Pagina 31 van 31 EersteEerste ... 212728293031
De resultaten 751 tot 774 van 774 worden weergegeven.
  1. #751

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik heb m'n EX-1 te koop in de hardware sectie, en die streamd HD audio ;_0
    Een paar jaar geleden had ik veel interesse gehad.

  2. #752

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik heb m'n EX-1 te koop in de hardware sectie, en die streamd HD audio ;_0
    Tja, zoals ik je al in mn PM aangaf zou ik echt wel interesse hebben, maar op dit moment zit ik in een verbouwing en verhuizing wat al het geld opslokt. Als je em in de lente nog zou hebben dan zou ik het absoluut doen, maar nu kan ik die 100/150 euro echt niet missen (plus mn vriendin zou het niet zo leuk vinden....)

  3. #753

    Standaard

    Ik doe de laatste jaren weinig meer met HD DVD maar kwam vandaag bij toeval wel in het bezit van een intressante HD DVD-curiositeit: een LG GGW-H20L drive. Da's een inbouwdrive voor de pc waarmee je niet alleen cd's, dvd's en Blu-ray's kunt lezen en schrijven maar ook HD DVD-discs kunt lezen. Misschien dat ik hem nog eens ga gebruiken voor een mediacenter of zoiets.

  4. #754

    Standaard

    Die drive heb ik al jaren, maar heb er nog nooit een HD-DVD mee afgespeeld... Maar doet dus al jaren z'n best en heeft me nog nooit in de steek gelaten.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #755

    Standaard

    Zijn er nog mensen die HD-DVD gebruiken? Er zullen wellicht nog twee handen vol titels zijn die nog niet op blu-ray verschenen zijn, maar dat lijkt mij niet meer de moeite om daarvoor een aparte speler te hebben.

  6. #756

    Standaard

    Ik soms, heb nog wel titels die ik op HDDVD heb en niet op BD. Maar tis niet vaak.

  7. #757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zijn er nog mensen die HD-DVD gebruiken? Er zullen wellicht nog twee handen vol titels zijn die nog niet op blu-ray verschenen zijn, maar dat lijkt mij niet meer de moeite om daarvoor een aparte speler te hebben.
    Ik heb de Toshiba nog naast de Oppo staan, maar moet zeggen dat ik hem (bijna) nooit meer gebruik. Heb iets van 120 HD DVDs nog in de kast liggen.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #758

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zijn er nog mensen die HD-DVD gebruiken? Er zullen wellicht nog twee handen vol titels zijn die nog niet op blu-ray verschenen zijn, maar dat lijkt mij niet meer de moeite om daarvoor een aparte speler te hebben.
    Hallo JP... ook hier staat er geen HD DVDspeler meer aangesloten, er staan hier enkel
    nog 3 Blurayspelers, 2 regiovrije en 1 speler die naast bluray ook nog UHD kan afspelen,
    en de Oppo is zogoed als dood

    Heb nog wel een stuk of 6 HD DVD spelers staan, ach.als nieuw(nieuw gekocht) en helemaal bijna niet
    gebruikt, enkel om te kijken of ze het deden toen ik ze kocht, staan in opslag, kunnen altijd
    nog ingezet worden om DVD's mee af te spelen, kunnen allen goed upscalen naar full HD en
    daar heb ik nog steeds voldoende aan.

    Nee..... HD DVD kijk ik niet meer..... fuck fuck fuck Warner die stiekeme rat die ook nog eens
    verrotte schijfjes uitbracht, de rat
    Have fun and enjoy your collection

  9. #759

    Standaard

    Anno 2020 heb ik nog wel een HD-EP30 in de slaapkamer staan, maar dat is vergeleken met moderne BD decks toch wel een erg luidruchtig ding. En zo'n beetje alles wat ik op HD DVD had heb ik inmiddels al voor een fractie ook op BD gekocht. De komende tijd ga ik de boel wel echt afbouwen: het heeft weinig meerwaarde om het spul aan te houden en het neemt teveel ruimte in beslag.

  10. #760

    Standaard

    Ok, de afgelopen weken flink aan het saneren geslagen: van de 138 schijven die ik had heb ik er 47 opgeruimd (waarvan er 2 van de Superman-films binnenkort naar forumlid Driekus gaan) waardoor ik er nog 91 over heb. Het doel is om rond de 80 a 85 uit te komen: dat kan ik nog wel bergen.

  11. #761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ok, de afgelopen weken flink aan het saneren geslagen: van de 138 schijven die ik had heb ik er 47 opgeruimd (waarvan er 2 van de Superman-films binnenkort naar forumlid Driekus gaan) waardoor ik er nog 91 over heb. Het doel is om rond de 80 a 85 uit te komen: dat kan ik nog wel bergen.

    Kan niet wachten alvast hartelijke dank voor de Superman films op HD DVD.
    Ze krijgen een mooi plaatsje in de collectie

  12. #762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ok, de afgelopen weken flink aan het saneren geslagen: van de 138 schijven die ik had heb ik er 47 opgeruimd (waarvan er 2 van de Superman-films binnenkort naar forumlid Driekus gaan) waardoor ik er nog 91 over heb. Het doel is om rond de 80 a 85 uit te komen: dat kan ik nog wel bergen.
    Doen al die 91 het nog wel. Ik heb nu al zoveel gelezen op andere fora dat schijven niet meer afspeelden.

  13. #763

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Doen al die 91 het nog wel. Ik heb nu al zoveel gelezen op andere fora dat schijven niet meer afspeelden.
    Zie dit topic. Het lijkt vooral een probleem van Warner-releases te zijn. Een deel daarvan heb ik wel gecontroleerd (en weggegooid wat niet werkte) maar van de weinige Warner-titels die ik nog over heb zullen er vast nog wel een paar zijn die het niet meer doen. Maar een paar daarvan (specifiek Blade Runner, The Matrix, Goodfellas en de Kubrick-titels) heb ik toch ook wel een beetje "voor de collectie" dus ik vind het niet zo erg.

  14. #764

    Standaard

    Ik heb de volgende saneringsslag uitgevoerd op mijn collectie: ik heb er nu nog 65 over. Bijna al het Warner-spul is weg want dat zal in de meeste gevallen toch onleesbaar zijn. Enkel de releases van een paar favoriete films (Blade Runner, The Matrix, Goodfellas, de kubricks) zijn daarvan nog over. Plus nog wat minder gangbare titels van andere uitgevers.

    Ik verwacht over een paar maanden een volgende set titels weg te gooien. Uiteindelijk zullen enkel wat titels overblijven die ik puur voor "de collectie" aanhoud (bijv. de eerder genoemde Warner-titles). Het is wel duidelijk dat het grootste deel uiteindelijk in de vuilnisbak zal belanden maar het is meer zo dat ik moet toewerken naar een "acceptatie" van die keuze.

  15. #765

    Standaard

    Nog geen dag later zijn er nog eens 11 in de vuilnisbak verdwenen.

    Ik merk trouwens dat er toch nog wel echte verzamelstukken bestaan in de (alsmaar krimpende) HD DVD-wereld. Voor de release van La Mome die ik nog in mijn collectie heb zitten zie ik hier en daar nog wel wat aanbieders die er 100 dollar voor vragen. Dat zal men er niet snel voor krijgen denk ik, maar het geeft wel aan dat ie zeldzaam is.

  16. #766

    Standaard

    Als je wat over hebt dan heb ik misschien wel interesse

  17. #767

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Nog geen dag later zijn er nog eens 11 in de vuilnisbak verdwenen.
    Die waren allemaal onleesbaar?
    Wat is je ervaring. Hebben ook andere maatschappijen dan Warner er last van?

  18. #768

    Standaard

    Ik las net dat Superman returns ook is uitgegeven op HD DVD zou ik nog wel willen voor mijn Superman Collectie.

  19. #769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Die waren allemaal onleesbaar?
    Wat is je ervaring. Hebben ook andere maatschappijen dan Warner er last van?
    Nee, die waren niet onleesbaar. Dwz: ik heb het niet getest. Ik heb er trouwens ook wel een paar gehad van andere maatschappijen die er last van hadden (Paramount o.a.). Maar het was wel voornamelijk Warner: zo'n beetje 9 van de 10 die ik er een paar maanden geleden van testte hadden het probleem.

    Wat ik weggooi heeft gewoon geen waarde meer: ik kom ze tegen op ebay en de marketplace van Ebay voor 3 euro enzo. Het zijn releases die ik al jaren geleden heb vervangen door een betere blu-ray-release. En je weet ook gewoon dat ze geen waarde meer gaan krijgen. Wat ik bewaar zijn de titels waarvan ik nog wel het idee heb dat ze bepaalde waarde heb of de titels waarvan ik het zelf fijn vind om ze nog in mijn collectie te hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik las net dat Superman returns ook is uitgegeven op HD DVD zou ik nog wel willen voor mijn Superman Collectie.
    Die heb ik helaas niet (ook niet gehad trouwens). Wat ik ervan begrijp is dat ie niet perse zeldzaam is of zo.
    Laatst aangepast door Richard B. : 01-02-2021 om 20:37

  20. #770

    Standaard

    Ik heb de collectie opnieuw opgeschoond (het begint een jaarlijkse traditie te worden) en 16 titels in de vuilnisbak gekieperd. Ik heb er nu nog 24 over. Tzt gaan er nog wel een paar over en de rest hou ik "voor de collectie". Het spul zit nu netjes geconserveerd, samen met nog wat collectable VHS-banden, in een kunsstof container.

    Mijn enige overgebleven speler, een EP30, ga ik binnenkort ook wel afdanken denk ik. Is al vele jaren niet meer gebruikt. Nog eens even goed over nadenken.

  21. #771

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb de collectie opnieuw opgeschoond (het begint een jaarlijkse traditie te worden) en 16 titels in de vuilnisbak gekieperd. Ik heb er nu nog 24 over. Tzt gaan er nog wel een paar over en de rest hou ik "voor de collectie". Het spul zit nu netjes geconserveerd, samen met nog wat collectable VHS-banden, in een kunsstof container.

    Mijn enige overgebleven speler, een EP30, ga ik binnenkort ook wel afdanken denk ik. Is al vele jaren niet meer gebruikt. Nog eens even goed over nadenken.
    Grappig, ik heb nog steeds een EP-35 aangesloten staan hier beneden. Ik kijk er per jaar een paar titels op die ik niet op BD heb. Laatst in september World Trade Center gekeken, en Dantes Peak kijken we er ook vaak op. Verder heb ik best wat Universal titels die ik van plan ben te kijken dienst niet op BD heb. Hij blijft bij mij wel van meerwaarde. Dus voordat je titels in de prullenbak gooit mag je mij altijd een PM sturen

  22. #772

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Grappig, ik heb nog steeds een EP-35 aangesloten staan hier beneden. Ik kijk er per jaar een paar titels op die ik niet op BD heb. Laatst in september World Trade Center gekeken, en Dantes Peak kijken we er ook vaak op. Verder heb ik best wat Universal titels die ik van plan ben te kijken dienst niet op BD heb. Hij blijft bij mij wel van meerwaarde. Dus voordat je titels in de prullenbak gooit mag je mij altijd een PM sturen
    Wat ik weg doe zijn geen titels die je niet al heel lang voor maar een paar euro op blu-ray kunt krijgen Rogier. Ik ga je behoeden voor het opgezadeld raken met potentiële onderzetters.

  23. #773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb de collectie opnieuw opgeschoond (het begint een jaarlijkse traditie te worden) en 16 titels in de vuilnisbak gekieperd. Ik heb er nu nog 24 over. Tzt gaan er nog wel een paar over en de rest hou ik "voor de collectie". Het spul zit nu netjes geconserveerd, samen met nog wat collectable VHS-banden, in een kunsstof container.

    Mijn enige overgebleven speler, een EP30, ga ik binnenkort ook wel afdanken denk ik. Is al vele jaren niet meer gebruikt. Nog eens even goed over nadenken.
    De schijfjes heb ik nu al een paar jaar niet meer gedraaid, denk dat er na het lezen van de berichten het er ook niet veel zullen zijn die nog willen spelen, ach als ik weer eens in een nostalgische bui raak zal ik er eens een dag aan spenderen.

    Spelers heb ik nog steeds zat, 2 stuks staan nog helemaal nieuw ongebruikt in de doos en een 4e heeft ook niet veel draaiuren gehad, zag een doos met EP10, EP30EK de losse zal de EP35 zijn en er is dacht ik ook nog zo'n spelertje dat op een X box aangesloten kan worden. Heb nog een redelijke verzameling DVD's en denk dat HDDVDspelers hier wel geschikt voor zijn, sparen dan mijn "zondagse" spelers Kan mij nog wel herinneren dat de HDDVDspelers verschrikkelijk traag zijn met laden en het uitvoeren van de gegeven commando's, dus voor het gebruik wat kalmerends slikken. Het is al weer jaren geleden dat er nog eentje aangesloten heeft gestaan, was toen veel minder geduldig dan nu

    In het "museum" staan ook nog een cassettedeck, hifiVHSspeler, Dolbysurroundreceiver, Minidiscdeck en diverse draagbare spelertjes die vergeleken met een mobieltje hun tijd al ver voorbij zijn. Ja, er is al heel wat veranderd, leuk het allemaal meegemaakt te mogen hebben, van buizenradio en zwart/wit bolle lampen TV's naar de nu huidige technieken. Van een Commodore 64 tot de huidige laptop/tablet/PC's van Baksteen GSM alleen maar bellen tot nu met alles erop en eraan klapmobieltjes. Internet via analoge 14K4 naar nu met glasvezel tot wel 8G, heb het allemaal meegemaakt, onbereikbaar zijn via de telefoon omdat je aan het internetten was in een tijd dat er ook nog geen GSM was. internet over de kabel die in den beginne compleet vastliep en niet meer vooruit te branden was omdat er steeds meer gebruikers op kwamen, ASDL, betere kabel en nu glasvezel. Ja, de techniek staat niet stil en internet via het mobieltje is ook met stappen vooruit gegaan van 3G naar nu 5G, was je vroeger als beginner met een mobieltje al blij dat je via een 2G verbinding al een gesprek kon voeren, nu haal je de hele wereld binnen.

    Er is wel 1 groot gevaar dat veel mensen niet beseffen, Big Brother is watching you en de nieuwsgierige aagjes slaan zo'n beetje alles van je op wat ze maar te pakken kunnen krijgen, zal daar maar niet op ingaan.... zoveel domme schapen die blaten....ik heb toch niks te verbergen.

    HD DVD, ja... is dood en wanneer volgt DVD, BR en UHD 4KBR? Had al veel eerder gehoopt op een digitale drager anders dan een schijfje en een moeilijk en zeer kwetsbaar aan slijtage gevoelig apparaat als een schijfjesspeler. Maar goed, de industrie is angstig voor diefstal en bang om inkomsten te verliezen al zijn ze daar nu wel hard mee op weg, in Nederland liggen de schijfjesverkopen zo goed als op nul.

    Bediening via een schermpje.... alle knopjes weg, alle ingangen en alle zelfstandige apparaatjes weg.... alles via 3g, 4g, 5G, Bluetooth en wifi...... goed voor de schapen.....

    Gelukkig nog in bezit van een auto met knoppen voor de meest gebruikte functies en USB en SD kaartlezers, je zal toch zo'n hok hebben met enkel een tablet, ja daar wordt je vrolijk van onder het rijden... of toch niet?

    Alles in handen van de streamingsdiensten....
    Have fun and enjoy your collection

  24. #774

    Standaard

    Als iemand Superman Returns heeft op HDDVD dan wil ik die graag overnemen voor mijn Superman collectie.

Pagina 31 van 31 EersteEerste ... 212728293031

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •