Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 114 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Toshiba verlaagt (o.a.) prijzen HD-DVD spelers

    Toshiba Deploys New HD DVD Marketing Initiatives Based on Strong Fourth Quarter Unit Sales

    Mass Market Acceptance Confirms that HD DVD is the Consumer's Choice for
    Next Generation High Def Entertainment

    WAYNE, N.J., Jan. 14 /PRNewswire/ -- Toshiba America Consumer Products,
    L.L.C. ("Toshiba") today announced that it is stepping up its successful
    marketing campaign for HD DVD as it experienced record-breaking unit sales
    in the fourth quarter of 2007. Major initiatives, including joint
    advertising campaigns with studios and extended pricing strategies will
    begin in mid- January and are designed to spotlight the superior benefits
    of HD DVD as well as the benefits HD DVD brings to a consumer's current DVD
    library by upconverting standard DVDs via the HDMI(TM) output to near high
    definition picture quality.

    As Toshiba achieved the #1 sales volume in the next generation DVD
    category with an approximately 50 percent market share in 2007, HD DVD is
    proven to be the format of choice for consumers. Coupled with an 80 percent
    plus market share of all next generation DVD equipped notebooks for the 4th
    quarter 2007, the HD DVD format has already paved the way to a high
    definition digital AV solution by eliminating the boundaries between the
    consumer's living room and on the go.

    HD DVD not only creates the ultimate high definition entertainment
    experience, leveraging all of the promise of the format such as superior
    audio/video performance, Web-enabled network capabilities and advanced
    interactive features - it also has a high-level of compatibility with DVD.
    With DVD upconversion via the HDMI output, HD DVD players instantly make a
    movie lover's existing DVD library look better than ever.

    "HD DVD is the best way to watch movies in high definition," said Jodi
    Sally, Vice President of Marketing, Toshiba's Digital A/V Group. "Our HD
    DVD players not only play back approximately 800 HD DVD titles available
    worldwide and deliver an entirely new level of entertainment but also
    enhance the picture quality to near high definition on legacy DVD titles by
    all studios. In short, we added high def to DVD which already is the de
    facto standard format created and approved by the DVD Forum that consists
    of more than two hundred companies."

    New Marketing Strategy for Mass Market Adoption

    Taking the holiday season sales based on promotional prices into full
    consideration, these new manufacturer's suggested retail prices (MSRP) are
    designed to meet the potential demand for HD DVD players in the U.S.
    market. Effective on January 13, 2008 the MSRP of the entry-model HD-A3
    will be $149.99, the HD-A30, with 1080p output, $199.99, and the high-end
    HD-A35, $299.99.

    "While price is one of the consideration elements for the early
    adopter, it is a deal-breaker for the mainstream consumer," said Yoshi
    Uchiyama, Group Vice President Digital A/V Group. "Consumer sales this
    holiday season have proven that the consumer awareness of the HD DVD format
    has been elevated and pricing is the most critical determinant in
    consumers' purchase decision of

    the next generation HD DVD technology. The value HD DVD provides to the
    consumer simply cannot be ignored."

    Extended Advertising Campaign

    Toshiba plans to execute an extended advertising campaign that will
    further enhance consumer awareness of the benefits of HD DVD and drive
    sales to retail among potential consumers. Advertising strategies will
    include television, print and online media channels. Toshiba will also work
    with its dealers and studio partners on joint marketing and promotional
    initiatives to promote HD DVD. Current promotions include "The Perfect HD
    Offer" - a mail-in offer allowing consumers to select five HD DVD titles
    for free from a selection of 15 with the purchase of any Toshiba HD DVD
    player.

    Consistent Viewing Experience and More

    With advanced interactivity and Web-enabled network capabilities built
    into every HD DVD player through a dedicated Ethernet port as mandated by
    the specifications approved by the DVD Forum, Toshiba delivers on the
    promise of a consistent entertainment experience through firmware updates
    as studios launch new applications. HD DVD allows studios to flex their
    creative muscle in ways never before seen. The latest of these new
    experiences is online streaming. Now, when consumers connect their HD DVD
    player to the Internet, they can stream new content or trailers, as
    available, directly from a movie studio's server.

    Universal Home Video, Paramount Pictures and DreamWorks Animation SKG
    have reported that an average of 30 percent of HD DVD owners have accessed
    Web- enabled network features and continue to do so regularly.

    Ongoing Customer Commitment

    In order to ensure that its customers will receive complete
    satisfaction from their new players, Toshiba introduced the "HD DVD
    Concierge" earlier this month. Consumers can now call 1-888-MY HDDVD
    (1-888-694-3383) for answers to general questions about HD DVD, for
    operational assistance or for assistance with various promotions.


    bron

  2. #2

    Standaard

    Ze geven het nog niet op en dat kan ik alleen maar toejuichen. Go red!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ze geven het nog niet op en dat kan ik alleen maar toejuichen. Go red!
    Helemaal mee eens

  4. #4

    Standaard

    "As Toshiba achieved the #1 sales volume in the next generation DVD
    category with an approximately 50 percent market share in 2007"

    Geen wonder als je de enige bent die hd-dvd spelers maakt.

    Ik zet geen geld in op hd-dvd in ieder geval, zeker niet na de laatste ontwikkelingen.

    Ook zijn er erg veel 100 dollar hd-dvd spelers teruggebracht of omgeruild!

    Laatste trohalm voor hd-dvd, wat vrijwel uitzichtsloos lijkt.

    Vrijwel elke grote HD content site adviseert om met de handen van hd-dvd af te blijven....zonde van je advertentiegelden Toshiba!
    Die kun je beter besteden aan licentiegelden voor blu-ray!
    Laatst aangepast door hstadman : 14-01-2008 om 10:09

  5. #5

    Standaard

    "extended pricing strategies"
    HD DVD's voor 5 euro? Dat juich ik toe. Maar ja, dit is Toshiba een geen film studio, alleen een goedkopere speler zet voor mij geen zoden aan de dijk.

    "Extended Advertising Campaign"
    Hadden ze veel eerder moeten doen.
    Laatst aangepast door Edwin V : 14-01-2008 om 10:11
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    "As Toshiba achieved the #1 sales volume in the next generation DVD
    category with an approximately 50 percent market share in 2007"

    Geen wonder als je de enige bent die hd-dvd spelers maakt.
    Met next generation dvd players bedoelen ze BR + HD-DVD.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    "extended pricing strategies"
    HD DVD's voor 5 euro? Dat juich ik toe. Maar ja, dit is Toshiba een geen film studio, alleen een goedkopere speler zet voor mij geen zoden aan de dijk.
    Het enige wat ze hiermee berijken is dat voor de blu-ray consument ook alles goedkoper wordt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik Bekijk bericht
    Met next generation dvd players bedoelen ze BR + HD-DVD.
    Er is geen een die een hybride speler nu nog op de markt zet. Samsung heeft zijn hybride speler alweer in de ijskast gezet.:wink:
    Een van de redenen is dat de komende 2.0 blu-ray spelers een stuk goedkoper zullen worden dan een hybride speler, waar bijna geen content meer voor komt.

    Ik zeg je dat het na eind mei toch redelijk snel gebeurt is met hd-dvd.

    Overigens, ze spreken hier van het 4de kwartaal, waar kerst dus ook bij hoort en die verkopen waren toch echt voor de ps3. Meer ps3 of standalone blu-ray speler verkopen dan Toshiba hd-dvd speler verkopen.

    Proberen ze nu nog door misinformatie wat spelertjes te kunnen verkopen?!
    Laatst aangepast door hstadman : 14-01-2008 om 10:16

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Er is geen een die een hybride speler nu nog op de markt zet. Samsung heeft zijn hybride speler alweer in de ijskast gezet.:wink:

    Ik zeg je dat het na eind mei toch redelijk snel gebeurt is met hd-dvd.
    En weer snap je het niet. Wat Diederik en Toshiba bedoelen is dat ze 50% van alle stand alone HD spelers hebben verkocht. De PS3 hebben ze niet meeregekend.
    Of 't juist is laat ik in het midden, maar dit is wel wat ze bedoelen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Proberen ze nu nog door misinformatie wat spelertjes te kunnen verkopen?!
    Geen misinformatie maar misinterpretatie.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Geen misinformatie maar misinterpretatie.
    Volgens de openbare verkoopcijfers van grote warenhuizen in Amerika anders wel. Die laten ook veel betere verkoopcijfers zien van blu-ray schijfjes. Gewoon marketing bullshit.:wink: Waar niemand meer in zal trappen die ook maar een beetje de laaste weken heeft gevolgd!

    Wat Toshiba er ook niet bij vermeld is dat het overgrote deel van de 100 dollar hd-dvd spelers alweer omgeruild is voor andere spelers of voor geld omgegruild zijn!
    Laatst aangepast door hstadman : 14-01-2008 om 10:25

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    En weer snap je het niet. Wat Diederik en Toshiba bedoelen is dat ze 50% van alle stand alone HD spelers hebben verkocht. De PS3 hebben ze niet meeregekend.
    Of 't juist is laat ik in het midden, maar dit is wel wat ze bedoelen.
    Ik snapte dat al eerder; maar wat zij bedoelen en de waarheid is zijn 2 verschillende dingen. Zie kerstverkoopcijfers, die ook bij het 4de kwartaal horen!

    Oh, in NL zijn er alleen spelers van toshiba te koop. Dus hier is het dan 100%

    Die verdwaalde samsung spelers zijn hier erg schaars en verwaasloosbaar op de totale verkopen.

    Ook in NL zijn er meer ps3's verkocht met de kerst en de sint dan hd-dvdspelers, dus hoe toshiba aan de cijfers komt mag joost weten! Je kunt NOOIT op 50% komen als de concurrent beter verkoopt dan jezelf!
    Laatst aangepast door hstadman : 14-01-2008 om 10:30

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht

    Wat Toshiba er ook niet bij vermeld is dat het overgrote deel van de 100 dollar hd-dvd spelers alweer omgeruild is voor andere spelers of voor geld omgegruild zijn!
    LOL, ik heb dit ook gelezen ja.

  14. #14

    Standaard

    Ik denk vooral de Blu-ray bezitters deze goedkope spelers gaan aanschaffen. Samen met de goedkopere HD DVD schijfjes gaan ze na een tijdje voordeliger uitkomen dan wanneer ze puur de equivalent Blu-ray titels gaan kopen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik snapte dat al eerder; maar wat zij bedoelen en de waarheid is zijn 2 verschillende dingen. Zie kerstverkoopcijfers, die ook bij het 4de kwartaal horen!

    Oh, in NL zijn er alleen spelers van toshiba te koop. Dus hier is het dan 100%

    Die verdwaalde samsung spelers zijn hier erg schaars en verwaasloosbaar op de totale verkopen.

    Ook in NL zijn er meer ps3's verkocht met de kerst en de sint dan hd-dvdspelers, dus hoe toshiba aan de cijfers komt mag joost weten!
    Lees nog even goed het volgende:

    " As Toshiba achieved the #1 sales volume in the next generation DVD category with an approximately 50 percent market share in 2007"

    Toshiba heeft 50% van de next generation DVD spelers verkocht. Next generation DVD = HD DVD en Blu-ray, niet alleen HD DVD. De overige 50% is dus verkocht door Sony, Philips, Samsung, etc.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blord Bekijk bericht
    Ik denk vooral de Blu-ray bezitters deze goedkope spelers gaan aanschaffen. Samen met de goedkopere HD DVD schijfjes gaan ze na een tijdje voordeliger uitkomen dan wanneer ze puur de equivalent Blu-ray titels gaan kopen.
    De meesten kopen nog steeds gewoon dvd's. Goedkope spelers en schijfjes veranderd weinig meer voor Toshiba aan de situatie zoals het er op dit moment voor staat.

    Alle grote sites waarschuwen voor toshiba speler aanbiedingen en adviseren om er vanaf te blijven!

    Hiermee houdt je alleen maar de verdeeldheid in stand en het overgrote deel van de blu-ray bezitters willen dat JUIST niet. Die willen 1 formaat!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Lees nog even goed het volgende:

    " As Toshiba achieved the #1 sales volume in the next generation DVD category with an approximately 50 percent market share in 2007"

    Toshiba heeft 50% van de next generation DVD spelers verkocht. Next generation DVD = HD DVD en Blu-ray, niet alleen HD DVD. De overige 50% is dus verkocht door Sony, Philips, Samsung, etc.
    Onmogelijk, daar de concurrent beter verkoopt dan jezelf. Geloof JIJ die markketing bullshit?! De ps3 heeft hier in NL EN Amerika tijdens de kerstverkopen de toshiba hd-dvdspelers ver achter zich gelaten!

    Ik geloof eerder de verkoopcijfers van grote warenhuizen dan van Toshiba, die nog probeert te redden wat er te redden valt, financieel gezien! Ook de verhalen van de verkopers(o.a. best buy wat een hele grote is) zelf doen echt anders geloven dan Toshiba mij en jou wil doen laten geloven!

    Die zeggen echt zelf dat er meer ps3-blu-ray is verkocht in kwartaal 4 dan hd-dvd en dat het overgrote deel van die verkopen massaal weer omgeruild zijn voor geld of voor blu-ray spelers!

    Met andere woorden; dit verhaaltje is complete bullshit!

    Kun je nu echt niet tussen de regels door lezen?!

    Every day a fool is born!
    Laatst aangepast door hstadman : 14-01-2008 om 10:41

  18. #18

    Standaard

    En de PS3 is daarin niet meegenomen aangezien 't geen speler is maar een console. Die discussie hebben we wel vaker gehad. Het ene kamp rekent ze niet mee omdat dat hen slecht uit komt, het andere kamp rekent ze voor 100% mee omdat het hen wel goed uit komt.
    Het is moeilijk in te schatten voor hoeveel procent je die PS3 moet meenemen omdat een paar blu-ray discs die een gamer toevallig koopt niet voor 100% als HD-film consument kan worden beschouwd, de markt verdient aan zo'n iemand in de toekomst minder. Er zijn natuurlijk ook consumenten die dit ding puur als blu-ray speler zien en die moeten wel voor 100% worden meegerekend. De waarheid ligt dus ergens in het midden, mijn gevoel zegt richting blu-ray als HD-film speler maar dat is ook puur speculatie.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Alle grote sites waarschuwen voor toshiba speler aanbiedingen en adviseren om er vanaf te blijven!
    Welke?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik Bekijk bericht
    Welke?
    Alle grote staat er toch, dus op amazon.com moet die waarschuwing staan.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    En de PS3 is daarin niet meegenomen aangezien 't geen speler is maar een console. Die discussie hebben we wel vaker gehad. Het ene kamp rekent ze niet mee omdat dat hen slecht uit komt, het andere kamp rekent ze voor 100% mee omdat het hen wel goed uit komt.
    Het is moeilijk in te schatten voor hoeveel procent je die PS3 moet meenemen omdat een paar blu-ray discs die een gamer toevallig koopt niet voor 100% als HD-film consument kan worden beschouwd, de markt verdient aan zo'n iemand in de toekomst minder. Er zijn natuurlijk ook consumenten die dit ding puur als blu-ray speler zien en die moeten wel voor 100% worden meegerekend. De waarheid ligt dus ergens in het midden, mijn gevoel zegt richting blu-ray als HD-film speler maar dat is ook puur speculatie.
    Voor een deel heb je natuurlijk hier gelijk in maar een overgrote deel aan ps3's in de huiskamer is een hele grote potentie van verkoop voor schijfjes. En ik denk dat het nog wel wat aan zal gaan trekken wanneer de schijfjes wat goedkoper worden. Ook zijn er berichten, ook op dit forum, dat er ook mensen zijn die specifiek de ps3 voor HD film content hebben gekocht en er niet of nauwelijks mee gamen!

    Voordeel voor de ps3 is dat het gewoon een VOLWAARDIGE HD speler is.

    Ik denk dat Toshiba zich hier een beetje op verkeken heeft en de laatste prijsverlaging heeft ervoor gezorgd dat men massaal zo'n ding heeft aangeschaft, ook in Amerika, ONDANKS de 100 dollar hd-dvd spelers!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    En de PS3 is daarin niet meegenomen aangezien 't geen speler is maar een console. Die discussie hebben we wel vaker gehad. Het ene kamp rekent ze niet mee omdat dat hen slecht uit komt, het andere kamp rekent ze voor 100% mee omdat het hen wel goed uit komt.
    Het zelfde kamp dat die verkoopcijfers niet meerekent, rekent wel de 360 add-on en de spelers in laptops mee omdat die nou eenmaal gekocht worden voor het bekijken van films (hetgeen ook meteen de beperkte bruikbaarheid van het medium die dat kamp vertegenwoordigd - er wordt helemaal niks met data toepassingen gedaan). Dat kamp dat de PS3 verkoopcijfers niet meerekende had dit misschien beter wel kunnen doen...

    Het is moeilijk in te schatten voor hoeveel procent je die PS3 moet meenemen omdat een paar blu-ray discs die een gamer toevallig koopt niet voor 100% als HD-film consument kan worden beschouwd, de markt verdient aan zo'n iemand in de toekomst minder.
    Niet helemaal mee eens. De games staan ook op BD dus dit is gewoon een snellere weg naar reductie in proceskosten (schaalvergroting: economies of scale). Dit is ook voor de film industrie relevant natuurlijk. Bovendien zullen de PS3 gebruikers nooit een HD-DVD schijfje kopen, ze hebben immers een BD speler.

    [/quote]Er zijn natuurlijk ook consumenten die dit ding puur als blu-ray speler zien en die moeten wel voor 100% worden meegerekend. De waarheid ligt dus ergens in het midden, mijn gevoel zegt richting blu-ray als HD-film speler maar dat is ook puur speculatie.[/QUOTE]
    Waar, maar dit is hetzelfde als wat er met de PS2 was. Veel mensen kochten ook niet meteen films op DVDs, sporadisch werd er wel eens eentje gekocht door het gros van de bezitters. Uiteindelijk ken ik nog genoeg mensen bij wie de PS2 de enige DVD speler (behalve dan een enkele computer drive) in huis is, tot nu toe. Inmiddels hebben die wel wat meer DVDs gekocht. Zo zal het ongetwijfeld ook gaan met de PS3 en BD. Uiteindelijk kopen de gebruikers het toch wel. Films zijn gewoon nog even te duur, als zijn ze nu goedkoper dan DVDs toe waren, als je me begrijpt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Alle grote staat er toch, dus op amazon.com moet die waarschuwing staan.
    Niet op winkelsites maar op Amerikaanse HD content sites, dus review sites wordt al gewaarschuwd voor het aanschaffen van hd-dvd spelers die in de aanbieding komen.

    De mensen die er verstand van hebben hebben dus al voorspeld dat toshiba de spelers in de aanbieding zou gooien!

    Eentje kun je al ergens lezen in de HD threads op dit forum.

  24. #24

    Standaard

    Toshiba heeft zich wel verkeken inderdaad.
    Het blijft wel speculeren wat de PS3 bezitters gaan doen. Overigens ook wat de andere early adopters en de (nu nog) aleen dvd kopers gaan doen. Misschien wordt 't niet groot als de studio's DVD niet geforceerd uitfaseren.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Toshiba heeft zich wel verkeken inderdaad.
    Het blijft wel speculeren wat de PS3 bezitters gaan doen. Overigens ook wat de andere early adopters en de (nu nog) aleen dvd kopers gaan doen. Misschien wordt 't niet groot als de studio's DVD niet geforceerd uitfaseren.
    Dat zij ik ook al eerder; ook blu-ray is er nog niet. Al hebben ze de slag met de concurrent grotendeels al voor hun beslist. Nu moet de strijdt met de consument nog gewonnen worden. Ik hoop niet dat HD hetzelfde lot beschoren is als sacd, dvd-audio etc.

    Mijn ervaring is dat als de verkopen stagneren, ze wel proberen om nieuwe impulsen te geven/creeren! Inderdaad een van die impulsen zou gedwongen overgang naar HD kunnen zijn.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •