schaffen.

    Hetzelfde schijnt trouwens ook te gelden voor veel vroege Blu-ray-releases van meerdere uitgevers. Wat ik ervan begrijp is dat bij veel van die vroege releases MPEG2 is gebruikt als videocodec, wat vrijwel altijd een minder mooie transfer opleverd t.o.v. transfers die gecodeerd zijn met een van de twee MPEG4-codecs. Da's dus misschien even oppassen.
    Een zorgvuldige MPEG-2 transfer hoeft niet minderwaardiger te zijn. Alles staat of valt met de kwaliteit van het bronmateriaal.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Een zorgvuldige MPEG-2 transfer hoeft niet minderwaardiger te zijn. Alles staat of valt met de kwaliteit van het bronmateriaal.
    Toch herinner ik me uit de beginperiode van Blu-ray (dwz: de eerste paar maanden dan) allerlei kritische commentaren dat de eerste golf releases vaak een MPEG-2 transfer had. De insteek was daarbij dat MPEG-2 minder goed zou zijn en dat publishers het "betere" VC-1 of AVC niet gebruikt hadden. Kennelijk ontstonden er bij het gebruik van MPEG-2 toch kwaliteitsverschillen die negatief opvielen.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Toch herinner ik me uit de beginperiode van Blu-ray (dwz: de eerste paar maanden dan) allerlei kritische commentaren dat de eerste golf releases vaak een MPEG-2 transfer had. De insteek was daarbij dat MPEG-2 minder goed zou zijn en dat publishers het "betere" VC-1 of AVC niet gebruikt hadden. Kennelijk ontstonden er bij het gebruik van MPEG-2 toch kwaliteitsverschillen die negatief opvielen.

    Klopt, vooral de vele lanchtitels van Sony. Beetje rush-releases dus IMO minder tijd genomen voor een goede transfer. Kwaniteit ipv kwaliteit (geldt ook trouwens voor de films zelf, wat een bagger zat ertussen...)

  7. #32
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Independence Day op Blu-ray gekocht en om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen heb ik even een paar stukken bekeken. Deze versie bevat alleen de theatrical release en niet de Extended versie.

    De 5.1 DTS-HD sound mix knalt echt je speakers uit en klinkt echt geweldig. Helaas had ik niet veel tijd en heb daardoor de film nog niet helemaal gezien alleen een paar kleine stukjes.

    Mijn eerste indruk qua beeld was dat ik nou niet echt kan zeggen dat het een hele verbetering is ten opzichte van de reguliere DVD versie. Op die versie vond ik het kleuren pallet behoorlijk rijk. Op deze Blu-ray versie kan ik nou niet zeggen dat dit punt ook hier het geval is. Vind het eerlijk gezegd een beetje mat over komen. Ook qua detail viel het me een beetje tegen. Neem nou het stukje in het lab waar men de schedel van de alien opensnijd. Ik had hier veel meer detail verwacht maar nee het beeld komt voor zover ik gezien heb overeen met de reguliere DVD versie.

    Maar misschien moet ik de film in zijn geheel zien en niet zoals nu het geval was een paar kleine stukjes.
    Laatst aangepast door AntS : 24-03-2008 om 17:08

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AntS Bekijk bericht
    Independence Day op Blu-ray gekocht en om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen heb ik even een paar stukken bekeken. Deze versie bevat alleen de theatrical release en niet de Extended versie.

    De 5.1 DTS-HD sound mix knalt echt je speakers uit en klinkt echt geweldig. Helaas had ik niet veel tijd en heb daardoor de film nog niet helemaal gezien alleen een paar kleine stukjes.

    Mijn eerste indruk qua beeld was dat ik nou niet echt kan zeggen dat het een hele verbetering is ten opzichte van de reguliere DVD versie. Op die versie vond ik het kleuren pallet behoorlijk rijk. Op deze Blu-ray versie kan ik nou niet zeggen dat dit punt ook hier het geval is. Vind het eerlijk gezegd een beetje mat over komen. Ook qua detail viel het me een beetje tegen. Neem nou het stukje in het lab waar men de schedel van de alien open snijd. Ik had hier veel meer detail verwacht maar nee het beeld komt voor zover ik gezien heb overeen met de reguliere DVD versie.

    Maar misschien moet ik de film in zijn geheel zien en niet zoals nu het geval was een paar kleine stukjes.
    Grappig, ik vind hem juist een duidelijke vooruitgang en was aangenaam verrast. Helaas niet konstant inderdaad, maar regelmatig is er een heerlijke 3d achtige hd pop. Ook bij die snij scene vind ik. Soms kun je zelfs van superlatief spreken, zo goed.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #34

    Standaard

    Ik vond Brotherhood of the Wolf (UK-versie) op HD-DVD teleurstellend. Extreem veel grain in een deel van de scenes.

    Gelukkig zijn er en aantal goede (voornamelijk Amerikaanse) sites waar voldoende info in staat om dit soort miskopen tot een minimum te reduceren. www.highdefdigest.com is daarbij niet de beste graadmeter helaas, al doen ze het de laatste tijd beter.

    Voor Blu-Ray kijk hier:
    - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316
    - http://www.worldofkj.com/forum/viewtopic.php?t=31223

    Voor HD-DVD heb ik nog geen betere kunnen vinden dan:
    - http://www.worldofkj.com/forum/viewtopic.php?t=31222

    Mocht je een titel hier niet kunnen vinden kun je op eerder genoemde www.highdefdigest.com kijken, of speuren op bijvoorbeeld:
    - http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=148
    - http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=168.

  10. #35

    Standaard

    http://www.hddb.net/

    Dit is een site met overzichten van reviews van van hd-dvds en blu-ray's. Zeer goed.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #36

    Standaard

    De slechtste transfer die ik tot op heden ben tegengekomen was van de film "the game"!
    Echt de naam hd onwaardig. Ook de beeldkwaliteit van "top gun" viel wat tegen op hd!
    Ik heb ondertussen al een hele waaier(ongeveer 280 hd's en 200 blu-ray's) films en van deze formaten verwacht ik dan ook dat ze een goede beeld- en geluidskwaliteit afleveren. In de meeste gevallen is dat gelukkig wel zo.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    http://www.hddb.net/

    Dit is een site met overzichten van reviews van van hd-dvds en blu-ray's. Zeer goed.
    Leuk, die kende ik nog niet. Thanx! :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    http://www.hddb.net/

    Dit is een site met overzichten van reviews van van hd-dvds en blu-ray's. Zeer goed.
    Allerlei sites van het nivo van highdefdigest (of minder). Niet meer dan een aanvulling op de door mij genoemde sites dus, wat beeldkwaliteit betreft dan..

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    http://www.hddb.net/

    Dit is een site met overzichten van reviews van van hd-dvds en blu-ray's. Zeer goed.
    Goede site inderdaad.
    Ik gebruikte tot nu toe DVD-basen voor een overzich van reviews, maar hddb.net is specifiek voor HD wat veel makelijker is

  15. #40

    Standaard

    Ik heb het volgende probleem als het beeld stil staat heb ik super beeld weergave in hd.. zodra er bewegende beelden zijn is het super schokkerig en totaal niet vloeiend! ligt dit aan de instellingen? mijn toshiba instellingen staat op 1080i en ik heb een hd ready tv van samsung 28"

    Graag hulp want op deze manier is hd niet spectaculair vaak heb ik ook last van korrelig beeld. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Je doet mij een groot plezier mee als je een oplossing weet.

    Met vriendelijke groet,

    Johnny

  16. #41

    Standaard

    Ik heb het idee dat de audio niet helemaal lip-sync was van Hostage Blu ray UK uitgave, iemand daar ook ervaringen mee?
    Verder vind ik American Gangster HD DVD teleurstellend, omdat daar niet de langere DC erop staat.

  17. #42

    Standaard

    Bij stil staande beelden heb ik erg mooi hd beeld met hd films. Maar zodra het beeld gaat bewegen is en wordt het beeld erg schokkerig.. Ik heb een hd ready tv en 28" samsung en tosiba hd speler die op 1080i staat... zijn de instellingen niet juist??

    Alle hulp is welkom!


    Met vriendelijke groet,

    Johnny Rinsma

  18. #43

    Standaard

    zet hem eens op 720 P ik denk dat je probleem dan weg zal zijn. Op een 28" zie je toch geen verschil tussen 1080 of 720 je scherm hoeft dan en niet naar beneden de scalen en de beelden worden heel ipv half op gebouwd.

  19. #44

    Standaard

    Ik heb hem ook op upto720p geprobeerd zie eigenlijks totaal geen verschil in beeld kwaliteit. Nog steeds niet vloeiend en veel ruis
    Zou de update verschil uitmaken?

  20. #45

    Standaard

    Ik zou dat wel aanraden om hem te updaten.
    Ik zou dit alleen verder posten in het Toshiba HD player topic om dit topic schoon te houden en alleen te posten mbt films die niet de gewenste kwaliteit hebben.


    Om weer ontopic te komen. De film waar ik zo iets heb van tjonge de DVD is stukken beter is Sleepy hollow. Ik heb de special edit DVD en ik heb het idee dat deze veel mooier is kwa beeld maar zeker met geluid. Ik vind de HD-DVD versie erg grauw en kleur is nauwelijks te vergelijken met de DVD. In mijn ogen is dit ook een van de eerste Paramount versies mischien dat het daar aan ligt.

    De beste film vind ik van universal de Remake van King Kong. Echt geweldig die natuur shots.

    Maar wat mij ook heel erg op valt is dat op HD films erg mooi zijn bij buiten scenes maar zo gauw er een scene komt van ergens binnen dan is het vaak ver te zoeken en komt er veel gruis in het beeld. Zou dit liggen aan de camera's die ze gebruiken?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tiger0120 Bekijk bericht
    Om weer ontopic te komen. De film waar ik zo iets heb van tjonge de DVD is stukken beter is Sleepy hollow. Ik heb de special edit DVD en ik heb het idee dat deze veel mooier is kwa beeld maar zeker met geluid. Ik vind de HD-DVD versie erg grauw en kleur is nauwelijks te vergelijken met de DVD. In mijn ogen is dit ook een van de eerste Paramount versies mischien dat het daar aan ligt.
    Bedankt voor de waarschuwing. Ik zat namelijk te overwegen om die aan te schaffen.

    Een tegenvaller die ik zelf ben tegengekomen: Spartacus. Ik was eigenlijk al gewaarschuwd maar ik ben er toch ingetuind met het idee van "ik wil zoveel mogelijk Kubrick in HD". De beeldkwaliteit is op een 32" scherm eigenlijk niet veel beter dan dat van de Criterion-dvd (die ik al had). Misschien dat je met een projector of een 40" of grotere tv wel profiteerd van het HD-gehalte, maar met een formaat daaronder zou ik deze schijf gewoon laten liggen.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Bedankt voor de waarschuwing. Ik zat namelijk te overwegen om die aan te schaffen.

    Een tegenvaller die ik zelf ben tegengekomen: Spartacus. Ik was eigenlijk al gewaarschuwd maar ik ben er toch ingetuind met het idee van "ik wil zoveel mogelijk Kubrick in HD". De beeldkwaliteit is op een 32" scherm eigenlijk niet veel beter dan dat van de Criterion-dvd (die ik al had). Misschien dat je met een projector of een 40" of grotere tv wel profiteerd van het HD-gehalte, maar met een formaat daaronder zou ik deze schijf gewoon laten liggen.
    Niet om het een of ander maar met een 28 of 32 inch kun je nu eenmaal geen groot verschil verwachten ten opzichte van de dvd.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Bedankt voor de waarschuwing. Ik zat namelijk te overwegen om die aan te schaffen.

    Een tegenvaller die ik zelf ben tegengekomen: Spartacus. Ik was eigenlijk al gewaarschuwd maar ik ben er toch ingetuind met het idee van "ik wil zoveel mogelijk Kubrick in HD". De beeldkwaliteit is op een 32" scherm eigenlijk niet veel beter dan dat van de Criterion-dvd (die ik al had). Misschien dat je met een projector of een 40" of grotere tv wel profiteerd van het HD-gehalte, maar met een formaat daaronder zou ik deze schijf gewoon laten liggen.
    Als het al beroed uit ziet op 32" ga er dan maar van uit dat als nog verder opblaast het er nog slechter uit zal zien. Van uitgaande dat je op allebij dezelfde resolutie gebruikt.

  24. #49

    Standaard

    IK heb Spartacus op mijn 42" Full HD was ik over rompelt door de kwaliteit van deze film. Ik zag wel degelijk verschil tussen de DVD en de HD-DVD

  25. #50

    Standaard

    Ik heb The Game net gekeken op HD-DVD. Het is een echt treurige vertoning. De contrasten kloppen niet en de kwaliteit is van mijn DVD veel beter.

    Ik heb de film toch gewoon af gekeken want het verhaal is super..

Pagina 2 van 42 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •