De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Tony Leung Chiu Wai

  1. #1

    Standaard Tony Leung Chiu Wai

    Speelt zowat in elk grote China, Hong Kong of Japan productie.


    Bekend als acteur (voornamelijk hoofdrollen) in de films:
    - Ying Xiong (Hero)
    - Infernal Affairs (de hele trilogy)
    - In the Mood for Love
    - 2046
    - Chungking Express
    - Hard Boiled
    - en zijn meest recente film: Lust, Caution

    Een hele mooie CV dus, waarmee hij op z'n minst een eigen topic krijgt.

    imDb: Tony Leung Chiu Wai
    wikipedia: Tony Leung Chiu Wai


    Laatst aangepast door Fikret : 05-02-2008 om 23:06

  2. #2

    Standaard

    Filmlijst is incorrect. New police story en Old boy heeft hij niet ingespeeld. Beste aziatische acteur van zijn generatie.

  3. #3

    Standaard

    Schitterende acteur, inderdaad één van de beste van zijn generatie. Samen met Chow Yun-Fat en Bruce Lee de beste Chinese/Hong Kong acteurs ooit.

    Trouwens ook een schitterende rol in de John Woo film Bullet in the Head.

  4. #4

    Standaard

    John Woo's nieuwe aktiefilm Red Cliff met Tony Leung Chiu Wai staat alweer voor het einde van dit jaar op de planning.

  5. #5

    Standaard

    Ooit Tony Leung de hand mogen schudden op het IFFR toen hij daar was met Maggie Cheung voor In the mood for love. Ook veel lol gehad met de brilliante maar even zo maffe cameraman van die film Christoper Doyle, maar ik weet niet meer of dat hetzelfde jaar was. Volgens mij was hij daar voor zijn eigen film Away with words.
    Laatst aangepast door raampie : 28-05-2008 om 11:26

  6. #6

    Standaard

    Was me eigenlijk niet eens opgevallen dat hij ook in Hero speelt, maar nu je het zegt..

    Naast Hero is 2046 de enige film van hem in mijn collectie, en die vind ik dan ook gelijk briljant.
    In the Mood for love moet ik ook maar gauw kijken, aangezien die zich schijnt af te spelen voor 2046??
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  7. #7

    Standaard

    Hij speelt ook in de nieuwe Kar Wai Wong film Ashes of Time Redux.

    Release Date: September 2008 (USA)

  8. #8

    Standaard

    2046 heb ik nog niet gezien, maar In The Mood For Love vindt ik fantastisch. 2046 is idd de opvolger van deze film.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Hij speelt ook in de nieuwe Kar Wai Wong film Ashes of Time Redux.

    Release Date: September 2008 (USA)
    Om dat nu een 'nieuwe' film te noemen gaat weer wat ver natuurlijk . Ben wel benieuwd hoe de film is opgepoetst, en of deze film nu eindelijk een waardige dvd uitgave krijgt.

    Btw, in het filmoverzicht mag natuurlijk 'Happy Together' niet ontbreken, met Leslie Cheung, ook een groot HK acteur!

  10. #10

    Standaard

    Sterke acteur die gewoon in zijn eigen land moeten blijven acteren! Geen vlekje aan de lucht zover ...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •