De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Podcasts

  1. #1

    Standaard Podcasts

    Zijn er hier mensen die regelmatig naar podcasts luisteren? Voor diegenen die niet weten wat dat zijn de omschrijving van Wikipedia:

    Podcasting staat, in de meest strikte zin, voor een systeem waarin podcasters audiobestanden (MP3) met discussies, radioshows, muziekprogramma's enzovoort beschikbaar stellen via internet, en tevens een news feed in RSS-formaat creëren, die een verwijzing bevat naar de MP3-bestanden en automatisch verwerkt kan worden door podcast-aggregators of podcatchers. Deze laatste downloaden die audiobestanden dan automatisch en kopiëren ze onmiddellijk naar een mp3-speler of melden aan de gebruiker dat hij ze op de pc kan beluisteren.
    Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Podcasting

    Ik luister zelf naar een aantal podcasts over games:
    - de podcasts van 1up (vooral GFW Radio en 1up yours)
    - de Major Nelson Blogcast (gaat voornamelijk over Xbox 360)
    - de Joystiq podcast (van het bekende blog)
    - de CagCast van Cheap Ass Gamer
    - de Achievement Junkie podcast (is wat meer casual)
    - de Gamerscore blogcast (van de community-mensen van Xbox)
    - de Video Game Show podcast

    D'r zijn er nog wel een paar waar ik wat minder frequent naar luister, maar bovenstaande zijn wel m'n favorieten.

    Tijdens het F1-seizoen luister ik trouwens ook nog wel eens naar de Formule 1 podcasts van de BBC en The Guardian.

    Ik zoek eigenlijk nog naar een interessante film-podcast. Iemand die er goeie kent?

  2. #2

    Standaard

    Leuk topic!

    Heb een paar maanden geleden een paar -leer japans-casts gedownload via itunes kwam alleen tot niks, heb het toen daar maar bij laten zitten.

  3. #3

    Standaard

    Gisteren kwam ik er trouwens achter dat AVForums een podcast heeft over HT. Zie http://www.avforums.com/index.php?page=podcast . Ik heb hem nog niet beluisterd, maar dat ga ik deze week nog wel even doen. Hopelijk is het wat.

  4. #4

    Standaard

    Ha mensen, ben inmiddels al jaren een ‘lurker’ hier, en ook weleens gepost, maar inmiddels alweer een tijdje niet meer, dus: hallo!

    Als trouwe podcastluisteraar was ik hier op zoek naar podcasttips, maar vond alleen dit topic met nog vrij weinig posts, dus ik dacht, laat ik dit weer even tot leven wekken met wat tips .

    Ik denk de 2 tofste filmpodcasts die ik ken zijn:

    You Must Remember This, een verhalende podcast met verhalen uit het oude Hollywood.

    En de Nederlandse podcast De Vierkante Ogen Show, waarin een panel vanalles bespreekt, van de nieuwste Marvel shows tot aan Star Wars en films als The French Dispatch en The Last Duel. Hun nieuwste aflevering gaat over Lord of The Rings en kun je hier luisteren: https://podlink.to/vierkanteogensw

    Hebben anderen nog leuke tips?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •