Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 184 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Een anime versie van The Wizard of Oz zou me erg leuk lyken, vooral als het door Miyazaki gemaakt zou worden...

  2. #52

    Standaard

    Ooit had Steven Spielberg plannen om de boeken van Kuifje te verfilmen. Maar de Hergé Foundation verdomde het om de rechten te verlenen hieraan. Het had best leuk kunnen zijn. In plaats daarvan heeft hij toen Indiana Jones (Raiders Of The Lost Arc) gemaakt.

    Vraag me overigens af of Meneer Johan van Dupuy en Berberian verfilmd zou kunnen worden. Wel in het frans dan. Wellicht iets voor Jean-Pierre Jeunet (Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain)?
    Jesus, did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?
    (Fear and Loathing In Las Vegas)

  3. #53

    Standaard

    Ik weet niet of dit hier al een keer ter sprake is gekomen, maar ik vind de Endymion en Hyperion boeken van Dan Simmons ook wel rijp voor een heftige verfilming.
    Sowieso een rete-goeie auteur... soms beter dan S. King in mijn opinie.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J. Rim
    Ik denk niet dat het ooit zal gebeuren maar ik ben nogal weg van de avonturen van Kapitein Rob. het zou leuk zijn als er van zo´n avontuur een verfilming kwam maar ik denk niet dat mogelijk is.

    Jan Rim

    En niet alleen dat. Ook de andere kolomstripboeken zoals Frank De Vliegende Hollander en Piloot Storm zou ook eens verfilmd moeten worden. Nederlandse avonturenfilms zijn er maar weinig.

    Jan Rim

  5. #55

    Standaard

    Ook de slinger van Foucault . Wordt wel een erg lange film ben ik bang voor.Meesterwerk van Umberto Eco.Zal zich ook niet zo snel iemand aan wagen.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Wat ik verfilmd zou willen zien is de trilogy over Jason Bourne van Robert Ludlum. Dat zou best wel eens ala Memento gemaakt kunnen worden, aangezien JB ook aan geheugenverlies lijdt in deel 1.

    Lijkt me supergaaf om dat verhaal op het witte doek te zien.
    Rein, kan je me ook vertellen wat de nederlandse titel is van het boek(en) ik wil ze graag aanschaffen.

    Groeten,

    Ray

  7. #57
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Echte romans zou ik het niet durven zeggen, maar
    ik heb wel eens in een grijs verleden een
    aantal kinderboeken gelezen van Evert Hartman.
    Dit zijn meestal toch wel boeken die zich afspelen
    in de toekomst en waarbij je best een leuke film
    zou kunnen bedenken.

    Bijvoorbeeld De Voorspelling en Niemand Houdt Mij Tegen
    zijn enorme leuke boeken waar best wat van te maken
    valt.

  8. #58

    Standaard

    Leuke thread dit.

    Wat mij fantastisch lijkt is als 'Girlfriend in a coma' van Douglas Coupland eens verfilmd zou worden. Ik vrees alleen dat dit verhaal misschien minder zou overkomen op film, alhoewel ik het idee heb dat ze bijv. in Donnie Darko er allerlei elementen uit gepikt hebben.

  9. #59

    Standaard

    The Day of the Triffids
    Ik vond het boek geweldig, heb de film uit 1962 jammer genoeg nooit gezien. Misschien is het tijd om dit nog eens opnieuw te maken met mooie special effects?

    En misschien is het verfilmen van Het Gouden Ei wel leuk?
    "This won't end well" - Johnny Bravo

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ploeg
    [b]
    En misschien is het verfilmen van Het Gouden Ei wel leuk?
    Deze is toch al verfilmd als spoorloos, door George sluizer, en voor maar 9 euro ofzo te koop bij de FRS.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WitteGijt?


    Deze is toch al verfilmd als spoorloos, door George sluizer
    En daarna door diezelfde George Sluizer nog eens dunnetjes overgedaan als Hollywood-versie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    En daarna door diezelfde George Sluizer nog eens dunnetjes overgedaan als Hollywood-versie.
    Precies ja, als the Vanishing, met 'n schandalig happy hollywood einde.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art

    De film komt uit 1978 Dat is alweer een tijdje terug Ik heb trouwens vandaag 6 boeken gekocht van Pinkeltje en zat ook te denken aan een verfilming. Misschien iets voor Burny Bos, de man achter Abeltje en Minoes etc
    Die zijn geloof ik plannen aan het maken om Puk van de Pette Flet en Jip en Janneke te verfilmen. (ook van Annie M.G. Schmidt)

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje


    Die zijn geloof ik plannen aan het maken om Puk van de Pette Flet en Jip en Janneke te verfilmen. (ook van Annie M.G. Schmidt)
    Jip en Janneke is zeker wel leuk Puk ook wel Ik zou graag Snelle Jelle of Wolf verfilmd zien Misschien een ideetje?
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  15. #65

    Standaard

    Hoorde of las laatst dat The secret history van Donna Tart dan eindelijk eens zal worden verfilmd. Geproduceerd door Gwyneth Paltrow en geregisseerd door haar broer Jake.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Hoorde of las laatst dat The secret history van Donna Tart dan eindelijk eens zal worden verfilmd. Geproduceerd door Gwyneth Paltrow en geregisseerd door haar broer Jake.
    En wie speelt de hoofdrol? Weet je dat ook al?
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art

    En wie speelt de hoofdrol? Weet je dat ook al?
    Nee. Alleen dat Gwyneth Paltrow zelf nog niet zeker weet of ze zal meespelen.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan


    Nee. Alleen dat Gwyneth Paltrow zelf nog niet zeker weet of ze zal meespelen.
    Zou wel leuk zijn Enfin ik ben zeer benieuwd naar dit project
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  19. #69

    Standaard

    Wie zich wel eens afvraagt of een boek al eens is verfilmd kan ook kijken in het Filmografisch lexicon der wereldliteratuur. van de bekende vlaamse schrijver Johan Daisne. (bekend van o.m. De trein der traagheid) Helaas een werk uit de jaren zeventig. Dus recente verfilmingen vind je er niet in.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Wie zich wel eens afvraagt of een boek al eens is verfilmd kan ook kijken in het Filmografisch lexicon der wereldliteratuur. van de bekende vlaamse schrijver Johan Daisne. (bekend van o.m. De trein der traagheid) Helaas een werk uit de jaren zeventig. Dus recente verfilmingen vind je er niet in.
    Of op IMDB de naam van de schrijver intikken
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RaymonE


    Rein, kan je me ook vertellen wat de nederlandse titel is van het boek(en) ik wil ze graag aanschaffen.

    Groeten,

    Ray
    De nederlandse titel van the Bourne Identity is: Het Bourne bedrog,..

    te vinden op o.a:

    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...BOL_OWNER_ID=1

    Gr,

    Ray

  22. #72

    Standaard

    Originally posted by WitteGijt?
    [B]Deze is toch al verfilmd als spoorloos, door George sluizer, en voor maar 9 euro ofzo te koop bij de FRS.
    Oh, dat wist ik niet, hartstikke bedankt voor de tip, ik heb gelijk even gekeken op IMDB en zie dat ie een 7,8 (!!) krijgt. Best netjes dus.
    "This won't end well" - Johnny Bravo

  23. #73

    Standaard

    weet niet of tie al genoemd is:

    De Donkere Kamer van Damocles

    Supergoed oorlogs verhaal, waar je een heerlijk wazige film van zou kunnen maken !!
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    weet niet of tie al genoemd is:

    De Donkere Kamer van Damocles

    Supergoed oorlogs verhaal, waar je een heerlijk wazige film van zou kunnen maken !!
    . (delete)

  25. #75
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Zoals ik in een dubbele threat al zei: Ik schijf zelf verhalen en het zou wel leuk zijn als er eentje van verfilmd zou worden maar ik geloof niet dat het zal gebeuren. Ik heb wel eens een raamvertelling geschreven over een in geldnood verkerende filmstudio die een science-fictionfilm opneemt als laatste film Het raam is de filmstudio en al zijn cast en crew en de vertelling is de sciencefictionfilm dat over een groep hangjongeren gaat die niks te doen hebben en die worden ontvoerd door buitenaardse wezens die in een handwerkcultuur leven. Deze weten de hangjongeren te veranderen in textielkunstenaars.
    De kans op een verfilming is nihil maar als ik zoiets schrijf is het in mijn diepste fantasie-en verfilmd

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •