De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: 1408 (se) [dvd]

  1. #1

    Standaard 1408 (se) [dvd]

    1408 (SE)

    Prima Stephen King thriller over een kwaadaardige hotelkamer die een boekschrijver in zijn greep uit.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Een hele aardige thriller, die sterk begint, de spanning goed opbouwt, maar richting het einde wat te graag eng wil doen. Het onbehaaglijke en enge sfeertje van de eerste helft wordt hierdoor steeds meer vervangen door expliciet effectbejag, wat de spanning IMO niet echt ten goede komt. Wel erg goed spel van Cusack, en ook Samuel L. Jackson steelt weer iedere korte scene waarin hij zit. De chemie tussen hem en Cusack in hun dialoogscene is zo goed, dat je zou wensen dat ze meer scenes samen hadden.

    Ben wel benieuwd naar de Director's Cut met het andere eiinde, ik had in de bioscoop zo'n vermoeden dat het einde weer zo'n typisch door de studio afgedwongen feel-good slot was.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  3. #3

    Standaard

    Toch jammer dat we als dvd kopers niet de DC krijgen.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  4. #4

    Standaard

    Vond deze maar erg matig toen ik hem in de bios zag, dus deze laat ik lekker liggen.

  5. #5

    Standaard

    Leuke film om een keer te kijken, niet echt slecht en niet echt goed. Misschien komt ie er nog een keer in als filmpakker.

  6. #6

    Standaard

    Ik vind dit een geweldige film en het is gewoon belachelijk dat de DVD-kijker het moet stellen met de gewone versie in plaats van de iets langere director's cut.

    Toch komt hij gewoon in de collectie, maar niet meteen aangezien de prijzen toch zo snel zakken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik vind dit een geweldige film en het is gewoon belachelijk dat de DVD-kijker het moet stellen met de gewone versie in plaats van de iets langere director's cut.
    Dat niet alleen, je mist ook nog het audiocommentaar. Het lijkt erop dat de uitgevers ons willen dwingen om over te stappen op HD door inferieure dvd's uit te geven. Een nogal vervelende taktiek. Ophouden DFW, we zijn niet achterlijk!

  8. #8

    Standaard

    Zeker een vervelende taktiek, en volgens mij ook volstrekt zinloos (wie gaat er nu werkelijk overschakelen op een volgend formaat voor zoiets). Ik zou het misschien nog kunnen begrijpen als ze later toch nog een director's cut uitbrengen op DVD, maar dat lijkt me toch twijfelachtig als ze deze versie al "special edition" noemen (al betekent dat ook niet meer veel tegenwoordig).

  9. #9

    Standaard

    Een teleurstellende film, veel verder dan popcornvermaak komt deze film niet. Het concept met de kamer als personage is heel aardig, maar is naar mijn mening nogal slordig uitgewerkt, zoals de hele film een beetje op mij overkomt. Het lijkt wel of er te weinig tijd was of te weinig ruimte in het script. Het is een beetje springerig allemaal, hoewel er hele aardige scenes inzitten, komt de film niet echt uit de verf. Ook vind ik John Cusack niet bijster goed gecast, hij is niet geloofwaardig in zijn rol, hij speelt z;n karakter wel erg over de top en de dingen die hij doet lijken gewoon niet bij hem te passen of het moet zo bedoelt zijn, maar dat is volgens mij niet de insteek van de film. Zelfs Samuel L. Jackson heb ik wel eens beter gezien, ook hierbij bekruipt je het gevoel dat er te weinig tijd was en dat het allemaal wat gehaast is. Al met al valt de film niet mee, jammer want de potentie is duidelijk wel aanwezig.

  10. #10

    Standaard

    Ik vond hem ook erg tegenvallen, en ik ben het met Brammert eens dat John Cusack eigenlijk gewoon een miscast was. Ik ben fan van hem maar voor deze rol was ie helemaal de verkeerde keuze. Sowieso was de rol misschien een beetje weinig "subtiel" maar met Cusack wordt dat nog eens extra uitvergroot. Ik vond de hoofdpersoon vanaf het begin onsympathiek en zelfs ronduit storend.

    Eigenlijk is de hele film een beetje een gemiste kans. Ze hebben een beetje teveel de "traditionele" vorm gezocht met deze film terwijl er best wel iets origineels van te maken zou zijn geweest. En het vermengen van de thriller-verhaallijn met een dramatische verhaallijn werkte gewoon niet zo goed als het had kunnen doen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •