Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.

Discussie: Tom Hanks

  1. #1

    Standaard Tom Hanks

    Deze veelzijdige acteur verdiend naar mijn mening ook een eigen thread.



    Tom Hanks.

    Won tot nog toe 2 Oscars voor Philadelphia (1993) en Forrest Gump (1994). Daarnaast nog enkele tientallen andere filmprijzen en Oscarnominaties (o.a. voor Big, Saving Private Ryan en Cast Away).

    Mijn toppers met Tom Hanks zijn toch vooral Forrest Gump, The Green Mile, A League of Their Own en Road To Perdition.

    Dit jaar komt zijn nieuwe film Charlie Wilsons War met o.a. Julia Roberts in de bioscoop.

  2. #2

    Standaard

    Hij behoort niet tot mijn favorieten, maar in Philadelphia en Forrest Gump speelt hij zeker memorabele rollen. Helaas vind ik hem in zijn loopbaan als geheel soms nogal eentonig.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Staat toch wel hoog in mijn lijstje van favoriete acteurs, hij heeft zo ontzettend veel mooie films gemaakt. Ik hoef ze niet eens op te noemen want iedereen weet waar ik het over heb, maar toch doe ik het: Philadelphia, Forrest Gump, Saving Private Ryan, Cast Away, Catch Me If You Can enz. enz. De man is nu al een levende legende!

  4. #4

    Standaard

    Het niveau dat hij haalt in Forrest Gump heeft hij naar mijn mening helaas niet meer evenaard (laat staan overtroffen), en de films waar hij de laatste tijd in meedoet, ik weet het niet...

    Hetgeen waar ik hem denk ik nog het meest voor bewonder is dat hij geen tumultueus leven lijkt, zo lijkt het toch althans Na tig jaar nog altijd getrouwd met DEZELFDE vrouw (een rariteit in Hollywood) en volgens mij gewoon een heel relaxte kerel
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  5. #5

    Standaard

    Geweldige acteur waar ik nog lang niet op ben uitgekeken.
    Vind het moeilijk om een favoriete film op dit moment van hem uit te kiezen (heb veel van zijn films genoten) maar vind zijn films met Meg Ryan altijd erg leuk.
    Ben ook wel benieuwd wat 'ie gaat doen met Langdon in Angels & Demons...
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  6. #6

    Standaard

    Ook niet mijn favoriete acteur. Ik vind hem goed in The Green Mile en Saving Private Ryan maar over het algemeen een middelmatig acteur.

  7. #7

    Standaard

    Ik moet toch zeggen dat Tom Hanks een acteur is die mij wel kan bekoren. Forrest Gump, Road to Perdition, Saving Private Ryan, Cast Away, The Green Mile, allemaal films waar ik hem geweldig in vind acteren.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Ben ook wel benieuwd wat 'ie gaat doen met Langdon in Angels & Demons...
    Dat is net het personage dat me het zwaarst teleurstelde. Ik bedoel: hij speelde duidelijk prachtige rollen in Forrest Gump, Philadelphia en The Green Mile (hoewel ik dat een beetje een overmelige film vind, ik kijk hem niet graag, word er alleen maar ellendig van), maar Langdon, ik weet niet.

    Ik heb de boeken zoals de meeste mensen waarschijnlijk al een heel tijdje geleden voordat The Da Vinci Code uitkwam gelezen, en juist daardoor vond ik de manier waarop Tom het personage Langdon neerzette erg teleurstellend. Langdon is meer ruw, past helemaal niet thuis in het rijtje afgeborstelde, naar krijt stinkende geleerden. Als hij naar iets stinkt, is het naar sigaretten en bourbon, en hij heeft een fikse stoppelbaard.

    Ik denk dat ik het ook vooral moet zoeken bij de costume designer die de look voor Langdon heeft bedacht, de man ziet er gewoon zo grappig uit. Lijkt wel alsof zijn haar probeert weg te lopen van zijn gezicht
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Het niveau dat hij haalt in Forrest Gump heeft hij naar mijn mening helaas niet meer evenaard (laat staan overtroffen), en de films waar hij de laatste tijd in meedoet, ik weet het niet...

    Hetgeen waar ik hem denk ik nog het meest voor bewonder is dat hij geen tumultueus leven lijkt, zo lijkt het toch althans Na tig jaar nog altijd getrouwd met DEZELFDE vrouw (een rariteit in Hollywood) en volgens mij gewoon een heel relaxte kerel
    Bij bovenstaand alinea sluit ik mij gaarne aan. In het turbulente en chaotische Hollywood lijkt hij mij als mens een verademing. En ook dat maakt hem mede een geweldig acteur.

  10. #10

    Standaard

    Absoluut onze favoriete acteur! We hebben dan ook echt álles van hem. Bij de première van de Da Vinci Code in Cannes hebben we zelfs zes uur in de zomerzon gestaan om maar helemaal vooraan te staan. Het was het wel waard:
    Website | Filmcollectie | TV: Samsung 3D UE55C8700 | Speler: Samsung BD-C6800

  11. #11

    Standaard

    Even een grote bump aan dit topic geven.

    Zag van het weekend pas voor het eerst de dvd van The Terminal. En wat heb ik weer genoten van een geweldige Tom Hanks .

    Er zijn maar weinig acteurs die zo goed verschillende personages kan vormgeven.

    Hij is nu bezig met de film Larry Crowne. Deze film staat gepland voor 2011 o.a. met Julia Roberts.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  12. #12

    Standaard

    Road to Perdition vind ik persoonlijk een hele leuke van Tom Hanks.. maar dit is zeker niet de enige film van hem die ik erg leuk vind.
    PSN: r4zZ1__

  13. #13

    Standaard

    The terminal Cast away Forrest gump vind ik echt schitterend
    Nee voor mij een uitstekende acteur
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  14. #14

    Standaard

    Groot fan van Tom Hanks.
    Speelt een grote diversiteit aan rollen.
    Staat zelden of nooit in de belangstelling van roddelbladen.
    En acteert gewoon erg goed.

  15. #15

    Standaard

    Goed acteur, ik zie hem graag acteren!

    Apollo 13
    saving private Ryan.
    The the terminal
    Catch me if you can

    en ik ben vast nog flms vergeten die ik erg goed vind
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Goed acteur, ik zie hem graag acteren!

    Apollo 13
    saving private Ryan.
    The the terminal
    Catch me if you can

    en ik ben vast nog flms vergeten die ik erg goed vind
    Dat weet ik wel zeker , Bettina. Denk maar eens aan Forrest Gump, Philadelphia, Road To Perdition, Cast Away etc. .
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  17. #17

    Standaard

    Een van mijn favoriete acteurs. Vooral omdat hij wel een beetje dezelfde interesse heeft als ik. Dat denk ik tenminste. Het gaat dan om het onderwerp WO2, waar je Tom Hanks vaak in terug ziet. Laatst nog met opening van een nieuw museum, zijn rol in Saving Private Ryan, hij is één v/d producenten van BoB & The Pacific. Daarnaast acteert hij gewoon fantastisch en lijkt hij mij, vergelijken met andere Hollywood acteurs, erg serieus.
    --

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ook niet mijn favoriete acteur. Ik vind hem goed in The Green Mile en Saving Private Ryan maar over het algemeen een middelmatig acteur.

    Hier heb ik toch wel even heel hard om moeten lachen.

    Hanks is misschien wel de grootste acteur op deze aardkloot momenteel. Wat deze man voor zijn rollen over heeft en vervolgens neerzet is ongekend.

  19. #19

    Standaard

    Idd de beste acteur en mijn favoriet.
    Leukste films:
    The Burbs en Big.

  20. #20

    Standaard

    Dit vind ik toch superaardig van hem :

    Tom Hanks betaalt kaartje ontevreden bioscoopganger



    Niet tevreden? Geld terug. Dat geldt voor bioscoopgangers die de nieuwste film van Tom Hanks maar niks vinden. Toen een ontevreden fan zijn ongezouten mening gaf, betaalde de acteur zonder aarzelen zijn ticket terug.

    Hanks stond volgens The National Enquirer bij een tankstation in Pacific Palisades (Californië) toen een man hem benaderde. Die vertelde hem dat hij zijn nieuwste film 'Larry Crowne' in de bioscoop had gezien, maar dat hij helemaal niet onder de indruk was.

    De acteur wist even niet wat hij moest zeggen, maar stelde de eerlijkheid van de fan op prijs: 'Jeetje, het spijt me echt dat je zo teleurgesteld bent. Wat vind je ervan als ik jouw kaartje terugbetaal?', waarop hij 25 dollar uit zijn portefeuille nam.

    Daar hoefde de fan niet lang over na te denken, en ging meteen op het aanbod in. 'Ik beloof je dat we het de volgende keer beter zullen doen', voegde Hanks er nog aan toe.

    Bron : AD.nl

    Klasse van Tom Hanks

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Tom Hanks is niet de man van de diversiteit. Z'n gave is ook z'n vloek, als ik de reacties zo lees. Tijdens het acteren blijft hij vaak vooral zichzelf maar in tegenstelling tot wat anderen daar automatisch uit besluiten (middelmatig, eentonig, saai) ben ik van mening dat het één los staat van het ander. Ondanks het feit dat hij misschien niet meteen in mijn favorietenlijstje opduikt. Z'n acteerprestaties zijn daarom namelijk niet minder straf. Hij geeft zo goed als altijd het beste van zichzelf en blijft steeds geloofwaardig. Dát is wat telt. Een rol hoeft niet extreem te verschillen van een vorige om indruk na te laten. Dat "brave burger"-imago speelt ook vaak in 't voordeel van z'n vertolkingen, nét omdat hij zo 'gewoontjes' is. George Clooney bv. speelt eveneens vaak zeer licht gewijzigde variaties van zichzelf en is daardoor niet minder indrukwekkend in wat hij doet.

    Daarnaast wens ik ook op te merken dat 'Forrest Gump' meteen ook de bevestiging was dat Hanks ook iets out of the box op zeer geslaagde wijze kan neerzetten. Het feit dat de man het zelden doet, doet geen afbreuk aan z'n kunnen. En verder vond ik het bijzonder leuk om hem eens van een andere kant te zien in 'Charlie Wilson's War', satire waar hij eigenlijk een kl**tzakje was. Het werkte.

  23. #23

    Standaard

    We hadden het er even over in een ander topic dus daarom hier maar even verder.

    Hanks is mijn #1 acteur ja. Always has, always will be. Ik denk dat ik héél zijn oevre op DVD/Blu-Ray staan heb op enkele uitzonderingen na. Hij blijft ook altijd goeie keuze's maken, vorig jaar Captain Phillips en Saving Mr. Banks, beide rollen waren Oscar-waardig maar hij wordt de laatste jaren wel vaker over het hoofd gezien daar. Bovenal blijft ie ook gewoon zichzelf ondanks het succes en dat zie je nog maar weinig dezer dagen in Hollywood.

    The Terminal -- eindelijk! Ik zat al lang op een aankondiging te wachten, mede omdat het een Spielberg-film is had ik 'm al veel eerder verwacht. Fantastisch dat hij er nu toch eindelijk komt
    Wat ik zo geweldig vind aan hem is hoe hij verworden is van een middelmatig acteurtje in b-films tot misschien wel één van de grootste ter wereld momenteel.

    Esteban zegt dat hij 'niet de man van de diversiteit' is. Daar kan ik mij niet in vinden. Ik zie namelijk bij geen enkele rol Hanks, maar zijn karakter. Dat zal ook de grootste reden zijn dat ik fan van hem ben geworden. Juist omdat ik zijn rollen altijd zo divers vind. Forrest Gump was magistraal en in mijn optiek geen uitzondering. Hij deed het veel vaker. Kijk eens naar Philadelphia, Cast Away en The Terminal.

  24. #24

    Standaard

    Hoewel het niet de beste film van hem is, blijf ik deze absoluut erg leuk vinden :



    Deze moet absoluut op Blu ray gaan verschijnen vind ik.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht

    Wat ik zo geweldig vind aan hem is hoe hij verworden is van een middelmatig acteurtje in b-films tot misschien wel één van de grootste ter wereld momenteel.

    Esteban zegt dat hij 'niet de man van de diversiteit' is. Daar kan ik mij niet in vinden. Ik zie namelijk bij geen enkele rol Hanks, maar zijn karakter. Dat zal ook de grootste reden zijn dat ik fan van hem ben geworden. Juist omdat ik zijn rollen altijd zo divers vind. Forrest Gump was magistraal en in mijn optiek geen uitzondering. Hij deed het veel vaker. Kijk eens naar Philadelphia, Cast Away en The Terminal.
    Ik ben het eigenlijk absoluut eens met wat alles je zegt (en hoe vaak gebeurt dat op een forum? LOL).

    Je had het over zijn jonge jaren als acteur in b-films, wel die vind ik ook wel iets speciaals hebben. Hij is na zijn grote doorbraak vooral dramatische rollen gaan opzoeken (op zich niks mis mee) maar neem nu The Money Pit (wat toch wel een redelijk succes was) -- ik lig nog telkens plat van het lachen wanneer dat bad door het plafond valt. Hij had/heeft wat mij betreft ook een enorm komisch talent maar heeft er de laatste jaren relatief weinig gebruik van gemaakt, op The Ladykillers na dan (voila, weer een voorbeeld van diversiteit! Hoe ver ligt die rol niet van pakweg Philadelphia?).

    Om even terug te komen op Captain Phillips: die slotscènes grepen me toch echt wel bij de keel. Dat stuk uit de film alleen al maakte dat zijn acteerprestatie een Oscar verdiende, maar we zijn het soms al zo gewoon van Hanks dat hij op dat vlak gewoon overkeken wordt en dat vond ik dan wel spijtig. Maar het zij zo.

    @DVD Watcher - De rechten voor Turner & Hooch liggen bij Buena Vista (Touchstone) denk ik, en op vlak van films zitten die nogal redelijk achter op Blu-Ray releases... Maar ik hoop ook echt dat ie er snel komt hoor.

    EDIT: eventjes al mijn Hanks-titels uit de kast gehaald en samengelegd...



    Een indrukwekkend oevre als je het mij vraagt! Sleepless in Seattle ga ik binnenkort vervangen door de Blu-Ray, zelfde geldt voor enkele andere titels. Technisch gezien horen hier ook The Simpsons Movie en de eerste Cars bij trouwens.
    Laatst aangepast door Pieter D : 22-03-2014 om 13:55
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •