Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 184 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard welk boek wil jij graag verfilmd zien??

    Naar aanleiding van de verfilming van HP (en ook wel LOTR) dus dit vraagje: welke roman wil jij nog wel verfilmd zien?

    Is trouwens een leuke manier om nog wat romans aan te bevelen. Het hoeven niet altijd films te zijn.

    Zelf ben ik er nog niet helemaal uit. Niet alle romans zijn immers verfilmbaar. Ik hou wel van Poppy Z. Brite maar ik denk niet dat haar romans te verfilmen zijn.

    Ben net ff in mijn kast gaan kijken en ben er achter gekomen dat een groot deel van mijn boekencollectie al verfilmd is.

    Het parfum zou wel goed zijn en ik heb gehoord dat die er zit aan te komen. Verder misschien de verborgen geschiedenis van Tartt... zal nog eens ff verder denken.

  2. #2

    Standaard

    Ok, heb er nog gevonden die de moeite zijn:
    -The Handmaid's Tale van M. Atwood ....die kan best de moeite zijn.
    -Nog wat Gothic stories zoals The Monk en The Castle of Otranto en zeker nog wat kortverhalen van Poe en Dahl. Een Tim Burton kan daar zeker wat mee doen, denk ik zo...

  3. #3

    Standaard

    Wat ik verfilmd zou willen zien is de trilogy over Jason Bourne van Robert Ludlum. Dat zou best wel eens ala Memento gemaakt kunnen worden, aangezien JB ook aan geheugenverlies lijdt in deel 1.

    Lijkt me supergaaf om dat verhaal op het witte doek te zien.

    Meer kan ik er zo niet bedenken. Of toch...

    Is De Dag van de jakhals van Frederick Forsyth al verfilmd?

    Een aantal Winnetou verhalen van Karl May in een nieuw jasje lijkt me ook wel wat.

    Het Babelvirus van Neil Stephenson kan grafisch schitterend uitgewerkt worden.

    De biografie van Nelson Mandela lijkt me zeer interessant.

    Zo, nu stop ik

  4. #4
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Kitchen van Banana Yoshimoto.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap

    Is De Dag van de jakhals van Frederick Forsyth al verfilmd?
    2 keer:
    * Day of the Jackal (1975) van Fred Zinneman met Edward Fox
    * The Jackal (1998) van ??? met Bruce Willis en Richard Gere

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar


    2 keer:
    * Day of the Jackal (1975) van Fred Zinneman met Edward Fox
    * The Jackal (1998) van ??? met Bruce Willis en Richard Gere
    zijn dat verfilmingen over het boek van Frederick of verfilmingen over de moord opzich?

  7. #7

    Standaard

    hmm ik pleit schuldig ik kan nt onmiddellijk op een goed boek komen, ik lees erg veel maar bijna geen romans. Pieter Aspe of Brusselmans schieten mij te binnen maar k weet nt of dat een hippe film zou opleveren lol. Misschien nog iets van Ben Elton of Charles Bukowski dan maar. Tot mijn scha en schande moet ik bekennen dat ik door mijn internet, dvd, tijdschriften en krantenverslavingen al bijna een jaar nt meer aan een roman toe kom, shame on me.

  8. #8

    Standaard

    ehm... Wellicht kan het een aardig filmje opleveren: De Peetvader van Mario Puzo

    En er waren ooit plannen voor een animatiefilm van de meesterlijke comic Bone van Jeff Smith (wat als een soort happy happy Disney verhaal begint, maar na een aantal ontwikkelingen als een soort duistere LOTR verder gaat). Helaas is het hele project afgeblazen. Had heel veelbelovend kunnen zijn.


    En een remake van de Lone Wolf and Cub reeks (in de 70's al eens gedaan) is misschien ook niet verkeerd (zeker met de special effects van tegenwoordig).
    Jesus, did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?
    (Fear and Loathing In Las Vegas)

  9. #9

    Standaard

    Voor de thriller liefhebbers:
    De dag na morgen - Allan Folsom
    De dag van bekentenis - Allan Folsom

    Deze boeken heb ik destijds op vakantie gelezen en waren verslavend tot het einde. Voor diegene die binnenkort op vakantie gaan aanraders dus en ze zijn in paperback dus ze kosten niet al te veel.

    Verder vind ik dat er nog te weinig boeken van David Baldacci verfilmd zijn. Alleen Het Recht van de Macht is door en met Clint Eastwood verfilmd. Maar aangezien C.E. zichzelf zo goed vindt, heeft hij zijn rol uitgebreid t.o.v. het originele verhaal (ik zal het plot niet verklappen voor degenen die hem nog niet gezien hebben, maar de film is wel erg zoetsappig geworden).
    Potentiële D.B. boeken die meer dan de moeite waard zijn om te verfilmen:
    - Vuil spel
    - Op eigen gezag
    - Het recht van de macht

    Ik had overigens gehoopt dat John Grisham nog boeken zou schrijven die de moeite waard zouden zijn, maar die zijn de afgelopen jaren steeds minder interessant geworden om te verfilmen. De scherpte van de juridische verhalen is verdwenen. Dit begon al bij The Rainmaker en gelukkig is de verfilming beter dan het boek. Met dank aan de louche praktijken van Danny DeVito en de naïviteit van Matt Damon (hun personages uiteraard).

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Kitchen van Banana Yoshimoto.
    Deze is al verfilmd. The Kitchen is geregisseerd door Yoshimitsu Morita. Ik heb hem hier nog niet gezien maar wie weet komt ie wel is op de markt
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Wat ik verfilmd zou willen zien is de trilogy over Jason Bourne van Robert Ludlum. Dat zou best wel eens ala Memento gemaakt kunnen worden, aangezien JB ook aan geheugenverlies lijdt in deel 1.
    Lijkt me supergaaf om dat verhaal op het witte doek te zien.
    <KNIP>
    Deze is verfilmd met Matt Damon en geregisseerd door Doug Liman (Go). Hij komt in Nederland uit op 17 Oktober The film heet The Bourne Identity
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  12. #12

    Standaard Ender's game

    Wolfgang "Das Boot" Petersen begint binnenkort met de verfilming van het SF / Fantasy Epos "Ender's Game" . De wereldwijde SF / Fantasy bestsellers van Orson Scott Card getiteld "Ender's Game & Ender's Shadow" zullen als basis voor het scenario dienen . Jammer dat b.v Haley Joel Osment al te oud is voor de hoofdrol van "Ender" .
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb heel veel boeken thuis liggen die ik graag verfilmd zou willen zien Ik noem ze niet allemaal op. Ik zou wel de boeken van Nicci French verfilmd willen zien. Beetje in de stijl van Inspector Morse. Dat zou volgens mij zeker wel aanslaan. In ieder geval bij mij wel
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  14. #14
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art

    Deze is al verfilmd. The Kitchen is geregisseerd door Yoshimitsu Morita. Ik heb hem hier nog niet gezien maar wie weet komt ie wel is op de markt
    Hopelijk ligt dezelfde sfeer in de film als in het boek ... lijkt me best wel een moeilijke opgave.

  15. #15
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    Poortvliet, Zeeland

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Wat ik verfilmd zou willen zien is de trilogy over Jason Bourne van Robert Ludlum. Dat zou best wel eens ala Memento gemaakt kunnen worden, aangezien JB ook aan geheugenverlies lijdt in deel 1.

    Lijkt me supergaaf om dat verhaal op het witte doek te zien.
    Deze is al twee maal verfilmd.

    Ik heb op de eerste versie "The Bourne Identity" met Richard Chamberlain al zo'n 10 jaar op video.

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Ik denk niet dat het ooit zal gebeuren maar ik ben nogal weg van de avonturen van Kapitein Rob. het zou leuk zijn als er van zo´n avontuur een verfilming kwam maar ik denk niet dat mogelijk is.

    Jan Rim

  18. #18

    Standaard

    Als was het maar om het resultaat te zien:

    The Catcher In The Rye (Jerome D. Salinger) door Terence Davies
    Amerika (Franz Kafka) door David Lynch
    Manhatten Transfer (John Dos Passos) door Martin Scorsese
    De Maan en het vuur (Cesare Pavese) door Guiseppe Tornatore
    Portnoy's Complaint (Philip Roth) door de gebroeders Coen

    Lijkt me alvast leuk om mee te beginnen.

  19. #19

    Standaard

    Voor mij een heel makkelijk antwoord, het beste SF-boek wat ik ooit gelezen heb:

    Stel Pavlou : Decipher

    Marco

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art

    Deze is verfilmd met Matt Damon en geregisseerd door Doug Liman (Go). Hij komt in Nederland uit op 17 Oktober The film heet The Bourne Identity
    echt? WAT GAAF!! Bedankt Art!!
    het staat in mijn agenda

  21. #21

    Standaard

    Ik geloof dat er op het andere forum ooit ook al eens een thread over begonnen was. Maar goed, ik had toen geantwoord dat ik wel eens een verfilming van Michael Crichton's Timeline zou willen zien. En zie daar, de film wordt op dit ogenblik geschoten.

    En als er nog eens een spektakelfilmregisseur (Scott, Lucas, Spielberg) om ideeën verlegen zit, dan moet 'ie maar eens een paar boeken van Guy Gavriel Kay lezen. Meestal op zichzelf staande verhalen, waarvan ik vooral denk dat Tigana, The Lions of Al-Rassan, en dan vooral A Song For Arbonne schitterend zouden verfilmd kunnen worden. Kay is een meesterlijk verteller, zijn verhalen spelen zich meestal in een fantasy-land af dat heel erg lijkt op een bepaalde streek in Europa tijdens de vorige eeuwen (Tigana: Italië, Al-Rassan: Spanje, Arbonne: Frankrijk). Vooral zijn plots zijn indrukwekkend.

    Ook fijn zou een verfilming van Het Rad Des Tijds van Robert Jordan zijn, maar ik ken geen regisseur die zich aan een complexe verfilming van tien boeken zal wagen. Misschien Een lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin???

    Ach, we blijven dromen...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ook fijn zou een verfilming van Het Rad Des Tijds van Robert Jordan zijn, maar ik ken geen regisseur die zich aan een complexe verfilming van tien boeken zal wagen. Misschien Een lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin???
    Het zou wel leuk zijn, maar alle 10 de delen? Ik denk dat deel 1 wel voldoet .... net als Magician van Raymond E. Feist, sterke op zichzelf staande boeken, hoewel onderdeel van een groter geheel. Ik denk dat Tad Williams ook genoeg stof geschreven heeft voor evt. goede filmprojecten, maar aan de andere kant .... ik zie wat verfilmingen met boeken doen ....

    Marco

  23. #23

    Standaard

    De boeken van Jules Verne zou ik wel eens in een nieuw (digitaal) jasje willen zien.

    Voor de kinderen: de avonturen van Pinkeltje.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #24

    Standaard

    Waar ik ook wel eens een verfilming van wil zien, is De Wereld van Sofie (Jostein Gaarder).

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Waar ik ook wel eens een verfilming van wil zien, is De Wereld van Sofie (Jostein Gaarder).
    Is al eens verfilmd, mijn beste Louis
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •