Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
De resultaten 176 tot 194 van 194 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Wellicht kan iemand me nog helpen. Ik zit nu the Matrix Reloaded op Veronica te vergelijken met m'n onlangs aangeschfte BluRay disc. Maar op tv is juist meer in beeld dan op de BluRay. Nadat op het speelplein Neo gesproken heeft met the Oracle komt het dialoog tussen agent Smith en Neo. Op een moment komt er een beel waarbij Smith links en Neo rechts in beeld naar elkaar praten. Op tv is de bovenkant van het beeld gelijk met hun haarlijn terwijl op BluRay de kruinen van hun hoofd gesneden worden. Ik dacht juist dat de BluRay het volledige beeld zou hebben. Zo heeft the Matrix BluRay meer beeld dan de dvd (zie hierboven). Is Reloaded (en Revolutions?) wel op 16:9 opgenomen maar voor BluRay omgezet naar 235? Wat is er bij jullie hierover bekend?
    uh, uh, It's a dinosaur

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    Wellicht kan iemand me nog helpen. Ik zit nu the Matrix Reloaded op Veronica te vergelijken met m'n onlangs aangeschfte BluRay disc. Maar op tv is juist meer in beeld dan op de BluRay. Nadat op het speelplein Neo gesproken heeft met the Oracle komt het dialoog tussen agent Smith en Neo. Op een moment komt er een beel waarbij Smith links en Neo rechts in beeld naar elkaar praten. Op tv is de bovenkant van het beeld gelijk met hun haarlijn terwijl op BluRay de kruinen van hun hoofd gesneden worden. Ik dacht juist dat de BluRay het volledige beeld zou hebben. Zo heeft the Matrix BluRay meer beeld dan de dvd (zie hierboven). Is Reloaded (en Revolutions?) wel op 16:9 opgenomen maar voor BluRay omgezet naar 235? Wat is er bij jullie hierover bekend?
    The Matrix Reloaded (en nu bijna alle films in het 2.35:1 ratio) is in Super35 opgenomen. Alle films die in het Super35 formaat zijn gemaakt, bevatten meer beeld boven en onder in de 4:3 versie, of de 16:9 versie. Dit is gedaan zodat je minder beeld verliest als er een pan&scan versie gemaakt wordt. Dat je minder beeld ziet op de Blu-ray klopt, maar de composities zijn in 2.35:1. Die is dus de juiste, ongeacht of er beeld bijkomt in de 16:9 versie of niet.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    The Matrix Reloaded (en nu bijna alle films in het 2.35:1 ratio) is in Super35 opgenomen. Alle films die in het Super35 formaat zijn gemaakt, bevatten meer beeld boven en onder in de 4:3 versie, of de 16:9 versie. Dit is gedaan zodat je minder beeld verliest als er een pan&scan versie gemaakt wordt. Dat je minder beeld ziet op de Blu-ray klopt, maar de composities zijn in 2.35:1. Die is dus de juiste, ongeacht of er beeld bijkomt in de 16:9 versie of niet.
    Pokke! Dus als BluRay liefhebber zou je dus eigenlijk de 21:9 Cinema lcd van Philips moeten kopen. (is ff off topic)
    uh, uh, It's a dinosaur

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    Pokke! Dus als BluRay liefhebber zou je dus eigenlijk de 21:9 Cinema lcd van Philips moeten kopen. (is ff off topic)
    Of een grotere Full HD TV nemen of projecteren.
    Ik heb eens over de 21:9 Philips nagedacht en volgens mij gaat er toch wat door de TV aan beeldpunten bij verzonnen worden, de resolutie is namelijk 2560 x 1080p en bij veel films zullen nog steeds zwarte balken onder en boven zijn, want de beeldverhouding is 2.39:1
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Of een grotere Full HD TV nemen of projecteren.
    Ik heb eens over de 21:9 Philips nagedacht en volgens mij gaat er toch wat door de TV aan beeldpunten bij verzonnen worden, de resolutie is namelijk 2560 x 1080p en bij veel films zullen nog steeds zwarte balken onder en boven zijn, want de beeldverhouding is 2.39:1
    De aspect ratio van 21:9 is grofweg 2.33:1. De resolutie heeft een AR van 2.37:1. Dus je schiet qua zwarte balken toch wel heel veel op hoor. Alleen films met een AR van 1.78:1 of zelfs 1.33:1 zijn weer minder op deze TV. Maar de meeste films hebben die AR niet.

    De 21:9 TV doet inderdaad aan upscaling van het beeld tot 2560 x 1080, maar ik zie hier eigenlijk het probleem niet van in.
    The future is Blu

  6. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    De aspect ratio van 21:9 is grofweg 2.33:1. De resolutie heeft een AR van 2.37:1. Dus je schiet qua zwarte balken toch wel heel veel op hoor. Alleen films met een AR van 1.78:1 of zelfs 1.33:1 zijn weer minder op deze TV. Maar de meeste films hebben die AR niet.

    De 21:9 TV doet inderdaad aan upscaling van het beeld tot 2560 x 1080, maar ik zie hier eigenlijk het probleem niet van in.
    Philips geeft zelf 2.39:1 aan.
    Die upscaling is toch een herberekening, er verandert dus wat aan het beeld het is niet meer zoals het oorspronkelijk was. Of je dat ziet is een tweede, maar het is niet meer 'puur' of 'niet geschaald'.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Philips geeft zelf 2.39:1 aan.
    Die upscaling is toch een herberekening, er verandert dus wat aan het beeld het is niet meer zoals het oorspronkelijk was. Of je dat ziet is een tweede, maar het is niet meer 'puur' of 'niet geschaald'.
    Klopt. Het beeld is 'bewerkt'. Maar het wordt niet vervormd, bepaalde onscherpe vage dingen worden alleen scherper en mooier gemaakt. Dus alleen in positieve zin toch? Of ben je het daar niet mee eens?
    The future is Blu

  8. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    Pokke! Dus als BluRay liefhebber zou je dus eigenlijk de 21:9 Cinema lcd van Philips moeten kopen. (is ff off topic)
    In principe hoeft dat niet. Het beeld wat je hebt wordt er groter door, je krijgt er niet meer beeld bij, of zo.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Klopt. Het beeld is 'bewerkt'. Maar het wordt niet vervormd, bepaalde onscherpe vage dingen worden alleen scherper en mooier gemaakt. Dus alleen in positieve zin toch? Of ben je het daar niet mee eens?
    Volgens mij wordt er door die televisie alleen ingezoomd, en misschien licht geupscaled. Veel zal je er, denk ik, niet mee opschieten, aangezien de resolutie van de Blu-ray die je afspeelt, lager blijft dan die tv.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Klopt. Het beeld is 'bewerkt'. Maar het wordt niet vervormd, bepaalde onscherpe vage dingen worden alleen scherper en mooier gemaakt. Dus alleen in positieve zin toch? Of ben je het daar niet mee eens?
    Ik ben echt een aanhanger geworden van zo 'puur' mogelijk, dus alles wat een TV verandert aan het beeld heb ik uit staan, de zogenaamde 'beeldverbeteraars' dus zie ik niet als zodanig. Ik ben het er dus niet meer eens.

    We gaan wel heel off-topic, misschien dat we in een ander topic even verder moeten, hier dus
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht

    We gaan wel heel off-topic, misschien dat we in een ander topic even verder moeten, hier dus
    Vond het al verbazend dat er nog "nieuws" zou zijn over een Matrix BD release topic uit 2008...

  11. #186

    Standaard

    Er komt 5 oktober een nieuwe Trilogy release uit op oa amazon.fr (met nl-subs):



    Weet iemand waarin deze Trilogy, buiten dat het een steelbook is, verschilt van eerdere uitgaven?

    Btw kan '2008' misschien uit de topictitel??

  12. #187

    Standaard

    Lijkt mij een oude-wijn-in-nieuwe-zakken release want er valt niet heel veel nieuws te zeggen over de release; zowel de BD als HD DVD hebben in het verleden een puike release gekregen met goede A/V en veel extra's.....

  13. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Lijkt mij een oude-wijn-in-nieuwe-zakken release want er valt niet heel veel nieuws te zeggen over de release; zowel de BD als HD DVD hebben in het verleden een puike release gekregen met goede A/V en veel extra's.....
    Precies. Alleen andere verpakking. Alleen interessant voor de steelbook-freaks, lijkt me. Niet mijn ding.

  14. #189

    Standaard

    Zucht, en weer een leuke uitgave verknald door zo'n domme blauwe balk. Jongens toch, enkel een subtiel bluray logo'tje bovenaan staat zoveel mooier...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Zucht, en weer een leuke uitgave verknald door zo'n domme blauwe balk. Jongens toch, enkel een subtiel bluray logo'tje bovenaan staat zoveel mooier...
    Dat zeker, het went maar niet... Heeeel soms is die blauwe balk van karton en kan hij weg

  16. #191
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    In Frankrijk kunnen ze op steelbook gebied helemaal niks. Blauwe banners (soms hinderlijk) + plus bijna alle steelbooks hebben nog het "oude" DVD formaat. Omdat het volgens hun beter aansluit bij de DVD collectie. Mensen die importeren vergeten ze en kijken wat ze in het buitenland doen, doen ze ook niet aan.

  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik ben echt een aanhanger geworden van zo 'puur' mogelijk, dus alles wat een TV verandert aan het beeld heb ik uit staan, de zogenaamde 'beeldverbeteraars' dus zie ik niet als zodanig. Ik ben het er dus niet meer eens.

    We gaan wel heel off-topic, misschien dat we in een ander topic even verder moeten, hier dus
    Ben het helemaal met je eens.
    Daarom baal ik ook van de samsung 2010 en 2011 modellen, want daar staat altijd de ruisreductie in de achtergrond aan, ook al zet je hem op uit.
    Je krijgt dan een onnatuurlijke grain beweging.

    http://www.petitiononline.com/turn0ff/petition.html

  18. #193

    Standaard

    The Matrix op UHD blu-ray. Dit is er nou eentje die er meteen in komt en waarvan ik de reviews niet afwacht.....

    Warner Bros. Home Entertainment has announced that it will release on 4K Blu-ray Lilly and Lana Wachowski's blockbuster The Matrix (1999), starring Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne Moss, Hugo Weaving, and Gloria Foster. The release will be available for purchase on May 22.

    Synopsis: In the near future, a computer hacker named Neo discovers that all life on Earth may be nothing more than an elaborate facade created by a malevolent cyber-intelligence, for the purpose of placating us while our life essence is "farmed" to fuel the Matrix's campaign of domination in the "real" world. He joins like-minded Rebel warriors Morpheus and Trinity in their struggle to overthrow the Matrix.

    SPECIAL FEATURES AND TECHNICAL SPECS:
    • NEW 4K REMASTER SUPERVISED BY DIRECTOR OF PHOTOGRAPHY BILL POPE
    • NEWLY REMIXED DOLBY ATMOS TRACK for this release
    • Dolby VisionTM HDR-enabled presentation that dramatically expands the color palette and contrast range and uses dynamic metadata to automatically optimize the picture for every screen — frame by frame.


    4K BLU-RAY SPECIAL FEATURES:
    • Written Introduction by the Wachowskis
    • "Philosopher" Commentary by Dr. Cornel West and Ken Wilbur
    • "Critics" Commentary by Todd McCarthy, John Powers and David Thomson
    • "Cast & Crew" Commentary by Carrie-Anne Moss, Zach Staenberg and John Gaeta
    • "Composer" Commentary by Don Davis with Music Only Track


    BLU-RAY SPECIAL FEATURES:
    • The Matrix Revisited
    • Follow the White Rabbit
    • Take the Red Pill
    • Marilyn Manson "Rock is Dead" Music Video
    • Teaser Trailer
    • Theatrical Trailer


    *The Blu-ray release will also be sourced from the brand new 4K remaster of the film.



  19. #194

    Standaard

    kijken of ik het geduld kan opbrengen om deze nog niet te kopen, want verwacht later box met alle 3 de films met The Animatrix... Wel een must buy, een van mijn meest favoriete films
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •