Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 227 worden weergegeven.

Discussie: Interviews

  1. #51

    Standaard

    of we gooien de 'sander lantinga' vraag erin; zie je het nut in van vochtig toiletpapier

    (ik wel overigens)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Hobby's naast film? Ehmmmmm
    Al is het maar bier drinken

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Al is het maar bier drinken
    Telt DVD ook?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #54

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Absoluut bruikbare vragen Edgar, maar ik bedoelde meer van, hoe pak je het aan; ga je eerst in op het medium Film (hoe en wanneer is men er mee in contact gekomen) en bouw je het daarna uit naar de tegenwoordige tijd van DVD/Blu Ray, het ervaren van de film in je eigen thuisbioscoop?
    Een soort van persoonlijke 'geschiedenis' die iemand heeft met het bekijken van films. Ervaringen van vroeger en de ontwikkeling die film heeft meegemaakt, van VHS naar DVD, de technische hoogstandjes die men tegenwoordig kan bereiken etc. etc.

    Daar zat ik meer aan te denken
    Aha, duidelijk.
    er is hier natuurlijk ook veel jeugdigheid aanwezig die misschien niet eens weten wat een cassettebandje is, dus zou het zin hebben om het chronologisch te doen? misschien een idee om van Personalia naar DVD.nl naar DVD/BR/HD te gaan, dan naar HT om af te sluiten met film algemeen? Overigens vind ik het verwerken van een paar gekke vragen erin helemaal niet zo'n slecht idee, dat houdt het leuk.

  6. #56

    Standaard

    - Personalia
    - (Ervaring met) het medium Film
    - De site van DVD.nl
    - DVD/BR/HD in het algemeen
    hoe hebben deze laatste twee elkaar beïnvloed (qua aankopen, interesse)?

    Over HT twijfel ik een beetje aangezien ik het persoonlijk niet echt interessant vind en er ook gewoon te weinig vanaf weet.

  7. #57

    Standaard

    Nice, zeer tof dat dit wordt toegezegd en uitgevoerd. Is wat zoal eerder is genoemd door andere een gezamelijke BIOS planner initatief leuk om erin toe te voegen?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #58

    Standaard

    Ik snap dat hele "Ervaring/Geschiedenis met film" maar gedeeltelijk.
    Als je wilt vragen "Voordat DVD er was, wat voor andere filmdragers heb je gespaard of bekeek je ?" okay.
    Echter lees ik "de technische hoogstandjes die men tegenwoordig kan bereiken" dan denk ik meteen "Wat ? Krijg ik straks ook een schriftelijke overhoring ?"
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  9. #59

    Standaard

    Nouja, je moet dat meer bekijken als zijnde een persoonlijk gevoel dat iemand heeft bij de technische ontwikkeling van de film. Er zijn mensen die er helemaal weg van zijn en sommige mensen blijven toch liever de klassiekers uit de jaren 60, 70 en 80 kijken omdat daarin de 'Special Effects' nog lekker ouderwets waren.

    Het rijtje van 3 posts hierboven zal denk ik nu aangehouden moeten worden, dus is het zaak dat we in ieder geval vast voor de categorie '(Ervaring met) het medium Film' een aantal pakkende en algemene vragen gaan bedenken.

  10. #60

    Standaard

    Leuk dat dit in ieder geval een beetje van de grond lijkt te komen

  11. #61

    Standaard

    Ik ben benieuwd of dit en hoe dit van de grond gaat komen!
    Lijkt mij persoonlijk wel een erg goed idee en het lijkt me ook wel leuk om geinterviewd te worden!
    Alleen hoop ik dat dit niet gaat op het aantal posts dat je hebt gemaakt maar op de tijd dat je lid bent van het forum
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  12. #62

    Standaard

    Het is wel een leuk idee om de ervaring met film op te bouwen vanaf je jeugd tot aan nu en dan te kijken hoe dat tot stand is gekomen.
    Maar misschien kan de frequentie van zó'n interview omhoog!
    Omdat iedereen toch wel een keer aan de beurt wil komen lijkt me, is het wel leuk om dat wekelijks te doen toch?
    Echt 1 van de leukste ideeen van de afgelopen tijd hoor! top Jordi
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  13. #63

    Standaard

    Ik ben zelf redacteur van het clubblad van de plaatselijke voetbalvereniging en daarin wordt dit idee ("De Pen") al tientallen jaren doorgevoerd.
    Naast de voetbal gerelateerde vragen staan er ook vragen tussen als:
    Wat eet/drink je het liefst?
    Favoriete vakantiebestemming?
    Favoriete TV/Radio programma?
    Favoriete muziek?
    Favoriete film?
    Favoriete boek/tijdschrift?
    Favoriete sport?
    Welke actualiteit grijpt je op dit moment het meeste aan?
    Aan wie speel je De Pen door en waarom?
    Welke vraag zou je hem graag willen stellen?

    Hier een voorbeeld waarin ik zelf De Pen had
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EmDee Bekijk bericht

    Dat is een goed voorbeeld inderdaad. En Paul we moeten even bekijken of zoiets wekelijks haalbaar is, ik sluit in ieder geval niets uit

    Iemand die al concrete vragen heeft kunnen bedenken voor de categorie '(Ervaring met) het medium Film' ??

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    - Personalia
    - (Ervaring met) het medium Film
    - De site van DVD.nl
    - DVD/BR/HD in het algemeen
    hoe hebben deze laatste twee elkaar beïnvloed (qua aankopen, interesse)?

    Over HT twijfel ik een beetje aangezien ik het persoonlijk niet echt interessant vind en er ook gewoon te weinig vanaf weet.
    Dat is best grappig, want zo diep als sommigen hier over film gaan, ga ik dus nooit. Ik ben ook nagenoeg niet in de film draadjes te vinden maar meer in de hardware etc en daarin ben ik denk ik niet de enige. Vandaar, omdat dvd.nl overal wat van heeft, vind ik persoonlijk dat je HT er niet uit kunt laten.Just my 2 cents .

    Maar goed, om dan meteen maar een idee te opperen voor de vraag hoe begin je over het medium film wat dacht je van deze:

    Zie jij het medium film als kunst, entertainment of anders en waarom?

  16. #66

    Standaard

    Daar geef ik je wel gelijk in Edgar, misschien dat jij dan ook een aantal algemene vragen mbt HT kunt verzinnen die we dan onder kunnen brengen in de categorie 'Van DVD tot HT' (ipv 'DVD/BR/HD in het algemeen')

  17. #67

    Standaard

    Omdat de "core" film is zou ik het wel meer uitdiepen richting film dan richting HT, ook al gun ik ieder zijn vragen hoor!
    Alle hulp die je wenst kan je van mij krijgen Jordy mbt vragen etc.!

    Misschien is het een idee om een lijstje met vragen te maken en dat dan even op msn te bespreken of iets dergelijks?
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  18. #68

    Standaard

    Heb je een HT setup thuis?
    welke merken zitten daarin?
    aparte eigen HT ruimte?
    waar kijk je films op: CRT, LCD, Plasma of beamer?
    wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Hoe belangrijk is geluid in een film voor jou?
    losse speler of console?
    wat is/zijn de grootste consessies in je setup?

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop Bekijk bericht
    Omdat de "core" film is zou ik het wel meer uitdiepen richting film dan richting HT, ook al gun ik ieder zijn vragen hoor!
    Alle hulp die je wenst kan je van mij krijgen Jordy mbt vragen etc.!

    Misschien is het een idee om een lijstje met vragen te maken en dat dan even op msn te bespreken of iets dergelijks?
    lijstejs met vragen kun je toch ook gewoon hier zetten, ook hier wordt het immers besproken ?

    [knuppel in het hoenderhokmode aan]
    overigens, kleine analyse van de subforums op het forum:
    films/series 3 subforums
    Hardware 12 subforums
    overige/DVD 25 subforums
    de "core" ligt dus op DVD en alle aspecten daarvan waaronder film, maar ook hardware, versies, prijzen, handel, veiling en releasedata.
    [knuppel in het hoenderhok mode uit]

    en daarom ook nog een extra HT vraag:

    Ben jij al HD?

    :wink:

  20. #70

    Standaard

    Heb even wat op 'papier' gezet:

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    - Wat is je geboortedatum?
    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    - Wie is je favoriete acteur en waarom, wat is zijn beste film?
    - Wie is je favoriete actrice en waarom, wat is haar beste film?
    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

    (hier moeten nog wel een aantal vragen aan toegevoegd worden)

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's of toch enkel de waarde van de film?
    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD?
    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?

    (+ dan nog de vragen over HT van Edgar)

    De site van DVD.nl:

    ...



    Het begint ergens op te lijken nu

  21. #71

    Standaard

    Het gaat zeker al ergens op lijken zo, heb je inmiddels genoeg HT vragen (zie paar posts terug)?

  22. #72

    Standaard

    Ik denk het wel Edgar, alleen moeten we wel zorgen dat de vragen voor iedereen duidelijk blijven; dus afkortingen en bepaalde termen moeten zo veel mogelijk achterwege gelaten worden lijkt me.

  23. #73

    Standaard

    Haha Edgar, je gooit geen knuppel in het hoenderhok hoor!
    Je hebt gelijk en de vragen die je hebt bedacht zijn erg leuk dus hulde!
    De reden dat ik de vragen op msn of iets dergelijks wilde bespreken was omdat ik niet alles wilde vervuilen op het forum trouwens!

    Mvg,

    Paul
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  24. #74

    Standaard

    Moet zeggen, lijkt me een goed lijstje
    We learn to do something by doing it. There is no other way. (John Halt)

  25. #75

    Standaard

    Mooi zo, morgen ga ik het verder uitbreiden en wellicht wel al compleet maken. Dus als iedereen tot die tijd eventuele vragen kan posten voor de categorie 'Film Algemeen' en 'de site van DVD.nl', dan schieten we al aardig op.

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •