De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: aansluit probleem

  1. #1

    Standaard aansluit probleem

    Hallo,

    Hierbij zou ik willen vragen of iemand kan aangeven of ik mijn dvd-speler met alleen een digitale en scart uitgang kan aansluiten op een home cinema set (sony dav-s500) die geen digitale uitgang heeft. Om te verduidelijken heb ik een foto toegevoegd.


    Ik heb zelf weinig verstand van verschillende kabels en aansluitingen, maar ik heb wel bij de mediamarkt geïnformeerd en zij gaven aan dat dit niet mogelijk was.

    Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je antwoord! Ik ga het proberen.

  4. #4

    Standaard

    Voor het geluid kun je het beste een Coaxial naar toslink converter gebruiken.
    Plaatje:
    http://www.order.conrad.com/xl/3000_..._00_FB.EPS.jpg
    Te vinden bij conrad.nl onder de naam COAX-OPTO SWITCH POF 820
    Jou cinemaset heeft wel een optische (toslink) digitale ingang, onder dat stukje plastic

    En het beeld kan je het beste via de Scart rechtstreeks naar je tv sturen.
    Als je het beeld via je home cinemaset aansluit met de kabel die Albert Kostwinder aanraadde, dan krijg je een composiet signaal, en de kwaliteit daarvan is niet echt geweldig.

    Dus ik zou je adviseren: Geluid digitaal naar cinemaset via converter, en je beeld in Scart RGB rechtstreeks naar je tv.
    Je hebt trouwens ook nog een Toslink kabeltje en een Coaxial kabeltje nodig.
    Succes.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 26-01-2008 om 19:24

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.
    Wat betreft het toslink kabeltje, ik zie bij Conrad twee type toslink kabels. Namelijk RF HE TOSlinkkabel toslink/toslink en Videoverbinding TOSlink/TOSlink 0,5 m.
    Omdat ik de kabel alleen voor het geluid nodig heb kan ik dan toch de RF gebruiken? (is een stuk goedkoper).

  6. #6

    Standaard

    Helemaal goed, je hebt genoeg aan die RF HE TOSlinkkabel toslink/toslink.

  7. #7

    Standaard

    Nog een allerlaatste vraag, als ik op zoek ga naar die kabels zijn er behoorlijke verschillen in de prijzen (Zie bijgevoegd plaatje). Uiteraard heeft dit betrekking op de kwaliteit van de kabels maar in hoeverre zie je dit goed terug? Welke kabel is verstandig om aan te schaffen?
    Bedankt maar weer!


  8. #8

    Standaard

    Ik kan over Toslnk kabels zeggen, dat ik een keer bij een kabel heb meegemaakt die niet al te stevige pluggen had, dat het geluid ging haperen door een soort van lichtlekkage.

    En een aantal kabels op je plaatje zijn Toslink naar 3,5mm, die moet je NIET hebben.
    Wat je nodig hebt in dit geval is een Toslink naar Toslink kabel.
    Die kabel van 2,15 is geen topkwaliteit, maar hij zal hoogstwaarschijnlijk prima werken.

    En over digitale coax kabels, daar heb ik verder geen ervaring mee, maar die die van 4.90 is ook geen High End, maar die zal voor jou doel ook prima functioneren lijkt mij.

    En dan nog even iets, aangezien je als het ware 2 kabels aan elkaar gaat koppelen, en je 2 kabels van 1,5 meter hebt, en ook nog een adapter van de converter, kan het een beetje een kabelzooi worden.

    Succes.

  9. #9

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •