De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard pioneer dvdr 555 + pioneer 4280 + samsung hd decoder 360

    Heb sinds2 weken de samsung 360 decoder, na het downloaden van de laatste softwareupdate is zapsnelheid in ieder geval sneller dan mijn oude humax. aangesloten op een pioneer 4280 via hdmi, beeld is beter dan humax, met name uiteraard die ene hd kanaal van deltatv.
    Tevens ps3 en dvdr 555 van pioneer via hdmi.
    Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is downloaden van guide plus van de decoder via g-link. (gewone tuner download die wel.) Bij de humax ging dit wel. G-link kan wel kanalen wisselen, neemt ook gewoon timergestuurd op alleen de guideplus gegevens van de decoder krijgen lukt nog niet. iemand raad? (nogmaals guideplus lukt wel via de 555 zn interne tuner.)

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een vraagje over de 360 decoder. Weet iemand of je bij gewone uitzendingen de decoder op 1080 moet zetten of kun je hem dan beter lager zetten ivm de beeld kwaliteit?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door terrebeest Bekijk bericht
    Heb sinds2 weken de samsung 360 decoder, na het downloaden van de laatste softwareupdate is zapsnelheid in ieder geval sneller dan mijn oude humax. aangesloten op een pioneer 4280 via hdmi, beeld is beter dan humax, met name uiteraard die ene hd kanaal van deltatv.
    Tevens ps3 en dvdr 555 van pioneer via hdmi.
    Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is downloaden van guide plus van de decoder via g-link. (gewone tuner download die wel.) Bij de humax ging dit wel. G-link kan wel kanalen wisselen, neemt ook gewoon timergestuurd op alleen de guideplus gegevens van de decoder krijgen lukt nog niet. iemand raad? (nogmaals guideplus lukt wel via de 555 zn interne tuner.)
    Na het instellen van Guide Plus+ zal de recorder bij de eerste download gaan bepalen wat het host channel voor Guide Plus+ wordt. Als het host channel Eurosport via de interne tuner kan worden gevonden, dan zal de recorder deze gebruiken. Wanneer Eurosport niet beschikbaar is via de analoge tuner, dan kun je de extern aangesloten decoder gebruiken. Je dient deze dan wel voor de eerste download handmatig op Eurosport te zetten. Bij volgende downloads zal dit automatisch gebeuren via het G-link kabeltje. Misschien kun je de recorder 'dwingen' de externe decoder te gebruiken door Eurosport eerst als zender te verwijderen op je interne tuner. Je moet dit dan wel doen voordat de recorder het host channel heeft bepaald. Zie ook blz. 33 van de handeiding van de recorder.

    Misschien kun je ook wel een vraagje van mij beantwoorden? Het lijkt er namelijk op dat je G-link werkend heb gekregen op de Samsung H360R(A) decoder. Heb je de nieuwe A-versie of nog de oude? Tot nu toe ben ik alleen berichten op internet tegengekomen dat G-link niet werkt met deze decoder. Zie ook:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57027

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de tip. Voordat ik eurosport van de interne verwijder, eerst nog een vraag:
    Zijn er voor of nadelen aan het gebruik van de guideplus gegevens binnenhalen via decoder? Als het niets uitmaakt laat ik hem natuurlijk zo staan.

    Weet niet hoe ik de nieuwe A versie zou moeten herkennen. Werk zelf in de winkel alwaar ik de decoder van heb meegenomen. Weet dat deze decoder ruim een jaar op voorraad heeft gestaan, en 2 maal verkocht is geweest...maar ook 2 maal binnen een paar dagen terug is gebracht met klachten....Hij is dus ook 2 maal opgestuurd geweest. (laatste keer een jaar geleden)

    Bij instalatie heb ik eerst een software update gedaan, maar werkte het automatisch zappen nog niet, hij kon toen geen kanalen switchen. Ik heb toen de decoder op eurosport gezet (let wel, op dat moment was de interne tuner nog niet ingesteld) de volgende dag had mijn dvr schijnbaar nieuwe codes binnen gekregen en kon die dus wel kanalen switchen. (wel even de editor gebruikt)

    Wat me overigens bij deze decoder wel opvalt tegenover de humax, is dat 3 cijferige kanalen niet gevonden worden. Opzich was dit makkelijk te verhelpen, anders dan bij de humax kun je in favorieten het kanaal nummer dusdanig veranderen dat alles wat ik in ieder geval wil 2 cijferig gehouden kan worden.
    Gaandeweg worden we wijzer.
    Verder dus wel duidelijk een verbetering tegenover de ook al goede humax. Ondanks mijn HDready scherm wel degelijk een verbetering dmv hdmi tov de humax.

  5. #5

    Standaard

    Het gebruiken van de decoder tov de interne tuner heeft een belangrijk nadeel. Als je TV aan het kijken bent, wat je meestal via de decoder zult doen, dan schakelt de recorder de decoder naar Eurosport om de EPG data te downloaden. Je moet dan zelf decoder weer op het kanaal zetten welke je aan het kijken was en je onderbreekt daar tevens de EPG download mee. Een ander kleiner voordeel van de interne tuner is dat je de decoder 's nachts gewoon kunt uitschakelen als je de interne tuner gebruikt. Ik heb zelf een tijdje de decoder gebruikt toen er problemen waren met Guide Plus+ via het analoge signaal. Inmiddels zijn deze problemen er niet meer, dus ben ik gewoon weer overgeschakeld naar de interne tuner. Dus...., mijn voorkeur zou uitgaan naar de interne tuner.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •