Pagina 1 van 31 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 774 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HD DVD: er is leven na de dood

    Nu duidelijk is geworden dat voor HD DVD het einde is gekomen leek het me wel een idee om een topic te starten over hoe gebruikers van dit formaat dit oppakken en wat hun strategie is. De een zal er misschien voor kiezen om de hele collectie meteen op Ebay te zetten terwijl de ander nog even door wil gaan met het formaat. Want laten we wel zijn: voor de meesten zullen spelers en schijfjes nog vrijwel nieuw zijn en in veel opzichten is vervanging door Blu-ray nog niet echt zinvol of zelfs mogelijk. Dus: wat doen jullie?

    Ikzelf ga nog even door met HD DVD. Ik heb al een mooie basiscollectie met veel toppers van m'n favoriete regisseurs (o.a. Kubrick, Scorsese en Soderbergh) en ik heb nog allerlei releases op het oog. Uiteindelijk eindig ik vermoedelijk met een collectie van rond de 60 a 70 HD DVD's en daarmee red ik het wel voorlopig. Op HD DVD koop ik toch enkel echte klassiekers + films die ook wat te bieden hebben in HD, dus als het daar voorlopig eindigt dan heb ik er vrede mee. Uiteindelijk maak ik wel de overstap naar BR, maar ik heb geen haast. Zoals ik al eens eerder postte: van HD DVD early adapter wordt ik een Blu-ray late adapter.
    Laatst aangepast door Richard B. : 20-02-2009 om 12:43

  2. #2

    Standaard

    Ikzelf blijf HD-DVD kopen zover mogelijk en interessant, Blu-ray kan ik ook draaien dus ik red me wel. Hier iig geen intensies om HD-DVD te verkopen.

  3. #3

    Standaard

    de schijfjes zullen alleen maar goedkoper worden, dus gewoon kopen en ervan genieten lijtk me.

  4. #4

    Standaard

    Idem dito. Zolang ze nog steeds te koop zijn bestel ik ze gewoon nog.
    Heb nu nog een aantal in pre-order staan bij Amazon. Die ga ik echt niet annuleren.
    Zelf ook al een hele collectie verzameld van HD-DVD's en die ga ik echt niet van de hand doen. Niet dat ik iets tegen Blu-ray heb, want dat gaat er beslist wel een keer van komen.
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  5. #5

    Standaard

    Ik verkoop een deel van mijn verzameling, maar toppers als The Matrix trilogy, Pitch black & Riddick, Dune, Apollo 13 en Total recall bewaar ik.
    Ik was zoiezo al mijn dvd-collectie aan het uitdunnen vanwege ruimtegebrek, dus nu ook mijn hd-dvd collectie.

    Uiteindelijk zal ik wel overstappen op Blu-ray, maar ik wacht nog tot er 2.0 spelers tegen een betaalbare prijs te koop zijn en totdat de schijfjes wat goedkoper worden.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpius Bekijk bericht
    Ik verkoop een deel van mijn verzameling, maar toppers als The Matrix trilogy, Pitch black & Riddick, Dune, Apollo 13 en Total recall bewaar ik.
    Ik was zoiezo al mijn dvd-collectie aan het uitdunnen vanwege ruimtegebrek, dus nu ook mijn hd-dvd collectie.

    Uiteindelijk zal ik wel overstappen op Blu-ray, maar ik wacht nog tot er 2.0 spelers tegen een betaalbare prijs te koop zijn en totdat de schijfjes wat goedkoper worden.
    Lijkt me vestandige keus. Je kunt ook een ps3 kopen voor de 2.0 update die eraan komt. Het is een goede speler hoor en ik denk dat je er geen spijt van krijgt. die extra 2.0 functies zijn toch niet echt bijzonder vind ik...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SNEAK Bekijk bericht
    Ikzelf blijf HD-DVD kopen zover mogelijk en interessant, Blu-ray kan ik ook draaien dus ik red me wel. Hier iig geen intensies om HD-DVD te verkopen.
    Voor mij geldt hetzelfde. Interessant blijft een HD-DVD nog als ie goed geprijsd is.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  8. #8
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Ik houd mijn HD-DVD's en mijn EP-30. Verkopen heeft weinig zin aangezien je er niet al te veel voor terug krijgt. De EP-30 is trouwens ook een prima DVD speler. Jammer dat ie nog niet regio vrij te maken is, ik hoop dat dat nog komt.

    Voorlopig koop ik geen HD-DVDs meer tenzij er nog echt goede uitverkopen komen (of 2e hands). En dan bedoel ik ruim onder de 10 euro per HD-DVD. Voorlopig komen hier alleen Blu-Rays naar binnen... en ik hoop zo snel mogelijk een betaalbare 2.0 regiovrije speler ter vervanging van mijn PS3...

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gewoon hetzelfde doen als altijd.
    HD DVD kopen als het een verbetering is t.o.v. de Blu-Ray ( Zo lang het duurt)
    En anders gewoon kopen op Blu-ray.
    En als die keuze er zometeen niet meer is, hoef ik er ook niet over na te denken.

    Echter als ik binnenkort ruimtegebrek voor apparatuur heb, ben ik wel bang dat de hd dvd moet vrezen voor de zolder, zeker als het vrijwel niet meer te krijgen is, maar zover is het nog lang niet!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Ik hou mijn EP 35 speler zeker en koop nog regelmatig hd dvd's bij!
    Ik vraag me trouwens af of Universal al zijn releases op hd dvd nu zal uitbrengen
    op blu-ray. Titels zoals bv. Dune gaan we volgens mij nooit zien op blu!
    Ik ben trouwens ook niet van plan om al die "oude" hd releases nog eens opnieuw
    op blu te kopen, zie daar het nut echt niet van in! Ben héél benieuwd wat er nu gaat
    gebeuren met TOS! Ik heb seizoen 1 op hd en volgens verschillende bronnen zullen
    we nooit seizoen 2 en 3 zien op hd omdat Toshiba de geldkraan voor de restauratie
    van STAR TREK TOS heeft dichtgedraaid. Hopelijk zien we deze release dan op blu-ray
    maar dat is tot op heden zeer twijfelachtig.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Lijkt me vestandige keus. Je kunt ook een ps3 kopen voor de 2.0 update die eraan komt. Het is een goede speler hoor en ik denk dat je er geen spijt van krijgt. die extra 2.0 functies zijn toch niet echt bijzonder vind ik...
    Dat zal misschien best, dat jij de extra functies niet bijzonder vindt, maar aangezien de 2.0 spelers ook een verbeterde hardware hebben mbt geheugen en dergelijke kan ik me voorstellen dat nieuwe extra's die later middels een firmware ge-upgrade worden meer mogelijkheden bieden dan de 1.1 versie.

  12. #12

    Standaard

    't Is niet netjes maar het doet me een beetje denken aan Asterix: bij aankoop van 1 slaaf 2 menhirs cadeau. Nu, bij aankoop van 1 HD-DVD schijfje misschien nog 2 spelers?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Mijn HD-DVD collectie bestaat al uit meer dan 74 films mijn blu-ray collectie ongeveer uit 29 overgroot deel kopieën van de zwarte markt. Ik heb geen intresse voor 30 euro uit tegeven voor een origineel als het ook voor 12,50 kan.

    Maar om ff terug op het thema te blijven. De HD-DVD collectie zal hier nog aan groeien. Omdat ik een groot deel van de gewone dvd's heb uit gedunt wat ik op HD-DVD gekocht heb. Mijn ouders hebben zich ook zo actie speler bestelt ik heb hun eerlijk verteld dat de films in het rood stoppen. Mij ma zei toen voor die 109,- val ik geen bult en die 9 films die erbij zijn heb ik allen nog niet gezien, en ze zei we kunnen toch samen doen met de films. Mocht het uiteindelijk toch helemaal gaan stoppen dat men zelfs via marktplaats niet meer aan films kan komen dan gaat mijn collectie naast mijn laser disc staan (123 stuks) en sluit ik mijn player aan als ik weer een een echte gauwe ouwe wil zien.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tiger0120 Bekijk bericht
    Mijn HD-DVD collectie bestaat al uit meer dan 74 films mijn blu-ray collectie ongeveer uit 29 overgroot deel kopieën van de zwarte markt. Ik heb geen intresse voor 30 euro uit tegeven voor een origineel als het ook voor 12,50 kan.
    Stond vandaag bij mediamarkt om mijn gisteren gekochte hd-dvd om te ruilen, mocht niet omdat ik de plastic/folie om de hd-dvd verpakking heb verwijderd. Mediamarkt argument: verpakking weg dus mogelijkheid tot kopiëren. Dus bij deze bedankt..

    Je hoeft geen 30 euro te betalen. Online kopen scheelt 30 tot 40%!!
    Laatst aangepast door Dai : 20-02-2008 om 19:16

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tiger0120 Bekijk bericht
    Mijn HD-DVD collectie bestaat al uit meer dan 74 films mijn blu-ray collectie ongeveer uit 29 overgroot deel kopieën van de zwarte markt. Ik heb geen intresse voor 30 euro uit tegeven voor een origineel als het ook voor 12,50 kan.
    Dat snap ik niet.
    12,50 voor ilegaal spul betalen terwijl het zelfde ilegaal spul gratis en voor niets van het net te plukken is.

  16. #16

    Standaard

    Tja ik kan helaas geen blau doosje downloaden en ook geen blu brandern en zeker niet met een label erop.

  17. #17
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Voor mij geld het zelfde, nu het doek voor de HD DVD spelers is gevallen blijven er voorlopig nog genoeg HD DVD films uitkomen. Ook als er geen HD DVD films meer worden uitgebracht betekend dat voor mij persoonlijk niet dat ik de hele handel ga verkopen, sterker nog ik heb net voordat Toshiba de handdoek in de ring gooide nog een HD DVD add-on voor mijn XBox 360 er bij gekocht voor het geval de huidige de geest mocht geven. Dus de komende jaren kan ik ruim vooruit.

    Nu zullen er figuren zijn die mij voor gek gaan verklaren, het zij zo ik kan er niet mee zitten, want ik blijf het jammer vinden dat het formaat is gevallen, het had zo mooi kunnen zijn.

    Verder heb ik ook nog een Blu-ray speler dus geniet ik van beide formaten, en mocht het ooit zo ver komen dat Microsoft HD films gaat aanbieden via XBox Live Marketplace dan ben ik daar ook nog wel voor te porren. Dus de komende jaren kunnen we bij ons thuis nog volop genieten, ook van de vergane glorie van het HD DVD formaat. tje

  18. #18

    Standaard

    De toshiba ep-10 as gewone dvd-speler voor boven.
    En in de woonkamer, komt een htpc met combi-speler.
    Zodat ik hd-dvd kan blijven spelen, en de collectie kan uitbreiden met blu-ray.

  19. #19

    Standaard

    Ik heb recent een xe1 gekoch ter vervanging van mij x-box add on, de laatste blijft in huis als reserve.

    De komende maanden zal ik sowieso wat zuiniger moeten zijn ivm grote rekeningen (verzekering auto en grote beurt).

    Zag vanmiddag prijzen van €29,99 tot €34,99 bij de frs voor blu-ray's. Dit betaal ik er dus niet voor. Zal vermoedelijk via 3 voor 2 actie van mediadis nog 3 blu-ray's scoren van films die nog niet in collectie zitten.

    Hd-dvds kunnen er nog in komen, maar wacht uitverkoopacties af.

    Daarnaast zal ik aantal tv-series op dvd kopen. En mijn gigantische kijkachterstand wegwerken.

    Op hd-dvd front was de planning sowieso om de hd-dvds in mijn verzameling dit jaar te herkijken, nu mijn home cinemaset op niveau is (hd-geluid weergave).
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #20

    Standaard

    Ik stop er mee, alles staat te koop, speler is reeds verkocht, en ook al een groot aantal films. ik vind het spijtig, maar het is nu eenmaal zo. Ik wil echt wel hoofdzakelijk nieuwe films in hi def kopen, en op HD DVD zal dat niet meer gaan...:sad: Ik ga zeker de eerste tijd géén Blu-ray kopen, maar blijf gewoon DVD's kopen, die waarschijnlijk nog vele vele jaren zullen worden verkocht. Toekomstige al dan niet Blu-ray spelers zullen gewone DVD's toch kunnen blijven spelen, dus dat is voor mij persoonlijk een safe bet. Blijf het wel jammer vinden, want ik was er van overtuigd dat HD DVD de betere was...

  21. #21

    Standaard

    Ik zal nog proberen mijn verzameling zo groot mogelijk te maken en voor de rest ben ik heel tevreden van mijn nieuwe EP-35. Hij scaled dvd's goed op en heb nog juist een nieuwe update gedaan. Nu veel films kopen voor 10 euro.

    Hint: kijk eens op amazon.de, een hele reeks hd dvd's voor 10 euro!!!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    't Is niet netjes maar het doet me een beetje denken aan Asterix: bij aankoop van 1 slaaf 2 menhirs cadeau. Nu, bij aankoop van 1 HD-DVD schijfje misschien nog 2 spelers?
    ROFLOL

  23. #23

    Standaard

    Uiteindelijk is ehet een aflopende zaak. Iedereen kan wel tot in den treure hddvds gaan verzamelen maar uiteindelijk komen er geen nieuwe films uit. Dat is de harde realiteit. Natuurlijk kun je ook zeggen dat je gewoon hddvds blijft kopen en ipv bluray wel overstapt naar downloads maar waarom zou je bluray mijden? je kunt ze straks ook huren in de videotheek, iets dat met hddvd nimmer meer gaat gebeuren. Ok, je koopt nu en straks lekker goedkoop films maar uiteindelijk, en dat weten de hddvd apologisten ook, wordt alles in de hd schappen zometeen blauw. Dat is gewoon de harde realiteit.

    als ik nu een hddvd speler had met veel films zou ik alleen de vetste films bewaren en de rest verkopen en daarna een keer op bluray kopen (omdat he tniet de beste films zijn zullen ze goekdoper zijn). je kunt je speler bwaren want ik super veel vang je er toch niet meer voor. heb laat mijn gamecube verkocht (had er 2) voor de 3 spellen kreeg ik €40 en voor de gamecube €30. Zo moet je dat ook met hddvd zien. Als je zo'n 360 addon heb zou ik die weg doen en een echte speler kopen, mits je door wilt gaan met hddvds kopen. je kunt beter een echte speler hebben dan.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Uiteindelijk is ehet een aflopende zaak. Iedereen kan wel tot in den treure hddvds gaan verzamelen maar uiteindelijk komen er geen nieuwe films uit. Dat is de harde realiteit. Natuurlijk kun je ook zeggen dat je gewoon hddvds blijft kopen en ipv bluray wel overstapt naar downloads maar waarom zou je bluray mijden?
    Omdat het formaat nog niet af is en wij hd dvd fanaten verwent zijn met gunstige prijzen en hoge kwaliteit. Dus wachten we even tot er een blu ray speler is die gelijkaardig is aan onze hoogwaardige hd dvd speler voor een zelfde prijs. 1000 tot 1500 euro is me nog te veel.

    als ik nu een hddvd speler had met veel films zou ik alleen de vetste films bewaren en de rest verkopen en daarna een keer op bluray kopen (omdat he tniet de beste films zijn zullen ze goekdoper zijn).
    Ik koop alleen de vetste films op hd dvd

    Als je zo'n 360 addon heb zou ik die weg doen en een echte speler kopen, mits je door wilt gaan met hddvds kopen. je kunt beter een echte speler hebben dan.
    Dat heb ik ook juist gedaan. Die add-on klinkt toch niet zo stevig als mijn toshiba en die addon staat dan nu te koop. Een standalone speler is zeker een aanrader als je er nu één kan kopen voor 100 euro met een heleboel films. Dan heb je het geld er zo uitgehaald. Een reden zelfs om er nog mee te beginnen

  25. #25

    Standaard

    Kan het weer on-topic?

    Ik lees trouwens al over mensen die meerdere spelers hebben, en achteraf gezien ben ik blij dat ik m'n Xbox 360 add-on nog maar niet verkocht had. Het is toch wel handig om die achter de hand te hebben voor het geval m'n EP30 niet meer te repareren is en er geen vervangende spelers meer bestaan. Ik ga hem goed inpakken en bewaren als een soort reservespeler.

Pagina 1 van 31 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •