Pagina 30 van 31 EersteEerste ... 20262728293031 LaatsteLaatste
De resultaten 726 tot 750 van 774 worden weergegeven.
  1. #726

    Standaard

    Ik zag dit topic en ik dacht: "daar ben je toch wel een beetje erg laat mee, beste kerel".

    Ik moet eerlijk bekennen dat HD DVD zelfs voor mij wel een beetje een gesloten boek is. Ik ben heel zuinig op m'n spelers en m'n discs (die nog regelmatig gebruikt worden) maar de collectie verder uitbreiden is gewoon niet meer zinvol. Ik vraag me ook af wie er zoiets als wat er in het door mij gelinkte voorbeeld staat vermeld zou willen aanschaffen: de markt ervoor moet piepklein zijn. Inmiddels begint het prijspeil van BD-releases te zakken naar een niveau waarbij je soms ook hele leuke koopjes kunt doen. En hardware-prijzen zitten nu ook op een toegankelijk niveau. Tenzij het echt om hele collectable zaken gaat zou ik niet meer investeren in HD DVD.

  2. #727

    Standaard

    Dan moet je wel heel erg into hddvd zijn om daar nog 450 euro aan te verbrassen met de huidige blu ray prijzen inderdaad.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #728

    Standaard

    Het "dode" formaat brengt verschillende reacties en opvattingen teweeg: sommige mensen denken dat het een collectable formaat is en daarom dus nog relatieve hoge prijzen ervoor vragen; en anderen (zoals ik) denken dat dit gewoon een dood formaat is en dat de prijzen best wel eens wat lager mogen (ook omdat er soms een blu-ray uitgave beschikbaar is die technisch gezien gelijkwaardig of zelfs beter is -vaak de audiotrack-). Het gelinkte topic bracht ook wat verwarring en discussie teweeg omdat er eerst werd gevraagd om HD DVD's op te kopen en vrijwel direct erna werden ze weer verkocht. Er was wel een verklaring voor maar het geheel was toch opvallend.

  4. #729

    Standaard

    ach hd dvd is voor sommige ook een verzameling geworden

    ik zelf heb nu 326 hd dvd's en nog een paar onderweg
    en ik zoek ook nog titels
    ik heb 3 spelers 2 reserve spelers waarvan nog 1 in doos

    ik heb ook blu-ray en vind zelf hd dvd beter
    maar we zullen het met blu-ray moeten doen voor de nieuw titels
    ik zoek ook nog een regio a blu-ray speler

    wal ik ook goed vond van hd dvd was dat het regio vrij was je kon in ieder land kopen en speelt altijd af

  5. #730

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dan moet je wel heel erg into hddvd zijn om daar nog 450 euro aan te verbrassen met de huidige blu ray prijzen inderdaad.
    ik wou ze nog wel kopen van hem hij vroeg eerst 400 er voor hij verhoogde later de prijs naar 450 euro
    terwijl ik zijn vraag prijs wou geven van 400
    de verhoging was omdat hij zogenaamd de speler was vergeten mee te rekenen

    daar door ging de koop niet door

  6. #731

    Standaard

    Het aantal titels dat nog HD DVD exclusive is nadert de 50. Wat zijn wat jullie betreft nog echt goeie exclusieve titels? Wat mij betreft zijn het er niet veel meer, maar er zitten er nog wel een paar tussen:

    - Grand Prix: ongehoord mooie transfer en een toonbeeld van hoe prachtig en spectaculair oude films eruit kunnen zien. De film is bijna 40 jaar oud, maar de HD DVD is van demo-kwaliteit.
    - Mutiny on the Bounty: in mindere mate een beetje hetzelfde verhaal als Grand prix. Dit is nog steeds een van de beste HD-weergaves van een klassieker. Filmisch, kleurrijk en haarscherp.
    - The Sting: raar dat zo'n bekende film nog niet op BD verschenen is. De HD DVD is een hele duidelijke verbetering t.o.v. de DVD. Die kunnen ze echt zo overzetten op BD.
    - When Dreams May Come: over de film zelf heb ik twijfels, maar niet over de visuals en de kwaliteit van de transfer van deze film. Qua kleuren en contrast zijn er weinig HD DVD's of BD's die beter zijn. Ronduit demo-kwaliteit.

  7. #732

    Standaard Spammer

    Spammers worden hier niet gewaardeerd
    Have fun and enjoy your collection

  8. #733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Spammers worden hier niet gewaardeerd
    Dit zijn bots dus het is niet echt logisch om hier op een dergelijke manier op te reageren, überhaupt reageren is nutteloos. Gewoon doorgeven in het 'spam bots reporten' topic en dan wordt het vanzelf verwijderd

  9. #734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dit zijn bots dus het is niet echt logisch om hier op een dergelijke manier op te reageren, überhaupt reageren is nutteloos. Gewoon doorgeven in het 'spam bots reporten' topic en dan wordt het vanzelf verwijderd
    Bots die nederlands schrijven, zich lid maken van het forum.... Tjee waar gaat het heen met deze techniek, weer wat geleerd

    Dacht als ik het zo deed het ook zou werken, met het woordje spammer, en jullie attentie zou krijgen, en dat lijkt ook te werken

    Nu maar hopen dat ik de volgende keer dat plekje op het forum kan vinden
    Have fun and enjoy your collection

  10. #735

    Standaard

    HD DVD is bij mij nog steeds niet "dood" maar inmiddels is het wel "gedegradeerd". Om kastruimte vrij te maken heb ik mijn HD DVD's opgeborgen in 2 grote opbergboxen.

  11. #736
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij mij staan ze nog wel tussen de gewone collectie. Maar ik merk wel dat ik steeds maar een klein excuus nodig heb op de prominente te vervangen voor een bd versie. Maar ze leven nog wel, al zijn het 'r inmiddels niet echt veel meer!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #737

    Standaard

    Toch zonde om in dozen te doen. Bij mij staan ze gewoon nog op de bovenste plank, wel ondertussen samen met wat blauwe vriendjes.

  13. #738

    Standaard

    Bij mij hebben ze nog een aparte plank, wel eentje onder de bovenste blauwe Maar heb nog wel een aantal leuke boxsets (Jack Ryan Collection, Mission:Impossible, Ocean Trilogie) en ook omdat er nog wel eens eentje bijkomt hou ik de collectie wel in ere.

  14. #739

    Standaard

    De verpakking van HD DVD maakt een kleine revival door. Het onderstaande kwam ik tegen op amazon.fr.



    Ik blijf die rooie cases mooier vinden dan die kille, blauwe BD-cases.

  15. #740

    Standaard

    De NL BD Van Sint krijgt toch ook een rode hoes? Past er ook wel goed bij IMO....

  16. #741
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De verpakking van HD DVD maakt een kleine revival door. Het onderstaande kwam ik tegen op amazon.fr.

    Ik blijf die rooie cases mooier vinden dan die kille, blauwe BD-cases.
    Eens. Alhoewel dit natuurlijk uitgave specifiek is. In de trend van het Hulk doosje groen maken en het sint doosje... Maar het geeft toch een beetje meer het gevoel van degelijkheid, wat HD DVD in het prille begin ook was t.o.v.BD. Enigzins beperkt maar al wel een echte vaste standaard. En qua hardware ook.

    Gek hè, het voelt nu alweer een beetje nostalgisch aan.., HD DVD.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-10-2011 om 22:18
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #742

    Standaard

    Ja, vooral die US Eco-cases voor BD slaan nergens op....heb je bijna de cover in je handen; zo weinig stelt het voor... Ik breid m'n HD DVD collectie wel nog wel eens uit; naast verzamelwoede is het ook een voordelige manier om aan een film op HD te komen. Heb er nu nog maar weinig op m'n wishlist staan (eentje nog maar geloof ik...) dus m'n collectie stagneert wel steeds meer in groei. Ben nog wel op zoek naar een back up speler; heb nu een EP-35 maar zou het liefst een XE-1 aanschaffen maar die is niet veel te vinden en nog best prijzig. Anders ook nog en EP-35. E-1's en EP-30 zijn veel te vinden; maar die hebben weer geen HD audio via bitstream ( de laatste wel via een firmware update, maar ook niet volledig geloof ik).
    Ik was eerst anti-HD DVD maar nu het gestorven is ben ik altijd wel voor de underdog...

  18. #743

    Standaard

    Dit is goed nieuws. De lelijke blauwe kleur, hindert mij nog steeds om aan Blu-ray te beginnen. Het liefst hoop ik ook dat de naam Blu-ray wordt vervangen door HD-DVD.

  19. #744

    Standaard

    Ik begrijp je wel want ik was ook hddvd pionieer van het eerste uur, maar het gaat nu eenmaal om het aantal titels en daarmee is hddvd zo dood als een pier. Anders koop je toch lege rode doosjes en doe je daar je bluray's in...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #745

    Standaard

    Mij maakt de kleur van de doosjes niet zoveel uit, het gaat mij om de inhoud en de kwaliteit ervan, dan bedoel ik dus beeld en geluidskwaliteit en natuurlijk ook wel een film die me kan boeien

    Dus wat mij betreft maken ze de doosjes in strondkleur, zolang ze er niet naar ruiken zal het me worst zijn
    Have fun and enjoy your collection

  21. #746

    Standaard

    Ben wel benieuwd welke kleur jij je voorstelt van stront met een d....

  22. #747

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ja, vooral die US Eco-cases voor BD slaan nergens op....heb je bijna de cover in je handen; zo weinig stelt het voor... Ik breid m'n HD DVD collectie wel nog wel eens uit; naast verzamelwoede is het ook een voordelige manier om aan een film op HD te komen. Heb er nu nog maar weinig op m'n wishlist staan (eentje nog maar geloof ik...) dus m'n collectie stagneert wel steeds meer in groei. Ben nog wel op zoek naar een back up speler; heb nu een EP-35 maar zou het liefst een XE-1 aanschaffen maar die is niet veel te vinden en nog best prijzig. Anders ook nog en EP-35. E-1's en EP-30 zijn veel te vinden; maar die hebben weer geen HD audio via bitstream ( de laatste wel via een firmware update, maar ook niet volledig geloof ik).
    Ik was eerst anti-HD DVD maar nu het gestorven is ben ik altijd wel voor de underdog...
    Beetje laat he?

    Ik koop niets meer bij en vervang soms wel eens wat voor Blu. Met de huidige prijzen is het niet echt nuttig meer om nog dingen op HD DVD te kopen. M'n spelers worden evengoed nog goed gebruikt en ook m'n HD DVD-schijven bekijk ik nog regelmatig.

  23. #748

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ben wel benieuwd welke kleur jij je voorstelt van stront met een d....
    Oeps, een beetje die van p..p zonder d
    Have fun and enjoy your collection

  24. #749

    Standaard

    Misschien heeft een liefhebber hier nog wat aan? De verkoper meldt dat het dvd is, de foto laat echter een HD-DVD op het hoesje zien:

    Three Kingdoms serie op HD-DVD
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  25. #750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ja, vooral die US Eco-cases voor BD slaan nergens op....heb je bijna de cover in je handen; zo weinig stelt het voor... Ik breid m'n HD DVD collectie wel nog wel eens uit; naast verzamelwoede is het ook een voordelige manier om aan een film op HD te komen. Heb er nu nog maar weinig op m'n wishlist staan (eentje nog maar geloof ik...) dus m'n collectie stagneert wel steeds meer in groei. Ben nog wel op zoek naar een back up speler; heb nu een EP-35 maar zou het liefst een XE-1 aanschaffen maar die is niet veel te vinden en nog best prijzig. Anders ook nog en EP-35. E-1's en EP-30 zijn veel te vinden; maar die hebben weer geen HD audio via bitstream ( de laatste wel via een firmware update, maar ook niet volledig geloof ik).
    Ik was eerst anti-HD DVD maar nu het gestorven is ben ik altijd wel voor de underdog...
    Ik heb m'n EX-1 te koop in de hardware sectie, en die streamd HD audio ;_0

Pagina 30 van 31 EersteEerste ... 20262728293031 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •