Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 38 van 38 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door No use for a name Bekijk bericht
    Haha, ja blu-ray bezitters gefiliciteerd met een speler van minstens 400 euro die over een paar maanden alweer verouderd is, omdat sony een formaat moest uitbrengen dat maar half af was! Wees er maar blij mee.

    Jaloers jongen ???

    gelukkig geniet ik al bijna een jaar van mijn BR films.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Natuurlijk En als blu-ray de standaard wordt hebben alle DVD bezitters hun geld weggegooid.
    En de PS2 bezitters met hun vele spelletjes hebben ook hun geld weggegooid.

    Zolang je hebt wat je kunt gebruiken is helemaal niks weggegooid!

    DVD en Blu-ray zijn 2 hele aparte dingen, kan prima naast elkaar jaren er mee door gaan.

    Op de PS3 kun je ook PS2 spellen spelen.

    Iedereen voor zich hoe ze er over denken, ik ben blij dat ik geen HD-DVD spul heb aangeschaft !.

    Als "ik" iets koop dan moet het paar jaar mee gaan en niet naar 2 jaar er mee ophouden.

    Maar natuurlijk mensen die al heel wat HD-DVD schijfjes hebben thuis staan, kunnen er jaren mee doorgaan en er van naar genieten.

    Er zijn heel wat HD-DVD titels die ik wel op Blu-ray in bezit wil hebben.
    Laatst aangepast door The Gr8oNe : 19-02-2008 om 21:25
    What ?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door filmpie Bekijk bericht
    Het was zo'n beetje 40-60 in de VS. Als Warner HD-DVD was gegaan zou de kaarten in het voordeel van HD-DVD hebben gestaan. Warner's besluit was de nekslag en met profile 2.0 begint Bluray nog best wat te worden. Alleen de prijzen en die regio gebondenheid zuigt aan alle kanten.
    Als WB HD DVD was gegaan, was er gelijkspel ontstaan en had deze hele war nog (veel) langer geduurd. Dan had het landschap er zo uitgezien:

    HD DVD
    Universal
    Paramount/Dreamworks (noem ik onder 1 noemer, daar ze onder hetzelfde bedrijf vallen)
    WB
    Weinstein

    Blu Ray
    Fox
    Sony/MGM
    Disney
    Lionsgate

    Warner heeft, als ik de fora mag geloven, niet voor niets gezegd dat ze alleen HD DVD exclusive zouden gaan als er nog een tweede partij over zou gaan. Deze situatie zou niet erg gewenst zijn door de fabrikanten van hardware en de uitgevers van software.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe Bekijk bericht
    DVD en Blu-ray zijn 2 hele aparte dingen, kan prima naast elkaar jaren er mee door gaan.

    Op de PS3 kun je ook PS2 spellen spelen.
    Neen, dat kun je niet meer. Sinds hij 400 euro kost i.p.v. 600 euro hebben ze er heel wat uitgesmeten om het goedkoper te maken.

    Maar natuurlijk mensen die al heel wat HD-DVD schijfjes hebben thuis staan, kunnen er jaren mee doorgaan en er van naar genieten.
    Mooi gezegd! Daar kunnen andere PS3 fanaten iets van leren

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe Bekijk bericht
    Maar natuurlijk mensen die al heel wat HD-DVD schijfjes hebben thuis staan, kunnen er jaren mee doorgaan en er van naar genieten.

    .
    Daarom verkoop ik mijn HD-DVD addon ook niet. Waarde voor verkoop is nihil en de titels die ik heb kan ik zo blijven kijken.
    Nu mijn Blu-Ray collectie vergrootten!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Als WB HD DVD was gegaan, was er gelijkspel ontstaan en had deze hele war nog (veel) langer geduurd. Dan had het landschap er zo uitgezien:

    HD DVD
    Universal
    Paramount/Dreamworks (noem ik onder 1 noemer, daar ze onder hetzelfde bedrijf vallen)
    WB
    Weinstein

    Blu Ray
    Fox
    Sony/MGM
    Disney
    Lionsgate

    Warner heeft, als ik de fora mag geloven, niet voor niets gezegd dat ze alleen HD DVD exclusive zouden gaan als er nog een tweede partij over zou gaan. Deze situatie zou niet erg gewenst zijn door de fabrikanten van hardware en de uitgevers van software.
    Heeft warner geen 70% van de hidef markt in zijn bezit? En hadden ze dan zowieso geen genadeslag kunnen toebrengen aan zowel blu ray als hd dvd? Ik denk het wel.

  7. #32

    Standaard

    Wat ik ervan begrepen heb is dat Blu Ray met Warner 70% van de markt in handen zou krijgen. Niet dat Warner dat marktaandeel heeft. Figuren die o.a. op dit forum hebben gestaan laten in ieder geval geen Warner marktaandeel zien.

    Warner bij HD DVD had de stalemate situatie opgeleverd, waarover veel gediscussieerd is.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  8. #33

    Standaard

    Vandaag in de filmvalley een paginagrote reclame advertentie van Toshiba HD DVD.

    O.a. met de tekst:
    > HD DVD beeldkwaliteit die zes keer scherper is dan een standaard DVD
    > Wat betekent dat alles ook zes keer zo grappig is.

    Vervolgens een plaatje van een deel van een Toshiba speler met daaromheen allemaal bloedspetters en dan de tekst:

    > Of zes keer zo akelig.

    Dat laatste komt nu wel wat cynisch over.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Als WB HD DVD was gegaan, was er gelijkspel ontstaan en had deze hele war nog (veel) langer geduurd. Dan had het landschap er zo uitgezien:

    HD DVD
    Universal
    Paramount/Dreamworks (noem ik onder 1 noemer, daar ze onder hetzelfde bedrijf vallen)
    WB
    Weinstein

    Blu Ray
    Fox
    Sony/MGM
    Disney
    Lionsgate
    Warner en Universal zijn veel actiever in HD dan bijv. Fox of Disney.

    Warner heeft, als ik de fora mag geloven, niet voor niets gezegd dat ze alleen HD DVD exclusive zouden gaan als er nog een tweede partij over zou gaan. Deze situatie zou niet erg gewenst zijn door de fabrikanten van hardware en de uitgevers van software.
    In de fora waren er ook genoeg berichten dat Warner, dat HDDVD bij aanvang als voorkeur had, voor HDDVD zou gaan kiezen. Ik noem het roddel en achterklap.


    Sony heeft het gewoon goed gespeeld, ze hadden de PS3 als driver (zonder de PS3 en de reputatie van PS2 had met Fox en Disney niet mee gekregen). Ze wisten Warner te slim af te zijn bij de aankoop van MGM (via een consortium).

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door filmpie Bekijk bericht
    Warner en Universal zijn veel actiever in HD dan bijv. Fox of Disney.
    Warner is op beide formaten even actief geweest. Fox en Disney zijn hun schade goed aan het inhalen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996
    Mooi gezegd! Daar kunnen andere PS3 fanaten iets van leren :wink:
    :')
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  11. #36

    Standaard

    Disney heeft wel veel mooiere releases. Ik heb nu de 3 Pirates films, Cars en Ratatouille van Disney en de Ocean's trilogie, 300, Blood Diamond en The Departed van Warner.

    Geen van de Warner titels in mijn collectie kan qua beeldkwaliteit tippen aan welke van mijn Disney titel dan ook.
    The future is Blu

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Warner is op beide formaten even actief geweest. Fox en Disney zijn hun schade goed aan het inhalen.
    Filmpie bedoelt met HD: High Definition, dus elk formaat. Ik gebruik ook HD voor High Definition en alleen HD DVD voor HD DVD. Lijkt me toch vrij logisch anders zou een HD-ready TV alleen geschikt zijn voor HD DVD?
    Maar goed, om even terug te komen op de verhouding als Warner naar HD DVD was gestapt, die was door de activiteit van Warner op HD gebied groter voor HD DVD geworden dan voor blu-ray. Nog niet genoeg om definitief te zijn (wat de stap van Warner naar blu-ray wel was), maar als Fox bij HD DVD had gezeten was het doek gevallen voor blu-ray indien Warner dan was overgestapt.

    Twee formaten hebben de bedirjven geld gekost. Men had dus beter van af 't begin aan 1 formaat kunnen ondersteunen. Waarom men dat niet gedaan heeft komt door andere zakelijke belangen. Misschien waren de HD DVD exclusieve studio's 't niet eens met Sony. Misschien wilde Sony teveel geld aan ze verdienen volgens hen, wie zal 't zeggen, dat zullen we nooit weten. Het kan zelfs persoonlijke wrok of profilering van de leiding zijn geweest. In ieder geval zullen we de echte reden wel nooit weten. Alleen al het PR verhaaltje dat men ophoudt nu men overstapt zegt al genoeg. Zo consumentgericht mogelijk en positief. Daar prik je toch zo doorheen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  13. #38

    Standaard

    Disney is met name in de USA erg actief geweest met een tour om Blu Ray te promoten. Daarnaast hebben ze ook displays in de disneystores (in ieder geval Orlando, aldus een medewerker). Daarnaast zijn er geregeld Disney Bogof's en B2gof's geweest. In hoeverre Fox betrokken was bij de tour weet ik niet.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •