De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Videorecorder verkeerd aangesloten?

    Hallo,

    Hopelijk zit ik op het goede gedeelte van dit forum.
    Ik heb momenteel een videoband aan het maken van een 'oudere' Hi8 videocamera. NU sluit ik beide (recorder en camera) aan op mijn tv. Ik weet alleen niet hoe ik op moet nemen (voor mijn tijd). Kan iemand dit uitleggen of moeten daar meer gegevens voor aanwezig zijn.
    Welke Scardkabel moet dus waar in? En als ik het op AV zet (op de tv dus) dan zie ik of de videocamerabeelden of die van de recorder. Hoe krijg je dus de connectie zodat de video word opgenomen op de recorder.

    Hopelijk is het duidelijk,

    Alvast bedankt, Schuls

  2. #2

    Standaard

    Een videoband maken anno 2008?

  3. #3

    Standaard

    Beste Herjan,

    Niet iedereen heeft al een DVD-recorder (ook ik niet, mijn VCR gebruik ik regelmatig en levert i.c.m. digitale TV uitstekende opnamen, scherp en vol van kleur) En terzijde vraag ik mij af of met een DVD-recorder alle digitale zenders zijn op te nemen zonder tegen een vorm van scrambling aan te lopen

    Maar goed, terug naar het aansluit probleem. Als ik het goed begrijp, is de videorecorder via een Scart kabel met de TV verbonden. Hoe heb je de videocamera aangesloten, op de TV of rechtstreeks op de videorecorder? In het laatste geval moet de videorecorder ingesteld zijn op de AV-ingang waarop de scart van de videocamera zit. Heb je de camera anders aangesloten, dan wil ik graag meer weten (hoe en wat)

    Groeten Peter
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers Bekijk bericht
    Een videoband maken anno 2008?

  4. #4

    Standaard

    Hallo,

    Aan Herjan; Ik heb een aantal oude HI8 recordbandjes gevonden. Deze wil ik op dvd zetten, maar aangezien ik geen dvd speler heb, moet ik deze eerst op video zetten.

    Aan Peter; Ik heb reeds de scartkabels op verschillende manieren aangesloten. Ook de camera op de videorecorder. Het probleem hierbij is dat ik via de videorecorder geen zenders, dus ook geen av kanaal kan zoeken. Het LCD schermpje geeft wel de zenders aan, maar het beeld veranderd niet. Ook dit kan aan mij liggen, maar hoe ik dit doe zal ik nog even nakijken. Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij... Wordt vervolgd

  5. #5

    Standaard

    OK. Is goed, ik neem aan dat de videorecorder via een scartkabel op de TV is aangesloten en dat er zenders in de videorecorder zijn geprogrammeerd. Dan zou je via de up en down toetsen de zenders kunnen aflopen tot de gewenste av kanaal in het LCD verschijnt (waarvan de videorecorder dan kan opnemen) En inderdaad zo moeilijk kan het niet zijn eigenlijk is het niet anders dan 2 videorecorders op elkaar aansluiten via scart.

    Ik wacht even af. Suc6

    Groeten Peter

    Citaat Oorspronkelijk gepost door schuls Bekijk bericht
    Hallo,

    Aan Herjan; Ik heb een aantal oude HI8 recordbandjes gevonden. Deze wil ik op dvd zetten, maar aangezien ik geen dvd speler heb, moet ik deze eerst op video zetten.

    Aan Peter; Ik heb reeds de scartkabels op verschillende manieren aangesloten. Ook de camera op de videorecorder. Het probleem hierbij is dat ik via de videorecorder geen zenders, dus ook geen av kanaal kan zoeken. Het LCD schermpje geeft wel de zenders aan, maar het beeld veranderd niet. Ook dit kan aan mij liggen, maar hoe ik dit doe zal ik nog even nakijken. Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij... Wordt vervolgd

  6. #6

    Standaard

    Daar ben ik weer. Nu dacht ik dat het gemakkelijk was om een videorecorder aan te sluiten maar toch doe ik ergens nog wat fout.
    Ik sluit inderdaad de recorder dmv een scardkabel aan op de tv. Ik zoek met de afstandbediening van de tv het goede AV kanaal op (door een videoband af te laten spelen) maar wanneer er geen videoband in zit blijft de tv geen signaal zeggen op dit AV-kanaal. Welke zender ik ook zoek, van 1 tot en met 30 het blijft een zwart beeld aangeven.
    Volgens mij is dit de enige manier om zenders te zoeken, of heb ik dit fout?
    En ik moet toch alleen maar een scardkabel aan de tv te verbinden?

    Schuls

  7. #7

    Standaard

    Heel appart, maar ik heb eindeliijk het goede kanaal via AV gevonden. Geen tvzenders. alleen AV
    Bedankt voor de hulp,
    Schuls
    Laatst aangepast door schuls : 13-02-2008 om 09:42

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •