De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard 1080/50p met Xbox via VGA geeft horizontale strepen... help!

    Ik heb zojuist in een aparte ruimte een 'thuisbioscoop' ingericht: Panasonic AE2000 voor fullHD projectie en een Sony Playstation3 (via HDMI aan projector gekoppeld; perfect beeld). Tevens heb ik een Xbox 360 (met HDDVD, maar dit terzijde, het probleem komt vanaf de Xbox zelf) aangesloten op de projector met een VGA kabel, aangezien dit de enige kabel is die 1080p kan doorgeven (component gaat blijkbaar niet verder dan 720p/1080i).

    En dit laatste geeft problemen. Op de Xbox zelf stel ik de resolutie in op maximaal: 1920x1080. Echter, dit geeft een slecht beeld: veel hinderlijke horizontale strepen (zowel tijdens gaming als tijdens het afspelen van een film). Op de projector geeft ie aan dat op dat moment 1080/50p gebruikt wordt (bij de playstation geeft ie 24 frames aan, dus 1080/24p). Wellicht is het probleem in die 50 frames.

    Als ik de resolutie 1 tik lager instel (1300 nog wat), dan is het probleem weg. Maar ja, dan kan ik net zo goed een component kabel aansluiten op de receiver (Onkyo TX-SR605) en dan via HDMI naar de projector.

    Weet iemand of ik de xbox op een bepaalde manier kan instellen dat ie 1080/24p doorgeeft? Ik heb goede hoop dat het dan wel lukt. Of wellicht is de VGA kabel gewoon bagger (het blijft 5 meter kabel)

  2. #2

    Standaard

    Heb je die Xbox op 60hz staan? Dat kan de oorzaak van je probleem zijn.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zelf geen ervaring met de XBOX 360, maar denk wel een verklaring te hebben.


    Veel 1080p apparatuur kan alleen maar 1080p over HDMI/DVI verwerken,
    dus geen 1080p over VGA.
    Dus als je toch een 1080p signaal via VGA naar je beamer stuurt, dan ''lockt'' je projector het signaal op 1080i, waardoor je een conflict met de deinterlacer krijgt.
    Dus dus de beamer gaat een progressief signaal proberen te deinterlacen, en daardoor ga je nu juist de beeldlijnen zien.

    Dus ik denk dat als je de volle resolutie wilt, je het beste je 360 kan inruilen voor een versie met HDMI.

  4. #4
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    hmm, die 60Hz kun je toch niet meer instellen als je via VGA het beeld aanstuurt toch? Ik zie bij display alleen resolution opties (en wat andere zaken), maar geen Hz.

    Het niet aankunnen vind ik wel vreemd, maar zou kunnen. Echter, je kunt een Xbox 360 (dus niet de elite versie, maar de vorige) toch ook op een monitor aansluiten met 1920x1080 resolutie? Mocht dat niet via de projector kunnen (een beamer is geen monitor... , dan ben ik dus gewoon de klos en moet ik of (a) de elite kopen, of (b) gewoon genoegen nemen met een lagere resolutie. ad a): daar heb ik even geen geld meer voor, vind ik ook zonde, om 400 euro te verspijkeren alleen voor die hdmi aansluiting. ad (b) ben bang dat dat maar moet, kan ik iig gewoon schakelen via de receiver. Maar toch raar dat die VGA niet gaat lukken. Dacht juist gelezen te hebben dat het de oplossing was voor de 'oude' xbox 360 om op 1080p te krijgen... &^%&@!#^%&*^

  5. #5

    Standaard

    Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen, is gewoon je Xbox op een lagere resolutie laten uitsturen, eventueel via je reciever, en ergens op E-bay o.i.d. een goedkope HD DVD speler op de kop zien te tikken, zodat je je HD DVD's op 1080p/24 hz kunt bekijken, en misschien proberen je HD DVD add-on voor je 360 te verkopen.
    Misschien dat er met die formatenoorlog nu opeens veel HD DVD spelers op E-bay staan? ik zou het niet weten.

    Succes.

  6. #6
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    dank voor de reacties. Zal verder gaan door component via receiver naar hdmi naar projector, met verlies van 1080p... jammer, maar ga geen nieuwe xbox kopen

    R

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •