Pagina 100 van 101 EersteEerste ... 509096979899100101 LaatsteLaatste
De resultaten 2.476 tot 2.500 van 2525 worden weergegeven.
  1. #2476

    Standaard

    Je hoeft je ''bek'' niet te houden, ik zie graag dat jij een goed beeld krijgt van de verhouding Blu-ray/DVD in Nederland.

  2. #2477

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    blablabla ga mij even vertellen dat blu-ray niet warm loopt.....
    Ik hou mijn bek even dicht en we praten over 5 jaar wel hoe het gegaan is....
    Euh.. wat denk je dat wachten helpt voor de discussie? Het gaat er alleen om hoe het nu is, niet hoe het over vijf jaar is. Niemand zegt hier dat blu-ray niet een coming thing is -- maar er is een verschil tussen een coming thing en iets dat er al is.

  3. #2478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    blablabla ga mij even vertellen dat blu-ray niet warm loopt.....
    Ik hou mijn bek even dicht en we praten over 5 jaar wel hoe het gegaan is....
    Dat zal een opluchting voor velen zijn :razz:

    Tot over 5 jaar
    Have fun and enjoy your collection

  4. #2479

    Standaard

    Houden we het hier wel vriendelijk en inhoudsvol? danku

  5. #2480

    Standaard

    Kan me er niet zo druk over maken. Heb nog geen 1 dag spijt gehad dat ik op blu ray (en eerst ook hd dvd) over ben gegaan.

    Blu ray's nemen in aantallen toe, prijzen dalen gestaag en de toekomst ziet er wat mij betreft goed genoeg uit. Lijkt mij sterk dat blu ray er over vijf jaar niet meer zal zijn. Al zou dit wel zo zijn, ik heb genoeg blu ray's om jaren mee vooruit te kunnen. Zo zijn er hier ook nog genoeg liefhebbers met hd dvd. Tja, waarom ook niet. Alles lost niet ineens vanzelf op na een jaar of zo...

    Was gisteren in de Saturn en naast de veel te dure blu ray's van 25, 30 of zelfs 35 euro (je moet maar durven) staan er inmiddels ook aardig wat voor 10 a 15 euro. Zo heb ik o.a. Sweeney Todd, The Warlords en Planet terror meegenomen voor 15 euro per stuk. Jammer natuurlijk dat deze prijzen niet al gemeengoed zijn, maar goed het begin is er wel. In Amerika kun je zelfs al een blu ray speler van Sherwood voor, je leest het goed, ca € 45.-- kopen die zelfs 24p kan afspelen via hdmi.

    Dvd zie ik ook nog jaren onder ons en dit is toch niet erg. Feit is natuurlijk wel dat daar vooralsnog echt alles op uit komt. Daar ligt nu nog meer de kracht van dvd dan dat de prijzen daarvan laag zijn want dit gaat lang niet altijd op, zeker niet bij de nieuwste releases. Die koop ik voordeliger op blu ray in Engeland dan de dvd hier in de winkel...
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 14-07-2009 om 12:21
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #2481

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht

    O ja, wat mij betreft mag deze smiley per direct door dvd.nl opgenomen worden voor gebruik hier....geweldig en topt de smiley
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #2482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    De mogelijkheid open houden zegt niet zoveel...
    Niet dat ik bezwaar heb tegen een Blu-ray speler van Toshiba
    Maar "waar rook is, is vuur" lijkt mij hier wel van toepassing.
    en de rook wordt alsmaar dikker:
    http://www.homecinemachoice.com/blog...anned+19+07+09
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #2483

    Standaard

    Volgens areadvd.de zal Warner met ingang van herfst 2009 een nieuw prijsmodel voor nieuwe blu-ray's hanteren, ofwel nieuwe Warner blu-ray's zullen lagere startprijs krijgen. Wij zullen vaker startprijzen onder de €20,-- zien.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #2484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Volgens areadvd.de zal Warner met ingang van herfst 2009 een nieuw prijsmodel voor nieuwe blu-ray's hanteren, ofwel nieuwe Warner blu-ray's zullen lagere startprijs krijgen. Wij zullen vaker startprijzen onder de €20,-- zien.
    Dan word het voor mij echt interesant. Ik hoop dat dit doorgaat
    Soms koop ik nieuwe DVD's voor 17 euro. Als de BR dan hetzelfde bedrag is of misschien 20 euro kost dan koop ik liever de BR.

  10. #2485

    Standaard

    17 euro voor een dvd? [schrik] Hmm, dan is het toch al interessant?. Koop al jaren blu ray voor gemiddeld 15 euro en de laatste tijd zelfs vaak rond de 10 euro. Laats zelfs de Starship troopers trilogy op blu ray met pcm 5.1 en dolby thrue hd voor € 14.--! inclusief verzenden....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #2486

    Standaard

    Vind inderdaad 17 euro voor een DVD schrikbarend veel. Ik hoop echt voor je dat je dat er niet te vaak aan uitgeeft want BRtjes zijn vaak even duur (vooral als je goed zoekt) en DVDtjes zijn bij de MM veelal een tientje tot 14 euro. Maar moet ook zeggen dat DVDtjes kopen, of liever gezegd het niet meer kopen ervan persoonlijk is omdat ik weet dat als ik de film niet meer hoef, ik er van die 10-14 euro nog maar 2 a 3 euro voor krijg. DVD is een verpauperd product geworden, iets waar mensen vrijwel niets meer aan uit willen geven of het moet voor een paar euro zijn. De tijd is voorbij dat je voor een 2 disc uitgave nog tien euro kon vangen. Maak er maar 2 euro van - een euro voor elke disc.
    Laatst aangepast door Fonzie : 22-07-2009 om 10:17

  12. #2487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    17 euro voor een dvd? [schrik] Hmm, dan is het toch al interessant?. Koop al jaren blu ray voor gemiddeld 15 euro en de laatste tijd zelfs vaak rond de 10 euro. Laats zelfs de Starship troopers trilogy op blu ray met pcm 5.1 en dolby thrue hd voor € 14.--! inclusief verzenden....
    Dat ligt er natuurlijk ook maar net aan wat voor eisen dat men stelt aan de BR schijfje. Als jij al jaren BR koopt voor rond de 15 euro dan zul je wel flink importeren maar voor mensen die gewoon NL subs willen (het overgrote deel van de bevolking), dan ben je toch echt de afgelopen tijd overgeleverd geweest aan de belachelijk dure prijzen in Nederland. Ikzelf koop nauwelijks zonder NLsubs. Niet alleen omdat het leuker is voor in de toekomst om met meerdere mensen een film te kijken, maar ook het feit dat UK releases of regio 1 enkel in de eerste week interssant zijn en iets opleveren, maar daarna - als eenmaal de NL versie uit is, deze haast niets meer waard zijn.

  13. #2488

    Standaard

    Soms koop ik een nieuwe DVD voor 17 euro, niet altijd. Meestal onder de 15 euro.

    Bij bol.com en dvdoutlet.nl en winkels als FRS en Mediamarkt zijn BR's nog wel aan de prijs. Deze winkels zullen toch echt ook BR's voor onder de 20 euro moeten gaan verkopen anders dan word het niets. De importkanalen is voor veel mensen geen optie.

    Bij de mediamarkt ligt Band of Brothers voor 25 euro op DVD.
    BR : 70 euro !! Dat vind ik gewoon gekkenwerk.

  14. #2489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Bij de mediamarkt ligt Band of Brothers voor 25 euro op DVD.
    BR : 70 euro !! Dat vind ik gewoon gekkenwerk.
    Mee eens, BOB is inderdaad schandalig duur en hetzelfde geldt voor de NL editie van Planet Earth. Maar in die zelfde mediamarkt zijn op dit moment alle DFW releases (the mist, underworld, messengers etc) te krijgen voor 10 euro per stuk op Blu Ray en de Warner selectie met o.a. Sweeney Todd, Departed, Blood Diamond, V for Vendetta zijn te krijgen voor 15 euro per stuk. (2 voor 30 actie). Dat noem ik niet duur meer voor BR.

    Overigens heb ik BoB nog niet vervangen door BR. Hierbij wacht ik geduldig af tot de prijs flink verlaagd is. Ze moeten maar eens doorhebben dat de meesten deze set al op DVD hebben en dus niet de hoofdprijs (plus nog 100%) gaan betalen voor een re-release.

  15. #2490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Soms koop ik een nieuwe DVD voor 17 euro, niet altijd. Meestal onder de 15 euro.

    Bij bol.com en dvdoutlet.nl en winkels als FRS en Mediamarkt zijn BR's nog wel aan de prijs. Deze winkels zullen toch echt ook BR's voor onder de 20 euro moeten gaan verkopen anders dan word het niets. De importkanalen is voor veel mensen geen optie.

    Bij de mediamarkt ligt Band of Brothers voor 25 euro op DVD.
    BR : 70 euro !! Dat vind ik gewoon gekkenwerk.
    Ik heb Band of Brothers op BR voo 60 euro gekocht bij Bol.com!
    Als je goed zoekt kom je zat blu-rays tegen die afgeprijsd zijn!
    Blu-ray Broken arrow heb ik voor 14,99 euro voor betaald in Free record shop.
    Zelfs zijn nu tegenwoordig veel meer titels binnen die onder 15 euro grens leggen op blu-ray.
    Gewoon zoeken zal ik maar zeggen anders kom je niet ver mee!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  16. #2491

    Standaard

    Ik zit er ook echt aan te denken om over te stappen binnenkort. De prijzen zakken inderdaad. Stukje bij beetje ga ik dan mijn collectie vervangen. Bij dvdoutlet bijvoorbeeld is er een RCV actie ; 2 titels voor 25 euro. Hier zit bv. ook American History X bij, hopelijk nu wel met het goede beeldformaat.

    Ook komt er binnenkort een hele goede betaalbare speler uit ; Sony BDP-S360.

  17. #2492

    Standaard

    Ik ga waarschijnlijk wel ooit overstappen, maar mijn collectie van ongeveer 800 dvd's ga ik niet vervangen voor Blu-ray. Films die nieuw uitkomen haal ik dan wel op blu-ray (als ik ben overgestapt)

    Straks komt de opvolger van Blu-ray en dan moet ik WEER mijn collectie gaan vervangen? .....Nee daar begin ik niet aan...dat is geen optie voor mij. blijf niet bezig.

    Toen ik mijn VHD collectie ging vervangen op DVD was ik zo naief om te denken dat de dvd het eindprodukt was.
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  18. #2493

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Hokke Bekijk bericht
    Ik ga waarschijnlijk wel ooit overstappen, maar mijn collectie van ongeveer 800 dvd's ga ik niet vervangen voor Blu-ray. Films die nieuw uitkomen haal ik dan wel op blu-ray (als ik ben overgestapt)

    Straks komt de opvolger van Blu-ray en dan moet ik WEER mijn collectie gaan vervangen? .....Nee daar begin ik niet aan...dat is geen optie voor mij. blijf niet bezig.

    Toen ik mijn VHD collectie ging vervangen op DVD was ik zo naief om te denken dat de dvd het eindprodukt was.
    Dat heb ik dus ook nog steeds. Band of Brothers is ook op BR verkrijgbaar. Ik heb de DVD versie al en ken de serie van binnen en buiten. Alleen voor het verbeterde beeld ga ik de serie echt niet opnieuw aanschaffen. Hetzelfde geld bv. voor The Sopranos en Battlestar Galactica.

  19. #2494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Dat ligt er natuurlijk ook maar net aan wat voor eisen dat men stelt aan de BR schijfje. Als jij al jaren BR koopt voor rond de 15 euro dan zul je wel flink importeren maar voor mensen die gewoon NL subs willen (het overgrote deel van de bevolking), dan ben je toch echt de afgelopen tijd overgeleverd geweest aan de belachelijk dure prijzen in Nederland. Ikzelf koop nauwelijks zonder NLsubs. Niet alleen omdat het leuker is voor in de toekomst om met meerdere mensen een film te kijken, maar ook het feit dat UK releases of regio 1 enkel in de eerste week interssant zijn en iets opleveren, maar daarna - als eenmaal de NL versie uit is, deze haast niets meer waard zijn.
    Hmm, ik importeer juist vanwege de hogere kwaliteit....wij komen er meestal bekaaid vanaf en moeten ook nog meer betalen. Daarnaast zijn er opvallend veel imports met juist wel nl subs...dus die vlieger gaat lang niet altijd op. Als je zeker wilt zijn van een hoog rendement moet je natuurlijk niet blu ray of dvd gaan kopen.....sterker, je moet nooit gaan narekenen wat je hobby kost.....Bovendien ben je nu niet bepaald een echte filmliefhebber vind ik als je je gaat afvragen hoeveel geld je nog voor je aanschaf terug kunt krijgen...dan lijkt mij huren een betere oplossing....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #2495

    Standaard

    Nou, ik vind filmliefhebber en het feit dat je wel eens films koopt met in de wetenschap dat je ze misschien weer weg doet, niets met elkaar te maken hebben. Sterker nog, vind het met 400 dvd's en ruim 60 blu ray's in mijn kast, bijna neigen naar een belediging door me 'niet bepaald een echte filmliefhebber' te noemen.

    Ik ben geen huurtype omdat ik het haat om films persé op een bepaalde dag te moeten kijken en ook weer de dag erop terug te moeten brengen (met boetes tot gevolg). Daarom kijk ik vaak een film voor het eerst op DVD of BR, met soms een teleurstelling tot gevolg. Dat is mijn eigen risico dat een film tegenvalt maar dan moet het me niet kwalijk worden genomen dat ik dan ook voor een medium of regio daarvan kies waarvan ik weet dat ik het weer voor een nette prijs kan doorverkopen.

    Ter aanvulling: ben ook een groot Disney-liefhebber, wat geresulteerd heeft in de aanschaf van een aantal zeer dure beeldjes uit de WDCC-collectie. Als ik wist dat een beeldje 300 euro zou kosten en vervolgens niets meer waard was behalve wat emotionele waarde voor mezelf, dan was ik er niet aan begonnen. Juiste de waarde vastheid in combinatie met de passie voor de beeldjes maakt het mooi om ze te sparen. Mocht ik ze dan ooit beu zijn (wat dus ook met films wel eens gebeurt) dan weet ik in elk geval dat ik er nog een net bedrag voor terug krijg.
    Laatst aangepast door Fonzie : 22-07-2009 om 13:08

  21. #2496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Nou, ik vind filmliefhebber en het feit dat je wel eens films koopt met in de wetenschap dat je ze misschien weer weg doet, niets met elkaar te maken hebben. Sterker nog, vind het met 400 dvd's en ruim 60 blu ray's in mijn kast, bijna neigen naar een belediging door me 'niet bepaald een echte filmliefhebber' te noemen.

    Ik ben geen huurtype omdat ik het haat om films persé op een bepaalde dag te moeten kijken en ook weer de dag erop terug te moeten brengen (met boetes tot gevolg). Daarom kijk ik vaak een film voor het eerst op DVD of BR, met soms een teleurstelling tot gevolg. Dat is mijn eigen risico dat een film tegenvalt maar dan moet het me niet kwalijk worden genomen dat ik dan ook voor een medium of regio daarvan kies waarvan ik weet dat ik het weer voor een nette prijs kan doorverkopen.
    Ah op die manier. Nee, dan ben je inderdaad een liefhebber.

    Nee dat huren vind ik ook maar niks. Inderdaad veel te veel gedoe met verplicht kijken en weer terugbrengen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #2497

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Soms koop ik een nieuwe DVD voor 17 euro, niet altijd. Meestal onder de 15 euro.

    Bij bol.com en dvdoutlet.nl en winkels als FRS en Mediamarkt zijn BR's nog wel aan de prijs. Deze winkels zullen toch echt ook BR's voor onder de 20 euro moeten gaan verkopen anders dan word het niets. De importkanalen is voor veel mensen geen optie.

    Bij de mediamarkt ligt Band of Brothers voor 25 euro op DVD.
    BR : 70 euro !! Dat vind ik gewoon gekkenwerk.
    Hoezo zou import geen optie zijn? Juist bij Blu-ray zijn er veel titels in Amerika en Engeland te vinden met Nederlandse subs.
    Overigens vind ik die laatste vergelijking niet logisch. De dvd is al jaren uit, en de Blu-ray is pas uitgekomen. Natuurlijk is die dan duurder. Maar hoe duur was de dvd toen die net uitkwam? Zal ook rond de 70 euro gezeten hebben.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  23. #2498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Hoezo zou import geen optie zijn? Juist bij Blu-ray zijn er veel titels in Amerika en Engeland te vinden met Nederlandse subs.
    Overigens vind ik die laatste vergelijking niet logisch. De dvd is al jaren uit, en de Blu-ray is pas uitgekomen. Natuurlijk is die dan duurder. Maar hoe duur was de dvd toen die net uitkwam? Zal ook rond de 70 euro gezeten hebben.
    Als BR alleen betaalbaar blijft via de importkanalen dan word het nooit een succes. Dan blijft het een product puur voor de liefhebbers.

  24. #2499

    Standaard

    O god, krijgen we dat weer........

    Gewoon kopen, zien we later wel weer. Kan er niet mee zitten. Al blijft het niche en komt het nooit hier van de grond. Zal er geen spat minder om importeren........

    Tjonge wat een angst om niks zeg..........
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #2500

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    O god, krijgen we dat weer........

    Gewoon kopen, zien we later wel weer. Kan er niet mee zitten. Al blijft het niche en komt het nooit hier van de grond. Zal er geen spat minder om importeren........

    Tjonge wat een angst om niks zeg..........
    Angst ? Ik zeg toch helemaal niet dat je BR niet via importkanalen aan moet schaffen ? Dat moet je toch zelf weten ?
    Het moet volgens mij ook betaalbaar worden in 'massa' winkels voordat het echt gaat lopen.

Pagina 100 van 101 EersteEerste ... 509096979899100101 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •