Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verkoopcijfers laten winst Blu-ray zien

    Verkoopcijfers laten winst Blu-ray zien



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    goed voor de consument dat er eindelijk een winnaar in zicht is

  3. #3

    Standaard

    Het loopt hier een beetje achter. De cijfers van week 3 zijn er al. Die week eindigde op 19 januari. Daar heeft Blu-ray nog 'maar' 66% van de markt in handen.

    Bron: www.dvdtown.com

  4. #4

    Standaard

    Oud nieuws..
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 29-01-2008 om 10:50
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Misschien handig om naast de bronvermelding ook te zeggen dat deze cijfers betrekking hebben op de Amerikaanse markt.

    En waar blijft de vergelijking van BR/HD vs DVD? Dan zie je een groot vlak (dvd), met een zwarte streep erin. Want dáár hebben we het over, mensen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    En waar blijft de vergelijking van BR/HD vs DVD? Dan zie je een groot vlak (dvd), met een zwarte streep erin. Want dáár hebben we het over, mensen.
    Dat heb ik dus ook al eens een paar keer proberen duidelijk te maken, maar schijnbaar is het enkel HD wat de klok slaat hier . Desalniettemin ben ik blij dat er eindelijk een winnaar komt in deze zinloze strijd. Kunnen we komende kerst eens kijken of we wellicht heel toevallig eens een keertje misschien over kunnen stappen...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Misschien handig om naast de bronvermelding ook te zeggen dat deze cijfers betrekking hebben op de Amerikaanse markt.

    En waar blijft de vergelijking van BR/HD vs DVD? Dan zie je een groot vlak (dvd), met een zwarte streep erin. Want dáár hebben we het over, mensen.
    Sorry ik ging er vanuit dat mensen die hier komen dat wel weten.
    HD heeft tegenover DVD voor zover ik weet nog niet 1% van de markt, maar dat komt wel.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Misschien handig om naast de bronvermelding ook te zeggen dat deze cijfers betrekking hebben op de Amerikaanse markt.

    En waar blijft de vergelijking van BR/HD vs DVD? Dan zie je een groot vlak (dvd), met een zwarte streep erin. Want dáár hebben we het over, mensen.
    Het gaat hier enkel om de vergelijking tussen de nieuwe hd formaten.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok Bekijk bericht
    Dat heb ik dus ook al eens een paar keer proberen duidelijk te maken, maar schijnbaar is het enkel HD wat de klok slaat hier .
    Dat is natuurlijk onzin, alleen op HD vlak gebeurt er van alles terwijl de DVD-markt volwassen is.
    Uiteraard valt het aantal verkochte apparaten en discs op HD in het niet bij wat DVD doet, maar dat heeft ermee te maken dat HD nog in de kinderschoenen staat. Toen wij in 1999 met deze site begonnen gold ongeveer hetzelfde voor DVD, en we weten allemaal dat je DVD's tegenwoordig op elke straathoek kan kopen.
    Eric van Ballegoie

  10. #10

    Standaard

    Ik kan haast niet wachten tot maatschappijen als RCV, Bridge en Disky met blurays gaan komen... Dát worden leuke discussies! hahaha

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk onzin, alleen op HD vlak gebeurt er van alles terwijl de DVD-markt volwassen is.
    Uiteraard valt het aantal verkochte apparaten en discs op HD in het niet bij wat DVD doet, maar dat heeft ermee te maken dat HD nog in de kinderschoenen staat. Toen wij in 1999 met deze site begonnen gold ongeveer hetzelfde voor DVD, en we weten allemaal dat je DVD's tegenwoordig op elke straathoek kan kopen.
    Had je de emoticon gezien aan het einde van de zin, Eric 8) . Was nl enigzins sarcastisch bedoelt, maar dat terzijde...
    Ligt het aan mij, of zijn de HD-fanboys wat sneller op de kast gejaagd?

  12. #12

    Standaard

    Had ik gezien ja, wat mij betreft ook no offence.

    En HD heeft geen fans, maar volgelingen. Het is immers een religie.
    Eric van Ballegoie

  13. #13

    Standaard

    Leuk zulke cijfers, maar ben toch wel benieuwd hoelang de strijd nog zal gaan duren.

  14. #14

    Standaard

    Cijfers waren idd al een tijdje bekend. Geen echte verassing ook, BD heeft nou eenmaal de meeste film-studio's en dus ook de beste content. Het enige wat de concument intresseert is wat hij op dat nieuwe formaat kan kopen.

    Nu maar hopen dat de spelers en de content snel goedkoper wordt
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15

    Standaard

    In de tweede week van januari 2008 wordt de vermoedelijke invloed van de aankondiging zichtbaar, maarliefst 92.5% van de verkopen betrof een Blu-Ray speler.
    Dezelfde fout als bij digitalbits. Blijkbaar volgt de redactie het eigen forum niet, daar is de fout al opgehelderd. In dat percentage blu-ray spelers is meegeteld de blu-ray spelers die als kado meegingen met lcd's en plasma's. NPD gaf daarom al aan dat deze cijfers niet naar buiten hadden mogen komen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Dezelfde fout als bij digitalbits. Blijkbaar volgt de redactie het eigen forum niet, daar is de fout al opgehelderd. In dat percentage blu-ray spelers is meegeteld de blu-ray spelers die als kado meegingen met lcd's en plasma's. NPD gaf daarom al aan dat deze cijfers niet naar buiten hadden mogen komen.
    Lekker boeiend of voor die spelers nu is betaald of niet. Het gaat erom dat er veeeeel meer BD spelers over de toonbank gaan (gratis of niet) dan HD-DVD spelers en dat is te zien in het percentage. Ook zonder die gratis spelers is de voorsprong op HD-DVD aanzienlijk.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok Bekijk bericht
    Lekker boeiend of voor die spelers nu is betaald of niet. Het gaat erom dat er veeeeel meer BD spelers over de toonbank gaan (gratis of niet) dan HD-DVD spelers en dat is te zien in het percentage. Ook zonder die gratis spelers is de voorsprong op HD-DVD aanzienlijk.

    Dat zal deze zomer alleen maar groter worden met de 2.0 versies en lagere prijs!

    Nu nog hd schermen voor een fatsoenlijke prijs en een hd receiver......

  18. #18

    Standaard

    HD schermen kun je wel voor een fatsoenlijke prijs krijgen
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #19

    Standaard

    Lekker boeiend of voor die spelers nu is betaald of niet. Het gaat erom dat er veeeeel meer BD spelers over de toonbank gaan (gratis of niet) dan HD-DVD spelers en dat is te zien in het percentage. Ook zonder die gratis spelers is de voorsprong op HD-DVD aanzienlijk.
    Het is wel degelijk relevant om dit onderscheid te melden. De NPD, die het onderzoek gedaan heeft, waarschuwt er voor om op basis van deze cijfers in trendmatige zin een voorspelling te doen. De cijfers van de week daarop indiceren inderdaad dat de ook kritiekloos door dvd.nl overgenomen cijfers vermoedelijk een eenmalige afwijking is.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Het is wel degelijk relevant om dit onderscheid te melden. De NPD, die het onderzoek gedaan heeft, waarschuwt er voor om op basis van deze cijfers in trendmatige zin een voorspelling te doen. De cijfers van de week daarop indiceren inderdaad dat de ook kritiekloos door dvd.nl overgenomen cijfers vermoedelijk een eenmalige afwijking is.
    Mwah, ik vind het prima dat DVD.nl dit overneemt.
    Zoals je zelf wel weet is er bij ieder onderzoek wel een groep betrokkenen die iets te mekkeren heeft. De èèn vind dat de gratis spelers niet meegerekend mogen worden, de ander wil weer dat de ps3-spelers of x360ad-ons wel of niet meegerekend worden, enz enz. Op die manier kan je helemaal geen onderzoek meer overnemen.

    Feit blijft echter dat het HD-DVD formaat momenteel zeer harde klappen krijgt. En dat wordt nu zelfs in de reguliere media opgemerkt. Een paar dagen terug was er op het RTL-nieuws zelfs een item van een paar minuten waarin steevast werd gemeld dat Blu-ray de oorlog gewonnen had en dat de format-war over was.

    Misschien wel iets tè voorbarig, maar dat is momenteel wel de trent en het is prima dat DVD.nl hier over bericht. Welk onderzoek daar voor wordt gebruikt maakt eigenlijk niet eens zo heel veel uit. Toen ik vorige week in de FRS stond, waren de 3 rijen HD-DVD`s die er eerst stonden teruggebracht tot welgeteld nog maar 15 HD-dvdtjes en bij de MM waren de 8 rijen teruggebracht tot 2 en een half rijtje. En de vrijgekomen ruimte werd overal ingenomen door extra Blu-rays. Dat zegt volgens mij al meer dan voldoende.

    Prima dat deze site de mensen hier van op de hoogte brengt!
    Laatst aangepast door windoweyez : 31-01-2008 om 09:37
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  21. #21

    Standaard

    Toen ik vorige week in de FRS stond, waren de 3 rijen HD-DVD`s die er eerst stonden teruggebracht tot welgeteld 15 HD-dvdtjes en bij de MM waren de 8 rijen teruggebracht tot 2 en een half rijtje. En de vrijgekomen ruimte werd overal ingenomen door extra Blu-rays.
    In mijn frs gebeurde iets anders, de hoeveelheid hd-dvds bleef gelijk (niet veel), maar de hoeveelheid blu-rays was opeens gehalveerd.

    Maar ja, ze verkopen van beide formaten haast niks. HD doet weinig in Nederland, blijkbaar.

    Overigens online is er nog steeds een rijkelijk aanbod aan hd-dvd naast blu-ray bij de frs, en zoals elders gezegd: geen dumpprijzen voor hd-dvd (wat je zou mogen verwachten als de oorlog gestreden zou zijn) online en in de winkel.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    Ik was gisteren ook bij de FRS en die jongen zei dat ze van HDDVD eigenlijk niets verkochten en van BR maar heel weinig.
    Ik blijf wel afwachten of BR wat gaat doen of niet.........

  23. #23

    Standaard

    Ik blijf wel afwachten of BR wat gaat doen of niet.........
    Als geen risico wilt nemen is dat het beste advies. Blu-ray wordt wel genoemd de 'opvolger van dvd' maar moet zich nog steeds bewijzen, net als hd-dvd. Het zou zo maar kunnen zijn dat over een jaar of zo men zegt, we stoppen met blu-ray want we moeten er als producenten te veel geld op toeleggen. En alternatieven zijn in opkomst. In Amerika schijnen legale downloads het beter te doen dan HD-0dvd en Blu-ray tezamen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    In Amerika schijnen legale downloads het beter te doen dan HD-0dvd en Blu-ray tezamen.
    Ik denk dat het sowieso veilig is om te stellen dat er ná BD en HD DVD geen nieuw discformaat meer zal komen. Downloaden heeft absoluut de toekomst. Momenteel is het probleem met downloaddiensten echter dat die files meestal 720p zijn, en veel verder gecomprimeerd zijn dan BD en HD DVD. De optische disc heeft de komende jaren absoluut nog toekomst, maar ik denk dat de rek er over een jaar of vijf wel uit zal zijn.
    Eric van Ballegoie

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL Bekijk bericht
    HD schermen kun je wel voor een fatsoenlijke prijs krijgen
    De goede panelen zijn nog steeds 2000-3000-4000 euro!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •