Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 115 worden weergegeven.
  1. #51
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zowel Lucas alsook Spielberg waren al voorstanders van blu-ray
    Ja dat had ik ook al begrepen, i.v.m. Universal en Dreamworks die excl.voor HD DVD gingen. En Spielberg die wel even duidelijk maakte dat het wat hem betrefd niet op zijn films van toepassing was.
    Maar wat mij betreft, hoeft het ook niet zo lang te duren als op DVD.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    HD downloads kun je hier in NL lange tijd ( lees jaren) echt wel vergeten, nog maar te zwijgen van de vele mislukte pogingen om betaald downloaden hier van de grond te krijgen! Het grote gros is nog niet eens op glasvezel aangesloten en kan derhalve niet de benodigde snelheden halen die echt nodig zijn om HD (1080P) binnen te halen/streamen...
    Mij $.02: voor de gemiddelde Joe Sixpack (in Vlaanderen: Jef Klak, in Nederland Arie Kroket) is downloaden, op een schijfje branden en dan nog afspelen veel te ingewikkeld. Wie echt zo'n video-op-aanvraag wil bestellen, zal allicht via zijn digitale kabelaanbieder een film uit het on demand-aanbod nemen. Anders wordt de kennis van de gemiddelde kabelabonnee wel héél erg overschat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #53
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Oh nee he, Nou wordt het toch weer moeilijk voor Blu-Ray om nog effe snel van DVD te winnen.
    De DVD is sinds vandaag een held.

    Telegraaf Meld:
    DVD stopt kogel
    en redt leven

    Barry McRoy dankt zijn leven aan een dvd'tje in zijn binnenzak. De kogel die op hem werd afgevuurd, ketste op het doosje en de inhoud.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Oh nee he, Nou wordt het toch weer moeilijk voor Blu-Ray om nog effe snel van DVD te winnen.
    De DVD is sinds vandaag een held.
    Als ze niks meer op dvd uit brengen. Dan kan je alleen nog Br nemen. BR is gewoon opvolger van dvd. Zoals dvd opvolger was van vhs en CD opvolger van platenspeler.

    HD-DVD downloaden van internet, dat zal op "kleine schaal" gebeuren.
    Niet iedereen heeft er tijd/ zin om een film van ongeveer 30gb downloaden en dan nog te branden. Betaald downloaden wordt nog minder gedaan. Als je iets voor niks kan downloaden waarom zou je dan ervoor betalen. dan moeten ze eerst de schijfjes ervoor veel goedkoper maken.
    Blu-ray = Future

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Los van of HD DVD fans dat denken: ik denk je er te makkelijk vanuit gaan met de overwinning op HD DVD de oorlog al gewonnen is. Het is slechts een eerste veldslag en er komen er meer. Het verslaan van van betaalde downloads en video on demand (die in de VS al erg populair zijn) is de volgende en het verslaan van DVD die erna. Dat had ook voor HD DVD gegolden.
    Er was maar 1 'oorlog' en dat was die met HD-DVD.. en die is gewonnen. Er is geen andere drager voor HD-materiaal, dus BD is de winnaar op dat gebied.. betaalde downloads en VOD zijn compleet andere dingen. ook dvd hoeft het niet te verslaan aangezien dat een hele andere categorie is, namelijk SD-materiaal.
    BD is zoals eerder al gezegd netjes de opvolger van DVD..

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Vreemd dat een aantal HD DVD fans er nu ineens van overtuigd zijn dat downloaden de toekomst is. Dan was HD DVD dus ook geen lang leven beschoren en waarom hebben ze er dan in geinvesteerd???
    Er is wel vaker gesuggereerd (onder andere door Michael Bay ) dat vooral Microsoft door de steun voor HD-DVD wou bereiken dat beide standaards zouden falen maar dat de strijd lang genoeg zou duren tot HD downloads op punt stonden. Maar het is maar wat je daarvan wilt geloven natuurlijk en in ieder geval is de strijd nu voorbij maar zijn HD downloads nog niet voor de voorbije toekomst.

    En nogmaals, media gaat nog voor lange tijd ook beschikbaar zijn op fysieke dragers. Er worden nog altijd heel wat CD's verkocht ondanks dat je nu ook vrij eenvoudig aan (legale) mp3's kan geraken, er gaan evenzeer nog veel films op disc verkocht worden als HD films online te downloaden zijn.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Vreemd dat een aantal HD DVD fans er nu ineens van overtuigd zijn dat downloaden de toekomst is. Dan was HD DVD dus ook geen lang leven beschoren en waarom hebben ze er dan in geinvesteerd???
    Sorry, maar ik ben geen HD DVD aanhanger. Ik koop alleen dvd's en blijf dat doen totdat Bluray of een ander HD format echt doorbreekt en de consumentenmarkt verovert (met de lage prijzen die daarbij horen.) Voorlopig heeft Bluray de slag gewonnen, maar het blijft de vraag of ze Jan met de Pet kunnen overhalen. Wat dat betreft heeft Bluray nog alles te winnen en te verliezen

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    DAT heeft inderdaad een eigen (professionele) markt. Ik zag het zo dat de mini-disc het eigenlijk verloren heeft van de CD-R, die de tussenstap van de mini-disc eigenlijk wat overbodig maakte (al vind ik het nog altijd een goede technologie).
    Het maakt me niet uit eigenlijk waarom de minidisc het uiteindelijk moest afleggen. Ik weet alleen dat de hifi bladen destijds ook vol stonden met een format war terwijl beide formats uiteindelijk de consument niet wisten over te halen. Dat kan ook Bluray nog overkomen.

    Ik kan me eigenlijk nog het meest vinden in de opmerking van Hstadman dat Bluray het nu moet zien te winnen van dvd, en dat is gezien de populariteit en het overweldigende succes van de laatste bepaald geen makkie!

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zoolander Bekijk bericht
    Ik kan me eigenlijk nog het meest vinden in de opmerking van Hstadman dat Bluray het nu moet zien te winnen van dvd, en dat is gezien de populariteit en het overweldigende succes van de laatste bepaald geen makkie!
    Ik zie Blu Ray zeker niet zomaar DVD evenaren, en waarom zou dat ook moeten.
    Ik zie BD gewoon als aanvulling op de huidige DVD, waar voldoende markt voor kan ontstaan.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Er was maar 1 'oorlog' en dat was die met HD-DVD.. en die is gewonnen. Er is geen andere drager voor HD-materiaal
    Vergis jij je even. HD VMD is er ook nog, en China heeft zijn EVD. Ook zal Blu-ray op den duur concurrentie krijgen van de HVD.

    Ik erger me overigens groen en geel aan de titel op de frontpage, nl. "Blu-ray wint formaten oorlog". De schrijver van die titel zou ik graag willen verwijzen naar www.spatiegebruik.nl.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy Bekijk bericht
    Vergis jij je even. HD VMD is er ook nog, en China heeft zijn EVD. Ook zal Blu-ray op den duur concurrentie krijgen van de HVD.

    Ik erger me overigens groen en geel aan de titel op de frontpage, nl. "Blu-ray wint formaten oorlog". De schrijver van die titel zou ik graag willen verwijzen naar www.spatiegebruik.nl.
    Ik vergis me niet, want HDVMD, EVD en HVD zijn geen formaten die hier vollop (of uberhaupt) te krijgen zullen zijn, zonder content (ofwel support van de filmindustrie) ben je nergens..
    Dus ik vergis me helemaal niet, als we nu in China zouden leven dan was het een andere kwestie, maaruh dat doen we niet dus.......

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Ik vergis me niet, want HDVMD, EVD en HVD zijn geen formaten die hier vollop (of uberhaupt) te krijgen zullen zijn, zonder content (ofwel support van de filmindustrie) ben je nergens..
    Dus ik vergis me helemaal niet, als we nu in China zouden leven dan was het een andere kwestie, maaruh dat doen we niet dus.......
    China heeft vaak zijn eigen formaten die buiten china nooit het zonlicht zullen zien.

    Op tweakers is er een enquete gehouden over HD:

    Dit is de stand op dit moment:
    51% hoeft nog geen HD (wat ik al vermoedde)
    en 26,2% wil meteen een HD speler aanschaffen. (behoor ik ook toe).

    Dus, dvd is en blijft de eerste paar jaar nog een sterk medium. Alleen als ze binnen een aantal jaren langzamerhand de productie en verkoop van dvdspelers en dvd's gaan uitfaseren kan HD groeien. Ik moet mij al sterk vergissen als ze dat niet zullen gaan doen!

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Egon Bekijk bericht
    Als ze niks meer op dvd uit brengen. Dan kan je alleen nog Br nemen. BR is gewoon opvolger van dvd. Zoals dvd opvolger was van vhs en CD opvolger van platenspeler.

    HD-DVD downloaden van internet, dat zal op "kleine schaal" gebeuren.
    Niet iedereen heeft er tijd/ zin om een film van ongeveer 30gb downloaden en dan nog te branden. Betaald downloaden wordt nog minder gedaan. Als je iets voor niks kan downloaden waarom zou je dan ervoor betalen. dan moeten ze eerst de schijfjes ervoor veel goedkoper maken.
    Voor de meesten geldt nog steeds dat ze uren moeten downloaden om de film binnen te halen, voordat je daar mee klaar bent, heb ik de schijf er al in gestoken, de film al bekeken en lig ik al te snurken op 1 oor!:wink:

    Dus, deze methoden zijn voor lekker impulsief(lees; vanavond heb ik zin om even een filmpje te kijken) even een avondje film kijken zeker niet geschikt.:wink:

    komt nog bij dat de software waarbij je HD content vanaf schijf kunt spelen onklaar is gemaakt(via een omweg lukt het nog wel overigens), zodat het voor de meesten al te moeilijk wordt om het ooit aan de praat te krijgen, je moet een blu-ray brander hebben die nu voor de meesten nog veels te duur is en de schijfjes zijn lastig verkrijgbaar met ook een hoge prijs.


    Tel dit alles bijelkaar op en u zult zien dat het downloaden nog niet zo'n vaart loopt!:wink: (afgezien van de huidige technische restricties)

    Het in de kast hebben van content en snel even een filmpje pakken en opstarten is nog steeds de meest snelle methode.:wink:

    Ik denk dat het zo voor de meeste liefhebbers geldt: ik heb nu zin om even een filmpje te kijken en je pakt er meteen eentje uit de kast.
    Laatst aangepast door hstadman : 21-02-2008 om 12:17

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    China heeft vaak zijn eigen formaten die buiten china nooit het zonlicht zullen zien.

    Op tweakers is er een enquete gehouden over HD:

    Dit is de stand op dit moment:
    51% hoeft nog geen HD (wat ik al vermoedde)
    en 26,2% wil meteen een HD speler aanschaffen. (behoor ik ook toe).

    Dus, dvd is en blijft de eerste paar jaar nog een sterk medium. Alleen als ze binnen een aantal jaren langzamerhand de productie en verkoop van dvdspelers en dvd's gaan uitfaseren kan HD groeien. Ik moet mij al sterk vergissen als ze dat niet zullen gaan doen!
    Wat lees jij deze cijfers negatief. Bijna de helft van dvd gebruikers wil nu al op hd over gaan? dat zijn er nogal wat....plus dat die 51% zegt NOG geen hd. Daar zullen ook heel veel van overstappen dus. Dat worden nog mooie tijden voor Blu Ray denk (hoop) ik
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zoolander Bekijk bericht
    Sorry, maar ik ben geen HD DVD aanhanger. Ik koop alleen dvd's en blijf dat doen totdat Bluray of een ander HD format echt doorbreekt en de consumentenmarkt verovert (met de lage prijzen die daarbij horen.) Voorlopig heeft Bluray de slag gewonnen, maar het blijft de vraag of ze Jan met de Pet kunnen overhalen. Wat dat betreft heeft Bluray nog alles te winnen en te verliezen
    Wereldwijd(mondiaal) gezien is blu-ray al levensvatbaar. Dus het zal zeker blijven bestaan. De vraag is en blijft echter hoe snel blu-ray markt zal gaan afsnoepen van de dvd verkopen.:wink:

    We kennen allemaal wel het truukje wat de branche nog achter de hand heeft, namelijk verplichte overstap! Ze kunnen omwille van blu-ray toch snel beslissen op productie en verkoop van dvdspelers te gaan beperken en ook voor films op dvd. Zodoende moeten ensen die moeten vervangen of nieuw moeten kopen el overgaan op het nieuwe medium.:wink:

    In dit geval is het zeker niet erg daar je niets tekort komt ene r alleen maar op vooruit gaat. dvd's kun je blijven afspelen, HD is een mooie aanvulling, beter beeld, geluid en meer features voor dezelfde prijs als een goed dvd speler kost tegenwoordig.:wink:

    Vooral mensen met een hdready(720P) of mensen met een fullHD scherm(1080P) Zullen er alleen maar op vooruit gaan!:wink:

    Ja, ook mensen met relatief kleine schermen zullen erop vooruit gaan want ook die zullen meer details hebben , betere kleuren en beter geluid hebben dan met dvd.:wink:

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wat lees jij deze cijfers negatief. Bijna de helft van dvd gebruikers wil nu al op hd over gaan? dat zijn er nogal wat....plus dat die 51% zegt NOG geen hd. Daar zullen ook heel veel van overstappen dus. Dat worden nog mooie tijden voor Blu Ray denk (hoop) ik
    Nee, dat zie je verkeert albert.
    26% gaat binnen afzienbare tijd over op HD, de 51 procent gaat niet over op HD de komende jaren.

    Exacte weergave van de enquete:
    Wil jij nu een blu-ray apparaat in huis halen?

    nee, ik wil geen HD speler: 51,4%
    Ja, eindelijk duidelijkheid, 26,1%
    ja, mijn dvdspeler is aan vervanging toe, 5%

    ruim 7000 stemmen.

    Wat je nu dus ziet is dat iets meer dan de helft niet bereidt is om een HD speler aan te schaffen nu en in de toekomst maar dat kan door het versneld terugbrengen van dvd natuurlijk snel veranderen.:wink:

    Met andere woorden: HD zal die 51% over moeten halen om echt de vervanger van dvd te kunnen worden.:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 21-02-2008 om 12:32

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Nee, dat zie je verkeert albert.
    26% gaat binnen afzienbare tijd over op HD, de 51 procent gaat niet over op HD de komende jaren.

    Exacte weergave van de enquete:
    Wil jij nu een blu-ray apparaat in huis halen?

    nee, ik wil geen HD speler: 51,4%
    Ja, eindelijk duidelijkheid, 26,1%
    ja, mijn dvdspeler is aan vervanging toe, 5%

    ruim 7000 stemmen.

    Wat je nu dus ziet is dat iets meer dan de helft niet bereidt is om een HD speler aan te schaffen nu en in de toekomst maar dat kan door het versneld terugbrengen van dvd natuurlijk snel veranderen.:wink:

    Met andere woorden: HD zal die 51% over moeten halen om echt de vervanger van dvd te kunnen worden.:wink:
    Tja, maar tweakers is nou niet echt een betrouwbare bron IMHO, de meeste mensen daar jatten liever een film dan er voor te betalen..

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Tja, maar tweakers is nou niet echt een betrouwbare bron IMHO, de meeste mensen daar jatten liever een film dan er voor te betalen..
    Dat is waar maar daar gaat het hier niet om...

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Nee, dat zie je verkeert albert.
    26% gaat binnen afzienbare tijd over op HD, de 51 procent gaat niet over op HD de komende jaren.

    Exacte weergave van de enquete:
    Wil jij nu een blu-ray apparaat in huis halen?

    nee, ik wil geen HD speler: 51,4%
    Ja, eindelijk duidelijkheid, 26,1%
    ja, mijn dvdspeler is aan vervanging toe, 5%

    ruim 7000 stemmen.

    Wat je nu dus ziet is dat iets meer dan de helft niet bereidt is om een HD speler aan te schaffen nu en in de toekomst maar dat kan door het versneld terugbrengen van dvd natuurlijk snel veranderen.:wink:

    Met andere woorden: HD zal die 51% over moeten halen om echt de vervanger van dvd te kunnen worden.:wink:
    Zet dit dan meteen goed in een post joh...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #70

    Standaard

    Waar blijft die hybride speler van Toshiba
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Waar blijft die hybride speler van Toshiba
    LG heeft aangekondigd tenminste nog 1 hybride speler op de markt te brengen om hd-dvd mensen de kans te geven om beide af te kunnen spelen en zo de transitie naar blu-ray te vergemakkelijken.

    Zie hier:
    http://pro.tweakers.net/nieuws/51991...d-geloven.html

    Overigens, een hybride speler van Toshiba hoef je voorlopig niet te verwachten daar zij aangegeven hebben voorlopig nog niets te willen doen met blu-ray en zullen hun pijlen, net zoals microsoft, gaan richten op betaald downloaden van HD content. ( volgens mij ook niet echt een goed plan, maargoed).

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Overigens, een hybride speler van Toshiba hoef je voorlopig niet te verwachten daar zij aangegeven hebben voorlopig nog niets te willen doen met blu-ray en zullen hun pijlen, net zoals microsoft, gaan richten op betaald downloaden van HD content. ( volgens mij ook niet echt een goed plan, maargoed).
    Zou me niet verbazen als ze met Microsoft gaan samenwerken.
    Op het gebied van muziek downloads is Apple al heer en meester,en ook op het gebied van video downloads gaat het de zelfde kant op.
    MS zal snel moeten handelen en ook met een Apple TV achtig kastje op de markt moeten komen
    Er heerst nu al onrust over het dreigende monopolie die Apple zal krijgen over de download wereld

    Anderzijds kan Apple ook zeer hard vallen.
    Heel hun itunes verkoop is explosief gegroeid de laatste jaren maar daar lijkt nu de rek uit te zijn.

    Op 10 Jan. 2007 stond de teller van gedowde nummers op 2 miljard (sinds de introductie van de itunes store in 2003)
    6,5 maand later was dat al toegenomen to 3 Miljard, maar vervolgens heeft 5,5 maand geduurd tot, op 15 Januari 2008, de 4 miljard werd bereikt.
    de tweede helft van 2007 heeft maar een kleine groei laten zien ten opzichte van de eerste helft.

    (bron wikipedia)

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Exacte weergave van de enquete:
    Wil jij nu een blu-ray apparaat in huis halen?

    nee, ik wil geen HD speler: 51,4%
    Ja, eindelijk duidelijkheid, 26,1%
    ja, mijn dvdspeler is aan vervanging toe, 5%

    ruim 7000 stemmen.
    Zelfde soort enquete maar dan op EngadgetHD:
    http://www.engadgethd.com/2008/02/20...be-picking-up/

    Daar is het een ander resultaat.. daar kiest zelfs het overgrote deel voor de PS3 als BD speler..

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Zou me niet verbazen als ze met Microsoft gaan samenwerken.
    Op het gebied van muziek downloads is Apple al heer en meester,en ook op het gebied van video downloads gaat het de zelfde kant op.
    MS zal snel moeten handelen en ook met een Apple TV achtig kastje op de markt moeten komen
    Er heerst nu al onrust over het dreigende monopolie die Apple zal krijgen over de download wereld

    Anderzijds kan Apple ook zeer hard vallen.
    Heel hun itunes verkoop is explosief gegroeid de laatste jaren maar daar lijkt nu de rek uit te zijn.

    Op 10 Jan. 2007 stond de teller van gedowde nummers op 2 miljard (sinds de introductie van de itunes store in 2003)
    6,5 maand later was dat al toegenomen to 3 Miljard, maar vervolgens heeft 5,5 maand geduurd tot, op 15 Januari 2008, de 4 miljard werd bereikt.
    de tweede helft van 2007 heeft maar een kleine groei laten zien ten opzichte van de eerste helft.

    (bron wikipedia)
    frenkel,

    in tegenstelling tot films on demand, werkt muziek downloaden wel!:wink:

    Dus, de lijn die muziek downloaden nu doormaakt kun je niet zondermeer doortrekken naar film downloads.:wink:

  25. #75

    Standaard

    Voorlopig houd ik het nog bij dvd maar als ie vandaag of morgen de geest geeft dan zou ik overstappen op een blu-ray speler. Je kunt er tevens ook dvd's mee afspelen dus het is nooit weg gegooid geld. Maar om er nu al een te kopen ik heb al 6 apparaten staan dit word een beetje teveel. Verder komen er ook nog de betere merken aan Marantz bv.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •