De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welk speakermerk / type?

    Hallo,

    ik heb van het weekend de Onkyo TX 905 besteld en nu wil ik mijn magnat motion speakers vervangen omdat ik denk dat de onkyo beter verdient.

    welk merk past kwa klant goed bij de onkyo's??? en eventueel welk type?

    alvast bedankt!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #2

    Standaard

    Stel een budget vast en ga zelf luisteren. Wij kunnen toch niet bepalen wat jij het beste vind klinken.
    | REL | Denon | Parasonic | Dali | Monster | Oehlbach | Qlink |

  3. #3

    Standaard

    Gewoon naar een speciaalzaak gaan en lekker luisteren!

    Het is te persoonlijk om te kunnen adviseren maar KEF komt bijvoorbeeld redelijk vaak voor. Ook B&W. Dat zijn dan ook meteen twee errug bekende namen in speakerland en er is genoeg te krijgen dat net zo goed is maar minder bekend.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    hoi bedankt voor jullie reacties. ik weet wel dat het selecteren van speakers vooral op persoonlijke smaak aankomt. Maar ik dacht dat er misschien bepaalde speakermerken zijn die absoluut niet bij onkyo passen bijvoorbeeld en dus echt niet klinken.smaak of geen smaak

    zelf dacht ik aan JBL of KEF idd te gaan beluisteren
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    hoi bedankt voor jullie reacties. ik weet wel dat het selecteren van speakers vooral op persoonlijke smaak aankomt. Maar ik dacht dat er misschien bepaalde speakermerken zijn die absoluut niet bij onkyo passen bijvoorbeeld en dus echt niet klinken.smaak of geen smaak

    zelf dacht ik aan JBL of KEF idd te gaan beluisteren
    JBL zou ik je dan niet adviseren. De 905 verdient beter in mijn optiek....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    JBL zou ik je dan niet adviseren. De 905 verdient beter in mijn optiek....
    En de Kef iQ serie dan wel.....

    Ik zou gewoon eens gaan luisteren naar diverse opties. Neem wat cd's mee en wat films, luister en........

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers Bekijk bericht
    QUAD L-serie...
    Zeker.....
    Alleen ik zou de speakers testen met JOUW muziek. Hou je van meerdere soorten/stijlen muziek neem ze dan allen mee, kunnen wat kritisch zijn (althans is mijn ervaring) met diverse stijlen.

    Ik vond ze GEWELDIG met akoustische muziek (akoustische rock, Jazz, Klassiek), maar met Dance, electro en wat meer gas-geverij waren ze icm. Marantz (kan ook een factor zijn) minder overtuigend.

  9. #9

    Standaard

    ik zal die kef's zeker gaan beluisteren! Nog tips in de omgeving Rotterdam om speakers te beluisteren? ik weet dat het bij correct kan maar die zijn aangesloten op een Yamaha. Nou heb ik tot nu toe alleen maar Yamaha receivers gehad dus daar geen slecht woord over maar volgens mij hebben de yamaha receivers wel andere klanken dan de onkyo's

    dus tips omgeving Rotterdam? of zuid holland ?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #10

    Standaard

    morgen eindelijk mijn receiverophalen ik heb gister 2 nieuwe luidsprekers gekocht. na luisteren zijn het het geworden:

    Wharfedale 9.6b ben benieuwd hoe ze uit de verf komen op de onkyo.

    even een vraagje. ik heb dus alleen mijn magnat zuilen vervangen.

    maar me centre speaker en achterspeakers zijn nog wel magnat.
    de center speaker vervangen lijkt me wel een must voor een zelfde klankpatroon te krijgen maar maakt het voor achter ook heel veel uit als ik die magnat laat of zal ik daar ook wharfedales voor moeten kopen?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  11. #11

    Standaard

    De puristen zullen zeggen dat je rondom dezelfde speakers moet nemen. Persoonlijk ben ik van mening dat het ruim voldoende is als je center van het zelfde merk of nog beter, de zelfde serie is.

    Surround vind ik minder belangrijk. Is toch vooral voor effecten. Alleen moet je het verschil niet te groot laten worden door bijv. volwassen speakers als fronts te nemen en wat bagger computerspeakertjes voor achter...

    P.S. Gefeliciteerd met je 1000e post!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    maar me centre speaker en achterspeakers zijn nog wel magnat.
    de center speaker vervangen lijkt me wel een must voor een zelfde klankpatroon te krijgen maar maakt het voor achter ook heel veel uit als ik die magnat laat of zal ik daar ook wharfedales voor moeten kopen?
    Als je voornamelijk films kijkt maakt het niet zo gek veel uit als je achter andere speakers hebt, daar de meeste films alleen wat effecten naar je achterspeakers sturen.

    Luister je veel muziek DVD's DVD-A en SACD dan zijn rondom speakers van hetzelfde merk zeker aan te raden. Bij de muziek DVD "Jarre in China" wordt er bijvoorbeeld geen onderscheid gemaakt in de mate waarin de voor- en achterspeakers worden aangestuurd. Ze krijgen het allemaal flink voor de kiezen. En dan ga je het zeker merken wanneer je achterspeakers van een ander merk zijn dan je voorspeakers.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #13

    Standaard

    bedankt voor de tips en de felicitatie had geeneens gezien dat het mijn 1000e post was

    ik ga idd wel snel de center speaker halen dan maar van dezelfde serie. de achterspeakers zijn idd voornamelijk voor de effecten.

    Super audio cd's luister ik weleens. dvd-audio haast nooit eigenlijk. Meestal luister ik muziek eigenlijk gewoon in stereo.

    maar kan altijd nog kijken of ik me achterspeakers vervang als ze niet bevallen. Het zijn magnat professional speakers, gelukkig nie van die pcrommel

    maar wil in ieder geval me center vervangen en dan plaats ik de oude wel achter als 6.1 ofzo haha
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #14

    Standaard Focal ...

    "Toevallig" gisteren bij een hifi/ht-zaak Focal speakers gehoord( naast Tannoy en Mission); ik was er wel gecharmeerd van. Weet alleen niet het exate type meer( heb nooit eerder oog en oor voor dit merk gehad maar het heeft nu mijn aandacht!!!).


    Sander.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32 Bekijk bericht
    "Toevallig" gisteren bij een hifi/ht-zaak Focal speakers gehoord( naast Tannoy en Mission); ik was er wel gecharmeerd van. Weet alleen niet het exate type meer( heb nooit eerder oog en oor voor dit merk gehad maar het heeft nu mijn aandacht!!!).


    Sander.
    Focal is ook een bekend speaker merk maar staar je daar absoluut niet blind op.
    KEF lijkt op dit moment wel een hype te zijn,

    Leuk dat je ook naar Missions heb kunnen luisteren.

    Ik hoop dat deze daar goed ingespeeld zijn, het duurde bij mij ruim een week 24/7 spelen voor ze geheel los waren gekomen.

    Heb thuis naast de Mission M35i nog de KEF IQ9 gehad voor ik tot aanschaf overging voor mijn speakers.

    Ik vond de missions beter klinken dan de Kefs en hield heel toevallig nog geld over ook.

    Speakers is voor een deel een heel persoonlijke smaak.
    laat je dan ook nooit wat aansmeren.Neem er gewoon de tijd voor en probeer indien mogelijk ze in je eigen huis te beluisteren en in je eigen set.
    Speakers kun je heel snel te snel kopen maar vaak vergeten mensen dat ze er toch heel wat jaren naar moeten luisteren.
    Ze moeten je dus echt 100% bevallen anders ga je je er aan ergen.

    Suc6 met de keuze die je moet gaan maken.
    we horen wel wat je gekocht hebt.
    Laatst aangepast door Dutchman01 : 23-03-2008 om 03:16
    Denon AVR-4306
    Denon DVD-3930
    4x Mission M35i Front + Surround
    2x Mission M32i Surround Back
    1x Mission M3C2i Center
    1x Rel Stata 5

  16. #16

    Standaard

    als ik jou was zou ik ook eens wat luisteren van mordaunt short klinken (naar mijn smaak)

    lekkeropen en helder met een strak laag

    maar ja over smaak valt te twisten...........

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •