Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dutch FilmWorks doet het weer!!!!!!!!!!!!

    Vandaag bij Blokker de DVD gezien van "Georgia rule" met o.a. Lindsay Lohan.

    Beeldformaat 1.78:1....................

    Ik denk, even checken op internet en ja hoor:

    Originele beeld is 2.35:1.

    Daar gaan we weer.

    Dutch FilmWorks: HOUD NOU EENS OP MET DIE ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    KAPPEN NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. #2

    Standaard

    Het kan altijd erger Zetmoon...

    De Essential Cinema uitgave van Yi Yi (A one and a two) is schandalig opgeknipt van 1.85.1 naar 4.3

    Dat is NOG erger
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #3

    Standaard

    DFW had nochtans in een andere topic belooft dit niet meer te doen. Ik weet wel niet meer welke. Straffe gasten...
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Het kan altijd erger Zetmoon...

    De Essential Cinema uitgave van Yi Yi (A one and a two) is schandalig opgeknipt van 1.85.1 naar 4.3

    Dat is NOG erger
    In verhouding is het ongeveer dezelfde aanpassing!

    En als het een "open-matte" is dan heb je juist meer beeld onder en boven
    en slechts een beetje minder links en rechts.

    Bij een anamorphic 2.35:1 opgenomen film als Georgia rule mis je nogal wat beeld
    links en rechts.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    DFW had nochtans in een andere topic belooft dit niet meer te doen. Ik weet wel niet meer welke. Straffe gasten...
    Ik dacht dat ze belooft hadden de Blu-ray en HD-DVD schijfjes niet meer te verprutsen. Over DVD werd er geloof ik geen woord gerept. Dus technisch gezien hebben ze hun belofte niet verbroken.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    In verhouding is het ongeveer dezelfde aanpassing!

    En als het een "open-matte" is dan heb je juist meer beeld onder en boven
    en slechts een beetje minder links en rechts.

    Bij een anamorphic 2.35:1 opgenomen film als Georgia rule mis je nogal wat beeld
    links en rechts.
    ok!

    weer wat geleerd vandaag!

    hoe achterhaal ik of het ene open-matte is?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Ik dacht dat ze belooft hadden de Blu-ray en HD-DVD schijfjes niet meer te verprutsen. Over DVD werd er geloof ik geen woord gerept. Dus technisch gezien hebben ze hun belofte niet verbroken.
    Die hebben ze dan al wel gebroken: kijk maar eens naar de Blu-ray van bijvoorbeeld: 16 blocks: 1.85:1 ipv 2.40:1. Zie: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3201

    Een bende prutsers.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ok!

    weer wat geleerd vandaag!

    hoe achterhaal ik of het ene open-matte is?
    Staat op IMDb vaak aangegeven, bij de technical specs.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    Die hebben ze dan al wel gebroken: kijk maar eens naar de Blu-ray van bijvoorbeeld: 16 blocks: 1.85:1 ipv 2.40:1. Zie: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3201

    Een bende prutsers.
    Deze is nog voor het bericht. De eerste die uitgekomen is op BR en HD-DVD na hun belofte is 1408 en die heeft wel de juiste aspectratio. De enige die geen FULL HD is van hun nieuwe selectie zou The Good Shepard zijn maar dat werd aangegeven in hun persbericht. Die is 1080i en, ook al snap ik niet echt waarom ze deze niet in FULL HD uitgebracht hebben, hebben ze tenminste de moeite gedaan om dit te vermelden en geen valse info te geven zoals ze deden bij de eerste reeks BR/HD-DVD uitgaven waaronder Saw 3 en 16 blocks zich bevind.
    Laatst aangepast door Lorre : 15-02-2008 om 23:21
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ok!

    weer wat geleerd vandaag!

    hoe achterhaal ik of het ene open-matte is?
    Vrijwel alle 1.85:1 films worden opgenomen met een beeldverhouding
    van 1.37:1 en dan voor vertoning aangepast tot 1.85:1 door boven
    en onder het beeld te maskeren.

    Bij vertoning op TV/Video/DVD in 4:3 (1.33:1) laat men gewoon weer
    het (vrijwel) gehele negatief zien.

  11. #11

    Standaard

    Ik vind het kwalijker dat ze nog steeds het audio commentaar niet op de eerste schijf zetten, maar in plaats daarvan een niet-originele DTS erop gooien (wat waarschijnlijk gewoon een opgepompte DD5.1 is).

    Nee, voor het audiocommentaar moet je de tweede disc erin doen... Daar staat namelijk de hele film nóg een keer op, met alleen audiocommentaar. Reuze handig.

    Op alle dvd spelers zit tegenwoordig een reuze handige functie: tussen audiotracks schakelen. Nee, echt!

    Is het trouwens niet handiger om het topic te hernoemen naar: Dutch Filmworks doet het nog steeds!!!!! ?????
    Laatst aangepast door marcelb7 : 02-04-2008 om 11:34

  12. #12
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Dutch FilmWorks & RCV, moeten verbannen worden . Ze leveren alleen nog maar troep.

    Uitzonderingen daar gelaten. Maar over het algemeen troep.
    Laatst aangepast door Pieter V : 02-04-2008 om 11:40

  13. #13

    Standaard

    RCV is tegenwoordig leuker bezig. Hairspray en Eastern Promises zijn goed uitgebracht. Ook vele oudere titels (Final Destination 3, A NIghtmare On Elmstreet S.E., Finding Neverland,...) hebben nu dezelfde spec's als in de UK of USA. DFW blijft sommige extra's negeren. Ik blijf hopen dat ze alles over nemen van Rambo en The Mist.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  14. #14

    Standaard

    Waarom doen ze zulke dingen eigenlijk ? Ze kunnen toch niet denken dat de klanten blij zijn omdat ze dan geen balken meer hebben op hun breedbeeld TV ?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    Ze kunnen toch niet denken dat de klanten blij zijn omdat ze dan geen balken meer hebben op hun breedbeeld TV ?
    Daar vergis je je dus in. Er zijn nog steeds ontzettend veel mensen die zicht storen aan de zwarte balken. En vandaag stond in de krant dan zo'n 42% van de huishoudens een "platte" TV in huis heeft. Dat betekent dus dan 58% nog een ouderwetse beeldbuis heeft, waarvan er nog ontzettend veel een 4:3 verhouding hebben. Die mensen hebben ook bij een 1.78:1 beeldformaat nog zwarte balken!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  16. #16

    Standaard

    Of wat ook nog zou kunnen, is dat de 1:78:1 masters goedkoper zijn?
    Omdat die masters normaal gesproken gebruikt worden voor tv uitzendingen, zullen die misschien wat aantrekkelijker geprijst zijn.

    En over die DTS tracks gesproken, ik denk zelf dat ze een ongecomprimeerde 5.1 track nemen, en daar zelf een Dolby en DTS track van bakken, waar niks op tegen is, mits dit goed gebeurd.

    Is het iemand wel eens opgevallen dat bij de DVD van ´´Raise your Voice´´, ook van DFW, op de hoes staat 1:78:1, terwijl in werkelijkheid de film wel goed in 2:35:1 op ´t schijfje staat? Apart, maar slordig.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    En vandaag stond in de krant dan zo'n 42% van de huishoudens een "platte" TV in huis heeft. Dat betekent dus dan 58% nog een ouderwetse beeldbuis heeft, waarvan er nog ontzettend veel een 4:3 verhouding hebben.
    Lijkt me niet dat je dat kunt conluderen uit een simpele plat vs. beeldbuis vergelijking.

    Het kan best zijn dat er nog ook nog een groot aantal 16:9 beeldbuizen in omloop is.

    Neemt niet weg dat het incorrect presenteren van films nog steeds een grote schande is. Reden genoeg voor mij om de Nederlandse releases van o.a. Lord of War, 16 Blocks en The Aviator te skippen. Prutsers.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  18. #18

    Standaard

    Jaap:
    Of wat ook nog zou kunnen, is dat de 1:78:1 masters goedkoper zijn?

    Dit is denk ik het goede argument. Deze masters zijn blijkbaar inderdaad goedkoper.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Ze zijn goedkoper omdat ze ook verkocht kunnen worden aan televisiestations.

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Vandaag bij Blokker de DVD gezien van "Georgia rule" met o.a. Lindsay Lohan.

    Beeldformaat 1.78:1....................

    Ik denk, even checken op internet en ja hoor:

    Originele beeld is 2.35:1.

    Daar gaan we weer.

    Dutch FilmWorks: HOUD NOU EENS OP MET DIE ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    KAPPEN NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Een film met Lindsay Lohan en een verkeerd beeldformaat, ik weet niet waarom je je zo druk maakt om het beeldformaat.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Of wat ook nog zou kunnen, is dat de 1:78:1 masters goedkoper zijn?
    Omdat die masters normaal gesproken gebruikt worden voor tv uitzendingen, zullen die misschien wat aantrekkelijker geprijst zijn.

    En over die DTS tracks gesproken, ik denk zelf dat ze een ongecomprimeerde 5.1 track nemen, en daar zelf een Dolby en DTS track van bakken, waar niks op tegen is, mits dit goed gebeurd.

    Is het iemand wel eens opgevallen dat bij de DVD van ´´Raise your Voice´´, ook van DFW, op de hoes staat 1:78:1, terwijl in werkelijkheid de film wel goed in 2:35:1 op ´t schijfje staat? Apart, maar slordig.
    Inderdaad waar, wat Raise your voice betreft!
    Ik had eerst de huurversie gekocht en die was 2.35:1, later bleek
    de gewone versie ook zo te zijn maar dan met extra's

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01 Bekijk bericht
    Een film met Lindsay Lohan en een verkeerd beeldformaat, ik weet niet waarom je je zo druk maakt om het beeldformaat.
    Ik ben een groot Lindsay Lohan fan!

    Ik heb al haar films en ik wil deze dus ook hebben maar dan in het juiste beeldformaat.
    Die bestel ik binnenkort bij Bol.com.
    De UK versie.

  23. #23
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Ik ben een groot Lindsay Lohan fan!

    Ik heb al haar films en ik wil deze dus ook hebben maar dan in het juiste beeldformaat.
    Die bestel ik binnenkort bij Bol.com.
    De UK versie.

    Een Lindsey Lohan fan heb je die ook.

    In dat geval mijn diepste excuses.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01 Bekijk bericht
    Een Lindsey Lohan fan heb je die ook.

    In dat geval mijn diepste excuses.
    Lindsay Lohan fans zijn er zeker ja!

    egwel.

  25. #25

    Standaard

    JA! Grrr. Dacht dat dit een DFA aanbid topic was, nou dan zou ik welleens komen vertellen dat die uitgaves allemaal tot 1:78:1 ge-cropped zijn :Grrr
    Anyway, ik heb wat DVD's met 1:78:1, en dat zit me niet lekker.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •