Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 32 van 32 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Doen uitgevers als DFA zelf de Mpeg-encoding van een film voordat ze het op DVD persen. Of wordt dat al voor hun gedaan?
    Als ze het zelf doen, kan het zijn dat ze expres voor 1:78:1 kiezen (al is de OAR groter)
    zodat ze bij encoden bits besparen die weer voor andere dingen kunnen worden gebruikt zoals een DTS-track?

    Hoeveel informatie ben je kwijt als je een 1:78:1 versie neemt?
    Gewoon nieuwsgierig. Ik weet dat je bij Austin Powers in scenes met veel mensen links en rechts wat mist (bv. een paar leuke hotties in strakke 60's hotpants), maar verder?

  2. #27

    Standaard

    Zoals ik het begrijp kopen ze een master (in de USA). Bij de gecropte films gaat het dan vaak om masters die bedoeld zijn door de (Euroepse) tv-markt. Die zijn goedkoper, want zijn primair gemaakt voor de tv-markt. Daar is dus al betaald voor master (even zwart-wit pratend), dus als zo'n master nog even verkocht kan worden aan DFW is dat mooi meegenomen. Vanuit het bedrijf kan dit een verstandige politiek zijn, gelet op de kleinere markt die DFW bedient. Probleem is dan dat. dat soort masters 1080i gecodeerd zijn, met dus niet de optimale beeldkwaliteit. Als je dus leest dat een DFW film gecropt is zou ik heel voorzichtig zijn met de aankoop daarvan, ofwel eerst wachten op goede recensies.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KILLER Bekijk bericht
    Doen uitgevers als DFA zelf de Mpeg-encoding van een film voordat ze het op DVD persen. Of wordt dat al voor hun gedaan?
    Als ze het zelf doen, kan het zijn dat ze expres voor 1:78:1 kiezen (al is de OAR groter)
    zodat ze bij encoden bits besparen die weer voor andere dingen kunnen worden gebruikt zoals een DTS-track?

    Hoeveel informatie ben je kwijt als je een 1:78:1 versie neemt?
    Gewoon nieuwsgierig. Ik weet dat je bij Austin Powers in scenes met veel mensen links en rechts wat mist (bv. een paar leuke hotties in strakke 60's hotpants), maar verder?
    Ten eerste: het gaat er niet om WAT we kwijt zijn, maar DAT we iets kwijt zijn.
    En het verschil tussen 1.78:1 en 2.35:1 en ook 1.33:1 en 1.85:1 is te groot
    om te accepteren.
    Om over het verschil tussen 1.33:1 en 2.35:1 nog maar te zwijgen..........
    Het meest extreme is het verschil tussen de 1.33:1 videoversie en originele
    2.76:1 DVD versie van Ben Hur.
    Bij de 1.33:1 versie zie je dus nog niet eens de halve film!

    1.78:1 bespaart volgens mij juist geen bits, er is meer beeld dan bij een 2.35:1
    versie.
    Bij die laatste verhouding is een flink deel van het veel zwart, en dat kost
    niet echt veel bits lijkt me.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Ik vind het kwalijker dat ze nog steeds het audio commentaar niet op de eerste schijf zetten, maar in plaats daarvan een niet-originele DTS erop gooien (wat waarschijnlijk gewoon een opgepompte DD5.1 is).

    Nee, voor het audiocommentaar moet je de tweede disc erin doen... Daar staat namelijk de hele film nóg een keer op, met alleen audiocommentaar. Reuze handig.

    Op alle dvd spelers zit tegenwoordig een reuze handige functie: tussen audiotracks schakelen. Nee, echt!

    Is het trouwens niet handiger om het topic te hernoemen naar: Dutch Filmworks doet het nog steeds!!!!! ?????
    Sorry hoor, maar wat mij betreft laat de hele commentaar track alsjeblieft weg, zodat er meer ruimte over blijft voor het beeld.. Ik heb liever goed beeld en DTS geluid dan matig beeld en DTS geluid EN commentaar.. Hou er ook rekening mee dat de prijspakkers van DFW maar dvd5 zijn, dus als het aan mij zou liggen heb ik zelfs ook liever dat ze de DTS droppen (liever de DD5.1, maar goed niet iedereen kan DTS aan, maar wel DD5.1) zodat het beeld weer beter is (White noise, Unleashed zijn goeie voorbeelden van verpest beeld)).. ook de trailers mogen ze van mij part een heel stuk zwaarder comprimeren (want weglaten zullen ze toch nooit doen omdat het pure reclame is)..

  5. #30

    Standaard

    Ze drijven ook nog de prijs van hun eigen releases op door de extra´s vaak op een overbodige 2e disk te zetten.
    Hoe vaak komt het voor dat er nog geen uur aan extra´s op de dvd staat... Dan kijk je op de dvd van de hoofdfilm, die ondanks de aanwezigheid van zowel DTS als DD nog niet eens driekwart gevuld staat. Zet die extra´s daar dan lekker bij...
    En dan dus goedkope prutstransfers aankopen... Die mensen daar bij DFW begrijpen er gewoon niets van. Maar ja... de argeloze consument koopt die nep-fancy dubbeldeeveedeetjes toch wel

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    En dan dus goedkope prutstransfers aankopen... Die mensen daar bij DFW begrijpen er gewoon niets van. Maar ja... de argeloze consument koopt die nep-fancy dubbeldeeveedeetjes toch wel
    Dus eigenlijk snappen ze heel goed hoe het werkt, helaas voor ons dvd liefhebbers.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Ze drijven ook nog de prijs van hun eigen releases op door de extra´s vaak op een overbodige 2e disk te zetten.
    Hoe vaak komt het voor dat er nog geen uur aan extra´s op de dvd staat... Dan kijk je op de dvd van de hoofdfilm, die ondanks de aanwezigheid van zowel DTS als DD nog niet eens driekwart gevuld staat. Zet die extra´s daar dan lekker bij...
    En dan dus goedkope prutstransfers aankopen... Die mensen daar bij DFW begrijpen er gewoon niets van. Maar ja... de argeloze consument koopt die nep-fancy dubbeldeeveedeetjes toch wel

    Maar nu ben je dan toch niet argeloos meer ?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •