De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Filmaatschapijen moeten het downloaden harder aanapakken

    Al doen ze dat niet kunnnen ze nooit meer mega duure productiemaken .

    Dat kan al niet in deze tijd maar door het downloaden gaat het alleen maar achter uit.

    Ik zal zeggen een rechtzaak tegen kazza. Want door kazza wordt het wel erg makelijk gemaakt een film te downloaden.

  2. #2

    Standaard Re: Filmaatschapijen moeten het downloaden harder aanapakken

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    Ik zal zeggen een rechtzaak tegen kazza. Want door kazza wordt het wel erg makelijk gemaakt een film te downloaden.
    Hee goed idee! Dat niemand anders daar nog aan gedacht had!



    (sorry )
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  3. #3

    Standaard

    Ik weet het niet zeker maar als ik het goed heb heeft de muziekindustrie dat al geprobeerd, maar tevergeefs.
    Kazaa zorgt gewoon voor het connectie tussen de gebruikers, terwijl napster al deze bestanden vrijgaf.
    PC kapot of nieuw netwerk of bestaande netwerk uitbreiden of onderhouden:
    http://www.chab-it.nl/

  4. #4

    Standaard

    ik geloof nt dat er hier een oplossing voor is, ik denk wel dat het belang van dixv overschat wordt (daarmee bedoeling ik de afmetingen van het verlies dat geleden wordt door de filmmaatschappijen). Diegene die zich bezighouden met het downloaden van divx zijn bijna altijd diegene die toch de film nt zouden kopen op dvd.

  5. #5

    Standaard

    Ik zie de Div-X hetzelfde als een bezoek aan de bios.

    Als ik de film gaaf vond dan koop ik hem zeker weten op DVD. Ik heb de laatste een hekel gekregen aan de bios, mensen die niet stil kunnen zijn, klere stoelen, kan niet drinken wanneer ik wil en ga maar door.
    Het enige nadeel het geluid en beeld kwaliteit zijn niet altijd even goed, mja, daarvoor ga ik geen 6 euro betalen en een hoop ergenis erbij.
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  6. #6

    Standaard

    Ik betaal liever voor een film.
    Vaak word het met zorg gemaakt en daar betaal ik gewoon lever voor en bovendien duurt het downloaden van divx bestanden erg lang en is de kwaliteit erg slecht

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat het doen afschaffen van film-downloads erg nadelig is voor de DVDkopende consument. In eerste instantie zou je in geval van afschaffing verwachten dat de prijs omlaag zal gaan, omdat de verkoop van DVD's stijgt. Volgens mij zijn de studio's van mening dat DVD na afschaffing van film-downloads exclusiever wordt, zodat zij de prijs makkelijk met vele euro's zullen verhogen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
    Diegene die zich bezighouden met het downloaden van divx zijn bijna altijd diegene die toch de film nt zouden kopen op dvd.
    Dat is moeilijk te zeggen, men hoort te kijken of er duidelijk verlies is geleden na het uitbrengen van de divx.

    Maar je hebt gelijk bij een divx-film heb je geen surround, dts, extra's en die andere zooi.
    PC kapot of nieuw netwerk of bestaande netwerk uitbreiden of onderhouden:
    http://www.chab-it.nl/

  9. #9

    Standaard Re: Filmaatschapijen moeten het downloaden harder aanapakken

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    Ik zal zeggen een rechtzaak tegen kazza. Want door kazza wordt het wel erg makelijk gemaakt een film te downloaden.
    Dit is inderdaad al geprobeerd, maar mislukt omdat Kazaa zich niet schuldig maakt aan illegale praktijken.
    Kazaa zorgt slechts voor een infrastructuur waardoor men via het internet bestanden kan uitwisselen, maar ze zorgen niet voor het maken van de verbinding tussen 2 gebruikers.

    Kazaa levert in feite alleen een transportmiddel waarmee we over het internet kunnen reizen. De gebruikers maken daarbij direct een verbinding met elkaar.

    Dit is ook het grote verschil met het uitwisselen via Napster. Napster zorgde daarbij zelf voor de servers waardoor gebruikers met elkaar in contact kunnen komen, waardoor ze de gelegenheid gaven tot de illegale uitwisseling.
    Op de dag dat de servers offline gingen, was Napster ook meteen onbruikbaar.

    Is het uitwisselen via Kazaa dan niet te bestrijden?
    Jawel... De personen die op hun PC illegale kopieën beschikbaar stellen, bieden in feite gestolen materiaal aan. Hierdoor maken ze zich schuldig aan het "gelegenheid geven tot"... Hetzelfde wat Napster dus deed...
    Het probleem is alleen dat het bij Kazaa om meer dan een miljoen servers gaat (iedere ingelogde PC is er eentje), zodat de mogelijkheid voor een totale shutdown ontbreekt.

    Maar... Je mag er gerust rekening mee houden dat er op grote aanbieders continue wordt gejaagd.
    Iemand die op dit moment b.v. de nieuwe Star Wars via Kazaa aanbiedt, kan maar beter zorgen dat hij/zij niet te traceren is...

  10. #10

    Standaard Re: Re: Filmaatschapijen moeten het downloaden harder aanapa

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Dit is inderdaad al geprobeerd, maar mislukt omdat Kazaa zich niet schuldig maakt aan illegale praktijken.
    Kazaa zorgt slechts voor een infrastructuur waardoor men via het internet bestanden kan uitwisselen, maar ze zorgen niet voor het maken van de verbinding tussen 2 gebruikers <knip>.
    Dat is niet helemaal juist :

    "De President van de Rechtbank bepaalde op 29 november 2001 wel dat KaZaA auteursrechtinbreuk pleegt en "zodanige maatregelen" moest treffen om dit te beëindigen. Het Gerechtshof oordeelde echter dat voor zover sprake is van auteursrechtelijk relevant handelen, die handelingen worden verricht door de gebruikers van het computerprogramma en niet door KaZaA. Volgens de raadsman van KaZaA, Mr Christiaan Alberdingk Thijm, maakt de uitspraak duidelijk dat degene die technologie ontwikkelt niet aansprakelijk kan worden gehouden voor wat anderen daarmee doen."
    Bron: telegraaf

    Daarnaast gaat Buma c.s., zoals uit het artikel blijkt, in cassatie bij de Hoge Raad. Dat betekent dat de HR uiteindelijk in het arrest onder meer zal moeten aangeven of het ter beschikking stellen van deze technologie strafbaar is. In gewoon Nederlands: inbreuk maakt op het auteursrecht. Gelet op de werkdruk van de HR kan het nog wel even duren voor het arrest gewezen wordt....

  11. #11

    Standaard Re: Filmaatschapijen moeten het downloaden harder aanapakken

    Voordat men besluit dat aanpakken een oplossing is zal er eerst vastgesteld moeten worden of er wel een probleem is. Worden er minder films bezocht of minder dvd's verkocht doordat DivXjes of Vcd's gedownload worden? Voor mij geldt dit zeker niet. Naar de bioscoop ga ik vrijwel nooit en al mijn dvd's heb ik allemaal eerst op DivX, Vcd of tv gezien. Pas dan weet ik of de dvd het kopen waard is.
    Als het zo is dat het bioscoopbezoek terugloopt dan denk ik dat dat meer te maken heeft met het feit dat steeds meer mensen een dvdspeler in huis hebben (met dd installatie).

  12. #12

    Standaard Re: Re: Filmaatschapijen moeten het downloaden harder aanapa

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eisbaer
    Voordat men besluit dat aanpakken een oplossing is zal er eerst vastgesteld moeten worden of er wel een probleem is. Worden er minder films bezocht of minder dvd's verkocht doordat DivXjes of Vcd's gedownload worden? Voor mij geldt dit zeker niet. Naar de bioscoop ga ik vrijwel nooit en al mijn dvd's heb ik allemaal eerst op DivX, Vcd of tv gezien. Pas dan weet ik of de dvd het kopen waard is.
    Als het zo is dat het bioscoopbezoek terugloopt dan denk ik dat dat meer te maken heeft met het feit dat steeds meer mensen een dvdspeler in huis hebben (met dd installatie).
    Ik denk niet dat dat ter zake doet. De infrastructuur mag vooralsnog (niet) illegaal zijn, het verspreiden van films(bv Kazaa) is dat wel...Het valt namelijk onder het begrip "verveelvuldigen" als bedoeld in de Auteurswet. D'r is zeker een probleem, alleen door welke bril bekijk je het?

    Overigens ga ik zelden naar de Bios (eigenlijk alleen naar SF of griezelfilms), maar ook dan wil ik ze (als ik ze echt goed vind), ook op dvd hebben

  13. #13

    Standaard

    Ach ja, is weer dezelfde discussie als met de muziek. Ik zou toch echt eerst een paar cijfers willen zien, bijv. dat het bioscoopbezoek aan het afnemen is de laatste tijd. Bij de muziek was het volgens mij zo, dat de omzet juist gestegen is, en niet, zoals het schreeuwen van de platenmaatschappijen doet vermoeden, gedaald.
    Het is niets mis mee volgens mij om een film een keer te downloaden, maar het is natuurlijk dan wel fair om of ook naar de bios te gaan of de dvd na verloop van tijd aan te schaffen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J. Rim
    Ik betaal liever voor een film.
    Vaak word het met zorg gemaakt en daar betaal ik gewoon lever voor en bovendien duurt het downloaden van divx bestanden erg lang en is de kwaliteit erg slecht
    De kwaliteit van divx is over het algemeen erg goed. In sommige gevallen (komt steeds vaker voor) komt die heel dicht in de buurt van de dvd-kwaliteit.

  14. #14

    Standaard Re: Re: Re: Filmaatschapijen moeten het downloaden harder aa

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Ik denk niet dat dat ter zake doet. De infrastructuur mag vooralsnog (niet) illegaal zijn, het verspreiden van films(bv Kazaa) is dat wel...Het valt namelijk onder het begrip "verveelvuldigen" als bedoeld in de Auteurswet. D'r is zeker een probleem, alleen door welke bril bekijk je het?
    Overigens ga ik zelden naar de Bios (eigenlijk alleen naar SF of griezelfilms), maar ook dan wil ik ze (als ik ze echt goed vind), ook op dvd hebben
    Gezien het topic bekeek ik het door de bril van de filmmaatschappij. Bekijk je het door de bril van justitie dan kan ik me voorstellen dat er inderdaad een probleem is met de auteurswet.

  15. #15

    Standaard

    Deze discussie ken ik nog uit de tijd van de het kopieren van spelletjes voor de commodore 64 en de ZX Spectrum. En nooit is er door de firma's die het spul op de markt zetten bewezen dat het slecht is(!) voor de verkoop.
    Wat wel waar is, is dat de consument in staat wordt gesteld echt te proefen aan het gebodene voordat tot daadwerkelijke koop wordt overgegaan. En dan zie je het volgende effect:
    De grote maatschappijen die "rommel" uitbrengen schreeuwen het hardst, want die hebben het meeste verlies. Vaak zijn het de kleinere indepent bedrijfjes die grote winsten boeken, met goede produkten en labels.
    Even als recent voorbeeld:
    Met een enkele uitzondering, zal haast niemand de CD van Shakira kopen, als deze is voorbeluisterd midels MP3, want de rest van het album is "filler".
    Gevolg: De maatschappij begint te gillen dat de GEHELE verkoop van hun Cd's daalt, omdat ze van Shakira wat meer hadden verwacht
    Tja, mijn conclusie zou meer zijn dat ze misschien niet kritisch genoeg naar het produkt hebben gekeken en wat beter marktonderzoek hadden moeten plegen voordat je zo'n wanprodukt op de markt zet. Hetzelfde zie je nu ook weer voor DVD's.
    Stel dat men straks in NL een (te) dure versie van Black Knight uitbrengt, terwijl iedereen die hem al op Divx heeft gezien deze DVD met kilometers mijdt (let op! voorbeeld).
    Dan begint men natuurlijk meteen te roepen dat de DivX de schuldige is voor de slechte verkoop. Is dat dan zo? Ik denk van niet. Hooguit kun je stellen dat mensen betere conclusies trekken uit de hele film dan uit een trailer.
    Zeg nu eens eerlijk. De mensen die Divx kijken en een film echt goed vinden, kopen die toch meestal wel op een glimmend schijfje (De DVD dus geen silver ).
    In dit licht bezien is het misschien ook leuk om te vermelden dat ik persoonlijk van mening ben dat de filmmaatschappijen eens wat meer risico moeten durven nemen. Wat minder prequels/sequels, wat meer nieuw bloed in de grote zalen. Niet dat de huidige regisseurs/producers nou zo slecht zijn, maar laat ze eens wat anders maken... Daar komen soms nog hele aardige films uit (The Matrix anyone?)
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •