Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 133 worden weergegeven.

Discussie: homecinema kopen

  1. #51

    Standaard

    En inderdaad ben ik gisteren even naar de stad geweest. Heel leuk setje, mooi geluid (nee, ik heb niet alleen maar ooooh, en aaaaah geroepen ). Maar toen kwam de verkoper aan met een muziek cdtje: mijn god: wat klinken die standaarboxen toch zoveel minderwaardig ten opzichte van een paar boxen van 220 euro per stuk. Jammer, maar die komen in geen geval mijn huis in.... Nu mijn ouders nog weten om te lullen
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  2. #52

    Standaard

    laat je ouders dan even deze topic lezen

    zijn ze gelijk om.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    laat je ouders dan even deze topic lezen

    zijn ze gelijk om.
    Ik denk dat ze (mijn moeder dan) ook wel om zijn als ik ze op die set de live cd van Blof laat horen. Is ze helemaal gek van, en dan met die goeie boxen erbij zijn ze 10 straten verder ngo te horen. Moet ook wel lukken (hoop ik dan )
    If loyalties must be broken, if the lines must be crossed, do it Fast, do it Furious (the Fast and the Furious)

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hendrik


    Ik denk dat ze (mijn moeder dan) ook wel om zijn als ik ze op die set de live cd van Blof laat horen. Is ze helemaal gek van, en dan met die goeie boxen erbij zijn ze 10 straten verder ngo te horen. Moet ook wel lukken (hoop ik dan )
    Kijk dat is de enige en juiste weg. Je moet je ouders een kerkdienst in 5-point-surround voortoveren en een zeikconcert van Franske Bauer met maria Weber uit de achterspeakers.
    Want als je Rammstein opzet komt het ding nooit in huis. begin nadrukkelijk met de smaak van je ouders, da's de beste weg.

  5. #55

    Standaard

    Hé Henk,

    Wanneer zou die DVD uitkomen van Bauer & Rammstein In Concert?


  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Kijk dat is de enige en juiste weg. Je moet je ouders een kerkdienst in 5-point-surround voortoveren en een zeikconcert van Franske Bauer met maria Weber uit de achterspeakers.
    Want als je Rammstein opzet komt het ding nooit in huis. begin nadrukkelijk met de smaak van je ouders, da's de beste weg.
    Henk, het doet me ontieglijk veel genoegen te lezen dat je je stichtend werk naar de jeugdigen toe zo warm ter harte neemt en keer op keer van een devotie getuigt die ons hele forum tot eer strekt.

  7. #57

    Standaard

    Henk is een soort vader van ons, een DVD-Goeroe.

    Luister maar naar ome henk dan komt alles goed.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Henk is een soort vader van ons, een DVD-Goeroe.
    Luister maar naar ome henk dan komt alles goed.
    Nou voor de meesten sta ik toch meer bekend als de wandelende Consumentengids, getooid als Zeeuws Meisje (geen cent te veel).
    Eerlijk gezegd denk ik bij een GOEROE toch meer in de richting van Alex v.d. Berg. Wel geef ik toe erg enthousiast te zijn, maar ik heb al meer van dat soort verslaafden aangetroffen, dus da's niet echt uniek. Hooguit dat ik al wat ouder ben.
    Ikzelf heb maar een heel bescheiden verzameling hoor echt waar!!! ja, echt waar

  9. #59

    Standaard

    Eej iedereen:

    even een kleine mededeling: ik had wat probleempjes met mijn accountt: kwam er (deels door mijn eigen fout) niet meer in. Dus hier ben ik dan maar weer eens: BackIItheHendrik
    Maaruh: weet iemand misschien of al mijn oude berichtjes onder Hendrik overgezet kunnen worden naar deze nick?
    Trouwens: met een beetje geluk ga ik vandaag met mijn ouders naar de winkel om eens die speler te laten zien.
    Iemand goeie en of slechte ervaringen met Phillips? je hoort er zoveel verschillende dingen over. Thanx

  10. #60

    Standaard

    Philips, let's make things worse..Kijk liever naar Pioneer of JVC. Lees eens deze site na zou ik zeggen.

  11. #61

    Standaard

    Ik ga ook voor pioneer, de dv444 zilver om precies te zijn. Is gewoon erg goed merk, philips zal het vast ook zijn, maar dat weet ik niet van dichtbij.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Philips, let's make things worse..Kijk liever naar Pioneer of JVC. Lees eens deze site na zou ik zeggen.
    Dus eigenlijk op je site zeg je dat Phillips goeie tv's maakt, (Nu heb ik een “gewone” Philips 50Hz en het beeld is echt stukken beter.) maar dat je er geen HT van moet kopen? Das wel gek, want in de winkel (toch een speciaalzaak) vertelden ze me dat ze nooit grote/grove klachten binnenkrijgen over Phillips producten.
    Het enige nadeel aan deze set is dat de speakers die er bij komen zuigen als je muziek luistert, maar daar neem ik dan toch betere voor.

  13. #63

    Standaard

    Als je nu al van een set weet dat je de speakers gaat vervangen, doe je naar mijn mening een miskoop. Ik bedoel, die speakers die je wegdoet, reken je gewoon af en vervolgens zet je ze bij het vuilnis bij wijze van spreken.
    Als ik jou zo hoor zou ik iets door gaan sparen voor een separate set. Die klinken over het algemeen voor muziek lekkerder dan die andere setjes. En kun je ook nog eens je persoonlijke smaak erin leggen. Neem dan gewoon een stel compacte boekenplankspeakers, waardoor je meteen rendement haalt uit je investering. Als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houdt is het echt wel mogelijk een voor weinig geld zo'n set op te zetten.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BackIItheHendrik
    Dus eigenlijk op je site zeg je dat Phillips goeie tv's maakt, (Nu heb ik een “gewone” Philips 50Hz en het beeld is echt stukken beter.) maar dat je er geen HT van moet kopen? Das wel gek, want in de winkel (toch een speciaalzaak) vertelden ze me dat ze nooit grote/grove klachten binnenkrijgen over Phillips producten. [B]
    Geloof mij maar, Philips heeft genoeg klachten! Ik heb bewust voor Philips gekozen als TV (als je wil weten waarom moet je maar eens zoeken). Een tv zie ik niet als een stuk van m'n HT, een projector daarentegen komt meer in de buurt. Dat neemt niet weg dat de tv geen belangrijk onderdeel is is mijn HT. Het gaat ook niet of er klachten zijn over tv's, HT spullen is weer een heel ander verhaal. Appels en peren?

    Ik snap sowieso niet dat als er over het algemeen goede adviezen worden gegeven op dit forum en mensen gewaarschuwd worden voor de problemen met bepaalde merken zij toch deze spullen kopen.

    Groeten

  15. #65

    Standaard

    Heeft je tv die bliksem wel overleeft? Dat geeft dan weer aan dat het een goede is

  16. #66

    Standaard

    Tv is waarschijnlijk ook kapot, ik heb bij alles zenders een ruis over het beeld..andere tv's thuis hebben het niet Och ja, haal ik me maar weer een nieuwe. Ik ben er nu wel aan gewend, 6 tv's op een jaar tijd

    hendrik: zoals Forzavado al aangeeft is het misschien wijze losse componenten te kopen. Ik zag toevallig leuke magnat speaker setjes (zuiltjes, boekenplank speakers en een center) voor leuke prijzen bij de Mediamarkt. Ik zou zeker doorsparen en later veel meer genieten van je HT.

    Succes

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door forzavado
    Als je nu al van een set weet dat je de speakers gaat vervangen, doe je naar mijn mening een miskoop. Ik bedoel, die speakers die je wegdoet, reken je gewoon af en vervolgens zet je ze bij het vuilnis bij wijze van spreken.
    Als ik jou zo hoor zou ik iets door gaan sparen voor een separate set. Die klinken over het algemeen voor muziek lekkerder dan die andere setjes. En kun je ook nog eens je persoonlijke smaak erin leggen. Neem dan gewoon een stel compacte boekenplankspeakers, waardoor je meteen rendement haalt uit je investering. Als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houdt is het echt wel mogelijk een voor weinig geld zo'n set op te zetten.
    Ik snap wat je bedoelt, en ik dank je voor je goede advies. Het enige is: bij het luisteren van DVDs (en daar is een HT toch voornamelijk voor bedoelt) hoor ik als leek zijnde geen wereld van verschil tussen de standaardboxen en tussen de (eventueel) losgekochte boxen. Die zou ik alleen kopen omdat ik graag een zuiver geluid heb bij het luisteren van muziek.
    Maar hebben niet (vrijwel) alle all-in sets niet last van het probleem dat de meegeleverde speakers slecht zijn?
    Maar goed, ik zal er nog eens goed over nadenken, en binnenkort een beslissing nemen.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BackIItheHendrik


    Maar hebben niet (vrijwel) alle all-in sets niet last van het probleem dat de meegeleverde speakers slecht zijn?
    Maar goed, ik zal er nog eens goed over nadenken, en binnenkort een beslissing nemen.
    precies... eigenlijk hebben alle all-in sets hier last van.... Als je een hifi opbouw zou nemen dan wordt voor iedere component een scheiding gemaakt... cd-speler: loopwerk, losse dac,losse voeding... terwijl in een all-in set... alles in een kastje wordt gepropt van 42 bij 7cm hoog bij 35 cm diep. (of zoiets...)

    Tja... dan krijg je wel jitter.. oftewel het geluid wordt aangetast door andere componenten die niet worden gebruikt.

    All in setjes.. klinken met muziek gewoon veel minder.... maar als je dit niet gewend bent.. tenminste om muziek goed te horen,.. dan is dit natuurlijk voor jou een vooruitgang. Any way.. dvd.nl magazine gaf het al een beetje aan.. de pioneer DV88 schijnt een goede koop te zijn, maar wel 900 euro...

    Groet bjorn

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen


    precies... eigenlijk hebben alle all-in sets hier last van.... Als je een hifi opbouw zou nemen dan wordt voor iedere component een scheiding gemaakt... cd-speler: loopwerk, losse dac,losse voeding... terwijl in een all-in set... alles in een kastje wordt gepropt van 42 bij 7cm hoog bij 35 cm diep. (of zoiets...)

    Tja... dan krijg je wel jitter.. oftewel het geluid wordt aangetast door andere componenten die niet worden gebruikt.

    All in setjes.. klinken met muziek gewoon veel minder.... maar als je dit niet gewend bent.. tenminste om muziek goed te horen,.. dan is dit natuurlijk voor jou een vooruitgang. Any way.. dvd.nl magazine gaf het al een beetje aan.. de pioneer DV88 schijnt een goede koop te zijn, maar wel 900 euro...

    Groet bjorn
    Ik geloof dat er even sprake is van een klein misverstandje van mijn kant: ik geloof dat ik was vergeten te vertellen dat de set die ik op het oog heb uit losse componenten bestaat. Als je naar de Phillips uit de dvd.nl test kijkt (ja, die van 13 kilo) het is dat model, maar dan het betere model. Dus gewoon met DTS, maar volgens mij zonder scard...
    En die boxen: mijn ouders hoeven toch niet te weten dat die krengen een paar honder euro per stuk kosten? het geld heb ik al appart gezet, dus daar hoef ik het niet voor te laten.

    p.s. ik weet niet hoeveel het uitmaakt of je van phillips een gewone set of een componenten set koopt? zit daar nu nog een groot verschil in bij de kwaliteit?

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Philips, let's make things worse..Kijk liever naar Pioneer of JVC. Lees eens deze site na zou ik zeggen.
    Juist ja, of anders gezegd laat Philips eerst maar eens doen wat ze beloven: "Make things better".
    Ik ben 54 jaar en heb heel wat Philips-ervaring. Prachtig geavanceerde apparatuur maar het gaat altijd ergens onderweg kapot. Ik heb dat steeds met Philips productne, niet duurzaam en probleemloos in het gebruik. Dan dit kapot, dan dat kapot. Heb ik met merken als JVC, DENON, YAMAHA, PANASONIC, TANNOY e.d. nog nooit gehad. En ik mag wel zeggen dat ik in mijn wat langere leventje al aardig wat spullekes heb gehad.

  21. #71

    Standaard

    Met dit soort replies wordt een mens niet echt heel veel vrolijker. Maarja, ik denk dat het een kwestie gaat worden van redelijke (maar geen echt hele goede) duurzaamheid voor een redelijke prijs, of doorzoeken voor een set die duurder is maar langer meegaat.
    Het is namelijk dat we hier in huis ook een paar phillips producten hebben staan (of b-merken ervan), en persoonlijk heb ik daar nog geen echte problemen mee gehad.
    Maakt het niet ook heel erg uit hoe intensief je je spullen gebruikt, want volgens mij zullen jullie allemaal je HT veel vaker gebruiken dan ik.

  22. #72

    Standaard

    Hendrik, ga je nu alleen maar philips (HT) onderdelen kopen of hoe zit het nu? Ik ben wel benieuwd..

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Hendrik, ga je nu alleen maar philips (HT) onderdelen kopen of hoe zit het nu? Ik ben wel benieuwd..
    Nee, hé, nee hé!!!!!

  24. #74

    Standaard

    Benieuwd of iemand na alle waarschuwingen toch nog overstag gaat Henk, weer een gekwelde ziel erbij

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Benieuwd of iemand na alle waarschuwingen toch nog overstag gaat Henk, weer een gekwelde ziel erbij
    Ik weet nog niet of ik overstag ga en een gekwelde ziel ga worden , maar ik weet wel dat ik over de prijs ga onderhandelen, en dat je daar leuke dingen mee kunt doen, en dat ik dus hoop een goeie korting te krijgen op
    a. de set, of anders
    b. de extra boxen
    En ALS ik inderdaad voor deze set ga heb ik een phillips versterker (kgeloof voor elke box eentje), een phillips speler (los), bijbehoorende sub en surround boxen, en dan nog frontspeakers van JBL (ik weet het, nu moet ik me kapot schamen want ik weet niet eens zeker of die dingen wel zo heten). Tja, ik weet het, jullie zeggen wel dat Phillips geen wereldmerk qua qualiteit is, maar ik heb in de tussentijd ook weer van anderen gehoord dat zij wel weer heel blij zijn met hun zaakjes van de grote P.
    Dus als de set er komt zal alleen de tijd het leren of ik inderdaad een gekwelde ziel ben
    Jullie krijgen het zeker nog te horen.

    p.s. door ziekte hiero zal het nog zeker wel een paar dagen duren voor ik weer ga luisteren en mijn ouders meesleur, maar daarna..........

    The Saga Continues

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •