Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 5678910111213 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 308 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Waar ik nog wat hoop uit haal is het feit dat in China een rechtstreekse variant op HD DVD, genaamd CH DVD, aangewezen is als standaard voor HDM. Misschien dat HD DVD daarmee nog een wat langere levensduur gaat krijgen, ook als het hier in het westen de strijd met Blu-ray verliest.
    Dat gaat dan meer iets zijn voor de plaatselijke markt ( wat de films betreft ) . Het kan wel een rol spelen voor de beschrijfbare HDDVD media .

  2. #202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ja, misschien kan Toshiba in die spelers ook HD DVD compatibiliteit inbouwen.
    Dat geeft een technisch probleem . CH DVD werkt met een andere focussing ( van de laserlens ) . Dit werd juist bedacht om te vermijden dat de wereld zou overspoeld worden met chinese piraatversies. Al hetgeen de piraten daar kunnen verkopen aan HD materiaal ( HDDVD en BR ) zal daar wel snel genoeg te vinden zijn in CH DVD formaat

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ERIK KR Bekijk bericht
    Dat gaat dan meer iets zijn voor de plaatselijke markt ( wat de films betreft ) . Het kan wel een rol spelen voor de beschrijfbare HDDVD media .
    Ik heb het al eens eerder gepost, maar ik hoop dat CH DVD er voor gaat zorgen dat HD DVD-compatibiliteit in BR-spelers gemeengoed gaat worden. Immers: voor Chinese hardware-producenten is het economischer om een enkele productielijn te hebben waar ze spelers voor zowel de eigen als voor de westerse markt kunnen maken.

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Is ook niet leuk , maar toch...
    Ga ergens anders lopen zuigen rat, er zijn van die plekken voor.....

    Je zal het daar wel druk krijgen, zuigen lijkt je hobby, blijf daar maar lekker, FO
    Have fun and enjoy your collection

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Alhoewel het geen goed teken is, klinkt dit toch alweer een stuk minder dramatisch als de berichten van het afgelopen weekend. Kennelijk zoeken ze nog naar alternatieve toepassingen voor HD DVD.
    Dit is juist veel 'dramatischer': Dat Toshiba nu officieel zegt niet te weten of ze doorgaan met HD DVD als HD-medium, betekent in normale mensentaal dat ze de knoop hebben doogehakt en de handdoek in de ring gooien.

    Ik kan de bron niet helemaal herleiden, maar als Toshiba dit echt for the record heeft gezegd dan is het formaat gewoon dood, ook als opslagmedium: Tenzij het echt significant goedkoper wordt om te branden op HD DVD dan op Blu-ray zal iedereen voor Blu-ray kiezen, omdat je daarmee Blu-ray films kan kopieren of je eigen Blu-ray films kan maken. Momenteel is dat niet het geval, sterker nog, Blu-ray branders zijn volop te koop terwijl HD DVD branders in geen velden of wegen te bekennen zijn.
    Laatst aangepast door Eric van Ballegoie : 18-02-2008 om 11:41
    Eric van Ballegoie

  6. #206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ERIK KR Bekijk bericht
    Die zijn er al in Japan : HDDVD recorders met HD . In Japan wordt er al veel meer in HD uitgezonden dan hier .
    In Japan verkocht blu-ray 9:1, wel erg dramatisch dus.

    Geen outlets betekend ook geen verkoop. Vergeet niet dat best buy en wal-mart de grootste retailers/outlets zijn voor elektronica...geen hd-dvd in de schappen betekend echt dat het gewoon niet verkrijgbaar is!

    Toshiba verliest nu al miljoenen, dat willen vast niet laten stijgen door met iets door te gaan wat niet verkocht wordt in retailers...

    Als toshiba verstandig is gaan ze zo snel mogelijk over op blu-ray om geld daarmee te verdienen en de miljoenen schade weer wat terug te brengen.

    Nogmaals, geen verkooppunten betekend echt dat het gewoon niet verkocht wordt en niet verkrijgaar is!
    Laatst aangepast door hstadman : 18-02-2008 om 12:05

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Dit is juist veel 'dramatischer': Dat Toshiba nu officieel zegt niet te weten of ze doorgaan met HD DVD als HD-medium, betekent in normale mensentaal dat ze de knoop hebben doogehakt en de handdoek in de ring gooien.

    Ik kan de bron niet helemaal herleiden, maar als Toshiba dit echt for the record heeft gezegd dan is het formaat gewoon dood, ook als opslagmedium: Tenzij het echt significant goedkoper wordt om te branden op HD DVD dan op Blu-ray zal iedereen voor Blu-ray kiezen, omdat je daarmee Blu-ray films kan kopieren of je eigen Blu-ray films kan maken. Momenteel is dat niet het geval, sterker nog, Blu-ray branders zijn volop te koop terwijl HD DVD branders in geen velden of wegen te bekennen zijn.
    Zolang ze niet keihard zeggen "we stoppen met HD DVD" is er altijd de mogelijkheid dat ze naar een alternatieve toepassing zoeken. Toshiba heeft honderden miljoenen in dit verhaal gestoken dus het lijkt me logisch dat ze naar manieren zoeken om die investering toch nog deels te redden. Alhoewel de neergang van HD DVD niet te stoppen lijkt te zijn zou het me niks verbazen als we het formaat nog in een of andere vorm ergens gaan terugzien. Die gedachte is wel in lijn met wat ze vandaag gezegd hebben: ze verkennen hun opties.

    En o.b.v. van de geruchten van afgelopen weekend vind ik deze mededeling toch een stuk minder dramatisch. Als ik de artikelen van de afgelopen dagen had moeten gelopen dan hadden ze HD DVD vandaag met onmiddelijke ingang begraven. Ik weet dat het slechts uitstel van executie is, maar dat doemscenario is duidelijk niet uitgekomen. Mag ik me daar alsjeblieft aan vasthouden?
    Laatst aangepast door Richard B. : 18-02-2008 om 11:49

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Dit is juist veel 'dramatischer': Dat Toshiba nu officieel zegt niet te weten of ze doorgaan met HD DVD als HD-medium, betekent in normale mensentaal dat ze de knoop hebben doogehakt en de handdoek in de ring gooien.

    Ik kan de bron niet helemaal herleiden, maar als Toshiba dit echt for the record heeft gezegd dan is het formaat gewoon dood, ook als opslagmedium: Tenzij het echt significant goedkoper wordt om te branden op HD DVD dan op Blu-ray zal iedereen voor Blu-ray kiezen, omdat je daarmee Blu-ray films kan kopieren of je eigen Blu-ray films kan maken. Momenteel is dat niet het geval, sterker nog, Blu-ray branders zijn volop te koop terwijl HD DVD branders in geen velden of wegen te bekennen zijn.
    Eric,

    de productie van films op blu-ray is zo goed als gelijk als hd-dvd. Dus dat is geen punt meer.

    Door de betere schaalbaarheid van blu-ray zal dat format per MB altijd goedkoper zijn dan hd-dvd, ook daar zullen ze altijd het onderspit delven!

    Er zijn al enkele laptops en desktop pc's te koop met een blu-ray brander, ik ben nog geen enkele tegengekomen die hd-dvd branders gebruikt!

    De betere schaalbaarheid van blu-ray is altijd al een voordeel geweest. Ook java, de native taal voor de blu-ray spelers kan in principe meer dan die van hd-dvd, al is het iets lastiger programmeren.

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Zolang ze niet keihard zeggen "we stoppen met HD DVD" is er altijd de mogelijkheid dat ze naar een alternatieve toepassing zoeken. Toshiba heeft honderden miljoenen in dit verhaal gestoken dus het lijkt me logisch dat ze naar manieren zoeken om die investering toch nog deels te redden. Alhoewel de neergang van HD DVD niet te stoppen lijkt te zijn zou het me niks verbazen als we het formaat nog in een of andere vorm ergens gaan terugzien. Die gedachte is wel in lijn met wat ze vandaag gezegd hebben: ze verkennen hun opties.

    En o.b.v. van de geruchten van afgelopen weekend vind ik deze mededeling toch een stuk minder dramatisch. Als ik de artikelen van de afgelopen dagen had moeten gelopen dan hadden ze HD DVD vandaag met onmiddelijke ingang begraven. Ik weet dat het slechts uitstel van executie is, maar dat doemscenario is duidelijk niet uitgekomen. Mag ik me daar alsjeblieft aan vasthouden?
    Juni is het toch echt gebeurd.

    Warner schuift zijn hd-dvd titels steeds met een maand vooruit, heeft dus geen zin om nog hd-dvd titels uit te brengen en Best Buy en Wal-Mart stoppen met onmiddelijke ingang in juni met de distributie en verkoop van hd-dvd hardware en software. Geen retailers/outlets betekend letterlijk geen verkoop!

    Je ziet nu al dat hd-dvd nauwelijks meer verkoopt vanwege het wantrouwen.
    hetgeen nog verkocht wordt is door mensendie nog snel een een goedkope hd-dvd speler willen scoren voor dvd afspelen. Zoals gezegd, toshiba verliest letterlijk miljoenen hiermee. Dat kun je gewoon niet volhouden of je brengt het hele bedrijf in gevaar!

    Wat de winkels niet verkopen, kan jij niet kopen! Letterlijk het einde van hd-dvd!
    Ik zie de MM hier in juni er ook wel toe in staat om dan alleen nog blu-ray aan te bieden!
    Frs, had al aangegeven dat Blu-ray hun favoriete formaat was!

    Toshiba zoekt naar een manier om netjes met het verlies om te gaan; niet naar een manier om nog meer miljoenen over de balk te gooien.

    Dat jij je tegen beter weten in aan minder dan een grashalm vast wilt klampen moet je natuurlijk zelf weten maar realistisch is het in het geheel niet!

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Juni is het toch echt gebeurd.
    Dan zal Toshiba toch eerst echt de knoop moeten doorhakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Warner schuift zijn hd-dvd titels steeds met een maand vooruit, heeft dus geen zin om nog hd-dvd titels uit te brengen en Best Buy en Wal-Mart stoppen met onmiddelijke ingang in juni met de distributie en verkoop van hd-dvd hardware en software. Geen retailers/outlets betekend letterlijk geen verkoop!

    Je ziet nu al dat hd-dvd nauwelijks meer verkoopt vanwege het wantrouwen.
    hetgeen nog verkocht wordt is door mensendie nog snel een een goedkope hd-dvd speler willen scoren voor dvd afspelen. Zoals gezegd, toshiba verliest letterlijk miljoenen hiermee. Dat kun je gewoon niet volhouden of je brengt het hele bedrijf in gevaar!

    Wat de winkels niet verkopen, kan jij niet kopen! Letterlijk het einde van hd-dvd!
    Ik zie de MM hier in juni er ook wel toe in staat om dan alleen nog blu-ray aan te bieden!
    Frs, had al aangegeven dat Blu-ray hun favoriete formaat was!

    Toshiba zoekt naar een manier om netjes met het verlies om te gaan; niet naar een manier om nog meer miljoenen over de balk te gooien.

    Dat jij je tegen beter weten in aan minder dan een grashalm vast wilt klampen moet je natuurlijk zelf weten maar realistisch is het in het geheel niet!
    Ik denk dat je mijn vorige posting eens moet doorlezen. Een paar quotes:

    Alhoewel de neergang van HD DVD niet te stoppen lijkt te zijn zou het me niks verbazen als we het formaat nog in een of andere vorm ergens gaan terugzien.
    Ik weet dat het slechts uitstel van executie is, maar dat doemscenario is duidelijk niet uitgekomen.
    Ik ben dus heel realistisch over de neergang van HD DVD, en ik weet eigenlijk niet precies wat je van me verwacht. Moet ik in paniek raken ofzo? Dit is niet de eerste keer dat een media-formaat wegvalt hoor. Het is dus niks raars en ieder moet zelf weten hoe hij er op reageert.

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Dan zal Toshiba toch eerst echt de knoop moeten doorhakken.


    Ik denk dat je mijn vorige posting eens moet doorlezen. Een paar quotes:




    Ik ben dus heel realistisch over de neergang van HD DVD, en ik weet eigenlijk niet precies wat je van me verwacht. Moet ik in paniek raken ofzo? Dit is niet de eerste keer dat een media-formaat wegvalt hoor. Het is dus niks raars en ieder moet zelf weten hoe hij er op reageert.
    Best Buy en Wal-mart hebben voor toshiba al de knoop doorgehakt. Zij verkopen in juni GEEN hd-dvd meer. Einde verhaal hd-dvd, no matter what toshiba nog doet. Geen verkopers voor hd-dvd betekend dat niemand het ooit nog kan kopen! Amerika was het enige land waar hd-dvd nog een beetje met blu-ray mee kon komen, in europa waren de verschillen al duidelijk. Geen hardware en software in de schappen betekend dat je het ook niet kunt kopen. Ook niet in een andere vorm.

    En dat we het nog terug gaan zien in een of andere vorm denk al helemaal niet. Toshiba heeft hiermee al miljoenen verloren, denk je dat ze staan te wachten om nog meer geld te gaan verliezen?!

    Zoals Eric ook aangeeft, dat toshiba niet weet wat ze ermee aan moeten zegt al genoeg. Einde verhaal!

    De hoop dat je hd-dvd nog als een andere incarnatie terug gaat zien is eidele hoop! En zeker niet realistisch. Doorontwikkeling kost geld en toshiba gaf al aan geen investeringen meer te willen doen in hd-dvd, dus is het technisch dood!

    Waar iedereen op wacht is het feit dat toshiba nu zelf gaat zeggen dat het stopt met hd-dvd. Toshiba zal dat het liefst op een manier willen doen die voor hun acceptabel is, en dus niet zo snel mogelijk maar dingen gaan roepen maar wel overwogen mededelingen zal gaan doen die voor hun zo min mogelijk pijnlijk zijn.

    Reken maar dat er koppen gaan rollen bij toshiba vanwege hd-dvd. In Japan is dit toch een erg groot gezichtsverlies!
    Laatst aangepast door hstadman : 18-02-2008 om 12:34

  12. #212

    Standaard

    Toshiba twijfelt over hun product (dat is wat er staat). Denk je werkelijk dat dan ook maar 1 partij zaken met je wil doen? Het vertrouwen raakt dan gewoon in 1 klap weg. Het formaat is hiermee gestorven.

    De beleggers geven hiermee eveneens aan dat ze er meer vertrouwen in hebben als ze het formaat beeindigen. Zoals ik eerder in dit forumgedeelte postte; er zijn al productielijnen gestopt en die worden omgebouwd tot Blu Ray lijnen. Het is een dominoeffect dat WB heeft gerealiseerd en wat was voorspelt. Ik denk niet dat er veel kans is voor HD DVD toepassingen. Zeker niet nu de één na de ander afhaakt.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Best Buy en Wal-mart hebben voor toshiba al de knoop doorgehakt. Zij verkopen in juni GEEN hd-dvd meer. Einde verhaal hd-dvd, no matter what toshiba nog doet. Geen verkopers voor hd-dvd betekend dat niemand het ooit nog kan kopen! Amerika was het enige land waar hd-dvd nog een beetje met blu-ray mee kon komen, in europa waren de verschillen al duidelijk. Geen hardware en software in de schappen betekend dat je het ook niet kunt kopen. Ook niet in een andere vorm.
    Best buy promoot het niet meer. Dat is iets anders dan niet meer verkopen.

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Best buy promoot het niet meer. Dat is iets anders dan niet meer verkopen.
    Wal-mart verkoopt het niet meer en er staat in het nieuwsbericht dat ze Best Buy hierin volgen,dus ook best buy zal geen hd-dvd meer verkopen. Vooral niet omdat toshiba heeft aangegeven productie en doorontwikkeling te stoppen.

    Ik citeer:

    " The most damaging move since Warner's announcement was Wal-Mart's move to Blu-ray exclusivity, which effectively cut HD DVD from the largest movie sales outlet in the US."

    en
    "Afgelopen vrijdag heeft ook winkelketen Wal-Mart nog bekendgemaakt (http://www.reuters.com/article/rbssC...EN397220080215) dat de HD-dvd's van de schappen zouden verdwijnen in 4.000 Amerikaanse winkels. Eerder die week waren elektronicaketen Best Buy en online videoverhuurder Netflix al overgelopen naar het Blu-ray kamp.

    Nu Microsoft aangeeft te werken aan een blu-ray addon voor de xbox 360 is het echt definitief gedaan met hd-dvd. ook het bericht da toshiba wil stoppen slaat goed aan bij de aandeelhouders daar het aandeel met 5% gestegen is!
    iedereen ziet in dat verder geldverspilling vermeden moet worden!
    Laatst aangepast door hstadman : 18-02-2008 om 13:16

  15. #215

    Standaard

    Doorontwikkeling? Ze waren toch al uitontwikkeld met HD DVD? Het was toch al perfect
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  16. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Doorontwikkeling? Ze waren toch al uitontwikkeld met HD DVD? Het was toch al perfect
    Goed punt.
    Ik denk dat het gewoon een beetje verkeerd verwoord is.

  17. #217

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Doorontwikkeling? Ze waren toch al uitontwikkeld met HD DVD? Het was toch al perfect
    Oh? Doorontwikkeling betekend goedkoper kunnen produceren, betere laserpickups maken, betere conversiemodules ontwikkelen etc.

    Volgens jouw is dvd dus ook al perfect na de eerste generatie, toch komen er nu nog steeds betere dvdspelers op de markt met upscaling die beter wordt, betere chips, betere kleurweergave, meer mogelijkheden e.d.

    Dat is ook doorontwikkeling en in dat aspect was hd-dvd nog verre van perfect! Features die nog niet voldoende uitgewerkt zijn e.d.
    Vergeet niet dat ze miljoenen hebben verloren met het te goedkoop verkopen van de spelers!

    Pas als je hd-dvdspelers voor 50 euro kunt verkopen(zoals goedkope dvd spelers) en er dan nog winst op maakt is het doorontwikkeld!:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 18-02-2008 om 13:37

  18. #218

    Standaard

    Ik doelde meer op de claim, die HD DVD graag gebruikte ten opzichte van de verschillende versies Blu Ray.

    Ik weet ook wel dat een product nooit echt klaar is met ontwikkeling. Verbeterde techniek, processen efficienter maken, etc was ook bij HD DVD nog niet uitontwikkeld. De claim dat HD DVD helemaal klaar was wat betreft het profiel heb ik nooit begrepen. Verbeteringen zijn altijd mogelijk en dat kan betekenen dat het profiel aangepast dient te worden.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Ik doelde meer op de claim, die HD DVD graag gebruikte ten opzichte van de verschillende versies Blu Ray.

    Ik weet ook wel dat een product nooit echt klaar is met ontwikkeling. Verbeterde techniek, processen efficienter maken, etc was ook bij HD DVD nog niet uitontwikkeld. De claim dat HD DVD helemaal klaar was wat betreft het profiel heb ik nooit begrepen. Verbeteringen zijn altijd mogelijk en dat kan betekenen dat het profiel aangepast dient te worden.
    In die zin gaat de dooronwikkeling van blu-ray sneller dan hd-dvd, daar daar de doorontwikkelingen en de nieuwe specificaties wel gewoon doorgaan.:wink:

    Niemand kon het eerste jaar van dvd vermoeden dat er ook dvdspelers met upscaling zouden komen.:wink:

  20. #220

    Standaard

    Als ik dat toch eens geweten had. *zucht*
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  21. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Als ik dat toch eens geweten had. *zucht*
    kon je goed koffiedik kijken.:wink:

  22. #222

    Standaard

    Scheelde me heel wat upgrades. Of valt dat meer onder ik-weet-het-wel-maar-moet-het-toch-hebben-wegens-beter-beeld-en-geluid-dus-dan-maar-extra-upgraden-en-verkopen-via-marktplaats?
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Scheelde me heel wat upgrades. Of valt dat meer onder ik-weet-het-wel-maar-moet-het-toch-hebben-wegens-beter-beeld-en-geluid-dus-dan-maar-extra-upgraden-en-verkopen-via-marktplaats?
    ach, als westerse consument weet je toch we hoe het gaat!:wink: This is what makes the world go around...het creeren van een behoefte, ookal is die er niet of niet echt nodig. Hier is het vooral een luxe goed, in andere werelddelen is voedsel meer een luxe en een grotere behoefte!

  24. #224

    Standaard

    http://www.highdefdigest.com/news/sh...-_For_Now/1474

    Voorhands ontkent Toshiba dat er een beslissing is genomen om te stoppen met hd-dvd. Het gerucht gaat dat dinsdag de directie nog moet vergaderen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #225

    Standaard

    Het kan niet anders dat de beslissing in het nadeel van HD-DVD valt. Anders kost het Toshiba gewoon teveel geld. En veel valt er niet te verdienen als de grootste retailers die onze aarde rijk is je product niet verkopen.

Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 5678910111213 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •