Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 184 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drakenpuppy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    The Hobbit met terug dezelfde cast als Lord of the Rings
    D'r komt niet zoveel dezelfde cast in voor dacht ik, of wordt 't weer hoog tijd dat ik 't boek weer ga lezen.
    Damn wat lang geleden...in ieder geval Bilbo en Gandalf...Gollum ook, en verder zou ik het inderdaad even niet weten...
    Gollum doet zeker mee! Die kan niet weigeren. :P
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  2. #127

    Standaard

    By the way ik weet niet of Gollum al heeft toegezegd voor de prequel 8)

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door drakenpuppy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    The Hobbit met terug dezelfde cast als Lord of the Rings
    D'r komt niet zoveel dezelfde cast in voor dacht ik, of wordt 't weer hoog tijd dat ik 't boek weer ga lezen.
    Damn wat lang geleden...in ieder geval Bilbo en Gandalf...Gollum ook, en verder zou ik het inderdaad even niet weten...
    Gollum doet zeker mee! Die kan niet weigeren. :P
    Zijn animated karakter niet nee...maar Andy wel...
    Mijn DVD verzameling laatste aanwinst(en): Cypher (Limited Edition Packaging), Black Hawk Down (2-disc collector's edition), Italian Job Boxset (1969/2003)

  4. #129

    Standaard

    De ontvoering van Alfred Heineken. Hier moet een goede film inzitten.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rutger
    De ontvoering van Alfred Heineken. Hier moet een goede film inzitten.
    Van Nederlandse bodem? Laat maar dan...daar komt maar weinig goeds vandaan...
    Mijn DVD verzameling laatste aanwinst(en): Cypher (Limited Edition Packaging), Black Hawk Down (2-disc collector's edition), Italian Job Boxset (1969/2003)

  6. #131

    Standaard Re: welk boek wil jij graag verfilmd zien??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Het parfum zou wel goed zijn en ik heb gehoord dat die er zit aan te komen. Verder misschien de verborgen geschiedenis van Tartt... zal nog eens ff verder denken.
    Het Parfum van Süskind vond ik geweldig evenals De Verborgen Geschiedenis van Tartt. Vooral laatste lijkt me heel erg geschikt om te verfilmen.

    Eeeeeeh.....ik kijk ook maar ff in de boekenkast.....hmmmmm, NIET de Vriendschap van Palmen, want daar blijft niks van over.... Figuranten (Grunberg)?

    Helaas, sommige/meeste films vallen in het niet bij de bijbehorende boeken, ik noem een American Psycho (Brett Easton Ellis). Ik raad dan ook de meeste mensen aan om EERST het boek te lezen en dan de eventuele film te gaan zien.....zo heb ik bijv. eerst The Exorcist gelezen (jaja) en jaren later de film gaan zien. Een boek doorworstelen geeft mij veel meer voldoening en de film in je hoofd is altijd beter dan die op het witte doek 8).

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drakenpuppy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rutger
    De ontvoering van Alfred Heineken. Hier moet een goede film inzitten.
    Van Nederlandse bodem? Laat maar dan...daar komt maar weinig goeds vandaan...
    Het moet toch een keer kunnen. Het moet toch mogelijk zijn om een goed product van Nederlandse bodem te maken.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rutger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door drakenpuppy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rutger
    De ontvoering van Alfred Heineken. Hier moet een goede film inzitten.
    Van Nederlandse bodem? Laat maar dan...daar komt maar weinig goeds vandaan...
    Het moet toch een keer kunnen. Het moet toch mogelijk zijn om een goed product van Nederlandse bodem te maken.
    Dat zal het ook wel zijn, en er zijn er ook wel een paar geweest in het verleden, kijk naar een "Soldaat van Oranje" maar tegenwoordig zijn de filmmakers in Nederlands iets teveel gericht op de andere landen en willen actie naar diens evenbeeld maken...beetje jammer...beetje een "schoenmaker blijf bij je leest" verhaal...
    Mijn DVD verzameling laatste aanwinst(en): Cypher (Limited Edition Packaging), Black Hawk Down (2-disc collector's edition), Italian Job Boxset (1969/2003)

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drakenpuppy
    "Soldaat van Oranje"
    Wilde ik net zeggen. :wink:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door drakenpuppy
    "Soldaat van Oranje"
    Wilde ik net zeggen. :wink:
    Was ik je lekker net voor..
    Mijn DVD verzameling laatste aanwinst(en): Cypher (Limited Edition Packaging), Black Hawk Down (2-disc collector's edition), Italian Job Boxset (1969/2003)

  11. #136

    Standaard

    De Area 51 reeks van Robert Doherty

    Invasion van Eric L Harry

    MEG en The Trench van Steve Alten

  12. #137

    Standaard

    -Boek van Stephen Fry, The stars tennisballs (Graaf van Monte Cristo in de 20e eeuw)
    -Winston's war van Michael Dobbs
    -The piano tuner van Daniel Mason
    -Evelyn Waugh's boek Decline and fall
    En samenvallend met de 100e geboorte dag van Evelyn Waugh, komt Vile Bodies in oktober uit in de bioscoop geregiseerd door Stephen Fry onder de titel Bright young things. Zie link
    http://www.doubtinghall.com/news.html

  13. #138

    Standaard

    Ik heb een paar maanden geleden de pocket "Waanzee" van Robert Haasnoot gelezen, en ik moet zeggen het had alle ingrediënten voor een onvervalste Nederlandse productie:

    1) Het vissersdorp Katwijk uit 1915
    2) Een Logger (een vissersboot)
    3) En doorgedraaide bemanning
    4) Huilende weduwvrouwen
    5) Godsdienstwaanzin

    Zeg nu zelf, dit moet de comeback van Danny de Munk worden

    Dus als er nog een nederlandse producent op dit forum zit: Waanzee

  14. #139

    Standaard

    de Fantasy reeks van Tad Williams; the beginnen met "The DragonBone Chair"

    en:

    Shadows of the Empire van Steve Perry

  15. #140

    Standaard

    Ik wilde The Hitchhiker's Guide to the Galaxy zeggen, maar ik zie net bij de IMDb dat er al een project loopt voor 2005. Er is al eens een miniserie gemaakt maar deze klassieker is het waard om gemaakt te worden met een groot budget. Mooie sfx, acteurs die de humor van Douglas Adams kunnen overbrengen en het kan een topfilm worden.

    Behalve The Hobbit -- die natuurlijk al panklaar ligt -- zou ik in de toekomst ook wel eens willen zien of iemand (delen van) The Silmarillion op een mooie manier weet te verfilmen. Al kunnen ze daar beter een tijd mee wachten anders wordt het een overkill.

  16. #141

    Standaard

    Ik bedacht me dat een verfilming van boeken van Paul Biegel best wel leuke films zou kunnen opleveren. Ik zou vooral heel benieuwd zijn naar verfilmingen van De tuinen van Dorr en de De kleine kapitein boeken.

  17. #142

    Standaard

    Een boek van Virginia Andrews of Stephen King

  18. #143

    Standaard

    Lost van Gary Devon zou een hele spannende film van gemaakt kunnen worden.
    Others van James Herbert heel freaky
    Saffy - 'I thought they didn't let people with drug convictions into America.'
    Patsy - 'It's not so much a conviction, darling. It's more of a strong belief.'

  19. #144

    Standaard

    Mocking Bird van Walter Tevis een schitterend Sci Fi-verhaal dat schreeuwt om te worden verfilmd.
    It's hard to be a Saint in the City

  20. #145

    Standaard

    De Donkere Toren Cyclus van Stephen King met stip !!!
    StarTrader

  21. #146

    Standaard

    de ontvoering van heineken
    monster

  22. #147

    Standaard

    Le Feu van Henri Barbusse. Ontluisterend, hèt ooggetuige-verslag van de nachtmerrie in de loopgraven van WO I.
    Maar ik zou eerlijk gezegd niet zo snel weten welke regisseur het op de juiste manier zou kunnen verfilmen.....
    Iemand suggesties misschien?
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave
    De Donkere Toren Cyclus van Stephen King met stip !!!
    Mijn stem heb je! Mischien een nieuw project voor George Lucas? 7 boeken in 6-7 films... dat moet toch te doen zijn.
    Send a maniac to catch a maniac...

  24. #149

    Standaard

    Silmarillion natuurlijk ^^
    Het leger Balrogs moet er fantastisch uitzien op fillm
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  25. #150

    Standaard

    Ik zou graag een verfilming zien van de boeken van Preston & Child en dan specifiek de boeken waarin FBI-agent Pendergast de hoofdrol speelt.

    Probleem is dat het eerste boek waarin ie opduikt (en waarin zijn rol nog iets kleiner is) "Relic" (nl: het Geheim van het Oerwoud) reeds verfilmd is - de film Relic met Tom Sizemore. Hierin voegen ze eigenlijk het personage van agent D'Agosta (gespeeld door Sizemore) en dat van Pendergast samen.

    De film is aardig, maar mist die FBI-agent.

    Maar mischien kan men met een goed script de laatste 3 boeken van dit schrijversduo (Pendergast-trilogie) op het witte doek brengen: Brimstone, Dance of the Dead, Book of Death...

    Het personage is een alleswetende, lijkbleke, slanke man met overdreven aristocratische maniertjes. Ondanks dat ie in het boek blond is, zou je zo'n Character uitstekend door Johnny Depp kunnen laten spelen.
    Send a maniac to catch a maniac...

Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •