Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 115 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin Hamers Bekijk bericht
    Verder komen er ook nog de betere merken aan Marantz bv.
    Sorry hoor, maar marantz etc staat niet gelijk aan ook goeie aparatuur.. elk product moet je zeker opnieuw bekijken en niet blind vanuitgaan 'oh das van dat merk dus het is goed'... maarja dat moet je zelf weten natuurlijk..

  2. #77

    Standaard

    Sorry, maar dit moet ik even kwijt:

    Ik vind dat hele gezeur over blauwe straal en hoge definitie een beetje vermoeiend. We hebben nu films op VHS, Laserdisc, VideoCD, DVD en nu zouden we die weer opnieuw kunnen kopen op een nog kwalitatief betere drager. Sorry, maar ik blijf niet aan de gang. Een film wordt echt niet beter als ik een speld op een tafel kan zien liggen. In de toekomst wordt het misschien mogelijk om het beeld zover uit te vergroten (zie "Bladerunner") dat je een inscriptie op de binnenkant van een ring kan lezen, maar dat wil nog niet zeggen dat dat soort dingen ook echt nodig zijn.
    Laatst aangepast door Martin Zuidervliet : 22-02-2008 om 10:27

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet Bekijk bericht
    Sorry, maar dit moet ik even kwijt:

    Ik vind dat hele gezeur over blauwe straal en hoge definitie een beetje vermoeiend. We hebben nu films op VHS, Laserdisc, VideoCD, DVD en nu zouden we die weer opnieuw kunnen kopen op een nog kwalitatief betere drager. Sorry, maar ik blijf niet aan de gang.
    Niemand die je iets verplicht. Ik zelf wordt érg blij van HD en ik loop niet echt warm meer voor gewone DVD's. Nu moet ik daar onmiddellijk bij vermelden dat ik op 3 meter afstand zit van een 2 meter breed projectiebeeld, waardoor het verschil érg duidelijk is. Maar ook op een normale HD Ready of Full HD televisie is het verschil goed zichtbaar.
    Eric van Ballegoie

  4. #79

    Standaard

    Net als Eric heb ik hetzelfde, ik zit op 4 meter met een breedte van 2.4m scherm, en dan is HD echt een enorm verschil.. Op mijn normale 32" breedbeeld CRT tv, zie ik ook amper tot geen verschil tussen HD en DVD en daarvoor zou ik het dan ook echt niet doen.. Ik heb ook heel veel VHS banden waarvoor ik inmiddels ook een dvd versie van heb, maar ik ga ook echt niet elke film die ik al op dvd heb ook nog eens op HD kopen, sommige films zullen wel 'vervangen' worden (na het zien van de 720p HD trailer van de nieuwe Indiana Jones waarbij ook beelden te zien zijn van de oude films doen mij al op die resolutie zo'n enorm verschil zien met de dvd versie, dat dus de 1080p versie extreem vet is..)

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet Bekijk bericht
    Sorry, maar dit moet ik even kwijt:

    Ik vind dat hele gezeur over blauwe straal en hoge definitie een beetje vermoeiend. We hebben nu films op VHS, Laserdisc, VideoCD, DVD en nu zouden we die weer opnieuw kunnen kopen op een nog kwalitatief betere drager. Sorry, maar ik blijf niet aan de gang. Een film wordt echt niet beter als ik een speld op een tafel kan zien liggen. In de toekomst wordt het misschien mogelijk om het beeld zover uit te vergroten (zie "Bladerunner") dat je een inscriptie op de binnenkant van een ring kan lezen, maar dat wil nog niet zeggen dat dat soort dingen ook echt nodig zijn.
    Zolang het zichtbaar beter wordt, is er natuurlijk niets mis met de vooruitgang der techniek

    Het is dan idd. aan jezelf om erin mee te gaan of om te wachten of zelfs over te slaan.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet Bekijk bericht
    Sorry, maar dit moet ik even kwijt:

    Ik vind dat hele gezeur over blauwe straal en hoge definitie een beetje vermoeiend. We hebben nu films op VHS, Laserdisc, VideoCD, DVD en nu zouden we die weer opnieuw kunnen kopen op een nog kwalitatief betere drager. Sorry, maar ik blijf niet aan de gang. Een film wordt echt niet beter als ik een speld op een tafel kan zien liggen. In de toekomst wordt het misschien mogelijk om het beeld zover uit te vergroten (zie "Bladerunner") dat je een inscriptie op de binnenkant van een ring kan lezen, maar dat wil nog niet zeggen dat dat soort dingen ook echt nodig zijn.
    Ik heb min of meer hetzelfde maar ben er zeker van overtuigd van de meerwaarde van HD. Alleen ga ik ook echt de toptitels vervangen voor HD exemplaren. Ik ben klaar met dubbel dippen of zelfs trippel dippen voor een film. Denk dan aan dvd, se dvd, ultimate editions etc. Daar ben ik inmiddels wel klaar mee.

    Overigens is het niet alleen scherpte, maar ook geluid en kleurweergave wat beter wordt, dat is ook al zichtbaar op je 32"crt tv! en hoorbaar op je set.:wink:

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Niemand die je iets verplicht. Ik zelf wordt érg blij van HD en ik loop niet echt warm meer voor gewone DVD's. Nu moet ik daar onmiddellijk bij vermelden dat ik op 3 meter afstand zit van een 2 meter breed projectiebeeld, waardoor het verschil érg duidelijk is. Maar ook op een normale HD Ready of Full HD televisie is het verschil goed zichtbaar.
    Uiteraard, Eric, hoe groter je projecteerd, hoe meer het van belang is wat voor resolutie wordt gebruikt. Hoe groter, hoe hoger de gewenste resolutie.:wink:

    Eigenlijk zit je er al te dicht op: ik kan mij herinneren dat volgens de regels je minimaal 5 meter van het beeld af moet zitten voor die grootte. je zit er eigenlijk bovenop en ja, dan zie je ook meteen alles.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Zolang het zichtbaar beter wordt, is er natuurlijk niets mis met de vooruitgang der techniek

    Het is dan idd. aan jezelf om erin mee te gaan of om te wachten of zelfs over te slaan.
    Uiteraard is er niets tegen technische vooruitgang, maar er is wel een complicatie waar weinig over gesproken wordt: bij steeds hogere resoluties worden dingen zichtbaar die beter onzichtbaar hadden kunnen blijven. Op een Italiaans forum las ik over Blu-ray uitgaven van de Leone-westerns: telefoondraden in de achtergrond, bierblikjes in de hoofdstraat van het westernstadje etc. In een van de films kon men, naar ik me meen te herinneren, een complete familie onderscheiden die zat te picknicken in de heuvels op de achtergrond. Zulke dingen zie je wellicht alleen als je net als Eric van B. met je snufferd vlak op een gigantisch scherm gaat zitten, maar freaks zijn daar nu eenmaal weg van: gigantische schermen en neuskleine afstanden.
    Voor mij, een liefhebber van klassieke cinema (Chaplin, Tati, Fellini, Leone) is Blu-ray derhalve een twijfelachtige zaak. Mijn favoriete films gaan er wellicht niet op vooruit, maar achteruit. En de rommel die men vandaag de dag op de nietsvermoedende kijker loslaat, ach, daarvoor is DVD goed genoeg. En voor die paar goede films ga ik graag naar de bios.

    Nog gecondoleerd i.v.m. de ondergang van HD DVD.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Uiteraard, Eric, hoe groter je projecteerd, hoe meer het van belang is wat voor resolutie wordt gebruikt. Hoe groter, hoe hoger de gewenste resolutie.:wink:

    Eigenlijk zit je er al te dicht op: ik kan mij herinneren dat volgens de regels je minimaal 5 meter van het beeld af moet zitten voor die grootte. je zit er eigenlijk bovenop en ja, dan zie je ook meteen alles.
    Met full hd kun je ongeveer 1.5 keer de schermbreedte aanhouden. Dus Eric zit precies goed... Maar er iets verder vanaf zitten vind ik wel mooier. Zit zelf op 4.5 meter vanaf mijn 2 meter 44 breed scherm af
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Uiteraard is er niets tegen technische vooruitgang, maar er is wel een complicatie waar weinig over gesproken wordt: bij steeds hogere resoluties worden dingen zichtbaar die beter onzichtbaar hadden kunnen blijven. Op een Italiaans forum las ik over Blu-ray uitgaven van de Leone-westerns: telefoondraden in de achtergrond, bierblikjes in de hoofdstraat van het westernstadje etc. In een van de films kon men, naar ik me meen te herinneren, een complete familie onderscheiden die zat te picknicken in de heuvels op de achtergrond. Zulke dingen zie je wellicht alleen als je net als Eric van B. met je snufferd vlak op een gigantisch scherm gaat zitten, maar freaks zijn daar nu eenmaal weg van: gigantische schermen en neuskleine afstanden.
    Voor mij, een liefhebber van klassieke cinema (Chaplin, Tati, Fellini, Leone) is Blu-ray derhalve een twijfelachtige zaak. Mijn favoriete films gaan er wellicht niet op vooruit, maar achteruit. En de rommel die men vandaag de dag op de nietsvermoedende kijker loslaat, ach, daarvoor is DVD goed genoeg. En voor die paar goede films ga ik graag naar de bios.

    Nog gecondoleerd i.v.m. de ondergang van HD DVD.
    Ook de restauratietechnieken schrijden voort. Zo is al datgene wat je als storend ervaart gemakkelijk te verwijderen. Bij Blade Runner hebben ze ook dingen opnieuw gedaan voor de blu-ray versie. En die is ontzettend mooi geworden.:wink:

    Let wel, blu-ray en hogere resolutie bedenkt er echt niets nieuws bij hoor, dus alles wat je dan als storend ervaart zat dan ook al in het origineel!:wink:

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Met full hd kun je ongeveer 1.5 keer de schermbreedte aanhouden. Dus Eric zit precies goed... Maar er iets verder vanaf zitten vind ik wel mooier. Zit zelf op 4.5 meter vanaf mijn 2 meter 44 breed scherm af
    De ideale kijkafstand
    De vuistregel is dat de ideale kijkafstand het dubbele is van de schermgrootte. Dit wil zeggen dat een projectiescherm van 2,4 meter breed en 1,8 meter hoog erg aangenaam om te bekijken is van 4,8 meter afstand.:wink:

    Voor eric dus 2 x 2 = 4 meter afstand. Zit er eigenlijk dus een metertje te dicht op.:wink:

    of deze tabel:

    Diagonale
    schermgrootteMinimale
    kijkafstandMaximale
    kijkafstand26 inch = 66 cm1 meter2 meter30 inch = 76 cm1,15 meter2,30 meter34 inch = 86 cm1,30 meter2,60 meter42 inch = 106 cm1,60 meter3,20 meter47 inch = 120 cm1,80 meter3,60 meter50 inch = 127 cm1,90 meter3,80 meter55 inch = 140 cm2,10 meter3,90 meter60 inch = 152 cm2,30 meter4,60 meter65 inch = 165 cm2,50 meter4,90 meter

    Dan kom je voor 2 meter nog hoger uit.

    de makkelijkste je neemt de diagonaal in inch x 10 = de ideale afstand.
    bv. 37" x 10 = 370 (cm dan wel)

    Of je neemt de diagonaal in cm x 3 = de minimale afstand
    diagonaal x 5 = de maximale afstand.

    De branche houdt 10 cm per inch diagonaal aan:
    37 inch wordt dus 370cm=3.7 meter.

    Voor 2 meter zou dat dan zijn: 87 inch x10 = 8.7 meter! of minimaal 2.61 meter.

    De vuistregels zijn niet echt universeel blijkt wel. Gewoon een afstand nemen die voor jouw prettig en comfortabel is.

    hier is een link naar een calculator om je ideale kijkafstand te berekenen:
    http://myhometheater.homestead.com/v...alculator.html

    Volgens deze calculator is de max. afstand voor full hd:
    13,1 feet = 13,1 x 30,48= ongeveer 4 meter.

    Ik begrijp dus dat je met HD naarmate je verder weg gaat snel de voordelen van HD vervallen...
    Laatst aangepast door hstadman : 22-02-2008 om 15:18

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Dan is allemaal nog vrij snel gegaan na de Warner zijn aankondiging om Blu-ray exclusief te gaan. Ik had verwacht pas aan het eind van dit jaar een duidelijk winnaar te zien.
    Waarom? Het was bijna vanaf het begin al duidelijk dat BD zou gaan winnen, die had de steun van de meeste content. Er zat nauwelijks steun uit de film hoek bij HD-DVD, tenminste, niet als je het vergelijkt met het BD kamp. HD-DVD had meer steun uit de technische hoek (Toshiba, Microsoft) dan uit de software hoek. Over niet al te lange tijd (jaar?) zal HD-DVD helemaal zijn verdwenen. Er komt nu al geen nieuwe content meer en de bestaande productie wordt verkocht. Daarna is het einde verhaal.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL Bekijk bericht
    Waarom? Het was bijna vanaf het begin al duidelijk dat BD zou gaan winnen, die had de steun van de meeste content. Er zat nauwelijks steun uit de film hoek bij HD-DVD, tenminste, niet als je het vergelijkt met het BD kamp. HD-DVD had meer steun uit de technische hoek (Toshiba, Microsoft) dan uit de software hoek. Over niet al te lange tijd (jaar?) zal HD-DVD helemaal zijn verdwenen. Er komt nu al geen nieuwe content meer en de bestaande productie wordt verkocht. Daarna is het einde verhaal.
    Correctie, zowel software als hardware was blu-ray beter vertegenwoordigd. Verreweg de meeste hardware fabrikanten en filmmaatschappijen.:wink:

    Paramount is kwaad weggelopen bij blu-ray en kwam bij hd-dvd terecht wat bij lange na niet zo'n impact had als de switch van warner, best buy en wal-mart!:wink:

    Juni = definitief einde verhaal hd-dvd! Warner zou tot juni nog hd-dvd uitbrengen maar ze verschuiven die titels iedere keer met een maand, Ze hebben gewoon geen zin meer om hd-dvd te produceren!

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Uiteraard is er niets tegen technische vooruitgang, maar er is wel een complicatie waar weinig over gesproken wordt: bij steeds hogere resoluties worden dingen zichtbaar die beter onzichtbaar hadden kunnen blijven. Op een Italiaans forum las ik over Blu-ray uitgaven van de Leone-westerns: telefoondraden in de achtergrond, bierblikjes in de hoofdstraat van het westernstadje etc. In een van de films kon men, naar ik me meen te herinneren, een complete familie onderscheiden die zat te picknicken in de heuvels op de achtergrond. Zulke dingen zie je wellicht alleen als je net als Eric van B. met je snufferd vlak op een gigantisch scherm gaat zitten, maar freaks zijn daar nu eenmaal weg van: gigantische schermen en neuskleine afstanden.
    Voor mij, een liefhebber van klassieke cinema (Chaplin, Tati, Fellini, Leone) is Blu-ray derhalve een twijfelachtige zaak. Mijn favoriete films gaan er wellicht niet op vooruit, maar achteruit. En de rommel die men vandaag de dag op de nietsvermoedende kijker loslaat, ach, daarvoor is DVD goed genoeg. En voor die paar goede films ga ik graag naar de bios.
    En de bios versie dan?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Voor mij, een liefhebber van klassieke cinema (Chaplin, Tati, Fellini, Leone) is Blu-ray derhalve een twijfelachtige zaak. Mijn favoriete films gaan er wellicht niet op vooruit, maar achteruit. En de rommel die men vandaag de dag op de nietsvermoedende kijker loslaat, ach, daarvoor is DVD goed genoeg. En voor die paar goede films ga ik graag naar de bios.
    Ook jouw favoriete films gaan er wel degelijk op vooruit, zwart-witfilms hebben zeker baat bij de hogere resolutie waardoor een beter contrast weergegeven kan worden, ook Leone films zijn extreem mooi op HD (minder last van telecine etc)..
    Tja, het is maar wat je rommel noemt, degene die jij opnoemt hebben ook rommel gemaakt en juweeltjes.. En helaas is het tegenwoordig zo met bioscoopfilms dat ze al weer uit de bios zijn voordat ik tijd heb gehad om ze in de bios te kijken, en dan is het wel mooi om thuis dezelfde (en in sommige gevallen zelfs betere) kwaliteit te bekijken als in de bios (heb dan zelf ook een beamer), voordeel dan is ook nog eens dat er niet van die eikels weer met hun mobieltjes of er dwars doorheen zitten te lullen..

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    De ideale kijkafstand
    De vuistregel is dat de ideale kijkafstand het dubbele is van de schermgrootte. Dit wil zeggen dat een projectiescherm van 2,4 meter breed en 1,8 meter hoog erg aangenaam om te bekijken is van 4,8 meter afstand.:wink:

    Voor eric dus 2 x 2 = 4 meter afstand. Zit er eigenlijk dus een metertje te dicht op.:wink:

    of deze tabel:

    Diagonale
    schermgrootteMinimale
    kijkafstandMaximale
    kijkafstand26 inch = 66 cm1 meter2 meter30 inch = 76 cm1,15 meter2,30 meter34 inch = 86 cm1,30 meter2,60 meter42 inch = 106 cm1,60 meter3,20 meter47 inch = 120 cm1,80 meter3,60 meter50 inch = 127 cm1,90 meter3,80 meter55 inch = 140 cm2,10 meter3,90 meter60 inch = 152 cm2,30 meter4,60 meter65 inch = 165 cm2,50 meter4,90 meter

    Dan kom je voor 2 meter nog hoger uit.

    de makkelijkste je neemt de diagonaal in inch x 10 = de ideale afstand.
    bv. 37" x 10 = 370 (cm dan wel)

    Of je neemt de diagonaal in cm x 3 = de minimale afstand
    diagonaal x 5 = de maximale afstand.

    De branche houdt 10 cm per inch diagonaal aan:
    37 inch wordt dus 370cm=3.7 meter.

    Voor 2 meter zou dat dan zijn: 87 inch x10 = 8.7 meter! of minimaal 2.61 meter.

    De vuistregels zijn niet echt universeel blijkt wel. Gewoon een afstand nemen die voor jouw prettig en comfortabel is.

    hier is een link naar een calculator om je ideale kijkafstand te berekenen:
    http://myhometheater.homestead.com/v...alculator.html

    Volgens deze calculator is de max. afstand voor full hd:
    13,1 feet = 13,1 x 30,48= ongeveer 4 meter.

    Ik begrijp dus dat je met HD naarmate je verder weg gaat snel de voordelen van HD vervallen...
    Leuke richtlijn, maar op basis van persoonlijke smaak en ervaring kun je hier, zeker met full hd, van afwijken... 1.5 x schermbreedte met full hd is vrij normaal.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Ook jouw favoriete films gaan er wel degelijk op vooruit, zwart-witfilms hebben zeker baat bij de hogere resolutie waardoor een beter contrast weergegeven kan worden, ook Leone films zijn extreem mooi op HD (minder last van telecine etc)..
    Tja, het is maar wat je rommel noemt, degene die jij opnoemt hebben ook rommel gemaakt en juweeltjes.. En helaas is het tegenwoordig zo met bioscoopfilms dat ze al weer uit de bios zijn voordat ik tijd heb gehad om ze in de bios te kijken, en dan is het wel mooi om thuis dezelfde (en in sommige gevallen zelfs betere) kwaliteit te bekijken als in de bios (heb dan zelf ook een beamer), voordeel dan is ook nog eens dat er niet van die eikels weer met hun mobieltjes of er dwars doorheen zitten te lullen..
    Bedankt voor je reactie. Ik heb de Leone-films zelf nog niet gezen op Blu-ray. De huidige DVD-uitgaven voldoen goed op mijn 32'' LCD, maar inderdaad, bij een beamer (op de school waar ik werk hebben we er een) worden de gebreken snel duidelijk. Toch ben ik nog niet zo zeker van mijn zaak. Bij de Leone's (en veel andere films uit de jaren '60) is er een sterk contrast tussen voorgrond (scherp) en achtergrond (erg onscherp, gaat er op grotere schermen 'vlekkerig' uitzien); door die achtergronden te verscherpen, worden dingen zichtbaar die je liever niet ziet. Ik geloof graag dat men die weer kan verwijderen (de techniek staat voor niets), maar het is net als met schoonheidsoperaties: zulke kosmetische ingrepen laten sporen na die zichtbaar zijn voor iemand die er oog voor heeft (en voor zulke dingen hèb ik nu eenmaal oog). Met betrekking tot telecine-wobble zal Blu-ray inderdaad wel een groot voordeel bieden. Dit zal, denk ik, ook wel gelden voor verschijnselen als aliasing en mosquito noise.
    En ach, die opmerking over rommel moet je niet al te ernstig nemen, net zo min als die snufferd van Ballegoie of de condoleances voor TJ. Ik was in een baldadige bui, dat heb ik wel eens vaker. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat een slechte film niet goed wordt door een hogere resolutie. Rambo blijft Rambo, wordt heus geen Gladiator. Er is natuurlijk een minimum aan kwaliteit (beeld/geluid) nodig om van een film te genieten. VHS was prut, vandaar het snelle succes van DVD. Het verschil tussen DVD en Blu-ray is minder ingrijpend, zeker op een scherm van normale grootte, bij een normale kijkafstand.

  18. #93

    Standaard

    Even over de ideale kijkafstand,

    Ik heb nu 2 jaar geleden mijn LCD gekocht, en toen werd mj op meerdere forums aanbevolen om mijn kijkafstand te delen door 3, dan zou ik de ideale kijkafstand hebben.

    Nu is mijn mening dat ieder het voor zichzelf maar moet bepalen, en eventueel een stuk karton ofzo op maat knipt en deze door iemand anders (je vriending ofzo) op de juiste afstand houdt. Smaken verschillen gewoon nou eenmaal over de grootte van het scherm.

    Ik lees nu elke weer andere formules en iedereen wil (zo lijkt het) laten zien dat hij/zij het beter weet.

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Leuke richtlijn, maar op basis van persoonlijke smaak en ervaring kun je hier, zeker met full hd, van afwijken... 1.5 x schermbreedte met full hd is vrij normaal.
    Ok, dank je.:wink:

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toppieroy Bekijk bericht
    Even over de ideale kijkafstand,

    Ik heb nu 2 jaar geleden mijn LCD gekocht, en toen werd mj op meerdere forums aanbevolen om mijn kijkafstand te delen door 3, dan zou ik de ideale kijkafstand hebben.

    Nu is mijn mening dat ieder het voor zichzelf maar moet bepalen, en eventueel een stuk karton ofzo op maat knipt en deze door iemand anders (je vriending ofzo) op de juiste afstand houdt. Smaken verschillen gewoon nou eenmaal over de grootte van het scherm.

    Ik lees nu elke weer andere formules en iedereen wil (zo lijkt het) laten zien dat hij/zij het beter weet.
    Klopt inderdaad. Zoals je in mijn post kan zien zijn er al drie verschillende adviezen over kijkafstand. Niet echt universeel dus en moet jezelf maar tussen het minimum en maximum kijken wat voor jezelf het meest plezierig is.:wink:

  21. #96

    Standaard

    Kijkafstand is van veel meer factoren afhankelijk dan alleen de geboden beelddiagonaal. Vind het dan ook 'n beetje frapant dat dit topic nu gebruikt wordt door mensen om anderen er op te attenderen hoe ze voor 'n scherm moeten zitten.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Kijkafstand is van veel meer factoren afhankelijk dan alleen de geboden beelddiagonaal. Vind het dan ook 'n beetje frapant dat dit topic nu gebruikt wordt door mensen om anderen er op te attenderen hoe ze voor 'n scherm moeten zitten.
    Niet frappant dat juist jij er zo op reageert.

    En niet iedereen is van deze vuistregels op de hoogte!

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    En niet iedereen is van deze vuistregels op de hoogte!
    En jij wel zeker
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Wat ik eigenlijk bedoelde is dat een slechte film niet goed wordt door een hogere resolutie. Rambo blijft Rambo, wordt heus geen Gladiator. Er is natuurlijk een minimum aan kwaliteit (beeld/geluid) nodig om van een film te genieten. VHS was prut, vandaar het snelle succes van DVD. Het verschil tussen DVD en Blu-ray is minder ingrijpend, zeker op een scherm van normale grootte, bij een normale kijkafstand.
    Kijk en dat is nou precies wat ik ook bedoelde.

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    En jij wel zeker
    Ik heb ze toch gepost, of niet. Je loopt wel erg met je intelligentie te koop. :wink:

    Het feit dat JIJ niet leest wat je post kan een verklaring zin voor je overbodige en onzinnige posts.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-02-2008 om 19:40

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •