Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 53 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Firmware update Toshiba EP10, EP30, EP35, E1 en XE1

    Volgens een posting op AV Forums is er vandaag een nieuwe firmware uitgekomen voor de Toshiba EP30 en de E1, en mogelijk ook de EP35:

    Dear xxxxxxx

    Thank you for your recent reply.

    The engineers have told me that firmware versions 2.0 for the HD-EP30 and 2.8 for the HD-E1 will be released tomorrow afternoon.
    We suggest updating the firmware for both models and trying to play these discs again. If the problem persists please contact us again.

    You can update the firmware by connecting the units to the internet or by calling the number below with the dates of purchase and serial numbers for both Toshiba HD DVD Players.

    If you have any further queries or would like to go through your query with an advisor you can contact us on 0115 9766958,
    Monday - Friday 8.00-20.00, Saturday 8.00-18.00 and Sunday 10.00-16.00, or feel free to reply by E-mail.

    We trust that the information is to your satisfaction. If you have any further queries, please do not hesitate to contact us on the above number.
    Wat in ieder geval duidelijk is (volgens de postings op AV Forums) is dat deze nieuwe firmware geforceerde 24hz-ondersteuning toevoegt.

    edit: de firmware is nu ook te downloaden van de website. En het gaat om versies voor zowel de EP10, EP30, EP35, E1 als de XE1.
    Laatst aangepast door Richard B. : 12-02-2008 om 14:29

  2. #2

    Standaard

    Goed om te weten, ik ga vanavond meteen even updaten. Thanx!

  3. #3

    Standaard

    Is wel een flinke sprong van 1.3 naar 2 voor de EP35!
    Ben benieuwd of dat ook gerechtvaardigd is....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Is wel een flinke sprong van 1.3 naar 2 voor de EP35!
    Ben benieuwd of dat ook gerechtvaardigd is....
    Op AV Forums lees ik nog geen echt bijzondere berichten. Er is een aanpassing gemaakt in de ondersteuning van 24p en er zijn een paar compatibiliteitsproblemen opgelost: dat is het enige dat vast staat.

  5. #5

    Standaard

    De update schijnt een instelling te hebben waarmee de frame rate automatisch gekozen wordt, dus dat je niet bij DVD gebakken bent aan het verkeerde 24p en dan dus eerst handmatig moet switchen.
    http://www.gta3.pwp.blueyonder.co.uk/CIMG0240.JPG
    Alleen volgens de posts op het forum werkt die instelling niet en moet je dus nog steeds handmatig switchen.
    Ben nu bezig met download en zal daarna eens kijken of ie wel bij 60Hz HD DVD's automatisch schakelt naar de juiste rate.
    Laatst aangepast door Edwin V : 12-02-2008 om 16:29
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  6. #6

    Standaard

    De nieuwe 2.8 firmware is geflasht in m'n XE1 en hij speelt nu de Discovery Atlas HD DVD van Brazil in 1080p af. (50 of 60Hz kan ik nergens zien, ook niet op de TV)
    Het schokt inderdaad niet meer zo erg als bij het afspelen op 1080/24p.

    Wellicht dat de posts op het AVforum betrekking heeft op 50Hz PAL DVD's.

    Dit is voor mij in ieder geval een voordeel aangezien je niet aan een HD DVD kan zien of ie 24p is.

    Voorheen moest ik eerst kijken. Stottert 't dan op 24p dan moet de HD DVD gestopt, Handmarig op 1080p zetten en dan weer helemaal opnieuw beginnen te laden van de HD DVD.
    Nu hoeft dat dus niet meer lijkt 't.
    Laatst aangepast door Edwin V : 13-02-2008 om 09:23
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard

    Juist de update gedaan naar 2.0.
    Mijn ep35 start ook rapper op met een HD DVD erin en geeft 1080p/24Hz door zonder stotteren ik weet niet dat mijn plasma compatibel is maar geeft geen stottert beeld alles draait vloeiend.
    Resolution staat op 1080p/24Hz
    Frame rate op 1080p/24Hz
    Laatst aangepast door Willy B. : 12-02-2008 om 19:11
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  8. #8

    Standaard

    De verbeteringen van de nieuwe firmware:



    M'n EP30 lijkt inderdaad wat sneller te starten en ik merk wat kleine verbeteringen aan de beeldkwaliteit.

  9. #9

    Standaard

    Op de XE1 heb ik de instelling: resolution 1080/24p en frame rate op auto. Heb nog geen 24p HD DVD geprobeerd maar 60Hz HD DVD en gewoon PAL DVD doen het nu zonder de overduidelijke judder als de framerate vast op 24p staat. Ik hoef de resolutie dus niet handmatig meer te veranderen.
    Nu nog kijken of 24p HD DVD ook nog werken op 24p. Als dat zo is dan werkt het automatisch omschakelen van de framerate in deze firmware versie naar behoren.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #10

    Standaard

    Helaas, op mijn XE1 werkt het niet goed.
    Instelling op 1080P/24 en automatisch. Gewone DVD werkt dan goed. Echter, een HD/DVD die standaard 24 fps is (Troy in dit geval), wordt NIET automatisch op 24 fps afgespeeld.
    En toen ik dat alsnog handmatig instelde, werd het beeld plotseling veel slechter, het beeld begon een beetje te flikkeren alsof mijn projectorlamp het elk moment kon gaan begeven. Pas toen ik hem weer op AUTO zette werd het beeld weer stabiel, echter NIET op 24 fps.
    Balen, achteraf gezien werkte de vorige firmware voor mijn gevoel beter.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel W Bekijk bericht
    Helaas, op mijn XE1 werkt het niet goed.
    Instelling op 1080P/24 en automatisch. Gewone DVD werkt dan goed. Echter, een HD/DVD die standaard 24 fps is (Troy in dit geval), wordt NIET automatisch op 24 fps afgespeeld.
    En toen ik dat alsnog handmatig instelde, werd het beeld plotseling veel slechter, het beeld begon een beetje te flikkeren alsof mijn projectorlamp het elk moment kon gaan begeven. Pas toen ik hem weer op AUTO zette werd het beeld weer stabiel, echter NIET op 24 fps.
    Balen, achteraf gezien werkte de vorige firmware voor mijn gevoel beter.
    Ik heb nog geen 24p HD DVD geprobeerd. Wel balen dat dat slechter is geworden, want daarvoor heb ik de speler uiteindelijk.
    Hopelijk komt een betere firmware update wel snel dan.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ik heb nog geen 24p HD DVD geprobeerd. Wel balen dat dat slechter is geworden, want daarvoor heb ik de speler uiteindelijk.
    Hopelijk komt een betere firmware update wel snel dan.

    Welke zijn er 24p Hd DVD dan kan ik ook is proberen.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Willy B. Bekijk bericht
    Welke zijn er 24p Hd DVD dan kan ik ook is proberen.
    Vrijwel allemaal. Speelfilms in ieder geval. Documentaires wil nog wel eens niet op film zijn opgenomen.

    Automatisch 24p werkt inderdaad niet. Bij instelling 1080/24p en framerate op Auto geeft de XE1 ook gewoon 1080p door en is er judder. Als ik de framerate vast op 24p in stel ben ik die judder wel weer kwijt, maar dan gaat er niks meer automatisch. Op het eerste oog ziet een HD DVD er dan weer uit zoals 't was voor de update, maar dat moet ik nog eens goed bekijken.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Vrijwel allemaal. Speelfilms in ieder geval. Documentaires wil nog wel eens niet op film zijn opgenomen.

    Automatisch 24p werkt inderdaad niet. Bij instelling 1080/24p en framerate op Auto geeft de XE1 ook gewoon 1080p door en is er judder. Als ik de framerate vast op 24p in stel ben ik die judder wel weer kwijt, maar dan gaat er niks meer automatisch. Op het eerste oog ziet een HD DVD er dan weer uit zoals 't was voor de update, maar dat moet ik nog eens goed bekijken.
    Nu weet ik al iets meer bij mij staat de instelling alle twee op aan.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  15. #15

    Standaard

    Gisteren Apollo 13 weer eens op gezet. Deze speelt met de vaste instelling op 24p hetzelfde als voor de update, het beeld is niet slechter geworden ofzo.

    Alleen wel jammer dat het automatisch omschakelen niet werkt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #16

    Standaard

    Over het automatisch omschakelen van framerate bij HD DVD zegt Tohiba het volgende in een addendum op toshibahddvd.eu/firmware.

    Most movie HD DVD contents are captured at a frame rate of either 24 frames per second (24Hz), the same as the original film’s, or 60 frames per second (60Hz). Optimum reproduction of these discs are expected if their signals are output at the same frame rate as when they were captured. A recent firmware update has enabled 24Hz output on your HD DVD player. Now this update further provides a selection of automatic 24Hz/60Hz detection mode and fixed 24Hz mode. Automatic 24Hz/60Hz detection mode is for future use. This option will detect frame rate of disc content. Because current HD DVD discs do not contain information to identify frame rate, this option is not effective at present. Use this option when discs become available in the market in the near future.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  17. #17

    Standaard

    Met andere woorden, deze optie zal nooit echt beschikbaar worden, aangezien die discs niet meer uit zullen komen

  18. #18

    Standaard

    ik zal wel wat missen maar die van de toshiba ep35 is al 1.5 maanden uit
    __________________________________________________ ____________________________
    LG 60PZ950 | Samsung LE40M87BD | LG 42LF7300 | Onkyo TX-NR609 | LG BP620 | LG BD390 | LG BP220 | 2x XboX 360 | 2x Popbox V8

  19. #19

    Standaard

    Ik ben een enorme leek.
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik mij EP35 kan updaten??
    Ik download het op mijn computer..... en dan??

    Thanks,
    Bob

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob1000 Bekijk bericht
    Ik ben een enorme leek.
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik mij EP35 kan updaten??
    Ik download het op mijn computer..... en dan??

    Thanks,
    Bob
    Wel, om te beginnen steek je een utp kabel vanachter in je speler, dan zet je je speler aan en druk je op de knop "setup". Die brengt je dan naar een menu met opties omtrent beeld, geluid, instellingen,... . Daar vind je ergens onderhoud ofzo. Daar druk je dan op en dan zoekt je speler zelf naar updates. Dit kan dan zo'n 20 minuten duren. Op het scherm van je speler zie je dan 1/32 ... 2/32 ... 32/32 en dan schakelt hij zichzelf uit.

    Loopt er iets mis, neem dan je handleiding, daar staat het heel goed uitgelegd!

  21. #21

    Standaard

    heb ook geupdate maar heb toch nog een paar dingen die weird zijn bij mijn ep30

    bij sommige hd-dvd dvds als ie afspeelt, krijg ik af en toe tijdens het spelen effe paar sec zwart beeld daarna gaat ie wel weer verder iemand anders dezelfde problemen, of evt een oplossing voor?

    grtz

    p.s. tijdens spelen van de film gebeurt dat dus

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob1000 Bekijk bericht
    Ik ben een enorme leek.
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik mij EP35 kan updaten??
    Ik download het op mijn computer..... en dan??

    Thanks,
    Bob
    Als je het via de computer wilt doen:

    Unzip het zipbestand naar een locatie op je harde schijf. Er zal dan in een directory een iso bestandje staan. Start Nero op en maak een image op een lege cd. Dit kun je doen door bij recorder (in het menu bovenin) image branden te kiezen. Selecteer hiervoor je iso bestand wat je gedownload hebt. Zorg dat je een vinkje zet bij cd sluiten voordat je gaat branden!. Na een minuutje is de cd klaar. In de ep35 leggen en na een minuut of 20 is de speler geupdate. Hij is klaar als de speler vanzelf uit is gegaan.




    Update is leuk, maar nog steeds geen forced 1080/24p.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #23

    Standaard

    Bedankt voor jullie uitleg.
    Voor dat ik begin 1 vraagje, los je met deze update ook de bug op van het display van de EP35. Het is namelijk bekend (vooral op USA sites) dat ie 2ch of niets aangeeft.
    Nooit Multichannel. Multichannel geeft ie aan op pcm. Maar via HDMI en bitsteam gaat er iets mis. De Onkyo 805 geeft wel mooi TrueHD of DD plus aan.
    Dus het geluid wordt goed ontvangen, en het klinkt ook super.

    Soms speelt ie de film af met in beeld "2ch", haal je de film eruit en weer opstarten geeft ie niets aan. Het is echt een bug, dit is bekend. Hoop dat je met deze update het kan herstellen.

    Bob

  24. #24

    Standaard

    hallo is de update alleen gunstig voor gebruikers met een fullhd tv? Ik heb zelf de samsung 28" volgens mij.
    Ik heb de e1 van toshiba had eerst de ep10 maar die ging stuk. Heb nu de e1 gekregen omdat de ep10 niet meer op vooraad lag. Mediamarkt vertelde mij dat er voor mijn hd ready tv geen verschil zou uitmaken als ik nu de ep10 of de e1 zou gebruiken.

    Het beeld is erg scherp.. zolang er geen beweging in de film zelf is dus alleen bij stil staande beelden.. Ligt dat aan de instellingen of maakt de update daar een goede oplossing voor?

    Alvorens bedankt voor de reactie.


    Met vriendelijke groet,

    Johnny

  25. #25

    Standaard

    Vandaag de update voor de EP-30 gedownload, versie 3.0. Geen idee wat de verbeetringen zijn though....

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •