Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.

Discussie: Robert De Niro

  1. #26

    Standaard

    Ik had laatst 'Midnight Run' gekocht en gekeken, een zeer leuke actie-comedy over een bounty hunter (Robert De Niro) die tegen betaling een accountant van de maffia (Charles Grodin) moet opsporen in New York en naar Los Angeles moet brengen, daarbij op de hielen gezeten door de FBI en de maffia. Het samenspel tussen deze twee acteurs is grandioos.

    Deze film werd in deze thread helemaal niet genoemd, wat ik wel een beetje vreemd vond. Dus ik noem het maar hier even.

  2. #27

    Standaard

    Wat een held die de Niro, jammer van wat mis stapjes maar veelal prima tot perfecte films afgeleverd. The Deer Hunter is echt de top als je het mij vraagt.
    Fight for the honour

  3. #28

    Standaard

    Vandaag weer een De Niro/Scorsese samenwerking gehaald. King of Comedy.

  4. #29

    Standaard

    De Niro als uitgebluste comedian... past perfect
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  5. #30

    Standaard

    Net iets zeer vreemd gezien/meegemaakt, ik weet niet meteen waardat ik dit moet neerzetten maar dit leek me wel een goede plaats. Echt een bizar verhaal.

    Een tijdje geleden heb ik uit de 1 euro bakken in één of andere winkel een oude De Niro film gevist, uitgebracht door H.O.M. Vision onder de naam The Swap. Ik wist wel dat ik geen verwachtingen moest hebben gezien de prijs en de crappy uitgave, maar daar gaat het ook niet om.

    De cover beschrijft dit als een misdaadfilm waarbij een broer die pas vrijgelaten is uit de gevangenis op zoek gaat naar de moordenaar van zijn broer om diens dood te wreken. Op de doos staat als soort van ondertitel "aka Sam's Song". Wat blijkt nu, volgens IMDB is Sam's Song een film van eind jaren '60 die nooit helemaal is afgemaakt wegens geldgebrek, en zijn scenes uit die film later gerecycleerd in wat dan The Swap is geworden en heruitgebracht werd toen De Niro reeds een bekende filmster was (later kwam de film NOG eens opnieuw uit onder de titel Line Of Fire, maar dat is hier verder niet belangrijk). Van wat ik lees op IMDB is Sam's Song dus nooit uitgebracht en is The Swap niet om aan te zien omdat het te fel opvalt dat ze scenes uit andere films hebben gebruikt die helemaal niets te maken hebben met het verhaal van The Swap, dat overigens ook nergens op trekt. De Niro is in totaal maar zo'n 15 minuten te zien in de film (hij is de broer die sterft, niet diegene die uit de gevangenis komt en op zoek is naar wraak).

    Maar wat is nu het vreemde? Die release van H.O.M. Vision, ook al staat in het groot op de cover The Swap en komt de korte samenvatting ook overeen met die van deze recyclage-film, bevat weldegelijk de film Sam's Song! Wat op IMDB staat klopt blijkbaar van geen kanten, want de film is weldegelijk af te noemen. Het is een verschrikkelijk slechte film zonder enig iets dat op een verhaallijn lijkt, maar het is dus wel het origineel en niet de recyclage-film. Natuurlijk probeert H.O.M. Vision hier zeer goedkoop wat mensen te misleiden door het voor te stellen alsof dit één of andere misdaadfilm is met in de hoofdrol Robert De Niro (wat The Swap dus ook niet is, want hij sterft in de eerste scene en je ziet hem dan enkel in flashbacks die dus materiaal uit Sam's Song zijn), maar het is toch wel zeer bizar dat ze dan de originele Sam's Song op DVD zetten en niet de latere rip-off versie, en dat terwijl Sam's Song van wat ik uit de reviews op IMDB begrijp nergens anders verschenen lijkt te zijn behalve bij ons.

    Van die 1 euro films hebben wel vaker een samenvatting op de cover staan die niet echt overeenkomt met wat je op het scherm te zien krijgt en die in het groot de naam van een bekende acteur vermelden terwijl die maar een paar minuten te zien is, maar hier krijg je dus gewoon een hele andere film waar die bekende acteur weldegelijk de hoofdrol in speelt Misschien dat sommige grote De Niro-fans het zelfs wel een interessante film zullen vinden om De Niro te kunnen zien in één van zijn eerste rollen, maar ik vond er zelf eigenlijk geen zak aan. Toch had het blijkbaar nog erger kunnen zijn als ze The Swap op de DVD hadden gezet In ieder geval nog nooit zoiets geks meegemaakt met een DVD-release en ik moest dit toch even kwijt, dus bij deze

  6. #31

    Standaard

    Een reactie van iemand op IMDb:

    Has anyone seen the original Sam's Song, from 1969? Because, all the postings on this board are for the re-edited version: The Swap. The 1969 original isn't a bad film, and is in no way an incomplete short, as stated on the main page of this film. It is actually quite a nice little film. I have that one on DVD, and just bought The Swap, because all the negativity about it made me curious how bad it actually is, and how they used the original footage. Btw, in which year was The Swap released?
    Well, if anyone has any information about these two films, I would really appreciate it if you would share it.

    Het komt van een Nederlander, dus de kans is er nog dat die film door één of andere vreemde interventie enkel bij ons is uitgebracht.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  7. #32

    Standaard

    Inderdaad, enkel revies van mensen uit de Benelux hebben het over de echte Sam's Song. Dat iemand het geen slechte film noemt gaat me wel wat ver Maar blijkbaar kwamen er in de jaren '60 wel meer van dit soort onafhankelijke films uit met een beetje een hippie-sfeer. Er is zelfs nog zo'n film met De Niro getiteld Greetings die ook nog eens geregisseerd is door Brian De Palma maar die even vreemd is als deze film, ook zo'n onsamenhangend plot heeft en waarin De Niro een soort van voyeur speelt (en die ik dan net als Sam's Song ook een 1/10 heb gegeven). Misschien dat mensen die toen zijn opgegroeid het wel weten te appreciëren

  8. #33

    Standaard

    Nou, jaren '60... denk dat het eerder iets met wiet te maken heeft...

    Mét: sterke film, meeslepend verhaal
    Zonder: onsamenhangend plot
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Nou, jaren '60... denk dat het eerder iets met wiet te maken heeft...

    Mét: sterke film, meeslepend verhaal
    Zonder: onsamenhangend plot
    Wie weet heb je daar het mysterie ontrafeld

    Maar even serieus, als je ziet in wat voor crap De Niro heeft meegespeeld aan het begin van zijn carriëre (en wat hij nu op zijn oude dag eigenlijk opnieuw doet in walgelijk slechte comedies), dan mag hij toch wel van geluk spreken dat hij uiteindelijk toch ontdekt is door mensen als Scorsese en daardoor is kunnen uitgroeien tot een grote ster die met veel grote regisseurs heeft kunnen samenwerken.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Wie weet heb je daar het mysterie ontrafeld

    Maar even serieus, als je ziet in wat voor crap De Niro heeft meegespeeld aan het begin van zijn carriëre (en wat hij nu op zijn oude dag eigenlijk opnieuw doet in walgelijk slechte comedies), dan mag hij toch wel van geluk spreken dat hij uiteindelijk toch ontdekt is door mensen als Scorsese en daardoor is kunnen uitgroeien tot een grote ster die met veel grote regisseurs heeft kunnen samenwerken.
    In het begin werkte die toch al samen met Brian De Palma. Niet echt een klein regisseurtje lijkt mij.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    .... Niet echt een klein regisseurtje lijkt mij.
    toen wel
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    In het begin werkte die toch al samen met Brian De Palma. Niet echt een klein regisseurtje lijkt mij.
    Mja zoals Tony al zegt toen nog niet. Kijk die film Greetings maar eens als je'm ergens tegenkomt (ook zo'n titel voor in de 1 euro bakken). De Palma ten tijde van Greetings is niet te vergelijken met de De Palma die later met onder andere De Niro het fantastische The Untouchables zou maken. Maar dat hij al aan het begin van zijn carriëre met iemand als De Palma kon samenwerken zal hem ongetwijfeld wel geholpen hebben om de nodige contacten te leggen om in heel wat betere films te kunnen meespelen (en ook terug in een De Palma toen die het toppunt van zijn carriëre bereikte). Maar ik vind zelf dat De Niro pas zijn eerste goede film heeft gemaakt toen hij kon samenwerken met Scorsese voor Mean Streets in 1973.

    Maar zoals ik eerder zei, misschien kan ik die eerste De Niro films gewoon niet appreciëren omdat ik de tijdsgeest waarin ze gemaakt zijn (de hele hippiesfeer) nooit heb meegemaakt en ook niet helemaal snap. Maar daar ben ik gezien de ratings van onder andere Sam's Song en Greetings op IMDB dan in ieder geval niet alleen in

  13. #38

    Standaard

    Mjah, eigenlijk maak ik niet echt helemaal een grapje hoor

    Psychedelische cinema uit de jaren '60 (vooral die beruchte home video's waarin mensen een bloemendans uitvoeren en dat soort dingen) was vaak bedoeld voor een publiek dat ernaar keek onder de invloed van een lichte wiet (de wiet die de laatste 20 jaar verkocht werd is steeds aggressiever geworden).

    Je léért wat met een Nederlander als vriend jongen
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Mjah, eigenlijk maak ik niet echt helemaal een grapje hoor

    Psychedelische cinema uit de jaren '60 (vooral die beruchte home video's waarin mensen een bloemendans uitvoeren en dat soort dingen) was vaak bedoeld voor een publiek dat ernaar keek onder de invloed van een lichte wiet (de wiet die de laatste 20 jaar verkocht werd is steeds aggressiever geworden).

    Je léért wat met een Nederlander als vriend jongen
    Ah maar dat die vreemde jaren '60 films zoals die 2 van De Niro die ik noemde waarschijnlijk wel gemaakt zijn om te kijken met een jointje erbij daar twijfel ik niet aan hoor.

    Alleen, je zei iets van dat films die wel onder invloed van wiet gemaakt waren waarschijnlijk wel goed waren en die zonder onsamenhangend of ongeïnspireerd zijn, en ik veronderstel dat dit toch als grap bedoeld was, niet? Het zou andersom namelijk logischer zijn

  15. #40

    Standaard

    Nee, films die onder invloed ervan gemaakt zijn en onder invloed ervan bekeken worden, zijn vaak gegronde kritieken op de maatschappij
    En dat is volgens mij enkel zo als je het dus ook onder invloed BEKIJKT, want als je weed produce zonder wiet bekijkt... kweetni
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Nee, films die onder invloed ervan gemaakt zijn en onder invloed ervan bekeken worden, zijn vaak gegronde kritieken op de maatschappij
    Zonder wiet is het onzin
    Okay ik denk dat ik het zo wel begrijp wat je bedoelde.

    Dan zullen we de drugs-discussie maar stoppen en het terug over De Niro en z'n films hebben

    EDIT: films gemaakt of gekeken onder invloed van drugs is trouwens nog wel een interessant idee voor een topic

  17. #42

    Standaard

    Als het aan De Niro ligt komen er twee sequels op zijn CIA-film The Good Shepherd. Ik zou het alvast fantastisch vinden, de eerste is een zwaar ondergewaardeerde film IMO.

    http://chud.com/articles/articles/15...IES/Page1.html

  18. #43

  19. #44

    Standaard

    Een minpunt van "The Good Shepherd" is de lange speelduur van circa 167 minuten, daar had toch wel minimaal 20 tot 30 minuten uitgekund, vooral als de film op een kalme toon verteld wordt. Wel gaaf dat het een drieluik wordt.
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  20. #45

    Standaard

    ik vond the good shepard behoorlijk saai

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mad dog Bekijk bericht
    Een minpunt van "The Good Shepherd" is de lange speelduur van circa 167 minuten, daar had toch wel minimaal 20 tot 30 minuten uitgekund, vooral als de film op een kalme toon verteld wordt. Wel gaaf dat het een drieluik wordt.
    Het is inderdaad een lange zit, maar persoonlijk vond ik het één van de weinige films met een lengte van over de 140 minuten die kon blijven boeien. Maar de film had misschien inderdaad wat ingekort mogen worden (met dan eventueel op DVD een director's cut voor de liefhebbers).

  22. #47

    Standaard

    Jammer dat die vent tegenwoordig alleen nog maar in van die middelmatige troep verschijnt. Zo haalt hij zijn carriere een beetje naar beneden.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •