Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213
De resultaten 301 tot 308 van 308 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Ik heb zelf een 42 inch 1080p plasma maar op een HD-ready scherm zie je ook flink veel verschil tussen 720p en 576p, hoor. Dit verschil is groter dan tussen 720p en 1080p....
    Ik merk dat ook. Komt volgens mij mede doordat bij DVD de kleurinformatie niet de volledige resolutie heeft en door de hogere compressie. Bij een echt goede DVD (zijn er maar weinig) is het verschil al een stuk kleiner.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  2. #302

    Standaard

    Wat een grappig artikel. Maar volgens mij kun je nog zo'n goede upconverter hebben... zoals menigeen op dit forum al zei "details die door compressie weggevallen zijn, komen echt niet meer terug". Bovendien komen compressiefouten natuurlijk veel harder terug. Daar maakt het formaat scherm niet voor uit. Maar een leuk tussentijds alternatief voor mensen, die weinig budget hebben en/of een klein scherm.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  3. #303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Wat een grappig artikel. Maar volgens mij kun je nog zo'n goede upconverter hebben... zoals menigeen op dit forum al zei "details die door compressie weggevallen zijn, komen echt niet meer terug". Bovendien komen compressiefouten natuurlijk veel harder terug. Daar maakt het formaat scherm niet voor uit. Maar een leuk tussentijds alternatief voor mensen, die weinig budget hebben en/of een klein scherm.
    Leuk tussentijds alternatief

    Ben in bezit van een redelijke collectie DVD's, deze collectie groeit ook nog steeds gestaag. Helemaal geen alternatief voor mij, voor mij en andere verzamelaars, groot of klein, kan het alleen maar fijn zijn dat je je collectie nog mooier terug kunt zien. Zelf heb ik zo nog menige DVD opnieuw gekeken nadat ik was over gestapt van een SD TV naar een Full HD TV.

    HD/BD DVD is echt een uitvinding voor de liefhebbers van een wat groter bemeten scherm, hier komt HD meer tot zijn recht. Kan een DVD nog steeds zeer goed genieten en zie in veel gevallen echt geen noodzaak om bestaand SD materiaal om te zetten in HD materiaal.( zou me ook veel te kostbaar worden en het is toch nog lang niet verkrijgbaar) Een voorbeeld van een DVD met mooi scherp en kleurrijk beeld is Ice Planet. Wat mij ook opviel was dat de 1e paar afleveringen van seizoen 3 van Stargate Atlantis scherper en beter gedetailleerd waren dan de rest. Het kan wel bij DVD, heel mooi beeld, net zoals dat kan bij HD/BD DVD, maar de uitgevers maken er heel vaak een potje van. Ik heb nu al een aantal heruitgaven gezien die op HD zijn uitgebracht waar mij het nut van ontgaan is...... had in gedachte... met een goede upscaler bereik je bijna hetzelfde.

    Wil wel wat meer BD/HD titels aanschaffen als het recente films betreft en de prijs naar mijn zin is.(zullen ze hier zeker moeten zakken, zag nog veel oude HD DVD titels in de vakken liggen voor rond de 30 euro, en dan is gewoon overdreven duur, nieuw medium of niet)

    Ben benieuwd naar die super upscaler van Toshiba.... zou toch wel mooi zijn als hij mijn DVD's nog mooier kan weergeven als mijn PS3 en Oppo DV-981HD dat kunnen.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #304

    Standaard

    Als de fabrikanten en maatschappijen het door willen zetten, zullen ze dat zeker doen. Zeker gezien de beter marges lijkt me dat reeel. Dan zal net als bij VHS een overgangsperiode gelden, waarbij de nadruk steeds meer op BR komt te liggen (en prijzen verder dalen). Uiteindelijk wordt men geleidelijk gedwongen over te stappen, omdat er steeds meer titles exclusief op BR uitkomen (ten koste van DVD). Niets nieuws, want het is al vaker gebeurd. Vandaar tussentijdse oplossing.

    Bovendien vind ik het raar dat Toshiba beweerd het nu te gooien op upconverten, aangezien ze eerst zoveel lof spraken over HD DVD als formaat van de toekomst. Hetzelfde geldt voor Microsoft en hun downloads.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  5. #305
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bovendien vind ik het raar dat Toshiba beweerd het nu te gooien op upconverten, aangezien ze eerst zoveel lof spraken over HD DVD als formaat van de toekomst. Hetzelfde geldt voor Microsoft en hun downloads
    Ze moeten wel, ik bedoel BD is voor hun voorlopig geen optie, willen ze niet helemaal gezicht verliezen.

    Overigens inderdaad een beetje slap om HD nu te bagitaliseren.
    Wat er niet is, zal er ook nooit komen .
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Hetzelfde geldt voor Microsoft en hun downloads.
    Microsoft heeft het al altijd gehad voor hun downloads. De hd dvd add on was om het blu ray kamp een beetje moeilijk te maken. Hun strategie was, denk ik, altijd van het principe dat de derde hond met het been zou gaan lopen...
    Maar ik er zeker geen grote voorstander van.

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Bovendien vind ik het raar dat Toshiba beweerd het nu te gooien op upconverten, aangezien ze eerst zoveel lof spraken over HD DVD als formaat van de toekomst. Hetzelfde geldt voor Microsoft en hun downloads.
    Dat is gewoon PR en marketing praat. Alle bedrijven doen zo. Daarom kun je ook niet uitgaan van dat wat men zegt ook inderdaad echt klopt.

    Deze Toshiba manager zegt nu ook dat men al over stoppen dacht toen Warner overstapte (en men dus keek naar studio-support, niet naar HD DVD sales aan de consument), maar men zei dat toen helemaal niet. Men zegt alleen dingen die 't beste zijn voor hun PR.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  8. #308

    Standaard

    Tja, zo slecht doet Toshiba het ook weer niet, want zoals niet iedereen weet, Toshiba zit ook voor een deel in de PS3, dus ook voor Toshiba is het goed als de PS3 het heel goed doet... Toshiba had gewoon op 2 paarden gewed, waarvan de ene (die verloren heeft) heel wat meer had kunnen opleveren, maar de ander levert in iedergeval ook wat op..

Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •