De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Actieve koeling in TV meubel

    Beste mensen!

    Ik kwam vandaag door een vriend van mij op een ideetje voor het kleine warmte probleempje dat mijn xbox 360 heeft. Namelijk actieve koeling in mijn tv meubel door middel van een fan. Het probleem is namelijk dat mijn xbox 360 gewoon te veel warmte produceert, en dat lijkt me vrij ongezond voor het beestje zelf

    Dus mijn vraag is eigenlijk of dit wel een goed idee is. Ook vraag ik me af of ik het met mijn (minimale) technische kennis zo goed heb uitgedacht:

    De ruimte heeft een inhoud van 13000 cm3, oftewel 13 liter. Nu heb ik door verschillende mensen fans van het merk papst aangeprezen gekregen, daaruit heb ik de volgende uitgezocht:
    http://www.azerty.nl/producten/produ.../8412ngle.html

    Als ik goed gerekent heb betekent dit dat de gehele ruimte waar mijn xbox 360 instaat iedere 2 seconden geheel ververst wordt (dit is de inhoud waarvan ik de xbox 360 nog niet heb afgetrokken). Ik denk eerlijk gezegt dat dit wel genoeg is, klopt dat?

    Voor de voeding had ik in gedachte een simpele 230 tot 12 volt adapter te nemen, en dan vervolgens 4 fans (ik heb 4 vakken, waarvan ik er momenteel 2 gebruik) paralel aan elkaar te schakelen.

    Lijkt jullie dit een goed plan en kom ik er met wat ik tot nu toe genoemt heb? Of zie ik nog bepaalde dingen over het hoofd? Nog even een foto voor het idee (kabels ben ik vandaag aan het wegwerken):


    Alvast bedankt voor de reacties !
    Laatst aangepast door Yorick : 02-02-2008 om 15:26

  2. #2

    Standaard

    Opzich een aardig plan lijkt me zo, misschien handiger en een stukje goedkoper
    Probeer deze eens, merk dat de warmte hier sindsdien behoorlijk meevalt :
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...&Section=GAMES

    anders evt. deze beetje budgetding maarja :
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...&Section=GAMES
    Tired of being what you want me to be

  3. #3

    Standaard

    Inmiddels ben ik maar gewoon voor de goedkoopste gegaan aangezien mijn xbox ruim boven de 20 dB uitkomt

    http://www.azerty.nl/producten/produ...silent-80.html

    Net bestelt en zal ze binnenkort inbouwen, ik zal wel even een berichtje achterlaten als alles gelukt is, en of het ook werkt !
    Laatst aangepast door Yorick : 02-02-2008 om 21:03

  4. #4

    Standaard

    Ik vraag me ten eerste af of het wel echt werkt. Want het gaat om de doorstroom van koele lucht door de xbox zelf. Dat beetje warme lucht wegzuigen heeft niet veel effect. De lucht die de xbox aanzuigt moet namelijk zo koud mogelijk zijn. Ook de aftermarket koelers voor de xbox zelf werken amper en maken daarbij ook nog eens een geluid als een stofzuiger. De enige aftermarket koeler die een beetje werkt is die ene waar je je xbox gewoon rechtop op moet zetten. Die zorgt er namelijk voor dat de ingezogen lucht koel is. En daar draait het om. Ten tweede is het gewoon "normaal" dat de xbox warm wordt. Dat is nu eenmaal het alom bekende probleem van die dingen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Zitten er überhaupt wel intakes in de 360?


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Voorkom je daar in ieder geval niet mee dat de xbox opnieuw die warme lucht aanzuigt?
    Ik denk niet dat het veel verschil zal maken...

    Zolang de achterkant van het meubel gewoon open is en de lucht wegkan is er niets aan de hand. Als de xbox plat ligt dan zuigt die de lucht aan aan de zijkant, als de TS er voor zorgt dat net daar aan die kant juist het meubel niet open is dan kan de xbox ook geen warme lucht aanzuigen. Meer ventilators zorgen alleen maar voor meer geluid (lees irritante herrie) in een HT. En in een HT lijkt dat me nu juist niet prettig.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Je hebt ze nu al wel gekocht, maar voor andere mensen die dit draadje lezen kan het misschien handig zijn. koop grotere fans, jij hebt 80mm gekozen. als je grotere fans koopt kunnen deze trager draaien en toch meer lucht of evenveel lucht verplaatsen. dus minder lawaai maken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •