Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 308 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Toshiba laat HD DVD vallen! Gerucht wordt hardnekkiger.

    Het valt te lezen op zowat alle hidef websites!
    Toshiba staat op het punt om het hd formaat te dumpen omdat ze: 1) veel
    verlis maken op hun hardware sales en 2) eraan denken om een blu-ray speler
    op de markt te brengen.
    Als dit werkelijk bewaarheid wordt dan is dit een regelrechte kaakslag voor alle
    mensen die geinvesteerd hebben in dit formaat en geloofden in het succes ervan!
    Anderzijds als je erover begint na te denken dan waren er de voorbije weken genoeg
    voortekens. Ze hebben hun prijzen voor hardware en software gigantisch laten dalen
    en zo een dalingen in één keer zijn nooit een goed voorteken.
    Afin als het zo is zullen alle hd dvd eigenaars dit lijdzaam moeten ondergaan maar
    ik en velen met mij zouden het zéér jammer vinden.

  2. #2

    Standaard

    Benieuwd of the waar is. Voor de acceptatie van HD in de huiskamers zal dit goed zijn. Voor de HD-DVD adepten is dit natuurlijk een bittere pil. Tja, welke van die 2 is belangrijker?
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  3. #3

    Standaard

    Het gerucht wordt niet "hardnekkiger". Iedereen refereerd aan een door Hollywood Reporter gepubliceerd artikel waarin gezegd wordt dat Toshiba zou stoppen met HD DVD. En geruchten lijken in deze formatwar niet echt betrouwbaar te zijn, want we wachten nog steeds op een bevestiging dat Universal en Paramount multiformat gaan. Ik neem dit dus met een korreltje zout.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het gerucht wordt niet "hardnekkiger". Iedereen refereerd aan een door Hollywood Reporter gepubliceerd artikel waarin gezegd wordt dat Toshiba zou stoppen met HD DVD. En geruchten lijken in deze formatwar niet echt betrouwbaar te zijn, want we wachten nog steeds op een bevestiging dat Universal en Paramount multiformat gaan. Ik neem dit dus met een korreltje zout.
    Het gerucht wordt daardoor op meer plaatsen gepubliceerd en daardoor ook door meer mensen over genomen waardoor het "hardnekkiger" wordt.

    Wachten op Universal en Paramount dat ze multiformat gaan zal een langer zit zijn, die zijn straks alleen nog maar BD als je het mij vraagt.
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  5. #5

    Standaard

    Waar rook is, is vuur.......

    Jammer voor hd dvd, maar van mij mag de kogel wel door de kerk gaan. Laat alles nu maar Blu Ray worden want door dit gehannes wordt de markt er ook niet beter op.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #6

    Standaard

    Het hoeft niet perse waar te zijn, maar kan ook een self-fulfilling profecy worden...
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  7. #7

    Standaard

    Het " gerucht" is uitgevonden door een BD fan en wordt hardnekkiger omdat alle BD fans het overnemen .Ge weet hoe dat gaat ; de eerste BD fan zet er nog een vraagteken achter , de tweede een uitroepteken Op het ogenblik zijn er ook andere merken , buiten Toshiba , die uitkomen met HDDVD lezers voor PC. En ik heb het over lezers ( geen schrijvers ) die dus bedoeld zijn om films weer te geven. Toshiba heeft zijn prijzen aanzienlijk laten dalen om een groter marktaandeel te krijgen . Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie ( 0,25 % na 2 jaar , BD en HDDVD tesamen )Gezien de lage aantallen gaat het nog geen probleem zijn om de spelers te verkopen zonder winst ( ik spreek over de 3e generatie spelers ) zoals het voor Sony nog geen probleem is om, voor alle studio's, de meerkost van de produktie van BD's tov HDDVD's , bij te passen .

  8. #8

    Standaard

    Het gerucht is uitgevonden door een BD fan en wordt hardnekkiger omdat alle BD fans het overnemen .Ge weet hoe dat gaat ; de eerste BD fan zet er nog een vraagteken achter , de tweede een uitroepteken Op het ogenblik zijn er ook andere merken , buiten Toshiba , die uitkomen met HDDVD lezers voor PC. En ik heb het over lezers ( geen schrijvers ) die dus bedoeld zijn om films weer te geven. Toshiba heeft zijn prijzen aanzienlijk laten dalen om een groter marktaandeel te krijgen . Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie ( 0,25 % na 2 jaar , BD en HDDVD tesamen )Gezien de lage aantallen gaat het nog geen probleem zijn om de spelers te verkopen zonder winst ( ik spreek over de 3e generatie spelers ) zoals het voor Sony nog geen probleem is om, voor alle studio's, de meerkost van de produktie van BD's tov HDDVD's , bij te passen .
    Laatst aangepast door ERIK KR : 15-02-2008 om 11:07 Reden: -

  9. #9

    Standaard

    Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vrees het ergste!
    Heb net een mail gekregen van Toshiba UK waarin ze uitleggen dat Tosh op dit
    moment de situatie grondig aan het bestuderen is!
    Volgens een andere website zou de directeur marketing(jodi sally) gezegd hebben
    dat er iets op til is! Allemaal uitspraken waar ik als hd believer niet echt vrolijker
    van wordt!

  10. #10

    Standaard

    Dit is wat tweakers.net erover schrijft:

    "
    Het wanhoopsoffensief leek echter niet het gewenste effect te hebben: ook in de laatste week van januari werden er nog steeds veel meer blu-ray- dan hd-dvd-spelers verkocht. Volgens bronnen binnen de hd-industrie lijdt Toshiba nu een verlies van enkele honderden dollars op elke verkochte speler. Deze week volgden twee nieuwe episodes in de slechtnieuwsshow voor Toshiba: de grote Amerikaanse retailer Best Buy sprak zijn steun voor blu-ray uit en de online verhuurder Netflix maakte bekend dat het alleen nog hd-films in het blu-ray-formaat zal verhuren. Deze twee aankondigingen zouden de genadeklap voor Toshiba zijn en het bedrijf zou de nederlaag intern al erkend hebben. "Er komt snel een aankondiging, mogelijk al binnen enkele weken", aldus vertelden bronnen uit het hd-dvd-kamp aan The Hollywood Reporter."

    bron: tweakers.net.

    Ik heb al eerder in de format war thread aangegeven dat grote amerikaanse ketens kiezen voor blu-ray en dat dat ook een belangrijke groep is voor ondersteuning van het formaat!

    Best buy moet je zien als MM maar dan 100 keer groter...

    Persoonlijk vind ik het jammer voor de early adopters van hd-dvd, het is toch weer een hap geld uit je portomonee wat je anders aan software of andere upgrades van je HT systeem had kunnen uitgaven.
    Helaas is dit risico inherent aan early adopters; de gok of het wel of niet groot wordt.

    Univormiteit en simpliciteit zijn voor de grote massa van belang van acceptatie zodat verwarring niet meer kan optreden.
    Nu kan de prijzenslag om de grote massa aan HD te krijgen beginnen.

    Nu nog sed en lasertv beschikbaar maken......
    Laatst aangepast door hstadman : 15-02-2008 om 11:40

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ERIK KR Bekijk bericht
    Het gerucht is uitgevonden door een BD fan en wordt hardnekkiger omdat alle BD fans het overnemen .Ge weet hoe dat gaat ; de eerste BD fan zet er nog een vraagteken achter , de tweede een uitroepteken Op het ogenblik zijn er ook andere merken , buiten Toshiba , die uitkomen met HDDVD lezers voor PC. En ik heb het over lezers ( geen schrijvers ) die dus bedoeld zijn om films weer te geven. Toshiba heeft zijn prijzen aanzienlijk laten dalen om een groter marktaandeel te krijgen . Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie ( 0,25 % na 2 jaar , BD en HDDVD tesamen )Gezien de lage aantallen gaat het nog geen probleem zijn om de spelers te verkopen zonder winst ( ik spreek over de 3e generatie spelers ) zoals het voor Sony nog geen probleem is om, voor alle studio's, de meerkost van de produktie van BD's tov HDDVD's , bij te passen .
    Wat een Bull verhaal zet je weer neer.. Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie Blijkbaar is de markt er wel rijp voor aangezien HD (laten we maar rustig stellen BD) gebruik explosief aan het stijgen is.. Ook het gedeelte over dat Sony de extra kosten van produktie tov HDDVD op zich neemt is ook gewoon kolder, de productie van BD tov HDDVD is inmiddels al bijna nihil.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Het hoeft niet perse waar te zijn, maar kan ook een self-fulfilling profecy worden...
    Er is al eerder aangeven dat grote amerikaanse retailers druk hebben uitgeoefend op toshiba...8)

    Nu Best Buy definitief voor BD heeft gekozen blijven er niet erg veel grote outlets meer over voor toshiba's hd-dvd's! Als niemand het inkoopt en verkoopt, krijg je het gewoon erg moeilijk. Snel een beslissing nemen om meer geld verspilling tegen te gaan is verstandiger dan enorme bedragen geld weggooien! Ook dat heeft toshiba zelf ook wel door. Nu is het nog redelijk vroeg in het HD stadium en kan Toshiba nog steeds winst maken op verkopen van blu-ray spelers. Ik denk zeker dat de markt nu gaat aantrekken daar 1 formaat vertrouwen geeft en dat is altijd gunstig voor de verkoop van hardware.
    Laatst aangepast door hstadman : 15-02-2008 om 11:49

  13. #13

    Standaard

    "Ik heb al eerder in de format war thread aangegeven dat grote amerikkanse ketens kiezen voor blu-ray en dat dat ook een belangrijke groep is voor ondersteuning van het formaat!"Dat is inderdaad zo ; alleen moet ge woord "kiezen" een beetje nuanceren .Toshiba heeft enkele akties gedaan , maar in het BD kamp wordt er nog veel meer met geld gegooid .Er werden kontrakten afgesloten met al die ketens om exclusief te gaan . Een ervan , Target , vroeg zoveel dat Sony de studio's heeft laten meebetalen .Dan nog wilde Target niet exclusief , maar werd er een overeenkomst bereikt dat ze HDDVD alleen nog online zouden verkopen .

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Wat een Bull verhaal zet je weer neer.. Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie Blijkbaar is de markt er wel rijp voor aangezien HD (laten we maar rustig stellen BD) gebruik explosief aan het stijgen is.. Ook het gedeelte over dat Sony de extra kosten van produktie tov HDDVD op zich neemt is ook gewoon kolder, de productie van BD tov HDDVD is inmiddels al bijna nihil.
    De enige echte reden van de tegenvallende verkopen vorig jaar was de format war!
    De meeste mensen, ook hier op het forum hebben duidelijk aangegeven interesse te tonen voor HD maar te willen afwachten totdat duidelijk wordt welk formaat de standaard wordt. Dat lijkt nu blu-ray te gaan worden en de verkopen zijn al in de lift.:wink:

    We kennen allemaal het effect van de switch van Warner; hd-dvd's werden massaal ingeruild en blu-ray verkocht opeens veel beter!
    Laatst aangepast door hstadman : 15-02-2008 om 11:50

  15. #15

    Standaard

    Vergeet niet dat The Hollywood Reporter niet zomaar een siteje is. Ze hebben enorm veel inside bronnen en hebben het meestal bij het rechte eind...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Vergeet niet dat The Hollywood Reporter niet zomaar een siteje is. Ze hebben enorm veel inside bronnen en hebben het meestal bij het rechte eind...
    Inderdaad, die komen echt niet zomaar met zo'n bericht naar buiten. Ze hebben gun goede naam hoog te houden.
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ERIK KR Bekijk bericht
    "Ik heb al eerder in de format war thread aangegeven dat grote amerikkanse ketens kiezen voor blu-ray en dat dat ook een belangrijke groep is voor ondersteuning van het formaat!"Dat is inderdaad zo ; alleen moet ge woord "kiezen" een beetje nuanceren .Toshiba heeft enkele akties gedaan , maar in het BD kamp wordt er nog veel meer met geld gegooid .Er werden kontrakten afgesloten met al die ketens om exclusief te gaan . Een ervan , Target , vroeg zoveel dat Sony de studio's heeft laten meebetalen .Dan nog wilde Target niet exclusief , maar werd er een overeenkomst bereikt dat ze HDDVD alleen nog online zouden verkopen .
    En? Mag sony niet dezelfde strategien toepassen als toshiba ook heeft toegepast. Dat het blu-ray consortium meer geld heeft kon je aan je klompen wel aanvoelen! Verreweg de meeste hardware fabrikanten staan achter blu-ray, dus meer geld..........

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Inderdaad, die komen echt niet zomaar met zo'n bericht naar buiten. Ze hebben gun goede naam hoog te houden.
    Het is jammer voor de ego van sommige hd-dvd fanaten maar het lijkt er nu toch echt op dat hd-dvd dood is!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ERIK KR Bekijk bericht
    "Ik heb al eerder in de format war thread aangegeven dat grote amerikkanse ketens kiezen voor blu-ray en dat dat ook een belangrijke groep is voor ondersteuning van het formaat!"Dat is inderdaad zo ; alleen moet ge woord "kiezen" een beetje nuanceren .Toshiba heeft enkele akties gedaan , maar in het BD kamp wordt er nog veel meer met geld gegooid .Er werden kontrakten afgesloten met al die ketens om exclusief te gaan . Een ervan , Target , vroeg zoveel dat Sony de studio's heeft laten meebetalen .Dan nog wilde Target niet exclusief , maar werd er een overeenkomst bereikt dat ze HDDVD alleen nog online zouden verkopen .
    Toch moet je "kiezen" handhaven; mensen kochten immers meer BD films dan HD-DVDs terwijl er "zogenaamd" wel meer spelers in omloop waren van die laatste. Blijkbaar kiezen mensen er toch voor om meer BD films te kopen dan HD-DVD films. De retoriek van Toshiba dat de PS3 niet bij hun telling van BD spelers werd opgenomen en bijvoorbeeld de 360 HD drive wel, werkte daarom volgens mij alleen maar tegen ze.
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Blijkbaar is de markt er wel rijp voor aangezien HD (laten we maar rustig stellen BD) gebruik explosief aan het stijgen is..
    1,2 miljoen HD schijfjes op 414 miljoen dvd's.In Nederland 70.000 HD schijfjes op 33 miljoen dvd's .Ik heb al ondervonden dat ge veel fantasie hebt , maar waar gij die " explosieve stijging " ziet is mij een raadsel. En een BD kost nog altijd de helft meer dan een HDDVD .

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Het is jammer voor de ego van sommige hd-dvd fanaten maar het lijkt er nu toch echt op dat hd-dvd dood is!
    Tja, daar lijkt het inderdaad op. Nogmaals, voor de fanaten, die betekend niet dat jullie spelers volgende maand weg zijn en jullie collectie in rook opgaat. Het betekend wel dat er binnenkort een sterke daling van nieuw film aanbod zal zijn.

    Toshiba zal zeker hybride spelers gaan maken. Vraag is echter door wie deze specifieke spelers gekocht gaan worden...
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Tja, daar lijkt het inderdaad op. Nogmaals, voor de fanaten, die betekend niet dat jullie spelers volgende maand weg zijn en jullie collectie in rook opgaat. Het betekend wel dat er binnenkort een sterke daling van nieuw film aanbod zal zijn.

    Toshiba zal zeker hybride spelers gaan maken. Vraag is echter door wie deze specifieke spelers gekocht gaan worden...
    Dat is ook nog maar de vraag! Mocht Toshiba stoppen, moet je eens zien hoe snel die andere 2 maatschappijen om zijn!:wink:

    Warner en best Buy hebben aangegeven het nut in te zien van 1 universeel formaat! waarom zou toshiba dan alsnog weer een hybride speler uitbrengen om iets wat eigenlijk al dood is in stand te houden. Ze verliezen nu al een paar honderd dollar op elke speler, een hybride zou echt niet de uitkomst zijn voor toshiba!
    Laatst aangepast door hstadman : 15-02-2008 om 12:12

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ERIK KR Bekijk bericht
    1,2 miljoen HD schijfjes op 414 miljoen dvd's.In Nederland 70.000 HD schijfjes op 33 miljoen dvd's .Ik heb al ondervonden dat ge veel fantasie hebt , maar waar gij die " explosieve stijging " ziet is mij een raadsel. En een BD kost nog altijd de helft meer dan een HDDVD .
    Zie de explosieve stijging van blu-ray hardware en software; ik ben ervan overtuigd dat HD verkopen dit jaar vele malen groter zullen zijn, geholpen door de goedkopere 2.0 hardware en de grotere keuze in titels.:wink: Ik ga dit jaar zeker een handje helpen.:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 15-02-2008 om 12:15

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Zie de explosieve stijging van blu-ray hardware en software; ik ben ervan overtuigd dat HD verkopen dit jaar vele malen groter zullen zijn, geholpen door de goedkopere 2.0 hardware en de grotere keuze in titels.:wink:
    Ik betwijfel het sterk, DVD is nog zo populair. BR is bij de 'massa' nog zo onbekend. Van mij mag BR de opvolger van de DVD worden maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. We zien het wel.....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ze verliezen nu al een paar honderd dollar op elke speler, een hybride zou echt niet de uitkomst zijn voor toshiba!
    Het zou de uitkomst zijn om alsnog spelers te verkopen met HD-DVD capaciteit. Ik kan me niet voorstellen waarom iemand straks een Toshiba BD only speler zou willen kopen namelijk... en dan doel ik niet alleen op de Medio / Philips look / feel van hun HD-DVD producten.
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •