Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 58 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harry Potter en de Steen der Wijzen (Widescreen Editie) [DVD]

    Harry Potter en de Steen der Wijzen (Widescreen Editie) [DVD]

    Harry Potter komt er op zijn elfde verjaardag achter dat hij een tovenaar is en gaat naar de tovenaarschool op Zweinstein. Met zijn vriendjes Ron en Hermelien moet Harry de Steen der Wijzen beschermen voor de zwarte tovenaar Voldemort.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Plipendo!!!

    Probeer ook eens Harry Potter the game (PC-CDROM)
    Ik heb hem uitgespeeld op het werk.
    Ja je moet soms wat als verkoper.

  3. #3

    Standaard Topper !

    Het verhaal van de film is uitstekend en volgd het boek goed.
    De makers weten de spannig er goed in te houden van begin tot het eind.
    Over de dvd ben ik zeer te vreden alleen jammer dat die 7 verwijderde scene's zo moeilijk tevinden zijn,ook al heeft het wel iets.
    Mis wel een making of,maar die 16 min interview en de rest maken het wel goed.
    Het lijkt als of de film heel lang duurt,maar ik vind dat wel leuk,dan is het niet zo snel afgelopen.

    Het is zelfs leuk voor mensen van mijn leeftijd (21).
    Ik kan haast niet wachten op de volgende film.
    (Harry Potter en de geheime kamer)

    Filmcijfer: 8
    Dvd Cijfer: 8

    Toppie !

  4. #4

    Standaard Compressiefouten?

    Waar zitten die compressie-fouten dan? Ik heb ze niet gezien...of keek ik toevallig net niet? Of moest ik ff met mijn ogen knipperen?

  5. #5

    Standaard

    Ik zal deze dit weekend maar eens gaan huren om te vieren dat deze (veel te drukke) week er op zit.
    Ik hoop wel dat ze de 16:9 versie hebben bij de videotheek.

  6. #6

    Standaard

    ik heb hem vandaag in de bus gevonden, heb hem namelijk blind besteld, ik ken die hele film niet. Ik heb alleen een heel blij zusje en een heel blij broertje die mede ervoor hebben gezorgd dat ik hem besteld heb!

    Morgen ga ik hem bekijken, hopen dat ik het wat vind!

  7. #7

    Standaard

    Ik heb er dus nu 2 .... later alsnog de Widescreen-versie gekocht, aangezien ik niet wist dat er een andere was tzt .... ik vond het in ieder geval een geslaagde film, redelijk trouw aan het boek ja, maar niet helemaal .... toch jammer dat net als in de Nederlandse boeken, ook in de nederlandse ondertiteling en ook deze recensie die stomme Nederlandse namen verwerkt zijn. Het mooie van een DVD is dan wel dat je de Engelse ondertiteling aan kunt zetten (voor als dat nodig mocht zijn, ik kijk meestal helemaal zonder). Bij een videoband zou ik me in ieder geval doodgeergerd hebben aan dei Nederlandse namen.

    Blind gekocht zei je .... hmmm .... koop je CDs ook doof?

    Marco

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Blind gekocht zei je .... hmmm .... koop je CDs ook doof?
    Ik koop bijna geen cd's. Gave tekst trouwens.
    Ik koop idd erg veel films blind, ik vind het wel cool omdat ik bij 99% tot de ontdekking kom dat het een goede keuze was!

  9. #9

    Standaard

    Als het beeld, geluid en de extra's een hoge beroordeling krijgen waarom is het dan geen "Topper"?

    Is het een idee om binnenkort ook wat films van Lars Von Trier (Breaking te Waves, The idiots, Dancer in the dark) te beoordelen? Bedankt.

  10. #10

    Standaard

    Harry Potter science fiction? lijkt me toch eerder fantasy! Arnold


    Ik hoop wel dat ze de 16:9 versie hebben bij de videotheek
    Ik vrees dat ze alleen de 4.3 versie hebben, Nathan.
    Platium Trader & SafeTrader
    Keep on Rocking in the Free World!

  11. #11

    Standaard

    [QUOTE]Originally posted by Mark van Voorthuizen
    [B]Harry Potter science fiction? lijkt me toch eerder fantasy! Arnold
    Niks Fantasy, niks, science fiction.
    Het is een sprookjesfilm en een kinderfilm. Oei nu ga ik op enkele tenen staan, denk ik

  12. #12

    Standaard

    Het is een sprookjesfilm en een kinderfilm. Oei nu ga ik op enkele tenen staan, denk ik
    Wat is het verschil tussen een fantasy en sprookjesfilm?
    Niet veel dacht ik zo
    Maar Harry Potter is geen science fiction , toch?
    Platium Trader & SafeTrader
    Keep on Rocking in the Free World!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Voorthuizen
    Harry Potter science fiction? lijkt me toch eerder fantasy! Arnold
    Dit was zo ingevoerd door onze eindredacteur Eric. Fantasy (en ook sprookjesfilm) is een keuze die niet in de database stond, vandaar. Science fiction is eigenlijk ook wel een vorm van fantasy. Toch maar aangepast naar avontuur en kinderfilm.

  14. #14

    Standaard

    ik vond er alleen wel wat pixelation in zitten, maar misschien ligt dat aan mijn release, nl. UK, R2, widescreen.

    En dat was soms jammer.. bovendien was het beeld ook niet zo goed.... toch hier en daar wel wat spots.. en filmgrain... maar gelukkig geen EE.

    Groet Bjorn

  15. #15

    Standaard

    Ik vind het een schitterende film en een schitterende DVD Ook een leuke revieuw!

  16. #16

    Standaard

    heb hem toch maar gekocht.
    de film viel niet tegen, niet al te kinderachtig.ook de oudere kijkers onder ons kunnen genieten van een aardige film.

  17. #17

    Standaard

    Schitterende film voor jong en oud, ikzelf heb em vanmiddag ook binnengekregen van de frs.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb deze film gezien in de bios. Ik vind het een aardige film maar voor een kinderfilm is ie meer dan geslaagd. Ik ga ook zeker even de boeken lezen
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  19. #19

    Standaard

    We hadden ons geamuseerd in de cinema. We hebben ons geamuseerd tijdens het bekijken van de DVD. Het ding is dan nog eens mooi en niet duur. Wat kan een mens meer willen (antwoord : nog goedkopere DVD's ) ...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Ik heb er dus nu 2 .... later alsnog de Widescreen-versie gekocht, aangezien ik niet wist dat er een andere was
    En heeft de 4:3 versie inderdaad 40% minder beeld, zoals in het artikel van Eric van Ballegoie staat (zie ook http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=354) ??

    Kan iemand niet een keer 2 screenshots van Potter plaatsen waardoor je goed kan zien dat de widescreen versie aanzienlijk meer beeld heeft dan de 4:3 versie... Uiteraard moeten het wel echte screenshots zijn en geen verknipte widescreen beelden

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HaNZ

    Kan iemand niet een keer 2 screenshots van Potter plaatsen waardoor je goed kan zien dat de widescreen versie aanzienlijk meer beeld heeft dan de 4:3 versie... Uiteraard moeten het wel echte screenshots zijn en geen verknipte widescreen beelden
    Dat lijkt me een geweldig idee. De flash van Nathan was erg duidelijk, maar een voorbeeld van een 'echte' film zou het helemaal helder maken!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie
    Dat lijkt me een geweldig idee. De flash van Nathan was erg duidelijk, maar een voorbeeld van een 'echte' film zou het helemaal helder maken!
    En Ghostbusters is een "nepfilm"?!?
    Nee, ik snap wel wat je bedoelt hoor...

    Misschien dat mjlfadriaans een keer screenshotjes wil maken.

    Je kunt voor een vergelijking tussen een andere film in het 2.35:1 formaat en de 4:3 pan & scan versie ook uitwijken naar de review van Atlantis op dvd.nl. Dan krijg je het idee wel ongeveer van hoeveel je mist.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Je kunt voor een vergelijking tussen een andere film in het 2.35:1 formaat en de 4:3 pan & scan versie ook uitwijken naar de review van Atlantis op dvd.nl. Dan krijg je het idee wel ongeveer van hoeveel je mist.
    Bedoel je soms http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=514 Nathan? Dan denk ik dat http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6 een beter idee geeft van wat er aan beeld verloren gaat. Maar de screenschots in dat artikel zijn duidelijk gemanipuleerd. Ik zou wel eens gewoon 2 screenschots van dezelfde scene willen zien die ook echt van 2 verschillende DVD's zijn (2.35:1 en 4:3). Ik hoop dus dat mjlfadriaans hier voor kan zorgen, want ik kan me niet voorstellen dat er meer mensen zijn die beide DVD's hebben.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HaNZ
    Maar de screenschots in dat artikel zijn duidelijk gemanipuleerd. Ik zou wel eens gewoon 2 screenschots van dezelfde scene willen zien die ook echt van 2 verschillende DVD's zijn (2.35:1 en 4:3).
    De screenshots zoals Nathan heeft aangegeven in onze recensie van Atlantis zijn niet gemanipuleerd en komen van twee verschillende DVD's.

  25. #25

    Standaard

    en als je het echt wilt weten moet je kijken op de extra's van Die Hard Special Edition als je die hebt. Daar leggen ze dat duidelijk uit door te laten zien wat ze moeten afknippen enzo.
    Ik weet ff niet meer onder welk hoofdstuk ofzo, maar aan duidelijkheid niets te wensen over.
    Iemand die die dvd heeft en ff kan posten waar het staat?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •