Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 133 worden weergegeven.

Discussie: homecinema kopen

  1. #1

    Standaard homecinema kopen

    Hoe belangrijk is het welke homecinema je koopt? want ik heb vandaag bij de Micro weer eens staan kijken naar de Kenwood dvt-7000 (of zo iets), en een LG. De LG is wel eventjes 400 eurootjes minder duur: 499. Maar zouden daar nu echt hele belangrijke verschillen inzitten die ik ga merken (het is mijn eerste set zoals je misschien al wel ergens snapte ).
    Er zijn gewoon te veell verschillende op de mark om te kunnen kiezen
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  2. #2

    Standaard Re: homecinema kopen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hendrik
    Hoe belangrijk is het welke homecinema je koopt? want ik heb vandaag bij de Micro weer eens staan kijken naar de Kenwood dvt-7000 (of zo iets), en een LG. De LG is wel eventjes 400 eurootjes minder duur: 499. Maar zouden daar nu echt hele belangrijke verschillen inzitten die ik ga merken (het is mijn eerste set zoals je misschien al wel ergens snapte ).
    Er zijn gewoon te veell verschillende op de mark om te kunnen kiezen
    Ja, als je pas je neus in de markt steekt, zal het je opvallen dat er een gigantische keuze is. Ik zou zeggen, doe het gewoon rustig aan, kijk even rond. Geef je ogen en oren de kost. (Maar ook hier op het forum zijn een aantal bekwame mensen in de weer, die je met plezier verder helpen.)

  3. #3

    Standaard

    Die kenwood is dat zo'n hometheater in a box ??
    dus 1 versterker met ingebouwde dvd-speler + een set speakers?

    Tja de vraag die ik kan stellen is: wat verwacht je of wat zijn je verwachtingen van zo'n set.

    met deze vraag kunnen komen we weer een stuk verder.

    ik/wij horen je.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Die kenwood is dat zo'n hometheater in a box ??
    dus 1 versterker met ingebouwde dvd-speler + een set speakers?

    Tja de vraag die ik kan stellen is: wat verwacht je of wat zijn je verwachtingen van zo'n set.

    met deze vraag kunnen komen we weer een stuk verder.

    ik/wij horen je.
    Het maakt me niet zo uit of ik iets koop direct uit de doos, of dat ik een aantal losse componenten koop.
    En wat ik wil: zowieso DTS natuurlijk (kun je nog wel eentje zonder kopen?), ik wil er een tuner op hebben zitten, moet goed geluid/beeld geven, en moet rond de 600/700 euro uitkomen.
    Ik heb wel anders threats gelezen over dit onderwerp, maar die zijn volgens mij allemaal over specifieke onderdelen van de set.
    Wie mij kan helpen ben ik dankbaar.
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  5. #5

    Standaard

    ps,

    ik ga op kamers, en ja, daar heb ik vast en zeker buren. En dat is minder, maarja
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  6. #6

    Standaard

    verwacht niet dat je bergen kan verzetten met 600/700 euro voor een alles-in-1 set.

    In het dvd.nl magazine van deze maand (gewoon te koop bij de bruna/ ako) staat een goede vergelijking van 3 setjes... o.a. de kenwood, een philips, een pioneer DV88, etc.

    Ik zou zeggen voor 9,95 Euro kan je die kopen en staat tevens boordevol informatie... krijg je ook nog een dvd bij voor de collectie...

    Groet Bjorn

    P.S. er worden nog steeds setjes verkocht zonder DTS en eigenlijk hoor je het verschil op een mini-speaker niet ...... , dus staar je daar niet blind op als je budget het niet toelaat...

  7. #7

    Standaard

    wat bjorn al aangeef, verwacht niet teveel van het geluid, voor op een kamer is dit natuurlijk een leuke oplossing, je hebt toch het surround geluid zonder dat er zware bassen zich verspreiden naar andere ruimtes.

    als je hem ook regio vrij wilt hebben vraag of het bij die apparaat mogenlijk is, en wat de prijs is.
    voor de rest kun je wel snel genoeg zien of er een tuner opzit, DTS staat altijd aangeven d.m.v een logo op de voorkant.

    zit er ook al standaards bijgeleverd om die speakertjes er op tezetten, ze moeten wel op hoofdhoogte hangen.

    succes.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  8. #8

    Standaard

    In het eerste nummer van DVD.nl Magazine hebben we een zestal all-in setjes van 600 - 1100 Euro bekeken, waaronder ook de DVT-7000 van Kenwood. Kijk voor wat extra informatie op:

    www.dvd.nl/id/r100
    Eric van Ballegoie

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hendrik


    Het maakt me niet zo uit of ik iets koop direct uit de doos, of dat ik een aantal losse componenten koop.
    En wat ik wil: zowieso DTS natuurlijk (kun je nog wel eentje zonder kopen?)
    Op zo'n goedkoop zetje hoor je waarschijnlijk het verschil niet eens tussen Dolby Digital en DTS, staar je daar maar niet blind op. Losse componenten=beter , onderhand wel een vuistregel

  10. #10

    Standaard

    Ik zou zeggen ga eerst eens luisteren naar die setjes, dan weet je in ieder geval of ze aan je eisen voldoen. Anedrs zou je kunnen overwegen om alles rustig op te bouwen en evt. tweedehand te kijken (ik heb een mid voor je in de aanbieding).

    Trouwens op een kleine kamer kun je wel degelijk een grote set zetten (heb ik ook), het klainkt alleen wat minder dan in een grote kamer

  11. #11

    Standaard

    Bij die kenwood viel me wel op dat er geen scart uitgang opzit.
    alleen composit en s-video. hou hier wel rekening mee voor de TV die je nu hebt.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Bij die kenwood viel me wel op dat er geen scart uitgang opzit.
    alleen composit en s-video. hou hier wel rekening mee voor de TV die je nu hebt.
    ach je kan altijd een s-video naar scart kabel kopen.. en instellen op Y/C.

    Groet Bjorn

  13. #13

    Standaard

    .
    Op zo'n goedkoop zetje hoor je waarschijnlijk het verschil niet eens tussen Dolby Digital en DTS, staar je daar maar niet blind op. Losse componenten=beter , onderhand wel een vuistregel

    Ik wil helemaal niemand aanvallen (dit als eerst voordat mijn reactie verkeerd begrepen wordt)

    Ik denk dat er rekening gehouden moet worden met wat iemand te besteden heeft en wat iemand verwacht van een setje.

    Als ik zo kijk wie er allemaal gereageerd hebben zijn het toch mensen met veel verstand van HT en in het bezit van een goed tot perfect setje. Welke in geen verhouding staat tot wat Hendrik zoekt.

    En als je eenmaal verwent bent wil je niets anders meer en zeker geen stap terug.

    Ik denk dat je het beter anders kan bekijken.

    Zie jezelf thuis zitten met je t.v. aangesloten op een oude versterker met (2 gewone boxen) of met PLI (zonder Subwoofer).
    Je koopt een alles in één setje en gaat luisteren.

    Dammmmm wat klinkt dat lekker.

    En nu de vraag welke van deze setjes is het beste in de prijs 600/700 euro



    Als je voor losse componenten gaat koop je voor 600/700 euro net een a/v receiver. En ik heb al gelezen dat er mensen zijn die voor dit geld nog geen eens de boxenkabels kunnen kopen.

    Correct me if I'm wrong
    There's always a bigger fish

    Mijn DVD's

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel


    Op zo'n goedkoop zetje hoor je waarschijnlijk het verschil niet eens tussen Dolby Digital en DTS, staar je daar maar niet blind op. Losse componenten=beter , onderhand wel een vuistregel
    Dus je wil zeggen dat als je zeg maar 700 euro uitgeeft aan een leuk setje dat je nauwelijks verschil zult horen tussen DD en DTS? vind ik wel vreemd dan, maar ja. Ik denk dat ik inderdaad zometeen maar een DVD.nl ga kopen, en daar eens wat in ga lezen, ook al heb ik morgen eindexamens
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  15. #15

    Standaard

    Even voor de volledigheid/duidelijkheid, voor een leek zal het zeker een hele openbaring zijn MAAR er moet niet gezegd worden ik wil DTS omdat het zo geweldig is. Meestal weet men niet eens wat DTS is en horen ze überhaupt het verschil niet...laat staan op een alles-in-een set van €600. Niet om af te kraken, gewoon realistisch.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hendrik
    Dus je wil zeggen dat als je zeg maar 700 euro uitgeeft aan een leuk setje dat je nauwelijks verschil zult horen tussen DD en DTS? vind ik wel vreemd dan, maar ja. Ik denk dat ik inderdaad zometeen maar een DVD.nl ga kopen, en daar eens wat in ga lezen, ook al heb ik morgen eindexamens
    Misschien is het voor jou wijselijk eens te gaan luisteren, kijken of jij nu zoveel verschil hoort, ga vooral niet naar een zaak waar het volume keihard wordt gezet omdat dat "beter" klinkt. Wat jij leuk vindt vind ik ook om te lachen grapje!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door anton
    .

    Ik denk dat er rekening gehouden moet worden met wat iemand te besteden heeft en wat iemand verwacht van een setje.
    Tuurlijk moet je rekening houden met het budget....

    Als ik zo kijk wie er allemaal gereageerd hebben zijn het toch mensen met veel verstand van HT en in het bezit van een goed tot perfect setje. Welke in geen verhouding staat tot wat Hendrik zoekt.
    Klopt ook...


    En als je eenmaal verwent bent wil je niets anders meer en zeker geen stap terug.

    Ik denk dat je het beter anders kan bekijken.
    Zie jezelf thuis zitten met je t.v. aangesloten op een oude versterker met (2 gewone boxen) of met PLI (zonder Subwoofer).
    Je koopt een alles in één setje en gaat luisteren.

    Dammmmm wat klinkt dat lekker. En nu de vraag welke van deze setjes is het beste in de prijs 600/700 euro


    Tuurlijk ieder zijn eigen beleving qua muziek.,..... Maar ik denk niet dat Hendrik hier aangevallen wordt... Meer dat mensen hem hier proberen te begeleiden.... En dat er soms dingen iets scherper worden gezegd dan dat ze bedoeld worden, tja dat is heel wat anders... (dus geen vingers wijzen.,.... )

    Als je voor losse componenten gaat koop je voor 600/700 euro net een a/v receiver. En ik heb al gelezen dat er mensen zijn die voor dit geld nog geen eens de boxenkabels kunnen kopen.
    Wij gaan ervan uit dat je beter niet alles in 1 keer kan kopen... Dan is de hobby er ook een beetje vanaf. Je kan dan beter eerst een dvd-speler kopen... van ongeveer 300 euro... bijv. toshiba sd210/220, daarna even sparen en een receiver kopen... bijv. pioneer of denon 1802 of yamaha,etc met 2 speakers... en daarna uitbreiden...

    Punt is dat je eerst moet gaan luisteren en orienteren en niet gelijk bij de mediamarkt of megapool of weet ik wat... Als het je niet uitmaakt dan moet je zo'n alles in 1 set kopen... vind je het wel leuk... kan je beter langzaam opbouwen...

    oh ja.. ieder heeft zijn eigen budget... maar ook ik moet heel hard werken voor mijn geld, waar ik dat aan uitgeef is dus mijn zaak!!!

    Correct me if I'm wrong
    Ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt.... ik denk alleen dat je op een paar punten te kort door de bocht gaat...

    Hendrik: Kijk eens op www.hometheater.nl daar staat in ieder geval een mooie starterset op voor 700 euro geloof ik... Veel beter in ieder geval dan de kenwood die je gezien hebt... Deze set is veel voor weinig geld. En kan je beluisteren bij een echte hometheater enthousiast in Emmeloord met een schitterende CRT projector.

    Groet Bjorn

  18. #18

    Standaard

    Bjorn, waar haal je het geduld vandaan mooi gezegd!

  19. #19

    Standaard

    tot nu toe is het inderdaad wel wat duidelijker geworden (dus geen wereldse resultaten in mijn prijsklasse), maar misschien kunnen jullie me nog wat verder op weg helpen door een paar setjes te noemen die in mijn prijsklasse zitten. Maar dan niet hoger dan tegen de 800 euro (anders gaan mijn ouders helemaal flippen, of ik het nu zelf betaal of niet )
    Thanx
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  20. #20

    Standaard

    kijk even terug in mijn bericht... en klik dan op hometheater.nl >>zeer rommelige site.. maar dit is van een echte hometheater enthousiast, zeer veel kennis en die heeft een schitterende startersset. Klik op aanbiedingen.

    Verder... evt pioneer DV88, komt goed uit de test in dvd.nl.

    Groet Bjorn

  21. #21

    Standaard

    het nadeel van zo'n all in one set is als je later wil upgraden moet je alles gaan vervangen. als je die aansluitingen zie van de speakers het is een soort plug and play aansluiting, heb je niks aan als je later een echte versterker gaat kopen.

    als je niet echt haast hebt koop dan inderdaad eerst een leuke goeie dvd-speler. hoef je die niet na een paar maanden tevervangen. als je eenmaal bevangen wordt door het hometheater gebeuren zoals de meeste van ons is er geen weg meer terug.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  22. #22

    Standaard

    Beste Raskel,

    Sorry man als je een beetje pissig bent geworden van mijn reaktie (en een ieder ander die zich zo voelt). Was natuurlijk niet mijn bedoeling.

    Ik wou alleen maar ff kwijt dat er heel vaak meteen mensen worden doorgestuurd naar de wat betere (lees duurdere) setjes. Terwijl dat helemaal buiten hun budget ligt en zodoende geen goede info krijgen.

    Ik ben de eerste om te zeggen wat ik verder in deze threat heb gelezen goede info is waar Hendrik wat mee kan.

    En wie ben ik om te oordelen over waar en hoe jullie je geld uitgeven (heb ik volgens mij dan ook niet gedaan). Man als ik het kon zou ik het ook doen.

    Ik was ook op zoek naar een setje met alles in een en na goed advies van de meeste die hier gereageerd hebben heb ik toen besloten om het anders aan te pakken.

    ik heb toen bij www.mediacheckpoint.com hetvolgende gekocht

    Denon 2802 AV-receiver (kost hier rond 1100 euro, gekocht voor 750 euro)
    KEF-2005 Boxen (kost hier rond de 1350 euro, gekocht voor 855 euro)

    Ben ik super tevreden over.

    Dus iedereen bedankt.

    En ik bedoelde het niet zo als het over kwam.

    Ga zo door.

    Dus mijn advies voor Hendrik, kijk ook ff bij mcp.
    There's always a bigger fish

    Mijn DVD's

  23. #23

    Standaard

    Ik was niet echt pissig, eerder overstuur van de blikseminslag Je hebt overigens wel een hele leuke set, misschien dat ik toch maar de stap waag naar mediacheckpoint, toch voordelig.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door anton
    Dus iedereen bedankt.

    En ik bedoelde het niet zo als het over kwam.

    Ga zo door.

    Dus mijn advies voor Hendrik, kijk ook ff bij mcp.
    No sweat.... en je adviezen zijn goed bedoeld....

    Groet Bjorn

  25. #25

    Standaard

    Ik was niet echt pissig, eerder overstuur van de blikseminslag Je hebt overigens wel een hele leuke set, misschien dat ik toch maar de stap waag naar mediacheckpoint, toch voordelig
    Ik vroeg het mij al af waarom je niet bij mcp wilde kopen, las ik toevallig in je threat (kan deze niet meer vinden).

    Ben je bang dat je betaald en niets geleverd krijgt????

    Het werkt echt heel goed en zoals jij eerst ff snel een setje wilt kopen omdat je gaat samenwonen en natuurlijk niet 100 % van de verzekering krijgt is het echt een uitkomst.

    Je moet je wel ff registreren want dan krijg je meteen prijzen op je scherm. Anders moet je steeds op een mailtje wachten en kan je niet snel vergelijken.

    Succes
    There's always a bigger fish

    Mijn DVD's

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •