Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 133 worden weergegeven.

Discussie: homecinema kopen

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door anton
    Ik vroeg het mij al af waarom je niet bij mcp wilde kopen, las ik toevallig in je threat (kan deze niet meer vinden).

    Ben je bang dat je betaald en niets geleverd krijgt????

    Het werkt echt heel goed en zoals jij eerst ff snel een setje wilt kopen omdat je gaat samenwonen en natuurlijk niet 100 % van de verzekering krijgt is het echt een uitkomst.
    Ik was al aan het kijken, ik zit te twijfelen tussen de Denon 2802 en de Marantz SR6200. Alleen hebben ze bij mediacheckpoint geen Marantz..de 2802 is wel vrij goedkoop, ik ga ze eerst eens beluisteren in Nederland en dan misschien toch maar gewoon kopen in Duitsland. Waar ik ga luisteren hebben ze nl wel de Marantz 6200 maar wel alleen de Denon 2801, ik hoop dat het verschil met de 2801 en 2802 niet te groot is..

    Toch bedankt!
    Groeten

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hendrik
    ps,
    ik ga op kamers, en ja, daar heb ik vast en zeker buren. En dat is minder, maarja
    No problemo, die verhuizen vanzelf na verloop van tijd.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    No problemo, die verhuizen vanzelf na verloop van tijd.
    LOL

    Ja Henk, jij zit toch maar goed in het Heideveld

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel


    Ik was al aan het kijken, ik zit te twijfelen tussen de Denon 2802 en de Marantz SR6200. Alleen hebben ze bij mediacheckpoint geen Marantz..de 2802 is wel vrij goedkoop, ik ga ze eerst eens beluisteren in Nederland en dan misschien toch maar gewoon kopen in Duitsland. Waar ik ga luisteren hebben ze nl wel de Marantz 6200 maar wel alleen de Denon 2801, ik hoop dat het verschil met de 2801 en 2802 niet te groot is..

    Toch bedankt!
    Groeten
    Verschil is niet vreselijk groot.. klankkleur is bijna hetzelfde..2802 heeft iets meer vermogen... klein beetje stakker laag, met de juiste bekabeling, etc...

    Maar misschien is de 3802 een mooie optie bij MCP voor je.

    Groet Bjorn

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door anton



    Ik was ook op zoek naar een setje met alles in een en na goed advies van de meeste die hier gereageerd hebben heb ik toen besloten om het anders aan te pakken.

    ik heb toen bij www.mediacheckpoint.com hetvolgende gekocht

    Denon 2802 AV-receiver (kost hier rond 1100 euro, gekocht voor 750 euro)
    KEF-2005 Boxen (kost hier rond de 1350 euro, gekocht voor 855 euro)

    Ben ik super tevreden over.

    Dus iedereen bedankt.


    Dus mijn advies voor Hendrik, kijk ook ff bij mcp.
    Nou Hendrik, hier een bevestiging van wat ik al eerder zei en nu gezegd door Anton!!.

    Je krijgt geheid spijt van je aankopen, in het begin klinkt het allemaal harstikke leuk, totdat je BV fast and the furious of U-571 beetje hard aan je vrienden wil laten horen, een brij van geluid zal ten gehore komen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    Nou Hendrik, hier een bevestiging van wat ik al eerder zei en nu gezegd door Anton!!.

    Je krijgt geheid spijt van je aankopen, in het begin klinkt het allemaal harstikke leuk, totdat je BV fast and the furious of U-571 beetje hard aan je vrienden wil laten horen, een brij van geluid zal ten gehore komen.
    Ik weet niet of ik het hier (ook al ben ik een volledige leek op dvd gebied) helemaal met je eens kan zijn: een van mijn vrienden heeft voor 1500 gulden ongeveer een all-in gekocht, en hij is hier heel erg tevreden over volgens mij. En hij weet toch behoorlijk veel van films: tegen de 200 in zijn collectie. Is dat dan geen bewijs dat ook een relatief goedkope set een heel behoorlijk geluid kan geven?
    En weet iemand wat de kenwood dvt-7000 ongeveer mag kosten bij MM? in de "winkel" 969 euro, maar hebben zij geen laagste prijs garantie ofzo?
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  7. #32

    Standaard

    Hendrik, je hebt mij ook niet horen zeggen dat het een slecht geluid zal geven, het zal altijd beter klinken dan het geluid wat uit een TV komt ( stereo)
    maar je vroeg om onze mening, die geven wij, dus respecteer het dan ook. wij hebben alleen het goede met je voor en willen je graag helpen. wij hebben al wat meer ervaring op HT gebied en weten wat er tekoop is. Als je voor weinig geld toch iets leuks wilt kopen is zo'n set een leuke oplossing. door ervaring om iets goedkoops tekopen komt er toch en tijd dat je iets beters wilt omdat je toch beperkingen tegen komt met zo'n set, als tussen oplossing is dat ideaal en geef er al weinig om hee wie ben ik.

    door ervaring van mijn eigen persoontje is goedkoop meestal duurkoop.

    als enigste advies die ik je nog wil geven is ga ergens luisteren en neem wat eigen software mee. laat je niet beinvloede door de verkoper.

    succes.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  8. #33

    Standaard

    ohja Media Markt hanteert wel de laagste prijs garantie. als je het maar kan bewijzen dat die prijs echt zo is.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    P.S. er worden nog steeds setjes verkocht zonder DTS en eigenlijk hoor je het verschil op een mini-speaker niet ...... , dus staar je daar niet blind op als je budget het niet toelaat...
    Mag ik even inhaken ?
    Gezellig.

    Ik heb een kennis met een installatie van rond de Fl 50.000.
    Nog Hollandse florijnen ja.

    Het klinkt daar nog beter dan fantastisch.

    Hij heeft U571 dubbel en beiden tegelijkertijd laten spelen, 1 via DTS en 1 via DD.
    Toen we tijdens het afspelen (op diverse punten in de film) schakelden tussen de ene en de andere DVD speler, hebben wij niet goed kunnen beoordelen of DTS nou beter was dan DD of andersom.
    Er was wel een verschil te horen, maar dat kan ook psychisch geweest zijn.
    Regards,
    Arjan.

  10. #35

    Standaard

    DTS laat meestal meer details horen, het zal bij de ene film meer opvallen dan de andere.
    het verschil tussen de DD versie van fifth element en de superbit DTS versie is een wereld van verschil.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    DTS laat meestal meer details horen, het zal bij de ene film meer opvallen dan de andere.
    het verschil tussen de DD versie van fifth element en de superbit DTS versie is een wereld van verschil.
    Dus het zit hem niet in het feit dat het DTS is, maar de kwaliteit van de opname.
    Als aan de DD track net zoveel aandacht is besteed als aan de DTS track, dan is het verschil (denk ik) bijna niet hoorbaar.
    Regards,
    Arjan.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    Mag ik even inhaken ?
    Gezellig.

    Ik heb een kennis met een installatie van rond de Fl 50.000.
    Nog Hollandse florijnen ja.

    Het klinkt daar nog beter dan fantastisch.

    Hij heeft U571 dubbel en beiden tegelijkertijd laten spelen, 1 via DTS en 1 via DD.
    Toen we tijdens het afspelen (op diverse punten in de film) schakelden tussen de ene en de andere DVD speler, hebben wij niet goed kunnen beoordelen of DTS nou beter was dan DD of andersom.
    Er was wel een verschil te horen, maar dat kan ook psychisch geweest zijn.
    Sorry maar bij U-571 is het toch best goed te horen... nl. in openheid, ruimtelijkheid en dynamiek... De DTS track heeft dit allemaal meer dan de DD track.

    Maar het verschil bij U-571 is minimaal, zie ook de recensie op dvd.nl . Maar vergelijk seven maar eens.... of gladiator...

    Groet Bjorn

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin

    maar je vroeg om onze mening, die geven wij, dus respecteer het dan ook. wij hebben alleen het goede met je voor en willen je graag helpen.
    succes.
    oeps, het bekende probleem wat je krijgt bij internet communicate: miscommunicatie. Ik bedoelde jou (of wie dan ook) niet aan te vallen. Nee, ik ben allang dankbaar dat er zo veel replies komen op mijn vraag. Dus pleaz, laten we even rechtzette n dat ik weet dat jullie alleen het beste voorhebben.
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  14. #39

    Standaard

    ooh ja, nog even een ander vraagje: heb je op de dvt-7000 al wel dat je de verschillen wel (redelijk) kunt horen tussen DTS en DD? want ik ga gewoon proberen mijn ouders kapot te zeuren tot ze niet meer moeilijk doen. Hee, het is nog altijd mijn eigen geld, en ik moet daar toch mee kunnen doen wat ik wil? Of ligt dat nou aan mij.
    Maar die ga ik alleen proberen als iemand daar goede ervaringen mee heeft. (als je slechte hebt mag je het ook wel vertellen hoor )
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  15. #40

    Standaard

    Hendrik

    Ook op de home theater in one box-setjes zul je het verschil tussen DTS en DD horen. DTS en DD maken beide gebruik van een andere compressie-techniek waarbij DTS het minst compreseert. Net zoals je dus ten aller tijden het verschil hoort tussen een MP3 en de originele CD (waarbij het absoluut niet uitmaakt waarop je draait) zul je ook altijd het verschil horen tussen DTS en DD. Dit betekend overigens niet dat het verschil altijd ten goede komt aan de DTS-track. Hoewel het niet vaak voorkomt klinkt dezelfde dvd in DD soms beter als de DTS-track (voorbeeld is de stiff upper lip live dvd van AC/DC).

    Verder zul je altijd moeten bedenken dat jij naar de set moet luisteren en er plezier van moet hebben. Dus als jij het goed vind dan is het ook goed. Bij twijfel en raad kun je altijd op ons forumleden terugvallen

    Mvrgr

    Patrick

  16. #41

    Standaard

    Heb je zelf al eens het verschil gehoord tussen DD en DTS? Ik review dvd's als hobby... zie bijv: hier ik heb inmiddels ook al een hele hoop dvd's gezien... en bestel zelf vaak regio1, vanwege o.a. DTS.

    Maar wat ik gewoon merk is dat als ik een DTS dvd pak als Gladiator en ik draai deze bij een kennis met een simpel alles-in-1 pioneer setje... de verschillen tussen DD en DTS marginiaal zijn.

    Wat zijn bijv. de verschillen... dit merk je in ruimtelijkheid, waar diepte bijv. ondervalt.. Dus hoe breed, diep wordt het multikanaals beeld neergezet, o.a. door detail geluiden, etc.

    Daarnaast hoe natuurlijk klinkt het.... in DD klinkt het soms zeer compact, en dus minder natuurlijk... maar dit ligt ook aan de opname... er zijn DD dvd's die schitterend zijn en bijna net zo goed zijn als de DTS track...

    1 ding is gewoon zeker.... kleine (micro) speakers kunnen gewoon niet zo'n mooi beeld neer als een boekenplank speaker... dat is gewoon een feit.... dat ligt aan de compactheid.. maar ook aan het scheiden tussen hoge, midden en lage tonen.

    Bovendien het echte laag kan niet weergegeven worden omdat de sub ook dient voor het middenlaag wat de micro-speaker niet kan opvangen. Enfin.. ik kan zo nog wel uren doorgaan...

    Maar ga jij maar eens naar een hifi-zaak (dus niet de megapool, mediamarkt, etc) waar ze zowel alles in 1 setjes verkopen van bijv. pioneer of jvc en waar ze een set binnen een bepaald budget kunnen neerzetten die bestaat uit boekenplankspeakers, een receiver en losse dvd-speler. Je zal het verschil enorm goed moeten kunnen horen. If not... dan moet je gewoon voor een leuk alles in 1 setje gaan.

    en o ja... koop nu ook gewoon even het dvd.nl blad en bijv. een what hifi voor wat meer kennis op te doen over home-cinema.

    Ook deze links kunnen daar bij helpen:

    www.hifichoice.co.uk
    www.homecinemachoice.com
    www.hifi.nl
    www.hear.nl

    Groet Bjorn

  17. #42

    Standaard

    Ik denk dat ik vandaag na mijn scheikunde examen inderdaad maar eens naar een winkel ga, en Star Wars meeneem. Kan ik een goed luisteren of ik bij verschillende soorten set's ook verschillen in geluid kan ontdekken (ook al heb ik nu oorontsteking, wat lekker fijn is als je iets serieus moet gaan beluisteren). Is er bij JUrassic Park (een van de drie) een goed verschil te horen tussen DD en DTS?
    En PS: DVD.nl is een geweldig tijdschrift. Alleen jammer dat het zo duur is.
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Hendrik, je hebt mij ook niet horen zeggen dat het een slecht geluid zal geven, het zal altijd beter klinken dan het geluid wat uit een TV komt ( stereo)
    maar je vroeg om onze mening, die geven wij, dus respecteer het dan ook.
    Ja, Martin ziet het wel perfect. Maar Martin je redeneert vanuit je eigen ervaringen. Ik krijg soms ook vragen van onervaren mensen. Ik let dan wel heel sterk op hoe groot de portemonnee is. Het heeft dan weinig zin te vertellen dat een Mercedes betrr rijdt dan een Panda. Daar zit hem dus de moeilijkheid. Hoe kun je iemand een goede prijs-/kwaliteitsverhouding adviseren. Onder in het segment waarschuw ik ook altijd negatief, da's geld weggooien en binnen een jaar kopen ze wat beters.
    't Blijft moeilijk adviseren en het is moeilijk objectief te blijven, je bent zelf altijd al subjectief geworden door je eigen persoonlijke ervaringen, maar ja die ervaring is niet algemeen te maken.
    Dus goed dat er hier heen en weer geouwehoerd kan worden.

  19. #44

    Standaard

    ja ik weet het, ik ben al helemaal verziekt.

    maar het is zo zonde geld, als je alweer zo snel verveeld raakt in je spullen. en ik kan het weten, na 4 dvd-spelers 2 versterkers en 4 TV's.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    ja ik weet het, ik ben al helemaal verziekt.
    maar het is zo zonde geld, als je alweer zo snel verveeld raakt in je spullen. en ik kan het weten, na 4 dvd-spelers 2 versterkers en 4 TV's.
    Tja, en nu maar hopen dat er niets beters en mooiers opsde markt komt, binnenkort.
    Eh, relatie met 't vrouwtje niet geleden hieronder?????

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Tja, en nu maar hopen dat er niets beters en mooiers opsde markt komt, binnenkort.
    Eh, relatie met 't vrouwtje niet geleden hieronder?????
    ja Henk, ik zal toch iets hebben waardoor ze van me blijft houden.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  22. #47

    Standaard

    maar het is zo zonde geld, als je alweer zo snel verveeld raakt in je spullen. en ik kan het weten, na 4 dvd-spelers 2 versterkers en 4 TV's. [/B][/QUOTE]

    Daar hebben mijn man en ik geen problemen mee. vorig jaar hebben we een DVD-speler gekocht en die doet het nog steeds heel goed. Het is niet regiovrij en er zt ook geen DTS op maar het apperaat doet het uitstekend en we hebben er nog steeds veel plezier van. als het apperaat het niet meer doet en zo, overwegen we pas een home-cinema aan te schaffen.

    Jan & Jenny Rim

  23. #48

    Standaard

    ieder zo zijn hobby... en ieder dus ook zo zijn eigen idee...

    Groet Bjorn

  24. #49

    Standaard

    Hendrik het is maar een voorstel maar ik heb rond jouw prijsklasse wel een redelijke set staan die te koop staat namelijk.
    -receiver pioneer VSX-D810S
    -speakerset pioneer S-H510V
    -subwoofer pioneer S-W80S
    gaat weg wegens upgrade HT
    is van november 2001
    op deze site vind je de nieuwprijzen
    http://www.elvic.nl/shop/enter.html
    als je de verkoopprijs wil weten stuur maar een mail
    p.s. ik ben wel van belgië

  25. #50

    Standaard

    ik denk dat ik strax na het eten even naar de stad ga om daar naar een phillips te luisteren. Met wOOx subwoofer, en heel behoorlijk eindvermogen. Lekker eerste hands, en maar iets boven mijn budget.
    Dus dat wordt duimen of het wat is. Hoop het wel
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •