De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten Samsung set

    Hallo,

    Even voorstellen,
    Ik ben Andy en heb pas een complete set van Samsung gekocht.

    Samsung DVD Home Cinema HT-X20
    Component (1x)
    Scart (1x)
    Aux in (1x)
    Video out (1x)
    Samsung harddisk recorder DVD-HR750
    Dig.audio uit (optisch) (1x)
    Dig.audio uit(coaxiaal) (1x)
    AV Audio uit (1x)
    Av Video uit (1x)
    Component video uit (1x)
    Scart output (1x)
    Scart input (1x)
    Samsung LCD TV LE32S8
    Scart AV (1x)
    Scart RGB (1x)
    Component in (1x)
    HDMI (1x)
    HDMI DVI in (HDMI 2) (1x)
    Audio out (1x)

    Hierbij heb ik een Nintendo Wii die graag wil aansluiten op deze set.

    Nintedo Wii
    Audio out (tulp)
    Video out (tulp)

    Eigenlijk heb ik twee vragen;
    1.Wat is de beste manier om alles aan te sluiten,zodat ik bij alle functies geluid over de home cinema set heb.Dus;
    -TV kijken
    -DVD kijken
    -Opnames van de HDD recorder
    -Gamen op de Wii

    2.Zoals je misschien wel gezien hebt is binnen de Samsung-set de TV het enige apparaat met HDMI aansluiting....Ik had dat natuurlijk zelf moeten bekijken voordat ik de set aanschafte ...Maar waarom wordt er uberhaupt een set met HDMI verkocht,waarvan je de componenten onderling niet eens kan aansluiten met HDMI?
    Is er nog een optie,zodat ik de HDMI aansluitingen toch nog kan gebruiken?
    (Het is geen halszaak,maar als ik de kwaliteit daarmee positief beinvloed,waarom niet?)

    Alvast bedankt voor jullie eventuele reakties!!

    Groeten,
    Andy.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lobstarphonk Bekijk bericht
    Hallo,

    Even voorstellen,
    Ik ben Andy en heb pas een complete set van Samsung gekocht.

    Samsung DVD Home Cinema HT-X20
    Component (1x)
    Scart (1x)
    Aux in (1x)
    Video out (1x)
    Samsung harddisk recorder DVD-HR750
    Dig.audio uit (optisch) (1x)
    Dig.audio uit(coaxiaal) (1x)
    AV Audio uit (1x)
    Av Video uit (1x)
    Component video uit (1x)
    Scart output (1x)
    Scart input (1x)
    Samsung LCD TV LE32S8
    Scart AV (1x)
    Scart RGB (1x)
    Component in (1x)
    HDMI (1x)
    HDMI DVI in (HDMI 2) (1x)
    Audio out (1x)

    Hierbij heb ik een Nintendo Wii die graag wil aansluiten op deze set.

    Nintedo Wii
    Audio out (tulp)
    Video out (tulp)

    Eigenlijk heb ik twee vragen;
    1.Wat is de beste manier om alles aan te sluiten,zodat ik bij alle functies geluid over de home cinema set heb.Dus;
    -TV kijken
    -DVD kijken
    -Opnames van de HDD recorder
    -Gamen op de Wii

    2.Zoals je misschien wel gezien hebt is binnen de Samsung-set de TV het enige apparaat met HDMI aansluiting....Ik had dat natuurlijk zelf moeten bekijken voordat ik de set aanschafte ...Maar waarom wordt er uberhaupt een set met HDMI verkocht,waarvan je de componenten onderling niet eens kan aansluiten met HDMI?
    Is er nog een optie,zodat ik de HDMI aansluitingen toch nog kan gebruiken?
    (Het is geen halszaak,maar als ik de kwaliteit daarmee positief beinvloed,waarom niet?)

    Alvast bedankt voor jullie eventuele reakties!!

    Groeten,
    Andy.
    Heel eerlijk?

    Zie dat je die HT-X20 kunt omruilen voor wat knaps! Snap niet dat je zoiets koopt als je ook nog eens een HDD recorder koopt.

    Beter eerst goed informeren voordat je wat koopt, met wat je nu hebt is weinig eer te behalen, sorry:sad:

    Wat je hebt gekocht is van 1 merk, maar ik zou het geen set noemen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Helaas zijn er inderdaad mensen die niet zoveel verstand van de materie hebben zoals jij dat waarschijnlijk hebt....
    Vandaar dat ik hier mijn licht kwam opsteken.Ik persoonlijk heb dan meer aan iemand die in normale bewoordingen iets duidelijk maakt,en niet zinnen begint met:"Ik snap niet dat je zoiets koopt...."

    Misschien maak ik een fout en is een forum als dit alleen voor mensen die er eigenlijk alles al van weten....(lijkt me sterk.)

    Evengoed bedankt voor je reaktie!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lobstarphonk Bekijk bericht
    Helaas zijn er inderdaad mensen die niet zoveel verstand van de materie hebben zoals jij dat waarschijnlijk hebt....
    Vandaar dat ik hier mijn licht kwam opsteken.Ik persoonlijk heb dan meer aan iemand die in normale bewoordingen iets duidelijk maakt,en niet zinnen begint met:"Ik snap niet dat je zoiets koopt...."

    Misschien maak ik een fout en is een forum als dit alleen voor mensen die er eigenlijk alles al van weten....(lijkt me sterk.)

    Evengoed bedankt voor je reaktie!
    Graag gedaan, maar mijn raad om toch vooral te proberen die HT-X20 set om te ruilen voor iets anders moet toch duidelijk zijn.8)

    Natuurlijk is deze site er ook voor mensen die er minder verstand van hebben, deze worden hier heel behulpzaam op weg geholpen, maar wees eens eerlijk, als je iets gaat kopen, dan is het toch stukken slimmer om je vooraf wat op de hoogte te stellen

    Je HT-X20 set is een set van het soort dat hier altijd direct wordt afgeraden, de redenen zijn hier al heel vaak genoemd. Vandaar mijn opmerking dat er weinig eer aan te behalen is. Je hebt ook een HDD recorder gekocht zonder HDMI aansluiting. Ik vraag mij echt af bij welke winkel je geweest bent, je bent duidelijk niet goed geholpen en in mijn ogen lijkt het erop alsof de winkel zijn minder gangbare modellen aan je heeft verkocht. De verkoper heeft onvoldoende aan je gevraagd en je bent zelf onvoorbereid op pad gegaan lijkt het wel.

    Ik zal je vragen beantwoorden, maar je zult er niet blij mee zijn.

    1.Wat is de beste manier om alles aan te sluiten,zodat ik bij alle functies geluid over de home cinema set heb.Dus;
    -TV kijken
    -DVD kijken
    -Opnames van de HDD recorder
    -Gamen op de Wii

    De HT-X20 set heeft oa als nadeel dat hij over bar weinig aansluitingen beschikt. De enige mogelijkheid om geluid van alle apparaten over de speakers te krijgen is om je audio uit van je TV te verbinden met de aux in van X20. Het geluid zal er alleen in stereo zijn. Als je een DVD kijkt via de X20 dan heb je wel surround.

    2.Zoals je misschien wel gezien hebt is binnen de Samsung-set de TV het enige apparaat met HDMI aansluiting....Ik had dat natuurlijk zelf moeten bekijken voordat ik de set aanschafte ...Maar waarom wordt er uberhaupt een set met HDMI verkocht,waarvan je de componenten onderling niet eens kan aansluiten met HDMI?
    Is er nog een optie,zodat ik de HDMI aansluitingen toch nog kan gebruiken?

    Alleen je TV heeft een HDMI ingang, je zult iets moeten kopen met een HDMI uitgang om er dan ook gebruik van te kunnen maken.

    Nogmaals, als het mogelijk is om die HT-X20 weer terug te brengen, gelijk doen, in jouw opstelling heb je er zo goed als niets aan en zijn er voor rond de 300 euro veel betere oplossingen met een veel beter geluid en meer aansluitingen. Maar dat had je dan ook wel te horen gekregen als je hier voor de aankoop was gekomen.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •