Pagina 2 van 101 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 2525 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Top 10 high-definition verkoop. Enkel Blu-ray. En de best verkopende Blu-ray verkoopt 10 keer zo veel als de best verkopende HD-DVD. Cijfers mensen.

    http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents
    En nu worden ze stil

    Van een oorlog kan je nu nauwelijks spreken.

  2. #27

    Standaard

    Tja, toch vind ik het maar moeilijk aan te nemen, die verkoopcijfers. Blu-ray schijfjes zijn een stuk duurder in aanschaf en qua uitvoering (extra's bijv) vaak een stuk slechter uitgevoerd. Als ik naar de winkel ga zie ik meer interessante HD DVD's van Universal voor 19.95 dan duurdere Blu-ray's zonder extra's voor 30,-. Hetzelfde online, kijk maar bijv op een webshop als dvdpacific. HD DVD voor een prikkie te koop (ook voor het Warner nieuws) en natuurlijk alles regiovrij.
    Nu vraag ik me dus af: zijn jullie Blu-ray fanboys nou zo dom dat jullie willen dat er meer geld uit jullie zak wordt gekopt voor inferieure releases of mis ik de logica van hetgene hierboven. En das dagelijkse praktijk, geen geruchten via één of andere site....

  3. #28

    Standaard

    Blu-ray's worden ook goedkoper steeds meer films voor onder de € 20,-. FRS verkoopt er al een paar onder de € 15,-. Titels die op zowel Blu-ray als HD-DVD verkocht worden zijn vaak op beide formaten even duur.

    En dom? Als ik jou was zou ik ook maar mijn komende films in Blu-ray kopen voor zover het kan. Aan het eind van de rit zijn toch de meeste filmkasten blauw. Als je HD-DVD blijft kopen wordt de jouwe rood/blauw, of kun je strax al je HD-DVD's nog een keer op Blu-ray aanschaffen. En het eerste geval hoop ik voor je dat ze over 7 jaar nog je eventuele overjarige HD-DVD speler kunnen repareren als dat nodig is.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Tja, toch vind ik het maar moeilijk aan te nemen, die verkoopcijfers. Blu-ray schijfjes zijn een stuk duurder in aanschaf en qua uitvoering (extra's bijv) vaak een stuk slechter uitgevoerd. Als ik naar de winkel ga zie ik meer interessante HD DVD's van Universal voor 19.95 dan duurdere Blu-ray's zonder extra's voor 30,-. Hetzelfde online, kijk maar bijv op een webshop als dvdpacific. HD DVD voor een prikkie te koop (ook voor het Warner nieuws) en natuurlijk alles regiovrij.
    Nu vraag ik me dus af: zijn jullie Blu-ray fanboys nou zo dom dat jullie willen dat er meer geld uit jullie zak wordt gekopt voor inferieure releases of mis ik de logica van hetgene hierboven. En das dagelijkse praktijk, geen geruchten via één of andere site....
    Waarom is dat moeilijk aan te nemen? Hoeveel PS3's zijn er verkocht tegenover HD-DVD spelers? Dat is de allergrootste motivatie voor de blu-ray koper. Waarom nog een aparte HD speler kopen als jouw gamingconsole dat al out of the box kan? Net zoals PS2 de DVD heeft gepusht heeft nu de PS3 Blu-ray gepusht. Er zijn nu rond de 8,5 miljoen verkochte PS3 consoles. En dat is voor filmmaatschappijen een potentiële userbase van 8,5 miljoen Blu-ray kopers (stand-alone niet meegeld). Dat is al een groot stuk van de taart dat Paramount en Universal mislopen. Hoeveel HD-DVD spelers heeft Toshiba verkocht? Als ze aan 1 miljoen zitten is dat al veel.

    Als de schrikschijters van MS nu eens standaard een HD-DVD speler in hun brakke console had gestopt dan was het een ander verhaal geweest.

    En prijzen zijn ongeveer hetzelfde. Of ze willen zo vlug mogelijk van hun HD-DVD stock afraken.

    Extra's, profile 1.1 of definitieve HD-DVD versie en weet ik nog wat allemaal, daar let (bijna) niemand op. Een titel als 300 heeft meer extra's op HD-DVD dan op Blu-ray. En op onverklaarbare wijze verkoopt 300 Blu-ray een pak meer dan HD-DVD...

    En regiovrij is leuk voor de consument maar minder voor de filmmaatschappijen. En opnieuw let daar niemand op behalve de mensen op dit forum. Mainstream koopt niemand een R1 DVD.

    HD-DVD mag dan volgens de fanboys zo perfect zijn (wat het absoluut niet is), als het de userbase niet heeft van een massaproduct als een gamingconsole met een format als concurrent dan kan je het schudden.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newboy Bekijk bericht
    En nu worden ze stil

    Van een oorlog kan je nu nauwelijks spreken.
    Ik wil niet beweren dat HD DVD gaat winnen - maar dood wil ik 't zeker nog niet noemen. De dip na het Warner nieuws lijkt grotendeels voorbij ....



    En ook de spelers doen het niet slecht ....


  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newboy Bekijk bericht
    Waarom is dat moeilijk aan te nemen? Hoeveel PS3's zijn er verkocht tegenover HD-DVD spelers? Dat is de allergrootste motivatie voor de blu-ray koper. Waarom nog een aparte HD speler kopen als jouw gamingconsole dat al out of the box kan? Net zoals PS2 de DVD heeft gepusht heeft nu de PS3 Blu-ray gepusht.
    Dat ontken ik ook niet, het gaat mij ook niet om de hardware, maar om de software. De PS2 heeft trouwens het succes met de DVD nauwelijks beinvloed. Dat bestond al een tijd en het succes had niks met de PS2 te maken. Die werd ook niet als zodanig in de markt gezet. Sony heeft dit wel bewust gedaan met de PS3.

    Er zijn nu rond de 8,5 miljoen verkochte PS3 consoles. En dat is voor filmmaatschappijen een potentiële userbase van 8,5 miljoen Blu-ray kopers (stand-alone niet meegeld). Dat is al een groot stuk van de taart dat Paramount en Universal mislopen. Hoeveel HD-DVD spelers heeft Toshiba verkocht? Als ze aan 1 miljoen zitten is dat al veel.

    Als de schrikschijters van MS nu eens standaard een HD-DVD speler in hun brakke console had gestopt dan was het een ander verhaal geweest.

    En prijzen zijn ongeveer hetzelfde. Of ze willen zo vlug mogelijk van hun HD-DVD stock afraken.
    en weeeeeeer over de hardware. Dat zal allemaal wel, het gaat me om de software de film Een apperaat kan dan zo mooi zijn, ik vind em ruk zonder dat de inhoud goed is die je erin kan afspelen. Dus probeer me niet te overrulen met verkoopcijfers van de hardware. Kom eens met een mening over de films die uitgebracht zijn voor Blu-ray.
    Extra's, profile 1.1 of definitieve HD-DVD versie en weet ik nog wat allemaal, daar let (bijna) niemand op. Een titel als 300 heeft meer extra's op HD-DVD dan op Blu-ray. En op onverklaarbare wijze verkoopt 300 Blu-ray een pak meer dan HD-DVD...
    Extra's let de cosument wel degelijk op, vooral bij de hogere prijzen voor een HD disc. En vwb 300 is het wel misschien omdat de Blu-ray er eerder in de wikel lag dan de HD dvd.... En dat vind ik trouwens in het niet vallen bij alle bagger Sony releases zonder extra's, MPEG-2 kwaliteit en de kale Fox single-layer releases...En ga dit nou niet bagataliseren met "daar let niemand op" want kwaliteit laat zich het beste beteren doordat de mindere kwaliteit genadeloos wordt bekritiseerd...


    En regiovrij is leuk voor de consument maar minder voor de filmmaatschappijen. En opnieuw let daar niemand op behalve de mensen op dit forum. Mainstream koopt niemand een R1 DVD.
    Sorry hoor, dit vind ik echt verschirkkelijk naief. Waarom zou je als consument je laten meevoeren in de voordelen voor een productiemaatschappij?? Het is dus JUIST een voordeel van HD DVD dat het regiovrij is en een NADEEL voor Blu-ray. En weer: "daar let niemand op". Het is toch juist door liefhebbers zoals ons dat dit soort zaken aan de kaak wordt gesteld? Anders zaten we allang aan de standaard prullenbak dvd's wat de rest van Nederland zo vaak koopt. Juist door liefhebbers zoals ons worden er nog pareltjes uitgebracht, kijk maar eens bijv. naar de laatste Blade Runner SE. Ook een project op initiatief van de vele fans die schreeuwden om een goeie release.

    HD-DVD mag dan volgens de fanboys zo perfect zijn (wat het absoluut niet is), als het de userbase niet heeft van een massaproduct als een gamingconsole met een format als concurrent dan kan je het schudden.
    Hoezo? DVD was toch ook geen massaproduct met een "userbase" als een gamingconsole en dat was toch ook een succes? Stel je eens voor dat Warner nou eens voor HD DVD had gekozen....kan je nog met je PS-3 aankomen maar dan had HD DVD toch een sterke troef in handen gehad....en haddden we hier een HEEL andere discussie gehad.....It's a flip of a coin.....

  7. #32

    Standaard

    Dood wil ik het ook niet noemen. Maar zeker wel stervende. Subjectief als je bent laat je de PS3 maar even achterwegen. Terwijl dat juist de grootste speler is op de markt.

    Wel grappig ook om te zien dat die Toshiba's veel meer tweedehands worden aangeboden.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Blu-ray's worden ook goedkoper steeds meer films voor onder de € 20,-. FRS verkoopt er al een paar onder de € 15,-. Titels die op zowel Blu-ray als HD-DVD verkocht worden zijn vaak op beide formaten even duur.
    Je bedoelt die bagger DFW releases zeker...nou...laat maar...zie de reviews...

    En dom? Als ik jou was zou ik ook maar mijn komende films in Blu-ray kopen voor zover het kan. Aan het eind van de rit zijn toch de meeste filmkasten blauw. Als je HD-DVD blijft kopen wordt de jouwe rood/blauw, of kun je strax al je HD-DVD's nog een keer op Blu-ray aanschaffen. En het eerste geval hoop ik voor je dat ze over 7 jaar nog je eventuele overjarige HD-DVD speler kunnen repareren als dat nodig is.
    Waarom? ik blijf gewoon HD DVD kopen. In Japan hebben zij bij wet een variant van HD DVD aangenomen en worden daar goedkope spelers gemaakt die dit kunnen afspelen. Dus voorlopig zijn er nog spelers genoeg. En daarnaast zie ik meer interessante titels op HD dan op BD. Dus mijn kast blijft mooi rood/blauw. en over 7 jaar, dan is er vast een volgende medium....wanneer kwam dvd ook alweer...zo rond de tijd van The Matrix toch???...ook alweer zo'n 8 jaar voordat HD schijfjes erkwamen....

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Subjectief als je bent laat je de PS3 maar even achterwegen. Terwijl dat juist de grootste speler is op de markt.
    Onoplettend als jij bent heb je de titel niet gezien: "bestsellers in electronics". Als de PS-3 een bestseller was geweest, had deze dan niet hierbij gestaan....???

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Onoplettend als jij bent heb je de titel niet gezien: "bestsellers in electronics". Als de PS-3 een bestseller was geweest, had deze dan niet hierbij gestaan....???
    Hij had op zich wel een punt, de PS3 valt niet in de electronics category - wel in de top 25 van gaming. Maar goed, de 360 en Wii staan op een hogere plek

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Onoplettend als jij bent heb je de titel niet gezien: "bestsellers in electronics". Als de PS-3 een bestseller was geweest, had deze dan niet hierbij gestaan....???
    Nee dan had hij hier niet bij gestaan omdat bij deze lijst nog staat 'The most popular items in DVD players'. Daar valt de PS3 niet onder. Let eerst zelf maar op.
    En ik wil bij jouw subjectiviteit ook even voegen dat dit enkel op Amazon.com slaat. maar de markt is groter dan Amazon.com.

  12. #37

    Standaard

    Verkooppercentage Blu-ray - HD-DVD is nu 85% tegen 15% !

    http://bluray.highdefdigest.com/news...ouncement/1383

    Japanse toestanden dus.....

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Ja vooral nog die war aan houden. Beide partijen groeien. Enkel één van de twee wordt de standaard. Geloof het of niet maar de enige mogelijkheid om de minste mensen te duperen is dat HD-DVD zo snel mogelijk verdwijnt.
    En ik vindt het niet heel slim dat ze niet de handdoek in de ring gooien. Het is al verloren zaak. Nu kost het ze alleen nog maar geld.
    Gezichtsverlies en geld! Vooral in japan is dat niet echt leuk. Toshiba dumpt de spelers om toch nog wat inkomsten te genereren uit hd-dvd. Na mei denk ik persoonlijk dat het dan toch wel vrij snel gedaan zal zijn.:wink:

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Verkooppercentage Blu-ray - HD-DVD is nu 85% tegen 15% !

    http://bluray.highdefdigest.com/news...ouncement/1383

    Japanse toestanden dus.....
    laten we eerlijk zijn; wie nu nog als nieuwkomer geld gaat investeren in hd-dvd is niet echt goed bezig. Op sommige Amerikaanse sites is al gewaarschuwd voor het dumpen van de hd-dvd spelers en wordt geadviseerd om er niet in te stinken.

    Wat er overblijft voor de hd-dvd mensen is een goed upscalende dvd speler!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Nee dan had hij hier niet bij gestaan omdat bij deze lijst nog staat 'The most popular items in DVD players'. Daar valt de PS3 niet onder. Let eerst zelf maar op.
    En ik wil bij jouw subjectiviteit ook even voegen dat dit enkel op Amazon.com slaat. maar de markt is groter dan Amazon.com.
    Aha, weer een oppervlakkkige onoplettenede actie van je: Ik heb nooit gezegd dat ik me aansluit bij de cijfers en dit als een represenatie van de markt zie, niet zomaar mensen tot een mening dwingen en in een hokje stoppen!!!! .....Ik observeer alleen de titel van het staatje en jouw reactie daarbij. en als een PS-3 niet onder de "DVD players" valt, so be it. Zou wel een slimme actie zijn, want volgens veel mensen kopen consumenten een PS3 vaak met een BD speler als koopmotief.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Wat er overblijft voor de hd-dvd mensen is een goed upscalende dvd speler!
    want.....deze leest ook HD DVD af ofzo....???is niet wat er overblijft dan Blu-ray als dit de standaard wordt...?? Of schat je de die-hard HD DVD fans zo zielig in dat ze zich koste wat het kost niet aan zullen sluiten bij Blu-ray en vervolgens kiezen voor dvd, ondanks dat dit geen HD is. Ik ben geen die hard HD DVD (ben bijvoorbeeld zelf Blu-ray recensent) dus als dit medium verdwijnt zal ik echt wel overgaan. Maar dan moeten de titels kwalitatief nog wel een sprong vooruit maken vind ik voordat ik uberhaupt overga tot aanschaf. Anders blijft het gewoon bij de gedowloade DVD-9. Scheelt een stuk in de kosten....

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    laten we eerlijk zijn; wie nu nog als nieuwkomer geld gaat investeren in hd-dvd is niet echt goed bezig. Op sommige Amerikaanse sites is al gewaarschuwd voor het dumpen van de hd-dvd spelers en wordt geadviseerd om er niet in te stinken.

    Wat er overblijft voor de hd-dvd mensen is een goed upscalende dvd speler!
    Imploderen de hd dvd's straks dan ineens als bd de standaard is...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Imploderen de hd dvd's straks dan ineens als bd de standaard is...
    , iedereen doet precies of onze HD DVD's in één klap niet meer afspeelbaar zijn door de beslissing van WB.Ik hoop en verwacht dat op zijn minst Toshiba gewoon HD DVD ondersteunende spelers blijft maken, net zoals mijn nieuwe Panasonic DVD speler nog steeds DVD-AUDIO en DVD-RAM afspeelt zonder problemen...Ik heb trouwens net de release lijst van Paramount en Universal gezien, en daar zitten titels bij die ik wel wil hoor!!! (The Kingdom oa.)

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Imploderen de hd dvd's straks dan ineens als bd de standaard is...
    Je geld explodeerd wel als je NU nog voor hd-dvd kiest!
    de schijfjes spelen niet af......in een blu-ray speler..........

    Als je alles dubbel wilt kopen, ga je gang.

    Overigens zullen al die hd-dvd films ook wel op blu-ray komen en dan mischien wel weer met extra's etc. Je kent de truukjes inmiddels wel die bij dvd worden toegepast om zoveel mogelijk te cashen!:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 18-01-2008 om 13:11

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    want.....deze leest ook HD DVD af ofzo....???is niet wat er overblijft dan Blu-ray als dit de standaard wordt...?? Of schat je de die-hard HD DVD fans zo zielig in dat ze zich koste wat het kost niet aan zullen sluiten bij Blu-ray en vervolgens kiezen voor dvd, ondanks dat dit geen HD is. Ik ben geen die hard HD DVD (ben bijvoorbeeld zelf Blu-ray recensent) dus als dit medium verdwijnt zal ik echt wel overgaan. Maar dan moeten de titels kwalitatief nog wel een sprong vooruit maken vind ik voordat ik uberhaupt overga tot aanschaf. Anders blijft het gewoon bij de gedowloade DVD-9. Scheelt een stuk in de kosten....
    Je kunt geen blu-ray schijfjes in een hd-dvd speler proppen. Dus alleen het opscalen van dvd's blijft over voor je hd-dvd speler en natuurlijk de hd-dvd's die je al had. that's it. 70% komt op blu-ray uit. Die willen de echte fanaten vast niet missen.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    , iedereen doet precies of onze HD DVD's in één klap niet meer afspeelbaar zijn door de beslissing van WB.Ik hoop en verwacht dat op zijn minst Toshiba gewoon HD DVD ondersteunende spelers blijft maken, net zoals mijn nieuwe Panasonic DVD speler nog steeds DVD-AUDIO en DVD-RAM afspeelt zonder problemen...Ik heb trouwens net de release lijst van Paramount en Universal gezien, en daar zitten titels bij die ik wel wil hoor!!! (The Kingdom oa.)
    BEOWULF!! -
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #47

    Standaard

    Ik las net op een tech-site dat japan flink gaat investeren in het Super high defenition systeem!:wink: Daar zijn ze dus alweer een stap verder.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Je kunt geen blu-ray schijfjes in een hd-dvd speler proppen. Dus alleen het opscalen van dvd's blijft over voor je hd-dvd speler en natuurlijk de hd-dvd's die je al had. that's it. 70% komt op blu-ray uit. Die willen de echte fanaten vast niet missen.
    Kon dit maar, waren wij ook af van dit dom egoistische en respectloos gedrag af.

    Harry, echte fanaten die missen niets. Die zijn neutraal. Hint hint...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Kon dit maar, waren wij ook af van dit dom egoistische en respectloos gedrag af.

    Harry, echte fanaten die missen niets. Die zijn neutraal. Hint hint...
    Blu-ray was vanaf het begin al mijn keuze.:wink: Scheelt ook weer in de beurs. Ik wacht netjes op de versie 2.0 blu-ray spelers die dan alles aan boord moeten hebben.

    Voor die extra hd-dvd speler kan ik extra schijfjes kopen. De rest komt dan wel op dvd of later ook op blu-ray. Upscaling van dvd's is ook geen straf voor een tijdelijke oplossing.

    Ik kijk en koop redelijk veel films maar dat ik mijzelf nu een fanaat kan noemen......
    Laatst aangepast door hstadman : 18-01-2008 om 13:28

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Blu-ray was vanaf het begin al mijn keuze.:wink: Scheelt ook weer in de beurs. Ik wacht netjes op de versie 2.0 blu-ray spelers die dan alles aan boord moeten hebben.

    Voor die extra hd-dvd speler kan ik extra schijfjes kopen. De rest komt dan wel op dvd of later ook op blu-ray. Upscaling van dvd's is ook geen straf voor een tijdelijke oplossing.

    Ik kijk en koop redelijk veel films maar dat ik mijzelf nu een fanaat kan noemen......
    Dus het heeft zoals altijd weer met geld te maken?. Men wil of kan geen hd dvd kopen en dus moet die verdwijnen voor eigen gewin. Egoisme dus zoals ik al zei.

    Maar als je zo'n vertrouwen hebt in Blu Ray, waarom dan nog geld weggooien aan dvd's???
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 18-01-2008 om 13:59
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 2 van 101 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •