Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 184 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hilde
    Zoals ik in een dubbele threat al zei: Ik schijf zelf verhalen en het zou wel leuk zijn als er eentje van verfilmd zou worden maar ik geloof niet dat het zal gebeuren. Ik heb wel eens een raamvertelling geschreven over een in geldnood verkerende filmstudio die een science-fictionfilm opneemt als laatste film Het raam is de filmstudio en al zijn cast en crew en de vertelling is de sciencefictionfilm dat over een groep hangjongeren gaat die niks te doen hebben en die worden ontvoerd door buitenaardse wezens die in een handwerkcultuur leven. Deze weten de hangjongeren te veranderen in textielkunstenaars.
    De kans op een verfilming is nihil maar als ik zoiets schrijf is het in mijn diepste fantasie-en verfilmd
    Dat verhaal dat je net vertelde i/d ouwehoer-draad is volgens mij ook wel een korte film waard..

  2. #77

    Standaard

    R.E. Feist is al een aantal keren genoemd, en inderdaad een meesterlijk schrijver, al denk ik wel dat een film afbraak zou doen aan de beleving die ik had van de tot nu toe 17 boeken uit de serie, maar ja dat zeiden ze ook van LOTR.

    Ook boeken van David Gemmell lijken me dan een hele goede optie.

    En na de verfilmingen van Dune van Frank Herbert, de rest van zijn Dune boeken. als miniserie bijvoorbeeld.

    John

  3. #78

    Standaard

    Ik ben niet echt te spreken over de meeste verfilmingen van de boeken van Stephen King. De meeste zijn ronduit slecht (uitzonderingen daargelaten!)
    Een boek van Stephen King dat ik wel verfilmd zou willen zien is:
    'Het meisje dat hield van Tom Gordon'
    In het boek heerst er zo'n beklemmende sfeer die volgens mij op t witte doek goed tot zijn recht zou kunnen komen.
    Misschien is er wel al een verfilming van...wie weet...een klein, onopvallend filmpje waar niemand iets vanaf weet.


    greetzzzz

  4. #79

    Standaard

    Mijn wens is uitgekomen. Acht jaar geleden las ik de boeken van Tolkien en wilde toen al dat hetverfilmd werd. Maar nou is deze wens echt uitgekomen
    Mijn toekomstige onderzetters
    Denk vrij. Zet je verstand op 0

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    weet niet of tie al genoemd is:

    De Donkere Kamer van Damocles

    Supergoed oorlogs verhaal, waar je een heerlijk wazige film van zou kunnen maken !!
    Helemaal mee eens.
    Trouwens al eens verfilmd door Fons Rademakers
    "Als twee druppels water" ('63)
    En komt samen met vele andere films van Rademakers op DVD uit.
    Zie deze thread
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...ons+rademakers

  6. #81
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jim Muskee
    Mijn wens is uitgekomen. Acht jaar geleden las ik de boeken van Tolkien en wilde toen al dat hetverfilmd werd. Maar nou is deze wens echt uitgekomen
    Da´s toch mooi Gefeliciflapstaart

  7. #82

    Standaard

    telefoonboek ...heeft een lekker open einde

    Andre
    Mijn Filmpjes
    "Say goodnight to the bad guy"

  8. #83
    Jasper 00022
    Guest

    Standaard

    Ook van Stephen King: De donkere toren cyclus. (ben nu het derde deel aan het lezen)
    Van alle delen zouden ze een filmserie kunnen maken, net als de Lord of the Rings.
    Moet dan inderdaad wel even knap gefilmt worden want niet al de verfilmingen van Stephen King zijn de moeite waard.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper 00022
    Ook van Stephen King: De donkere toren cyclus. (ben nu het derde deel aan het lezen)
    Helemaal mee eens. Ik ben al jaren grote fan van deze serie (en ik kan nu al niet wachten op het nieuwe deel).
    Veel plezier nog met deel 3, ik garandeer je dat zodra je deze uit hebt, je gelijk deel 4 erbij wil pakken.

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hilde
    Zoals ik in een dubbele threat al zei: Ik schijf zelf verhalen en het zou wel leuk zijn als er eentje van verfilmd zou worden maar ik geloof niet dat het zal gebeuren. Ik heb wel eens een raamvertelling geschreven over een in geldnood verkerende filmstudio die een science-fictionfilm opneemt als laatste film Het raam is de filmstudio en al zijn cast en crew en de vertelling is de sciencefictionfilm dat over een groep hangjongeren gaat die niks te doen hebben en die worden ontvoerd door buitenaardse wezens die in een handwerkcultuur leven. Deze weten de hangjongeren te veranderen in textielkunstenaars.
    De kans op een verfilming is nihil maar als ik zoiets schrijf is het in mijn diepste fantasie-en verfilmd
    Tjonge. Wat heb je toch een levendige fantasie. Zeker veel naar die monsters van Ray Harryhausen gekeken. Hadden meer mensen maar zo´n levendige fantasie
    Mijn toekomstige onderzetters
    Denk vrij. Zet je verstand op 0

  11. #86

    Standaard

    Rauzer
    Gaat over een Jonge genaamd: Willem-Jan van Puffelen die zijn naam veranderd in Rauzer,weg loopt van huis en wat beleeft met een Hoertje genaamd: Ine en een Zwerver.

    Het boek stamt wel af uit 1993 (Was toen 13) en is een Nederland's boek,geschreven door Peter Jan Rens.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Rauzer
    Gaat over een Jonge genaamd: Willem-Jan van Puffelen die zijn naam veranderd in Rauzer,weg loopt van huis en wat beleeft met een Hoertje genaamd: Ine en een Zwerver.

    Het boek stamt wel af uit 1993 (Was toen 13) en is een Nederland's boek,geschreven door Peter Jan Rens.
    Zal inderdaad leuk zijn. Ik heb zelf het boek en het is zeker geschikt voor een verfilming. Ook dat tweede boek van Peter-Jan, ik ben de titel even kwijt, is er geschikt voor
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  13. #88
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jim Muskee

    Tjonge. Wat heb je toch een levendige fantasie. Zeker veel naar die monsters van Ray Harryhausen gekeken. Hadden meer mensen maar zo´n levendige fantasie
    Inderdaad en ik maak er ook geen taboe van. Fantaseren is leuk, het kost geen geld en je kan beleven wat je wilt beleven

  14. #89
    Daniv
    Guest

    Standaard

    De Dragon Prince/Dragon Star serie van Melanie Rawn zou absoluut verfilmd moeten worden, maar het liefst in een manga versie. Dit geldt ook voor haar Exiles series. Dit zijn simpelweg de beste fantasy boeken die er zijn.

    Andere boeken die wel verfilmd moeten worden:

    A Song of Ice and Fire - George RR martin
    The Farseer - Robin Hobb

  15. #90
    Graven
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John25

    En na de verfilmingen van Dune van Frank Herbert, de rest van zijn Dune boeken. als miniserie bijvoorbeeld.

    John
    Op de miniserie "Dune" van de Sci-Fi channel wordt een vervolg gemaakt. dit wordt een combinatie van Dune Messiah en Children of Dune. Als dit weer aanslaat is het niet uitgesloten dan de rest ook verfilmd (verseried) wordt.

    Boeken die m.i. verfilmd mogen worden :
    Caves of Steel, Naked Sun, Robots of Dawn & Robots and Empire van Isaac Asimov.

    Drakenrijders van Pern boeken (allemaal alsjeblieft)

    The forever war van Joe Haldeman

    en eigenlijk kan ik wel ff doorgaan, maar dit zijn de belangrijkste

  16. #91

    Standaard

    Hetgeen ik graag verfilmd zou zien is een van de beste thrillers die ik in de afgelopen jaren gelezen heb. De fenomenale thriller van
    MO HAYDER, titel: VOGELMAN.
    Korte inhoud:
    Greenwich, Zuid-oost Londen. De CID doet een gruwelijke ontdekking. Vijf jonge vrouwen, allemaal ritueel vermoord en gedumpt op een braakliggend terrein vlakbij de Millennium Dome. Het postmortale onderzoek wijst uit dat een vreemd en weerzinwekkend detail de slachtoffers verbindt. De politieagenten realiseren zich dat ze op het spoor zijn van het gevaarlijkste soort misdadiger dat ze kennen: een seksuele seriemoordenaar. Rechercheur Jack Caffery, jong, gemotiveerd en onveschrokken, wordt gekweld door een moord uit het verleden die hij wellicht had kunnen voorkomen. Nu is hij vastbesloten elk wapen dat de forensische wetenschap te bieden heeft in te zetten in de strijd tegen de misdaad. Maar hij weet dat de tijd beperkt is voor de chaotische, sadistische moordenaar zijn volgende slachtoffer opeist… Een van de beste boeken in het thrillergenre!
    Het probleem met dergelijke thrillers is, dat je niet te veel van het verhaal kunt vertellen, omdat je anders te veel verraadt. Zelf lezen dus! Want het is de moeite waard.

    Van dit boek is inmiddels ook het vervolg verschenen:
    In een vriendelijke woonwijk in Zuid-Londen wordt een echtpaar aangetroffen dat op sterven na dood is: ze zijn vastgebonden, mishandeld, compleet uitgedroogd. Hun achtjarige zoontje is zoek. De jonge, onverschrokken rechercheur Jack Caffery wordt erbij geroepen. Door alle persoonlijke herinneringen kan hij deze misdaad niet met de nodige distantie behandelen: hij duikt er bovenop. Als de waarheid stukje bij beetje begint op te doemen, niet alleen over deze gruwelen maar ook over zijn eigen verleden, dan vliegt de verschrikkelijke nachtmerrie echt uit de bocht.
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  17. #92

    Standaard

    Ik zou dubbel betalen voor de omzetting naar het witte doek van de graphic novel "Watchmen" van Alan Moore en Dave Gibbons.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  18. #93

    Standaard

    Ik zou Hitler's biografie verfilmd willen zien.
    "I like it sideways"

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danielle Gerards
    Ik zou Hitler's biografie verfilmd willen zien.
    Paul Verhoeven was dat toch van plan? Wat is er uiteindelijk gebeurd? Vast geen geldschieter gevonden of acteur
    "I like it sideways"

  20. #95

    Standaard

    Volgens geruchten reeds in pre-pre-pre-production : "The League of Extraordinary Gentlemen" van Alan Moore.

    Wie wil er nu geen film zien met in de hoofdrollen Allan Quatermain, de Onzichtbare Man, Jekyll & Hyde, Mina Murray en Kapitein Nemo ?
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  21. #96
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Boeken?? Dat zijn toch die dingen van papier die iedereen vroeger had voor er DVDtjes waren?

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin Weber
    Boeken?? Dat zijn toch die dingen van papier die iedereen vroeger had voor er DVDtjes waren?
    Ja, en als je er veel leest dan is dat bevorderlijk voor je intelligentie

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danielle Gerards


    Paul Verhoeven was dat toch van plan? Wat is er uiteindelijk gebeurd? Vast geen geldschieter gevonden of acteur
    Volgens mij was ie bezig met een film over het levensverhaal van Jesus Christus. Geen grap.

  24. #99

    Standaard

    Tempel van Matthew reilly, ijsstation van dezelfde auteur en ultimatum eveneens.
    Verder Darth Maul-de schaduwjager was ook wel een aardig boek, helemaal gericht op deze sith strijder, speelt af voor phantom menace.
    Verder was de Stalin van john watson ook wel aardig materiaal voor een spectaculaire verfilming.

  25. #100

    Standaard

    Zit dus ook te wachten op Timeline van Michael Crichton, op IMDB.com staat dat hij completed is. Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Verder zou ik van dezelfde schrijver wel graag Airframe verfilmd zien. En verfilmingen van boeken van Terry Pratchett (er zijn 2 tekenfilms, maar ik bedoel eigenlijk wat moderner) Misschien Sleepyhead van Mark Billingham...
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •