Pagina 6 van 31 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 774 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht
    Mwoah... ik heb 'm echt wel overwogen puur omdat je er dan NU al van kan genieten en het komt toch best wel dichtbij wat ik wil... maar toch .. ik wil met m'n BluRay speler eigenlijk in 1x klaar zijn zodat ik daar niet meer naar hoef om te kijken. Nou dat betekent dat ik er gewoon ff op ga zitten wachten. Super jammer dat die hybride spelers van Samsung niet door gaan anders was ik daar wel wat mee gaan doen. Dat had wel wat in tijd gescheeld denk ik. Begrijp het zowiezo niet van Samsung want ik denk dat er toch best wel markt voor was geweest. Samen met een schijnbaar zeer goede upscaler hadden ze dat ding, tegen normale prijs, niet aan kunnen slepen denk ik
    Mmmm, heb de PS3 nu een jaartje en hij bevalt prima met de losse AB erbij, bijna net een echte losse BD speler

    Hier staan buiten de PS3 ook 2 Xbox 360 gevallen( 1 daarvan is de nieuwe uitvoering met HDMI en dat nieuwe moederboard dat minder stroom vraagt en daardoor minder warm wordt) een Wii , een Game Cube, een oude Xbox, een PS2.
    Het hebben van reeds andere spelconsoles was geen reden om de PS3 niet aan te schaffen, hier was de overweging om hem puur als BD speler te gebruiken. Hij voldoet al aan de 2.0 standaard en het mooie is dat hij hier draadloos is verbonden met het thuisnetwerk, je hebt er ook in het geval van een update geen omkijken naar, je bent in weze in 1x klaar8)

    Je schreef dat niet alle audio wordt ondersteund naar bitstream en dat je nog geen nieuwe receiver wilt aanschaffen, hier hetzelfde, ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn huidige receiver en zie ook de noodzaak van vervanging nog niet in, ook niet voor de nieuwe audioformaten. De PS3 kan alles wat ik wens afspelen en hij stuurt het via de optische kabel naar mijn receiver en deze heeft nog geen signaal afkomstig van de PS3 geweigerd, ook SACD's worden afgespeeld(heb de 60GB) en het geluid gaat ook over de optische kabel en wordt weergegeven door de receiver. Toch gebruik ik de PS3 niet voor audio, daar gebruik ik de DVDspeler voor, wil de drive van de PS3 een beetje sparen .

    Veelzijdigheid...... ik moet je nog een BD speler zien kopen die ook games kan spelen,en allerlei bestanden vanaf de eigen of een externe HDD af kan spelen. Ik bekijk wel eens gedownloade HD bestanden, die zijn de moeite van het bekijken meer dan waard, een bestand van nog geen 8GB die een beeld en geluidskwaliteit hebben waar je stijl van achterover valt.

    Je schijnt er ook de Xbox360 addon op aan te kunnen sluiten, maar dat is niet even simpel, je dient dan linux te installeren en de juiste drivers etc etc etc.

    Zelf vind ik het een minder geslaagd ontwerp, om het maar eens vriendelijk te omschrijven, en gelukkig zijn de HD DVD speler en de DVDspeler plat, daarbovenop kan hij dan staan.

    Als je nu 3 BD schijfjes koopt, dan krijg je de AB gratis
    Have fun and enjoy your collection

  2. #127

    Standaard

    Ikzelf heb een ps3 60 gig gehad liep meer vast dan blu-ray's af te spelen en ook no disc als er een blu-ray instak.
    de standalone van sony hebben deze ziekte ook daarom dat ze deze spelers voor een spotprijs verkopen s300 249 € en de s500 599€ in saturns antwerpen.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, heb de PS3 nu een jaartje en hij bevalt prima met de losse AB erbij, bijna net een echte losse BD speler

    Hier staan buiten de PS3 ook 2 Xbox 360 gevallen( 1 daarvan is de nieuwe uitvoering met HDMI en dat nieuwe moederboard dat minder stroom vraagt en daardoor minder warm wordt) een Wii , een Game Cube, een oude Xbox, een PS2.
    Het hebben van reeds andere spelconsoles was geen reden om de PS3 niet aan te schaffen, hier was de overweging om hem puur als BD speler te gebruiken. Hij voldoet al aan de 2.0 standaard en het mooie is dat hij hier draadloos is verbonden met het thuisnetwerk, je hebt er ook in het geval van een update geen omkijken naar, je bent in weze in 1x klaar8)

    Je schreef dat niet alle audio wordt ondersteund naar bitstream en dat je nog geen nieuwe receiver wilt aanschaffen, hier hetzelfde, ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn huidige receiver en zie ook de noodzaak van vervanging nog niet in, ook niet voor de nieuwe audioformaten. De PS3 kan alles wat ik wens afspelen en hij stuurt het via de optische kabel naar mijn receiver en deze heeft nog geen signaal afkomstig van de PS3 geweigerd, ook SACD's worden afgespeeld(heb de 60GB) en het geluid gaat ook over de optische kabel en wordt weergegeven door de receiver. Toch gebruik ik de PS3 niet voor audio, daar gebruik ik de DVDspeler voor, wil de drive van de PS3 een beetje sparen .

    Veelzijdigheid...... ik moet je nog een BD speler zien kopen die ook games kan spelen,en allerlei bestanden vanaf de eigen of een externe HDD af kan spelen. Ik bekijk wel eens gedownloade HD bestanden, die zijn de moeite van het bekijken meer dan waard, een bestand van nog geen 8GB die een beeld en geluidskwaliteit hebben waar je stijl van achterover valt.

    Je schijnt er ook de Xbox360 addon op aan te kunnen sluiten, maar dat is niet even simpel, je dient dan linux te installeren en de juiste drivers etc etc etc.

    Zelf vind ik het een minder geslaagd ontwerp, om het maar eens vriendelijk te omschrijven, en gelukkig zijn de HD DVD speler en de DVDspeler plat, daarbovenop kan hij dan staan.

    Als je nu 3 BD schijfjes koopt, dan krijg je de AB gratis
    Doet de PS3 dan ook iets met DTS-MA? Volgens mij niet in de bitstream en ook niet op de analoge uitgang toch? (en dan doel ik op het originele signaal en niet op de DTS-core)

    XBOX360 kan ook op een eenvoudigere manier gebruikt worden voor streaming doeleinden. ZONDER extra software doet het al aardig wat (MP3, HD(wmv, MP4, h.264, divx )ondersteuning sinds de laatste update). En als je dat bijpasst met een redelijk practisch stukje FREEWARE Tversity dan kan je ook niet ondersteunde codecs laten afspelen, die worden dan in realtime ge-encodeerd voor je.

    De XBOX gebruik IK dus voor de veelzeidigheid want ik heb om meerdere redenen geen behoefte aan 4 consoles Daar ga ik dus geen BD speler voor aanschaffen. Ergo: ik wacht dus nog ff op een nieuwe gen. 2.0 BD speler.
    Verder is mijn ervaring dat consoles iha moeilijk aan te passen zijn om op DVD niveau regiovrij te maken. Aangezien mijn collectie voor 50% uit R1 bestaat wil ik daar wel een nette standalone speler voor hebben graag met wat upscale capaciteiten als het kan.

    Dus tjah... voors en tegens... en misschien zet ik tzt nog wel een nieuwe versterker (HDMI 1.3) neer (onkyo / yamaha) dat scheelt ook weer wat in eisen voor die speler...
    Laatst aangepast door Jurriaan Wittenberg : 17-03-2008 om 10:43

  4. #129
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De XBOX gebruik IK dus voor de veelzeidigheid want ik heb om meerdere redenen geen behoefte aan 4 consoles Daar ga ik dus geen BD speler voor aanschaffen. Ergo: ik wacht dus nog ff op een nieuwe gen. 2.0 BD speler.
    Verder is mijn ervaring dat consoles iha moeilijk aan te passen zijn om op DVD niveau regiovrij te maken. Aangezien mijn collectie voor 50% uit R1 bestaat wil ik daar wel een nette standalone speler voor hebben graag met wat upscale capaciteiten als het kan.

    Dus tjah... voors en tegens... en misschien zet ik tzt nog wel een nieuwe versterker (HDMI 1.3) neer (onkyo / yamaha) dat scheelt ook weer wat in eisen voor die speler...
    Precies, hoeveel consoles kan je hebben.
    Ik had ze ook allemaal, maar los van de wii en 360 staan ze of stof te happen, of op de kamers van mijn kids.
    Overigens heb ik wel 2x een 360, en zijn ze allebei 2 keer triple rood geweest. dus als er weer een stuk gaat, leen ik hem van mijn zoontje. Ik wou toen gewoon niet zonder zitten als fanatieke gamer.
    Dat is geloof ik bij de ps3 beter.

    Echter ben ik gewoon een stand alone man.
    Een nieuwe Onkyo amp.zal ik niet zo snel meer kopen, ben namelijk een beetje voor de gek gehouden door Onkyo.
    Mijn huidige zeer dure reference flagship receiver was zogenaamd 100% futureproof.
    Met verwisselbare slots en alles, althans zo werd deze in alle ads en eigen PR aangeboden
    Echter zijn er nooit geen nieuwe modules uitgebracht, en is HDMI nog immer maar 1.0
    Een hdmi 1.1 module was het minimale wat men zou moeten uitbrengen, willen ze hun naam futureproof waarmaken.
    Maar ze hebben gewoon lak aan hun klanten.
    Er is aangeboden om hem in te ruilen tegen het huidige topmodel wat niet eens hun flagship is, en zou dan nog een flink stuk moeten bijbetalen.
    Belachelijk voorstel van Onkyo natuurlijk!!!!

    Aangezien het apparaat verder wel zwaar ok is, ben ik dus aangewezen op de analoge ingangen. Dat is dus een absolute must voor mij.

    Voor ook mijn collectie van R1 DVD's gebruik ik gewoon mijn huidige Ref.Onkyo DVD-Audio/Sacd speler die via firewire is aangesloten op de receiver.
    Dus als mijn "toekomstige" Denon BD speler niet regio vrij te maken is voor het DVD gedeelte dan is dat jammer maar helaas.

    En ook al zou ik vast wel eens een PS3 kopen, dan zou ik hem nog niet als BD speler gebruiken.
    Daarvoor vindt ik hem nog steeds te veel lawaai maken, en ik vind hem ook gewoon niet mooi!
    ( heb de mogelijkheid gehad een PS3 enkele maanden te lenen en te testen)
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 17-03-2008 om 12:13
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht

    Echter ben ik gewoon een stand alone man.
    Een nieuwe Onkyo amp.zal ik niet zo snel meer kopen, ben namelijk een beetje voor de gek gehouden door Onkyo.
    Mijn huidige zeer dure reference flagship receiver was zogenaamd 100% futureproof.
    Met verwisselbare slots en alles, althans zo werd deze in alle ads en eigen PR aangeboden
    Echter zijn er nooit geen nieuwe modules uitgebracht, en is HDMI nog immer maar 1.0
    Een hdmi 1.1 module was het minimale wat men zou moeten uitbrengen, willen ze hun naam futureproof waarmaken.
    Maar ze hebben gewoon lak aan hun klanten.
    Er is aangeboden om hem in te ruilen tegen het huidige topmodel wat niet eens hun flagship is, en zou dan nog een flink stuk moeten bijbetalen.
    Belachelijk voorstel van Onkyo natuurlijk!!!!

    Aangezien het apparaat verder wel zwaar ok is, ben ik dus aangewezen op de analoge ingangen. Dat is dus een absolute must voor mij.
    OUCH!! da's dan wel een treurig verhaal met Onkyo. Zelf nog nooit iets van ze gehad en tot nu toe al een jaartje of acht erg tevreden met een stevige Yamaha die ik toen heb aangeschaft. Maar met al dat HDMI VOEL ik gewoon dat het tijd begint te worden voor iets anders. Ik denk dat dat met HDMI 1.3 wel zo'n beetje uitgekristalliseerd is.(hoop dat in ieder geval wel!!) Toch eens diep overdenken hoe ik dat dit jaar aan ga pakken... is budgettair ook zoiets heh en d'r staat al een nieuwe FullHD scherm op het plan, daar kan ik al bijna niet meer onderuit toch?!

  6. #131

    Standaard

    HD DVD liefhebbers, EzyDVD heeft weer een sale, dit keer met Paramount titles.

    Mooiste deal : Into the wild (gloednieuwe release) voor 4 euro 70 + verzendkosten

    edit: Amazon.de heeft American Gangster in preorder voor 11 eurotjes
    Laatst aangepast door diederik : 20-03-2008 om 14:21

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik Bekijk bericht
    HD DVD liefhebbers, EzyDVD heeft weer een sale, dit keer met Paramount titles.

    Mooiste deal : Into the wild (gloednieuwe release) voor 4 euro 70 + verzendkosten

    edit: Amazon.de heeft American Gangster in preorder voor 11 eurotjes
    Leuk.... bedankt voor de tip.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Willy B. Bekijk bericht
    Ikzelf heb een ps3 60 gig gehad liep meer vast dan blu-ray's af te spelen en ook no disc als er een blu-ray instak.
    de standalone van sony hebben deze ziekte ook daarom dat ze deze spelers voor een spotprijs verkopen s300 249 € en de s500 599€ in saturns antwerpen.
    Stopte je de schijfjes wel met het etiquette naar boven er in... Ik heb nou zo'n 40 blu-rays gekeken en nog nooit een vastloper gehad. Misschien dat je de firmware eens moet updaten?
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    En ook al zou ik vast wel eens een PS3 kopen, dan zou ik hem nog niet als BD speler gebruiken.
    Daarvoor vindt ik hem nog steeds te veel lawaai maken, en ik vind hem ook gewoon niet mooi!
    ( heb de mogelijkheid gehad een PS3 enkele maanden te lenen en te testen)
    Dat is ook persoonlijk. Ik heb een tijdje een EP1 (kan dat?) geleend en die maakte meer geluid dan mijn 40gb PS3...
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht
    en d'r staat al een nieuwe FullHD scherm op het plan, daar kan ik al bijna niet meer onderuit toch?!
    Hangt er van af hoe groot dit TV is. Als hij < 50" is zou je kunnen denken aan een HD Ready en het geld dat je bespaard in iets anders stoppen. Ik persoonlijk zie niet echt verschillen tussen 1080p en 720p op een set < 50", tenzij je er heel dicht op zit (wat weer zou betekenen dat je huis te klein is voor een 50" TV).
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Hangt er van af hoe groot dit TV is. Als hij < 50" is zou je kunnen denken aan een HD Ready en het geld dat je bespaard in iets anders stoppen. Ik persoonlijk zie niet echt verschillen tussen 1080p en 720p op een set < 50", tenzij je er heel dicht op zit (wat weer zou betekenen dat je huis te klein is voor een 50" TV).
    Nou het trieste is .. ik heb al een 32" HD-ready scherm staan en ben daar zeer tevreden over.. zo tevreden dat ik 'm graag door m'n ouders laat overnemen en zelf een tikkie groter neem. En dan toch wel een FullHD. Waarom: wil gewoon vanaf nu volledig 1080P 24Hz compatibel zijn zodat ik daar voorlopig geen gedonder mee heb. Heb nu 2 Philipsen op het oog want ik ben zeer gecharmeerd van -en gewend aan- ambilight. De 42" schermen die ik daarmee op het oog heb zijn qua omvang net zo groot als de Cineos 32" die ik nu heb staan alleen er wordt meer ruimte gebruikt door het scherm. Qua kijkplezier verwacht ik er dus net ietsje op vooruit te gaan. Tegen de tijd dat dan die leuke BluRay speler z'n intrede doet dan weet ik in ieder geval zeker dat het scherm er helemaal klaar voor is. XBOXje360 kan ik dan ook net een tikkie hoger op de output zetten. Het sluit dus allemaal net iets meer bij elkaar aan denk ik dan.

    Ben overigens niet helemaal met je eens dat FullHD pas vanaf 50" interessant wordt. (tis wel lekker dat wwel!! ) Je moet ook in gedachte houden dat elk NIET FullHD scherm toch iets raars moet gaan doen als de bron 1080P 24Hz is. Judder en PullDown problemen worden daar alleen maar groter van zou ik zo denken want, onafhankelijk van waar het gebeurd, de 1080P24 bron MOET ergens omgezet worden naar 720P. En dat is nou net wat ik probeer te voorkomen. Uiteraard ga ik binnenkort nog wel een winkel binnen om eens te kijken hoe een 1080P24 bron op een van de schermen er uit ziet. De philipsen die ik nu op het oog heb zijn 100Hz en dus verwacht ik dat er de frames 3 of 4x getoond zullen worden maar dat wil ik nog wel even in levende lijve zien heh!!
    Laatst aangepast door Jurriaan Wittenberg : 21-03-2008 om 10:04

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht
    Nou het trieste is .. ik heb al een 32" HD-ready scherm staan en ben daar zeer tevreden over.. zo tevreden dat ik 'm graag door m'n ouders laat overnemen en zelf een tikkie groter neem. En dan toch wel een FullHD. Waarom: wil gewoon vanaf nu volledig 1080P 24Hz compatibel zijn zodat ik daar voorlopig geen gedonder mee heb.
    Ok, ik snap je wel. Maar er zijn ook HD-Ready TVs die gewoon 1080p24 input accepteren. Mijn Panasonic doet dat ook. Ik zou wel voor een 100Hz scherm gaan als ik jouw was dat kijkt een stuk rustiger bij DVDs bijvoorbeeld. Dat vond ik belangrijker dan Full HD en de Full HD schermen met 100Hz waren gewoon veel te duur voor mij toen ik mijn set kocht. Bovendien zou een 50" TV er niet uitzien in mijn huidige woonkamer...

    Heb nu 2 Philipsen op het oog want ik ben zeer gecharmeerd van -en gewend aan- ambilight. De 42" schermen die ik daarmee op het oog heb zijn qua omvang net zo groot als de Cineos 32" die ik nu heb staan alleen er wordt meer ruimte gebruikt door het scherm. Qua kijkplezier verwacht ik er dus net ietsje op vooruit te gaan.
    Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de Philips schermen. Dat ambilight vind ik wel fijn, maar dan weer niet dat het de hele tijd van kleur veranderd. Ik heb indirect licht achter mijn TV geplaatst. Het verhoogt het contrast vind ik en zorgt voor dieper zwart, is ook een stuk rustiger voor de ogen dan zonder.

    Tegen de tijd dat dan die leuke BluRay speler z'n intrede doet dan weet ik in ieder geval zeker dat het scherm er helemaal klaar voor is. XBOXje360 kan ik dan ook net een tikkie hoger op de output zetten. Het sluit dus allemaal net iets meer bij elkaar aan denk ik dan.
    Als je het puur doet voor de blu-ray speler die je nou nog niet hebt zou ik zeker zo lang mogelijk wachten met de aanschaf van de TV. Dit kan alleen in je voordeel werken. Tenzij je HDMI op je 360 hebt is 1080p niet echt een optie trouwens.

    Ben overigens niet helemaal met je eens dat FullHD pas vanaf 50" interessant wordt. (tis wel lekker dat wwel!! )
    Dat is dan meer je mening en je goed recht. Ik zie gewoon geen voordeel in 1080p op een scherm onder 50" op normale kijkafstand. Ik heb het erg vaak vergeleken en ik zie gewoon geen verschil in

    Je moet ook in gedachte houden dat elk NIET FullHD scherm toch iets raars moet gaan doen als de bron 1080P 24Hz is. Judder en PullDown problemen worden daar alleen maar groter van zou ik zo denken want, onafhankelijk van waar het gebeurd, de 1080P24 bron MOET ergens omgezet worden naar 720P.
    Klopt, mijn TV doet gewoon 1080p24 input en zet dit om naar 720p24 (eigenlijk doet mijn TV 720p96, maar daar kom ik later op terug).

    En dat is nou net wat ik probeer te voorkomen. Uiteraard ga ik binnenkort nog wel een winkel binnen om eens te kijken hoe een 1080P24 bron op een van de schermen er uit ziet. De philipsen die ik nu op het oog heb zijn 100Hz en dus verwacht ik dat er de frames 3 of 4x getoond zullen worden maar dat wil ik nog wel even in levende lijve zien heh!!
    . Als je scherm 100Hz is kan hij vaak ook een veelvoud van 24Hz aan (24/48/72/96Hz: de 24p stand op hedendaagse HDTVs is erg vaak gewoon een 48/72/96Hz stand, maar het kan ook gewoon op echt op 24Hz gebeuren. Welke keuze de Philips maakt weet ik niet). Je zult daar niks aan verliezen ofzo. Het is ook niet zo erg; in de bioscoop gebeurd dit ook bij sommige rails... 48fps of zelfs 72fps. Je hebt dan dus geen 3:2 pulldown meer maar gewoon 2:2 of 3:3 of 4:4 of, ook gewoon, 1:1 en dit refreshen doet de TV uiteraard en niet de speler (die geeft bijvoorbeeld niet 4 x eenzelfde beeldje door).
    Waar jij goed op moet letten is of je TV ook echt 24p weergeeft. De 1080p24 stickers op een TV willen niet zeggen dat deze ook echt 1080p24 weergeeft (is niet verplicht althans). Het garandeerd je alleen dat je TV dit ingangsignaal accepteert. Het kan ook zijn dat de TV dit signaal naar 1080p50 (of erger, p60) probeert te veranderen en dan krijg je judder. Even goed uitzoeken, de TV boeren weten dit meestal niet dus ik zou ff google-en.

    Als je voor een Full HD scherm wilt gaan moet je dat echt doen, persoonlijk blijf ik erbij dat het echte voordeel van die hoge resolutie pas duidelijk wordt vanaf 50". En ik heb echt goede ogen. Natuurlijk is een 40" Full HD lekker, maar je zult op normale kijkafstand geen voordeel zien tussen 1080p en 720p - dat is wat ik bedoel. Ik zie genoeg verschil tussen SD en 720p op mijn TV, maar veel vrienden van mij hebben een Full HD en bij niemand zie ik verschil tussen 1080p (bij hen) en 720p (bij mij) als we een film kijken: het zijn allemaal 40-42" schermen (helaas kocht niet iedereen een 100Hz scherm want dat vonden ze dan weer te duur - stom). Zit ik er dicht op, dan zie ik het verschil wel. Zit ik gewoon op de bank, dan zie ik het echt niet.

    Mijn volgende TV wordt zeker weten een Full HD scherm (en 100Hz en echt 1080p24), maar dan wel vanaf 50".
    Laatst aangepast door Jeroen van K. : 21-03-2008 om 12:09
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  13. #138

    Standaard

    On topic gaarne?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    On topic gaarne?
    Ok, wat nu te doen? Blu-rays downloaden? Haha, geintje. Maar je hebt gelijk, was een beetje off topic.
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Ok, wat nu te doen? Blu-rays downloaden? Haha, geintje. Maar je hebt gelijk, was een beetje off topic.
    Best wel on topic naar mijn beleving hoor... Wat te doen na HD-DVD... is het nu al verstandig om naar BluRay te gaan en wat zijn de zij-effecten voor het hebben of het aanschaffen van een scherm daaromtrent. magoe 'tis mijn topic nie dus daar ga ik niet moeilijk over zitten doen
    (ik vinnut eerlijk gezegd al heel dat we JvK kunnen verleiden tot het plaatsen van nette en functionele reacties. Sjappooo voor iedereen hierom )

    Anyway: om mij niet helemaal anti-bluRay op te stellen en het weer een beetje on topic te stellen vinnik dit toch al netjes vlot van S***:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheDigitalBits
    Anyone ready for profile 2.0 Blu-ray machines? Well, they'll be here soon. In fact, Sony has just announced that it will update the PlayStation 3 game system to full profile 2.0 (BD-Live) compatibility with a firmware update later this month (possibly within the next few days - watch for a firmware update labeled ver 2.20). This will allow Internet connection features and other options on new and future Blu-ray Disc titles. Lionsgate has already released a couple of BD-Live titles, including War and Saw IV. The next such titles will street from Sony on 4/8 and will include Walk Hard: The Dewey Cox Story and The 6th Day. Standalone players with profile 2.0/BD-Live functionality are coming too. Panasonic's BD-50 is expected to arrive in stores in May or June, and Pioneer, Sony and other manufacturers have compatible players on the way as well.

    BRON: http://www.thedigitalbits.com/#ps320

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht
    Best wel on topic naar mijn beleving hoor... Wat te doen na HD-DVD... is het nu al verstandig om naar BluRay te gaan en wat zijn de zij-effecten voor het hebben of het aanschaffen van een scherm daaromtrent. magoe 'tis mijn topic nie dus daar ga ik niet moeilijk over zitten doen
    (ik vinnut eerlijk gezegd al heel dat we JvK kunnen verleiden tot het plaatsen van nette en functionele reacties. Sjappooo voor iedereen hierom )

    Anyway: om mij niet helemaal anti-bluRay op te stellen en het weer een beetje on topic te stellen vinnik dit toch al netjes vlot van S***:


    BRON: http://www.thedigitalbits.com/#ps320
    Naar mijn mening heeft het ook geen zin om je anti-blu-ray op te stellen: blu-ray is de standaard voor HD content op een schijfje. Het gaat gewoon de DVD vervangen, daar zorgen de film maatschappijen en fabrikanten van BD spelers wel voor. Uiteindelijk is de marge op HD films gewoon hoger voor filmmaatschappijen en daar gaat het om. DVD is een cashcow geworden en daar zijn de marges altijd lager op. Ik koop ook liever een nieuwe BD release voor een paar euro meer dan dezelfde release op DVD. Ik bedoel: €22 voor PotC3 op DVD of €29 op BD - zoveel scheelt dat echt niet. Het is vooral die oude troep die ze uitbrengen die het niet waard is eigenlijk: daar heb ik eBay voor - lekker goedkoop.

    Mijns inzien is het niet verstandig om nu voor HDDVD te kiezen en niet voor BD. HDDVD is dood en je koopt nu goedkoop titels maar daar zit een einde aan: er komen geen nieuwe titels meer bij. Ook de droomvoorstellingen van dat HDDVD verder kan gaan voor B-films enzo is een kolder: immers, wat zou je ook met B-films moeten.
    De HDDVD films zijn nou erg goedkoop, maar als je nog geen van beide spelers hebt zou ik toch voor blu-ray gaan - dat zal er over 5 jaar nog zijn. Je ziet nu al dat winkels de films uit de schappen gaan halen en je ziet ook dat internetwinkels ze aan het opruimen zijn. Bedenk goed wat dat woord "opruimen" precies inhoudt en waar dat toe lijdt. Echter, als ik HDDVD had en een collectie van, zeg 20 films had tijden het overlijden van HDDVD, dan was ik ook nog doorgegaan met kopen van HDDVD films: je krijgt er immers toch niks meer voor terug.

    Uit de VS kun je erg goedkoop blu-rays halen, ik bestel er zo'n 4 per week en scoor sommige films voor €10 incl. verzenden. Dus als je goedkoop wil, maak gebruik van die lage dollar van de yankees - ik koop me suf. Titels die ik perse met NL subs wil koop ik gewoon bij de FRS. Boeit me niks dat dat wat duurder is - heerlijk om 5 van die dingen af te rekenen en mensen met een €5 DVD box achter je te hebben staan, he he.
    Het is zo dat je nu films koopt voor, bijvoorbeeld €20 en die kosten misschien over 2 jaar, €7,50. Dat is ook met CDs en met video games - dat is het risico van iets vroegtijdig kopen. Maar geloof me, BD is de toekomst en downloadable content wint het de komende 5 jaar echt niet (nogmaals, daar zorgen de filmmaatschappijen en BD-fabrikanten wel voor).

    Ook moet je die hele profielen (1.1 Vs. 2.0) discussie vergeten. Nu geen BD speler kopen omdat je anders 2.0 functionaliteit moet missen is belachelijk, IMO. 2.0 is geen verplichting voor fabrikanten, 1.1 wel. Ik zie 2.0 niet echt doorbreken want zolang er geen wifi op een 2.0 speler zit gaan mensen geen UTP kabeltje doortrekken naar hun speler, iedereen doet alles draadloos tegenwoordig en daar op tegen zijn is water naar de zee dragen. Bovendien zie ik de extra functionaliteit van 2.0 niet iets voor de echte filmliefhebber (ik bedoel, wie zit er nou te wachten op andere lettertypes downloaden voor een film of extra verwijderde scènes). Iets wat ik niet wil missen bij een film is dialoog van de regiseur ofzo, voor de rest: 1080p doen alle profielen dus je zult altijd alle BD films op je 1.1 speler kunnen afspelen. Met de 14 miljoen verkochte PS3s die binnenkort naar 2.0 worden geupdate (middels een firmware update) is er wel markt voor 2.0 content, maar ik zie voorlopig weinig filmhuizen hier iets mee gaan doen. En dan nog, de film wordt er niet beter op en je speler updaten middels de internet connectie op je speler of door het op een CDtje te branden is beiden klote en het is een lange zit, dus wat boeit het?

    Neemt niet weg dat 2.0 gewoon beter is, maar het is niet noodzakelijk. Ah, ik heb makkelijk praten; ik heb een PS3 -wifi erop en straks 2.0 vaardig dus ik mis niks. Maar als mensen zeggen dat je moet wachten op BD totdat de spelers 2.0 zijn is dat gewoon onzin - je mist daar gewoon niks aan, tenzij je extra trailers zou willen kijken via het net (boeiend, ik weet het...). Als ze zeggen dat je moet wachten tot de spelers goedkoper zijn, dat is wat anders. Dat is legitiem maar dat bepaal je zelf - wat heb je er voor over? Wachten op een €200 BD speler zal een lange zit zijn als je nu al aan de HD films wilt gaan - ik denk dat we pas over 18 maanden zo'n goedkope speler zullen zien.

    P.S. Natuurlijk zijn een hele hoop argumenten hierboven erg persoonlijk. Maar ik ben BD consument voor mijzelf en niet voor iemand anders...
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Titels die ik perse met NL subs wil koop ik gewoon bij de FRS. Boeit me niks dat dat wat duurder is - heerlijk om 5 van die dingen af te rekenen en mensen met een €5 DVD box achter je te hebben staan, he he.
    Meen je dit nou serieus Trat ?
    Dat kan toch niet waar zijn .....zo triest.
    Andersom denken die mensen achter je: wat een sukkel die even 5 films voor €29.99 per stuk koopt.....daar heb ik 30 films voor. Of 15 HD-DVD's.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Het is zo dat je nu films koopt voor, bijvoorbeeld €20 en die kosten misschien over 2 jaar, €7,50. Dat is ook met CDs en met video games - dat is het risico van iets vroegtijdig kopen.
    Kijk, en dit is nou precies het allerbeste argument om nu nog HD-DVD's te kopen...je kunt nu titels kopen voor een schijntje (€10 of minder), en tegen de tijd dat je HD-DVD speler kapot is (en misschien je reservespeler als je die hebt....), dan zijn de titels ondertussen wel op BD uitgekomen, en kun je ze wellicht voor de helft van de huidige gemiddelde prijs van een BD (maar waarschijnlijk goedkoper) opnieuw kopen.
    Maar dan heb je wel al die tijd al kunnen kijken naar een mooie film in HD-kwaliteit.

    Ik weet dat dit eigenlijk in het format-war topic past, excuus, maar ik ben zo blij dat Trat eindelijk het argument zag om nu nog HD-DVD's te kopen. Wellicht is het beter dat we eventueel daar verder gaan over dit onderwerp.
    Laatst aangepast door rogue : 24-03-2008 om 13:20

  18. #143

  19. #144

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Microsoft denk er weer heel anders over ;

    http://xbox-360.blieb.nl/article/xbo...Microsoft.html
    Volgens Bill werd i-pod ook een flop
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #146

    Standaard

    Jeroen van K
    Het gaat gewoon de DVD vervangen, daar zorgen de film maatschappijen en fabrikanten van BD spelers wel voor.
    Dan moet alleen de consument nog om. En dat gaat nog niet zo snel. Zelfs de home cinema die hards in dit forum gaan nog niet massaal over. Tel daarbij de signalen van de industrie, een panasonic blu-ray speler die eerst niet (te weinig vertrouwen in blu-ray in Nederland) en nu wel weer op de markt wordt gezet, Philips die een nieuwe speler niet op de markt zet want onvoldoende vertrouwen heeft in ontwikkeling Europese markt. Weinig content. Dan is mijn conclusie: blu-ray moet nog maar bewijzen of het meer wordt dan een niche markt. Dvd is voor de gemiddelde Nederlander nog het medium, zie het feit dat in Nederland de verkoop van dvd in 2007 gestegen is (elders gedaald)!
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #147

    Standaard

    Overigens, voor de gene met een 3rd gen HD DVD speler (EP30 of 35) wordt er hier een lijst samengesteld van mensen die interesse hebben in regiovrije firmware. De gene die de 2e generatie regiovrije firmware heeft gereleased heeft ook de EP30/35 regiovrij gekregen.

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Volgens Bill werd i-pod ook een flop
    Is dat zo ? Wist ik niet.........dat download verhaal spreekt me in ieder geval helemaal niet aan, heb liever een schijfje...........

  24. #149

    Standaard

    Ik besloot een paar maandjes terug om de 360 HD-DVD add on te kopen. Voornamelijk omdat ik dus al een 360 had staan, en ook wel eens wilde genieten van films in high definition. Moet eerlijk zeggen dat Transformers hier ook wel aan heeft bijgedragen, die MOEST ik gewoon in high def bekijken. Was hier zeer tevreden mee, en al gauw werden King Kong, 300 en The Polar Express aan de HD-DVD collectie toegevoegd.

    Niet lang hierna besloot ik om ook een PS3 aan te schaffen. Ik kon het namelijk niet verkroppen dat er zoveel vette films exclusief op Blu-ray werden uitgebracht waar ik niet van kon genieten (en als je dan ook nog eens fanatiek gamer bent is de keuze voor een PS3 snel gemaakt). De format war kon nog elke kant opgaan, dus ik was op dat moment lekker paars.
    En ja hoor, nog geen 3 weken later besloot Warner om HD-DVD de rug toe te keren, en de rest is geschiedenis.

    Nu zit ik dus met een HD-DVD speler en een handjevol HD-DVDS.
    Ach, helemaal weggegooid geld is het ook niet geweest. Hier en daar zijn nog hele leuke HD-DVD exclusives, en dat zijn dan ook gelijk de enige HD-DVDS die ik nog koop.
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Meen je dit nou serieus Trat ?
    Dat kan toch niet waar zijn .....zo triest.
    Andersom denken die mensen achter je: wat een sukkel die even 5 films voor €29.99 per stuk koopt.....daar heb ik 30 films voor. Of 15 HD-DVD's.
    15 HDDVDs? Bij de FRS? Er liggen er hoogstens nog 3 ofzo. Mislukt.


    Kijk, en dit is nou precies het allerbeste argument om nu nog HD-DVD's te kopen...je kunt nu titels kopen voor een schijntje (€10 of minder), en tegen de tijd dat je HD-DVD speler kapot is (en misschien je reservespeler als je die hebt....), dan zijn de titels ondertussen wel op BD uitgekomen, en kun je ze wellicht voor de helft van de huidige gemiddelde prijs van een BD (maar waarschijnlijk goedkoper) opnieuw kopen.
    Maar dan heb je wel al die tijd al kunnen kijken naar een mooie film in HD-kwaliteit.
    Nee, vind ik niet. HDDVD is dood en ik zou er nu niet mee beginnen. Wanneer je al een collectie had en een speler krijg je er toch niks meer voor terug dus dan kun je net zo goed doorgaan. Met andere gestorven standaards is gebleken dat daar in blijven investeren altijd vervelend uitpakte... Ik zou het gewoon niet doen.
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

Pagina 6 van 31 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •