Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 115 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik ben blij dat er een winnaar is en ben ook blij dat het Blu-ray geworden is (ben altijd wel een beetje Sony fanboy geweest heb zelfs nog mini-discs, 'nuff said ).

    Maar eerlijk gezegd, dit alles verandert zeer weinig voor mij. Ik zie me de eerste jaren nog altijd niet beginnen met HD en mijn doelstelling is nog steeds zoveel mogelijk op DVD te kopen en vanaf dat HD echt doorbreekt enkel de nieuwe films op blu-ray te kopen. Voor mij en voor vele andere consumenten is DVD goed genoeg, niet iedereen heeft thuis al een gigant van een flatscreen staan.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Daar zit je dan, met je HD-DVD speler en HD-DVD's.
    Met prachtig HD beeld en geluid en honderden titels die je nog jarenlang op Ebay en Marktplaats kan vinden.

  3. #28
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Met prachtig HD beeld en geluid en honderden titels die je nog jarenlang op Ebay en Marktplaats kan vinden.
    Ja, maar de toekomstige films niet meer.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Ja, maar de toekomstige films niet meer.
    Dat is natuurlijk waar maar het punt is dat HD-dvd spelers niet opeens nutteloos worden omdat het de oorlog heeft verloren als je echt wil kan nog jaren van HD-dvd kan genieten.

  5. #30

    Standaard

    Mijn mening is ook dat het goed is dat er eindelijk een winnaar is en de consument een goede keus voor de toekomst kan gaan maken. Alleen denk ik dat de dvd verkoop voorlopig nog wel door dendert. Doordat de opvolger bekend is en er steeds meer Blu-Ray in de schappen terecht zal komen zullen de prijzen van de dvd wel enigzins gedrukt worden.

    En zoals eerder al te lezen in dit topic zijn er zat mensen met een SD televisie die (nog) helemaal geen belang hebben bij HD. Dus ik denk ook dat de dvd nog wel een hele tijd in de schappen te vinden zal zijn.

  6. #31
    Mikeymo
    Guest

    Standaard

    Nu nog een prijsdrop van de apparatuur en de schijfjes (meer richting dvd prijzen)

    dan stappen veel mensen over denk

  7. #32

    Standaard

    Vanavond was er ook in het TROS radio programma 'Radio Online' aandacht voor de ontwikkelingen rond Blu-ray en HD DVD, waarbij ik geinterviewd werd:

    http://www.radio-online.nl/pivot/entry.php?id=1412
    Eric van Ballegoie

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik ben blij dat er een winnaar is en ben ook blij dat het Blu-ray geworden is (ben altijd wel een beetje Sony fanboy geweest heb zelfs nog mini-discs, 'nuff said ).
    Laten we niet vergeten dat de mini disc de 'winnaar' was in de strijd met de dat-recorder. En allebei moesten ze uiteindelijk het onderspit delven door de mp3-revolutie. Dat zelfde lot kan ook Blue Ray komen te wachten als HD downloads er snel aankomen!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zoolander Bekijk bericht
    Laten we niet vergeten dat de mini disc de 'winnaar' was in de strijd met de dat-recorder. En allebei moesten ze uiteindelijk het onderspit delven door de mp3-revolutie. Dat zelfde lot kan ook Blue Ray komen te wachten als HD downloads er snel aankomen!
    Minidisc concurreerde met DCC (de digitale compact cassette) van Philips en niet met DAT. DAT dateerde nog van daarvoor en was volgens mij samen door Sony en Philips ontwikkeld voor de wat meer professionele markt.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Vanavond was er ook in het TROS radio programma 'Radio Online' aandacht voor de ontwikkelingen rond Blu-ray en HD DVD, waarbij ik geinterviewd werd:

    http://www.radio-online.nl/pivot/entry.php?id=1412
    Een helder verhaal Eric.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Minidisc concurreerde met DCC (de digitale compact cassette) van Philips en niet met DAT. DAT dateerde nog van daarvoor en was volgens mij samen door Sony en Philips ontwikkeld voor de wat meer professionele markt.
    DAT heeft inderdaad een eigen (professionele) markt. Ik zag het zo dat de mini-disc het eigenlijk verloren heeft van de CD-R, die de tussenstap van de mini-disc eigenlijk wat overbodig maakte (al vind ik het nog altijd een goede technologie).

    Maar daarbuiten, ik denk niet dat blu-ray snel het onderspit zal moeten delven voor HD downloads. Ik lees dat vaak maar ik zie dat echt niet doorbreken de komende jaren, daar moet de download-snelheid en bandbreedte toch nog een heel stuk voor stijgen. Bovendien denk ik dat een groot deel van consumenten - en dus niet alleen verzamelaars als de meesten van ons - graag iets fysiek in handen hebben, waardoor er dus ook in een tijdperk van HD downloads nog plaats zal zijn voor discs zoals blu-ray of een volgende generatie.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zoolander Bekijk bericht
    Laten we niet vergeten dat de mini disc de 'winnaar' was in de strijd met de dat-recorder. En allebei moesten ze uiteindelijk het onderspit delven door de mp3-revolutie. Dat zelfde lot kan ook Blue Ray komen te wachten als HD downloads er snel aankomen!
    De uiteindelijke winnaar is nog steeds de cd.:wink:

  13. #38

    Standaard

    nou nee hoor, de cd heeft een verkoopcijfer wat immer daalt dankzij de mp3
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop Bekijk bericht
    nou nee hoor, de cd heeft een verkoopcijfer wat immer daalt dankzij de mp3
    Het verkoopt nog steeds en in voldoende volume om het nog gemakkelijk een paar jaar vol te houden. Daarnaast hebben audio liefhebbers liever een LP of cd dan een mp3!

    Het is maar afwachten of mp3 het net zo lang volhoudt als cd.

    Een geripte cd en omgezet naar flac klinkt nog steeds vele malen beter dan welke mp3 dan ook!
    Ik, en velen met mij hebben liever een cd die je kunt rippen en naar elk ander formaat kan omzetten dan een mp3 met drm die gelimiteerd is en minder goed klinkt.
    Laatst aangepast door hstadman : 20-02-2008 om 13:55

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    DAT heeft inderdaad een eigen (professionele) markt. Ik zag het zo dat de mini-disc het eigenlijk verloren heeft van de CD-R, die de tussenstap van de mini-disc eigenlijk wat overbodig maakte (al vind ik het nog altijd een goede technologie).

    Maar daarbuiten, ik denk niet dat blu-ray snel het onderspit zal moeten delven voor HD downloads. Ik lees dat vaak maar ik zie dat echt niet doorbreken de komende jaren, daar moet de download-snelheid en bandbreedte toch nog een heel stuk voor stijgen. Bovendien denk ik dat een groot deel van consumenten - en dus niet alleen verzamelaars als de meesten van ons - graag iets fysiek in handen hebben, waardoor er dus ook in een tijdperk van HD downloads nog plaats zal zijn voor discs zoals blu-ray of een volgende generatie.
    DAT wordt volgens mij nog steeds veel gebruikt als master tapes e.d. Niet te verwarren met de consumenten versie van DAT.

  16. #41

    Standaard

    Ik download tegenwoordig bijna niets meer op MP3. Koop juist steeds meer omwille van de betere kwaliteit geluid bij een CD. MP3 klinkt gewoon holler.

    Als dat referentie is voor wat we kunnen verwachten bij de overcompressiebestanden van MS, ga ik niet downloaden. Meer digitale compressiefouten, 720p in plaats van 1080p, Dolby Digital in plaats van Dolby True HD/DTS HD MA/PCM, digitaal bestand in plaats van een fysiek bestand. Mijn voorkeur gaat in dat geval zeker uit naar een schijfje in een mooie verpakking, waarbij ik meer borging heb van kwaliteit.

    Vreemd dat een aantal HD DVD fans er nu ineens van overtuigd zijn dat downloaden de toekomst is. Dan was HD DVD dus ook geen lang leven beschoren en waarom hebben ze er dan in geinvesteerd???
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 20-02-2008 om 13:57
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Ik download tegenwoordig bijna niets meer. Koop juist steeds meer omwille van de betere kwaliteit geluid bij een CD. MP3 klinkt gewoon holler.
    Naarmate de apparatuur beter wordt, wordt het verschil tussen cd en mp3 groter en duidelijker.:wink: Juist omdat mp3 zo'n opmars kent, gaan juist de meeste audiofielen hun toevlucht zoeken in cd en LP, die nu ook massaal worden opgekocht. Sterker nog, er is sinds tijden nog niet weer zo'n aanbod van vinyl geweest als de laatste jaren.

    Er zijn dus duidelijk 2 groepen te herkennen: de muziek liefhebber en de casual luisteraar, die of mp3 gebruikt of radio digital broadcasting gebruikt. de liefhebber houdt het bij cd, sacd of LP!

    Nog even ontopic:

    ik lees net dat toshiba nu definitief de chipmachines van sony heeft overgekocht en de ps3 chip voor sony gaat produceren!:wink: Dit bericht komt precies 1 dag nadat toshiba de handdoek in de ring heeft gegooid voor hd-dvd!:wink:

    Toeval? Ze waren al vanaf oktober dit jaar met de deal bezig, overigens...:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 20-02-2008 om 14:08

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Ik download tegenwoordig bijna niets meer op MP3. Koop juist steeds meer omwille van de betere kwaliteit geluid bij een CD. MP3 klinkt gewoon holler.

    Als dat referentie is voor wat we kunnen verwachten bij de overcompressiebestanden van MS, ga ik niet downloaden. Meer digitale compressiefouten, 720p in plaats van 1080p, Dolby Digital in plaats van Dolby True HD/DTS HD MA/PCM, digitaal bestand in plaats van een fysiek bestand. Mijn voorkeur gaat in dat geval zeker uit naar een schijfje in een mooie verpakking, waarbij ik meer borging heb van kwaliteit.

    Vreemd dat een aantal HD DVD fans er nu ineens van overtuigd zijn dat downloaden de toekomst is. Dan was HD DVD dus ook geen lang leven beschoren en waarom hebben ze er dan in geinvesteerd???
    Niet willen toegeven dat ze niet de beste keus hebben gemaakt en dan is de vijand van de vijand een vriend.:wink:

    HD downloads kun je hier in NL lange tijd ( lees jaren) echt wel vergeten, nog maar te zwijgen van de vele mislukte pogingen om betaald downloaden hier van de grond te krijgen! Het grote gros is nog niet eens op glasvezel aangesloten en kan derhalve niet de benodigde snelheden halen die echt nodig zijn om HD (1080P) binnen te halen/streamen...

    Ook zijn er ettelijke pogingen geweest om dvd downloads tegen betaling beschikbaar te stellen en deze experimenten liepen voor geen meter! De klant wil schijnbaar nog steeds een fysieke schijf. Ook het feit dat je een dvd of blu-ray schijf even tussen de normale boodschappen door mee kan pakken is een grote plus voor een fysieke schijf!

    De meesten weten nog net hoe ze een dvd of blu-ray aan de praat moeten krijgen, laat staan de handigheden die je nodig hebt (afgezien van de techniek) om HD te kunnen streamen!
    Laatst aangepast door hstadman : 20-02-2008 om 14:11

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Vreemd dat een aantal HD DVD fans er nu ineens van overtuigd zijn dat downloaden de toekomst is.
    Los van of HD DVD fans dat denken: ik denk je er te makkelijk vanuit gaan met de overwinning op HD DVD de oorlog al gewonnen is. Het is slechts een eerste veldslag en er komen er meer. Het verslaan van van betaalde downloads en video on demand (die in de VS al erg populair zijn) is de volgende en het verslaan van DVD die erna. Dat had ook voor HD DVD gegolden.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Los van of HD DVD fans dat denken: ik denk je er te makkelijk vanuit gaan met de overwinning op HD DVD de oorlog al gewonnen is. Het is slechts een eerste veldslag en er komen er meer. Het verslaan van van betaalde downloads en video on demand (die in de VS al erg populair zijn) is de volgende en het verslaan van DVD die erna. Dat had ook voor HD DVD gegolden.
    Dat denk ik niet en dat staat nergens. Wat ik beschreef was een constatering op dit en andere fora. Ik denk dat de "battle" DVD <> Blu Ray net zo zal verlopen als bij VHS <> DVD. Op den duur krijg je exclusieve titels en zal het langzaam verdwijnen.

    Dit losstaand van het digitale gebeuren, dat eerder (on demand) een concurrent zal gaan vormen van de videotheek dan van een gekochte film. Downloads zullen mijns inziens maar een beperkt publiek aanspreken door de technische beperkingen.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Los van of HD DVD fans dat denken: ik denk je er te makkelijk vanuit gaan met de overwinning op HD DVD de oorlog al gewonnen is. Het is slechts een eerste veldslag en er komen er meer. Het verslaan van van betaalde downloads en video on demand (die in de VS al erg populair zijn) is de volgende en het verslaan van DVD die erna. Dat had ook voor HD DVD gegolden.
    Ondanks het feit dat downloads zogenaamd populair zijn in de vs, worden er massa's blu-ray spelers verkocht en schijfjes, laat staan de dvd verkopen afgezet tegen downloads.:wink:

    Het gaat echt niet zo'n vaart lopen. En zoals eerder gezegd; downloads tegen betaling is in nederland overal geflopt!
    Laatst aangepast door hstadman : 20-02-2008 om 16:12

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ondanks het feit dat downloads zogenaamd populair zijn in de vs, worden er massa's blu-ray spelers verkocht en schijfjes, laat staan de dvd verkopen afgezet tegen downloads.:wink:

    Het gaat echt niet zo'n vaart lopen. En zoals eerder gezegd; downloads tegen betaling is in nederland overal geflopt!
    Tja, kijk eens naar de Warner Releases, Harry Potter kist, Blade Runner koffer enz.. Dan wil je toch niet downloaden...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Tja, kijk eens naar de Warner Releases, Harry Potter kist, Blade Runner koffer enz.. Dan wil je toch niet downloaden...
    :wink:

  24. #49
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Yoda, Starwars ATOC

    "Victory? Victory you say, Begun this war, it just has!

    Dat wil graag horen op Blu-ray en liefst snel!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Yoda, Starwars ATOC

    "Victory? Victory you say, Begun this war, it just has!

    Dat wil graag horen op Blu-ray en liefst snel!
    Zowel Lucas alsook Spielberg waren al voorstanders van blu-ray, vandaar de exclusiviteit voor spielberg films die zelf kan bepalen op welk medium hij ze wil zetten. Dus er was sowieso geen star wars op hd-dvd verschenen!:wink:

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •