Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 115 van 115 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik heb ze toch gepost, of niet. Je loopt wel erg met je intelligentie te koop. :wink:

    Het feit dat JIJ niet leest wat je post kan een verklaring zin voor je overbodige en onzinnige posts.
    Ik ga verder niet in om de persoonlijke aanval, maar dat jij ze post wil niet zeggen dat het klopt (daargelaten dat ik met m'n Operator (A) diploma echt wel durf te zeggen dat ik hierover wat kennis bezit over hoe en wat qua projectie, kijkafstand, diagonaal en uiteraard de lumen), echter is dit nog geen reden om iemand te bekritiseren hoe deze voor z'n scherm zit staat of ligt. maaruh back2topic?
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 23-02-2008 om 20:29
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ik ga verder niet in om de persoonlijke aanval, maar dat jij ze post wil niet zeggen dat het klopt (daargelaten dat ik met m'n Operator (A) diploma echt wel durf te zeggen dat ik hierover wat kennis bezit over hoe en wat qua projectie, kijkafstand, diagonaal en uiteraard de lumen), echter is dit nog geen reden om iemand te bekritiseren hoe deze voor z'n scherm zit staat of ligt. maaruh back2topic?
    Poe he.. operator A....

    Jij bent vast de enige hier die verstand heeft van een aantal dingen. Alle ander sites, mensen en deskundigen hebben het allemaal mis, alleen weisseltje heeft de weisheid(wijsheid) in pacht.:wink:

    Het valt wel op dat je vaak mijn posts aanvalt omdat ik je een paar keer flink op je bek heb laten gaan. Nog niet genoeg gehad?!

    Wil je nu ook al beweren dat wikipedia, de site met de formules en alle anderen er totaal geen verstand van hebben?!

    Je wist het ook al zo goed met hd-dvd! Wat dat inmiddels geworden is weten we allemaal wel.... Meneer de expert!

    Dat JIJ denkt dat Jij het beter weet dan alle andere experts wil nog niet zeggen dat het waar is!

    Nog een ding, die post was gericht tot Eric, niet tot weissel, als Eric mij wat te vertellen heeft doet HIJ dat zelf wel, heeft hij niet een papagaai voor nodig. Dit doe je wel vaker om te proberen mij in een kwaad dachtlicht te zetten maar daar trap ik en alle anderen al lang niet meer in.

    We weten allemaal inmiddels wel wat voor een kinderachtig mannetje je bent. Ga maar weer lekker spelen met je overbodige hd-dvd speler... dat ik mij richt tot iemand anders wil nog niet zeggen dat JIJ mijn post mag bekritiseren!
    Laatst aangepast door hstadman : 23-02-2008 om 22:12

  3. #103
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De ideale kijkafstand
    De vuistregel is dat de ideale kijkafstand het dubbele is van de schermgrootte. Dit wil zeggen dat een projectiescherm van 2,4 meter breed en 1,8 meter hoog erg aangenaam om te bekijken is van 4,8 meter afstand.:wink:
    Dat verhaal vertel ik mijn vrouw als we volgende keer naar een film in een Imax pathe theater gaan.
    Sorry schat het beste resultaat krijg je, als je voor de bioscoop blijft staan. i.v.m. de kijkafstand.
    Scheelt weer een kaartje, los van wat huislijke problemen.

    Ook bij platte schermen hoor je die ideale rekensommen. en dan raden ze een veelvoud aan diagonale aan.
    Is het niet een achtehaald verkopers excuus voor de vroeger "matige" beeldbuiskwaliteit.
    Als je maar ver genoeg zit, zie je het niet

    Ik kan ( Doe ik niet hoor) maar ik kan op 10 cm van mijn 61"plasma scherm zitten, en dan is het nog haar scherp.
    Het is natuurlijk niet practisch, maar u begrijpt mijn punt.
    Ideaal is gewoon persoonlijke voorkeur.
    Ideaal is ook in het midden van de kamer zitten voor maximaal surround effect, en dat gaat ook niet altijd op.
    Ik vind ook niet alles lekker wat een ander lekker vind, mag ik hopen!

    Consessies dan maar.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-02-2008 om 01:14
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #104

    Standaard

    @ Hstadman, Het feit dat jij denkt dat het hier blijkbaar alleen 'n forum is om andere mensen onderuit te halen en met copy-paste kennis van wiki te lopen spammen, is natuurlijk fantastisch. Maar zoals de poster hier boven ook aangeeft, zijn er teveel factoren die de zgn. ideale kijk-afstand teniet doen en zoals ook al eerder aangegeven is dit hier niet het juiste topic voor. dus nu gaarne on-topic blijven?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  5. #105

    Standaard

    Wat betreft kijkafstand wordt er volgens mij voorbijgegaan aan het feit dat men 'vroeger' sprak over ideale of 'kleinste' kijkafstand in verband met het zien van de afzonderlijke pixels. Dat 'vroeger' een tv groter werd betekende niet dat het aantal pixels ook groter werd, de pixels zelf werden groter en dus moest een grotere kijkafstand aangehouden worden om zodoende de grotere pixels niet te zien.

    Kijkafstand bij HD tv's heeft verder weinig meer van doen met het zien van pixels. Zoals al gezegd is in dit forum kun je bijna met je neus op het scherm van een HD-tv gaan staan en zie je nog geen pixels, mits de film van een HD-bron komt natuurlijk. (Mediamarkt Arnhem heeft een megaplasma van +/- 2,5m diagonaal staan waar laatst Pirates of the Caribean op speelde. Zelfs op 50 cm afstand geen pixels te zien)
    Tegenwoordig heeft kijkafstand meer te maken met de 'zichthoek' van je ogen: Op welke afstand moet je gaan zitten om zonder 'tennisbaan-effect' iets op je tv te kunnen volgen? Dat wordt dus nogal eens vergeten, vroeger had de kijkafstand te maken met zien van pixels/beeldlijnen, tegenwoordig heeft kijkafstand meer te maken met de zichthoek van de ogen.

    Maarja, ook ik denk dat we aardig Off-topic gaan .....

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benman Bekijk bericht
    (Mediamarkt Arnhem heeft een megaplasma van +/- 2,5m diagonaal staan waar laatst Pirates of the Caribean op speelde. Zelfs op 50 cm afstand geen pixels te zien)
    Denk dat het dan toch eens tijd wordt voor een nieuwe bril, want in eindhoven is toch echt als je op 1.50 meter er vanaf staat duidelijk de pixels te zien, en zulke scherpe ogen heb ik toch niet...

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Denk dat het dan toch eens tijd wordt voor een nieuwe bril, want in eindhoven is toch echt als je op 1.50 meter er vanaf staat duidelijk de pixels te zien, en zulke scherpe ogen heb ik toch niet...
    Je zegt het zelf, zulke scherp ogen heb je niet. Dan kan het dus ook aan jouw ogen liggen en misschien heb jij dan wel een bril nodig.

    Nou, ik had het misschien iets genuanceerder moeten zeggen. Pixels zie je natuurlijk wel op die afstand. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het óók bij die hele grote schermen niet snel irritant wordt. Je kunt echter bij zo'n groot scherm niet op 3 meter afstand gaan zitten, niet omdat je dan de pixels gaat zien maar omdat je dan een groot gedeelte van het scherm mist en dus dat tennisbaaneffect krijgt.

    Zo, nu weer on-topic: Ik ben iig verheugd dat er een 'winnaar' is en het voor mij duidelijk is wat te kopen. Alleen maar positief is het ook niet want concurrentie is er niet meer en de prijzen van BD en BD-spelers kunnen nu makkelijk hoog gehouden worden. Je zult in ieders geval geen aanbiedingen meer gaan zien zoals die het gaf in de HD-DVD wereld.
    Dat is dan ook wel weer een vet minpuntje.

  8. #108

    Standaard

    Laten we hier geen persoonlijke vetes uitvechten aub!

    Wat betreft de kijkafstand: Er is niet één universele waarheid, maar het is wel belangrijk dat je onderscheid maakt tussen 'oude normen' die gelden voor SD materiaal en nieuwere inzichten die gelden voor HD. Voor HD geldt nou eenmaal dat je er veel dichter bij kan zitten zonder dat het beeld 'onscherp' wordt of je pixel kan zien, dan bij SD.

    Recente onderzoeken laten zien dat je bij perfect 1080p materiaal eigenlijk NIET MEER dan 3 maal de beeldHOOGTE (deel dat door twee voor de diagonaal bij 16:9 TV's) als afstand moet nemen om alle details te kunnen zien. Perfect materiaal bestaat echter nauwelijks, dus vier maal de beeldhoogte (twee maal de diagonaal) is ook prima. Ga je verder weg zitten, dan wordt het verschil bij tussen een HD Ready en een Full HD weergever al moeilijk te zien bij 1080p materiaal. Een simpel rekensommetje zal leren dat je eigenlijk altijd meer dan vier maal de beeldhoogte als kijkafstand hebt, dus wat dichterbij gaan zitten kan bij 1080p geen kwaad.

    Voor SD materiaal (o.a. DVD) geldt eigenlijk dat je méér dan 4 keer de beeldhoogte als MINIMALE afstand wilt nemen, dit om te voorkomen dat het beeld onscherp lijkt. Compleet het tegenovergestelde van HD dus.
    Eric van Ballegoie

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Denk dat het dan toch eens tijd wordt voor een nieuwe bril, want in eindhoven is toch echt als je op 1.50 meter er vanaf staat duidelijk de pixels te zien, en zulke scherpe ogen heb ik toch niet...
    Ik heb het scherm ook gezien in Almere (niet met Pirates, maar met een ander filmpje), en het zag er op +/- 1M nog netjes uit. Ik vond het alleen niet zo prettig kijken omdat ik er veel te dicht op stond en nogal last had van het tennisbaan effect

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toppieroy Bekijk bericht
    Ik heb het scherm ook gezien in Almere (niet met Pirates, maar met een ander filmpje), en het zag er op +/- 1M nog netjes uit. Ik vond het alleen niet zo prettig kijken omdat ik er veel te dicht op stond en nogal last had van het tennisbaan effect
    ik bedoelde ook niet dat het niet 'netjes' was, maar dat je het nog goed kon zien (en dan bedoelde ik dus de screendoor).. Ach als ik zo'n scherm thuis zou hebben hangen/staan dan zou ik me daar totaal niet druk over maken, LOL.. nu moet ik het nog doen met een projector op die size...

  11. #111

    Standaard

    Als je zo'n scherm thuios hebt hangen....dan.......Heb je gewoon een heel groot huis met een hele dikke meterkast!

  12. #112
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb altijd een beetje moeite als er steeds van die cijfertjes door dit forum vliegen om standpunten bij te staan.
    Of het nu gaat over onderlinge verkopen of kijkafstanden, of dat HD DVD de stekker eruit strekt????
    We laten ons toch niks aanpraten.
    We gaan heel theoretisch praten als we het hebben over iets heel praktisch als genieten van een film of je eigen HT Heaven
    Niemand die mij iets wijs gaat maken over hoe je dat zo ideaal mogelijk zou moeten doen.
    Dat regel ik zelf wel, ben ik niet tevreden dan verander ik de situatie.
    Een film beleef je, en daar hoef je toch geen rekenmachine bij te pakken.

    Maar ja, wie ben ik om daar moeite mee te hebben.
    En in mijn blu-ray en hd dvd zit de stekker er nog steeds in, en dat zonder rekenmachine!

    There you have it!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    @ Hstadman, Het feit dat jij denkt dat het hier blijkbaar alleen 'n forum is om andere mensen onderuit te halen en met copy-paste kennis van wiki te lopen spammen, is natuurlijk fantastisch. Maar zoals de poster hier boven ook aangeeft, zijn er teveel factoren die de zgn. ideale kijk-afstand teniet doen en zoals ook al eerder aangegeven is dit hier niet het juiste topic voor. dus nu gaarne on-topic blijven?
    Leuk dat juist jij dat zegt, die altijd steken onder water naar mij plaatst ten aanzien van mijn "afwezige kennis" Kuch (mompelt iets over hd-dvd en sommige andere threads)Iemand die reageert op posts die ik plaats voor anderen, is op zich al discutabel, daar het niet aan jouw gericht is...

    Een oplettende kijker leest duidelijk door jouw regels heen en ziet jouw werkelijk belang van jouw posts....

    Als ik nog posts moet quoten of citeren dan hoor ik het wel of is het nu wel duidelijk?!:wink:

    Ik weet nu wel dat met name jijzelf een erg hoge pet van jezelf op hebt, ik heb het niet en anderen met mij, die je al eens eerder op de vingers hebben getikt wegens niet correcte informatie, ook niet.

    En nee, ik weet niet alles, en jij ook zeker niet, is al meer dan eens gebleken in andere threads.
    Laatst aangepast door hstadman : 26-02-2008 om 21:32

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Laten we hier geen persoonlijke vetes uitvechten aub!

    Wat betreft de kijkafstand: Er is niet één universele waarheid, maar het is wel belangrijk dat je onderscheid maakt tussen 'oude normen' die gelden voor SD materiaal en nieuwere inzichten die gelden voor HD. Voor HD geldt nou eenmaal dat je er veel dichter bij kan zitten zonder dat het beeld 'onscherp' wordt of je pixel kan zien, dan bij SD.

    Recente onderzoeken laten zien dat je bij perfect 1080p materiaal eigenlijk NIET MEER dan 3 maal de beeldHOOGTE (deel dat door twee voor de diagonaal bij 16:9 TV's) als afstand moet nemen om alle details te kunnen zien. Perfect materiaal bestaat echter nauwelijks, dus vier maal de beeldhoogte (twee maal de diagonaal) is ook prima. Ga je verder weg zitten, dan wordt het verschil bij tussen een HD Ready en een Full HD weergever al moeilijk te zien bij 1080p materiaal. Een simpel rekensommetje zal leren dat je eigenlijk altijd meer dan vier maal de beeldhoogte als kijkafstand hebt, dus wat dichterbij gaan zitten kan bij 1080p geen kwaad.

    Voor SD materiaal (o.a. DVD) geldt eigenlijk dat je méér dan 4 keer de beeldhoogte als MINIMALE afstand wilt nemen, dit om te voorkomen dat het beeld onscherp lijkt. Compleet het tegenovergestelde van HD dus.
    Ik heb geen vete, het valt mij alleen erg op dat met name een niet nader te noemen persoon wel erg vaak reageert op mijn posts( ook in andere threads) terwijl ze niet tot hem gericht zijn.

    Verder ben ik het met je eens dat het slechts een lijdraad is. Er valt nog genoeg te schuiven tussen de minimum en maximum waardes.

    Het viel mij alleen op dat er niet echt een standaard is en dat het erg verschilt. Voor iemand die een lijdraad zoekt ook niet echt handig, want welke moet je aanhouden?

    Voor mij is het allemaal wel duidelijk maar geloof mij maar dat dat voor het grote gros niet zo is.:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 26-02-2008 om 21:29

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik heb geen vete, het valt mij alleen erg op dat met name een niet nader te noemen persoon wel erg vaak reageert op mijn posts( ook in andere threads) terwijl ze niet tot hem gericht zijn.

    Verder ben ik het met je eens dat het slechts een lijdraad is. Er valt nog genoeg te schuiven tussen de minimum en maximum waardes.

    Het viel mij alleen op dat er niet echt een standaard is en dat het erg verschilt. Voor iemand die een lijdraad zoekt ook niet echt handig, want welke moet je aanhouden?

    Voor mij is het allemaal wel duidelijk maar geloof mij maar dat dat voor het grote gros niet zo is.:wink:
    Laten we het erop houden dat wanneer je puntjes kunt gaan tellen en je ogen beginnen te tranen dat je een tikkie terug mot gaan zitten...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •