De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard RAF Lelystad : Wat een t*ring-winkel !

    Okee, ik ben de eerste om toe te geven dat ik op dit moment nog dusdanig pissig ben dat ik wellicht niet geheel objectief ben, maar laat vooraf in ieder geval duidelijk zijn dat ik bij RAF Amsterdam en Staffhorst Electronics Utrecht (hoort ook bij RAF) nooit iets anders dan goede ervaringen heb gehad. Ik verwachtte bij een andere vestiging dan ook niets anders !

    De afgelopen week was ik met een collega naarstig op zoek naar de Philips Pronto 1 MB die voor 169 Euro in de aanbieding was. We zijn woensdagmiddag even naar RAF Amsterdam geweest, en daar bood men aan om er twee uit Lelystad te laten komen, omdat ze zo'n beetje alleen nog daar op voorraad waren.

    Maar nee. wij moesten natuurlijk weer koppig zijn, en dachten dat het makkelijker zou zijn om daar zelf even heen te rijden. Dus we bellen eerste even, en ze vertellen ons in Lelystad reuze behulpzaam dat ze de laatste twee voor ons gereserveerd hebben, en dat het geen probleem is als we ze donderdag komen halen.

    Toen we donderdag daar binnen kwamen lopen gingen de alarmbellen al af : dit is geen RAF, dit is een goedkope electronica handel. Niets van de ruimte, kwaliteit, behulpzaamheid en degelijke uitstraling die we van een RAF gewend zijn, maar een met apparatuur volgedonderd piepklein winkeltje, met twee opgefokte verkopertjes achter een toonbank in de hoek.

    En toen begon het drama : Pronto's gereserveerd ? Ik kan niets vinden meneer, ze zullen wel verkocht zijn.... En er is ook geen enkele andere vestiging meer die ze nog op voorraad heeft, tot ziens, volgende klant graag....



    Dus we visten fijn achter het net, en die vent leek er niet eens echt mee te zitten, alsof dit soort dingen daar dagelijks voorkomt (en dat zou me niet verbazen ook !). Zelfs exuses leek al te veel moeite te zijn.

    Ikzelf stond echt paf dat dit soort dingen gebeuren bij een zaak met de reputatie van RAF, da's toch niet normaal ??????
    Of heb ik nu te hooggespannen verwachtingen ?

    Ik weet wel dat RAF nu zeker mijn order van 4 B&W 603 S3 speakers van 450 Euro per stuk gaat missen, dat hebben ze in ieder geval voor elkaar gekregen, maar ik blijf er toch een enorm kater-gevoel aan over houden.

    Zijn er meer mensen die dit soort dingen hebben meegemaakt ?
    (gedeelde smart is tenslotte halve smart )

  2. #2

    Standaard

    Ik ben zoiezo niet zo dol op RAF.... verkopen hele goede producten, althans soms... maar het kennisniveau is zeer verdeeld...

    En dat is zeer jammer...

    Service in Amsterdam is op zich oke.. mijn kapotte sennheiser werd direct omgeruild voor een nieuwe... dus daar heb ik niet over te klagen..

    Groet Bjorn

  3. #3

    Standaard

    Ik kan me voorstellen dat je pissig bent, maar dit is natuurlijk een schandalige zaak, ook als je wel objectief bent. Zoals jij problemen hebt met RAF heb ik problemen met Sony Nederland. Het lijkt wel of niemand de klant meer koning vindt. Het wordt tijd dat de economie weer wat terug gaat vallen (en die tijd komt dan ook) zodat men weer graag een klant heeft.

    Overigens vind ik wel dat als je dit soort problemen bij een dozenschuiver hebt (lekker goedkoop toch?) je ook niet moet zeuren over de service. Maar RAF was dit toch niet.

    Kun je niet naar Amsterdam gaan en zeggen wat je overkomen is en dan vragen om korting om het weer goed te maken? Je bent toch ook voor Jan met de korte achternaam naar Lelystad (of all places) gereden.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Zoals jij problemen hebt met RAF heb ik problemen met Sony Nederland. Het lijkt wel of niemand de klant meer koning vindt. Het wordt tijd dat de economie weer wat terug gaat vallen (en die tijd komt dan ook) zodat men weer graag een klant heeft.
    Ha, zo heb ik dus nog steeds problemen met JVC over mijn breedbeeld TV, dus dat komt me ook nog wel bekend voor !

    En ik kan me niet voorstellen dat RAF mij niet toch heel graag 4 dure speakers verkocht zou hebben, maar op deze manier lopen de klanten wel weg !

    [B]Kun je niet naar Amsterdam gaan en zeggen wat je overkomen is en dan vragen om korting om het weer goed te maken? Je bent toch ook voor Jan met de korte achternaam naar Lelystad (of all places) gereden.
    Jaaaa, dat zou op zich een heel goed plan zijn, ware het niet dat geen enkele vestiging deze 1MB Pronto's nog op voorraad heeft, en ze zeer waarschijnlijk ook niet meer terugkomen, omdat ze al een jaar uit productie zijn.

    En de 2MB versie kan ik via mijn vriendin 50 Euro goedkoper bij de Philips personeelswinkel krijgen dan waar RAF 'm voor verkoopt, dus een korting op het duurder model (299 Euro i.p.v. 169 Euro!) is voor mij dus ook niet echt een goedmaker.

    Ik vermoed dat ik dus gewoon pech heb, maar ik ga maandag absoluut even bellen met RAF in Amsterdam, want ik wil het hier niet bij laten zitten.

    O ja, dit zegt RAF zelf op hun website :
    De filosofie van Raf

    "Raf wil zowel intern als extern eerlijk zijn".
    Intern eerlijk zijn betekent dat de medewerkers voor de onderneming zeer belangrijk zijn. Dit wil Raf bewerkstelligen met een zo goed mogelijke communicatie. Medewerkers worden gemotiveerd om de eindgebruiker eerlijk te adviseren vanuit hun eigen productkennis. Hierdoor wordt de betrokkenheid van het personeel vergroot.
    Extern eerlijk zijn betekent dat de kennis, het assortiment en de inkoopkracht worden gebruikt om ervoor te zorgen dat de eindgebruiker binnen zijn/haar wensen en budget de best mogelijke oplossing krijgt.

  5. #5

    Standaard

    Ik woon in Lelystad en heb reeds een beetje ervaring met RAF.

    Ik kan je ten eerste medelen dat de normale winkel is afgefikt. Iemand wou een kraak zetten en is met zijn auto de zaak ingereden. Helaas brak er toen brand uit en is de hele toko in de brand gevlogen.

    Normaal hebben ze dus een mooie zaak, waar je ook kan luisteren en kijken. (hij was net verbouwd en een stuk groter geworden)

    2e

    Ik was daar een maandje of 3 geleden met een dikke portemonee en met de intentie om alles uit te geven. Loop ik daar een half uur en er liepen een stuk of 4 personeelleden en nog een andere klant. Wordt ik gewoon niet geholpen maar die andere wel.

    Komen er twee mensen binnen, je zag dat ze geld hadden. Worden ze meteen geholpen. Ik naar de kassa ff vragen of mijn geld niet goed was ofzo. Ik vroeg meteen of ze alleen mensen hielpen die er rijk uitzien. Heel schaapachtig kijken, ze hadden me niet gezien (tuurlijk).

    Heb het dus daar maar niet gekocht

    Groetjes
    There's always a bigger fish

    Mijn DVD's

  6. #6
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Als RAF Staffhorst medewerker wil ik graag reageren op je bericht
    Geert en zeg ik ook dat ik dit zeer spijtig vind en zeer matig werk
    vind van de Fokko Dijkstra firma.

    Ik hoop dat je toch in de toekomst blijft komen bij RAF en Staffhorst,
    het zijn toch fijne zaken met over het algemeen goeie
    adviseurs maar dit is puur een keer het slechte treffen
    van een nukkige verkopen, maar goed, ook dit zijn natuurlijk
    mensen.

    Ik ken verder de verkoper niet, dat wil ik ook niet van je weten,
    maar morgen plaats ik jou bericht op het inet forum van RAF en
    ik hoop dat hiermee wat bereikt wordt en dat shopkeepers hier
    wat beter toezicht op gaan houden betreft hun personeel.

    Heb je nog interesse in die pronto aanbieding kan je morgen
    misschien bellen met 0302360200 dat is directe nummer van
    de afdeling van Staffhorst Utrecht waar deze apparaatjes
    verkocht worden.Durf je niet te zeggen of ze er nog zijn
    ja of nee.

    Hierbij namens het bedrijf excuses voor de service.Dit
    mag niet meer in de toekomst voorkomen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Ik ken verder de verkoper niet, dat wil ik ook niet van je weten, maar morgen plaats ik jou bericht op het inet forum van RAF en ik hoop dat hiermee wat bereikt wordt en dat shopkeepers hier wat beter toezicht op gaan houden betreft hun personeel.
    Ik ben blij dat dit in ieder geval niet normaal wordt gevonden, want wij voelden ons ook danig geschoffeerd in die winkel. Ik hoop ook voor jullie dat je dit soort excessen onder controle weet te krijgen, want je verliest absoluut klanten door dit soort verkopers !

    [B]Ik hoop dat je toch in de toekomst blijft komen bij RAF en Staffhorst,
    Ik heb zoals ook al eerder gezegd eigenlijk alleen maar goede ervaringen met RAF Amsterdam en Staffhorst Utrecht ( ik woon op 500m van Staffhorst in de binnenstad) dus ik zal waarschijnlijk wel weer eens terugkomen, maar het heeft mijn vertrouwen wel een fikse deuk gegeven. Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die afspraken niet nakomen, en bij dat soort winkels kom ik over het algemeen NOOIT meer terug.

    [B]
    Heb je nog interesse in die pronto aanbieding kan je morgen
    misschien bellen met 0302360200 dat is directe nummer van
    de afdeling van Staffhorst Utrecht waar deze apparaatjes
    verkocht worden.Durf je niet te zeggen of ze er nog zijn
    ja of nee.
    Ik heb van RAF Amsterdam begrepen dat ze nergens meer op voorraad zijn, en dat ze ook niet meer zullen komen omdat ze uit productie zijn....

    Maar in ieder geval bedankt voor je post, het is goed om te weten dat er in ieder geval iets mee gebeurt !

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •