Pagina 9 van 14 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 344 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Verheyden Bekijk bericht
    Op enkele uitzonderingen na, kan ik me zelfs geen enkele film meer herrinerren die nog draaide na 3 maanden
    Pirates of the Caribbean 3 was nog wel te zien in Mustsee Groningen na 3 maanden, bv.

  2. #202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Hell no!
    Ben je zelf geen consument die eens lekker zit te graaien in de voordeelbakken?
    Dat kunstmatige gedoe is totaal geen oplossing, dan dalen de DVD verkopen nog verder.
    Ik heb het niet over alle DVD's, ik heb het over enkele DVD's. Disney heeft zijn 15 beste gekozen, en dat is het dan. als het ging over alle DVD's dan zou ik je gelijk geven, maar daar gaat het niet over. als elke maatschappij pakweg 20 van zijn beste titels in de vault zou doen, lijkt me dat geen slecht idee.

    Ook voor de verzamelaar is dat positief, dan heb je tenminste een collector's item en niet zoiets dat na x aantal tijd in de grabbelbakken ligt. Dan vraag je je toch af wat er zo special, collector, ... was aan die editie, behalve dan de titel.

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Pirates of the Caribbean 3 was nog wel te zien in Mustsee Groningen na 3 maanden, bv.

    Dat is 1 film, in 1 bioscoop... blijft dus dat het een uitzondering is...

  4. #204

    Standaard

    Nee, Koen, da's 1 voorbeeld!
    In grote multiplexen blijven goedlopende films vaak maanden draaien.
    Nog meer recente voorbeelden?
    Oorlogswinter, bv.
    Angels and Demons heeft in grote bioscopen ook heel lang gedraaid. etc. etc.

    Maargoed, Disney moet zich gewoon aan de afspraken houden, anders is men de weg helemaal kwijt.

    Btw, over die ''vault'':
    Klinkt leuk hoor, maar ik ben beslist geen voorstander van kunstmatig prijzen hoog houden.
    Zou het niet een beetje absurd zijn als bv. een mooie Saving Private Ryan DVD box van 5 jaar oud nog steeds de hoofdprijs kost?
    Laat ze gewoon eens in de zoveel jaar een mooie nieuwe uitgave uitbrengen (zeker nu met Blu-ray), i.p.v. een beetje kartel-achtig te gaan doen... BLEGHH!

  5. #205

    Standaard

    Nog een veel recentere voorbeeld. Komt een vrouw bij de doktor (met meer dan 1.000.000 bezoekers!) Sinds 26 november in de bioscoop. Draait nu nog steeds in heel veel bioscopen! Zowel bij de grote bioscopen zoals Pathé, Utopolis, Minerva/Mustsee als bij kleine biosopen zoals bij Het ketelhuis.

  6. #206

    Standaard

    Precies, dus daarom is 4 maanden eigenlijk precies goed als algemeen releasewindow, want met grote kassuccessen is 3 maanden gewoon te krap.

  7. #207

    Standaard

    Het gaat ook niet zozeer om de lengte van de draaitijd alleen i.v.m. animo voor de film. Als mensen weten dat de film zeer kort na de release al op dvd komt, zullen velen er misschien voor kiezen om de bioscoop te laten voor wat het is en te wachten op de dvd (voor het geld wat je tegenwoordig in de bios kwijt bent, heb je de dvd ook al). Vooral als mensen toch al van plan waren om de dvd sowieso te kopen.
    Als de tijd tussen release in bios en op dvd iets langer is, kunnen mensen zich bij wijze van spreken niet bedwingen om de film zsm te gaan zien.

  8. #208
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -WH- Bekijk bericht
    Het gaat ook niet zozeer om de lengte van de draaitijd alleen i.v.m. animo voor de film. Als mensen weten dat de film zeer kort na de release al op dvd komt, zullen velen er misschien voor kiezen om de bioscoop te laten voor wat het is en te wachten op de dvd (voor het geld wat je tegenwoordig in de bios kwijt bent, heb je de dvd ook al). Vooral als mensen toch al van plan waren om de dvd sowieso te kopen.
    Als de tijd tussen release in bios en op dvd iets langer is, kunnen mensen zich bij wijze van spreken niet bedwingen om de film zsm te gaan zien.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Precies, dus daarom is 4 maanden eigenlijk precies goed als algemeen releasewindow, want met grote kassuccessen is 3 maanden gewoon te krap.
    Volgens mij werkt dat niet echt zo!

    Als de dvd release datum al van te voren bekend is, maakt het denk ik niet veel uit of we het over 3 of 4 maanden hebben.
    En dan hebben we het ook maar over een beperkte groep, die daarom de bioscoop evt. links laten liggen.

    Anders wordt het, als er helemaal geen dvd /bd release datum bekend is.
    Dan denk ik dat men sneller voor de bioscoop gaat. (Of de TC BD's van LOTR )

    Bij mij werkt dat gewoon niet zo.
    Ik wil een film wel of niet specifiek in de bioscoop zien.

    En het is ook niet zo dat alle dvd /bd releases direct op de eerste dag al gekocht worden.
    Dus waar hebben we het over..

    En het is heel makkelijk, als de film niet in de bioscoop draait, is de keuze heel makkelijk.
    En dan maakt de bios wat mij betreft geen goede beurt, of ze nu 'gelijk' hebben of niet!
    De frustratie is wat achterblijft...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 18-02-2010 om 22:08
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #209

    Standaard

    Voor jou als kieskeurige filmliefhebber werkt 't zo, maar voor het overgrote deel van NL ook? (en dan met name bij de jongere generatie)
    Ik betwijfel het!
    Laatst aangepast door -Jaap- : 18-02-2010 om 22:23

  10. #210

    Standaard

    Claudio, hoe kan je nu triomfantelijk uitroepen dat de bioscopen geen goede beurt maken of ze nu gelijk hebben of niet? Het spijt me, maar zo zout heb ik echt nog niet gegeten. Ze hebben gelijk, maar omdat mensen gefrustreerd zouden zijn dat ze Alice niet in de bioscopen kunnen zien, zouden de exploitanten moeten buigen? Zij zijn ook geen filantropische instelling hoor. En die drie maanden doen er wel degelijk toe. Als het er niet toe zou doen, zouden de bioscoopexploitanten natuurlijk nooit zulk hoog spel spelen.

    En het is al meerdere keren gezegd, maar Disney heeft zich gewoon aan de contractuele verplichting van 4 maanden te houden.

    Het lijkt me onvermijdelijk dat er in de toekomst wordt geknabbeld aan een release-window van vier maanden (of dat deze op termijn zelfs helemaal verdwijnt), maar als Disney drie in plaats van vier maanden wil, zullen ze toch echt moeten wachten tot de nieuwe ronde onderhandelingen en hun contractuele verplichting na moeten komen en de bioscoopexploitanten vier maanden de tijd geven Alice in Wonderland te laten draaien. Het is hun enige bron van inkomsten, wat moeten ze dan?

    Wat Disney nu doet, is hun machtspositie misbruiken en halverwege de spelregels veranderen en het lijkt me volledig terecht dat de bioscopen hun poot stijf houden, anders kunnen ze het in de toekomst wel schudden nog enige geloofwaardigheid over te houden bij een volgende ronde onderhandelingen.

  11. #211

    Standaard

    Kan men niet een tussenweg vinden: De film 3 maanden in de bios, dan de DVD/BR release met daaraan vastgekoppeld een 2e kaartje gratis voor de film in de bios. Zo kunnen mensen zelf nog beslissen nogmaals de film te ervaren in de bios of het kaartje weggeven aan anderen die de film nog niet hebben gezien, dat zijn toch weer een berg inkomsten voor de bioscopen (door eten en drinken etc.). Of is dit een heel raar idee?

  12. #212
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    Claudio, hoe kan je nu triomfantelijk uitroepen dat de bioscopen geen goede beurt maken of ze nu gelijk hebben of niet? Het spijt me, maar zo zout heb ik echt nog niet gegeten.
    Dat is gewoon heel simpel

    Mij interesseert het niet of de bioscopen moeten buigen, of dat Disney fout is.
    Iedereen heeft crisis.
    Iedereen heeft een goede reden.

    Ik heb, net zoals alle partijen, maar één belang, en dat is mijn eigen...
    Heel egoistisch, maar het is een harde wereld.
    Dat ondervindt ook elk ander kleine onderneming, videotheek enz.enz...
    Ik snap alle reden en motivaties ook allemaal wel.
    Maar als het resultaat is dat ik daardoor deze film niet in de bioscoop kan zien,
    heb ik daar nadeel van, en flink de pest in.
    De directe reden daarvan is in dit geval de bioscoop.

    Ik denk dat wij, koning klant, de consument, alleen maar héél boos moeten zijn als wij zo belachelijk benadeeld worden.
    Wij hoeven met beide partijen zeker geen medelijden te hebben.
    Zij denken net als ik, vooral aan zichzelf..., overleven.
    Misschien hebben ze in deze digitale wereld wel steeds minder bestaansrecht.

    Kijk, als ze nu staken omdat de films gedownload worden, voordat ze hier überhaubt in de bioscoop draaien, kijk..., dan snap ik het nog.., da's een reële reden.
    Nee, de bioscoop wereld stort in elkaar om 30 dagen.

    Maar eerlijk is eerlijk, dat is misschien alleen mijn mening/relativering!
    Maar wil hem toch effe kwijt
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Misschien hebben ze in deze digitale wereld wel steeds minder bestaansrecht.

    Daar heb je gelijk in. Maar dat is geen goed iets. Want als Productie maatschappijen geen bestaansrecht meer hebben, hebben ze er in de digitale wereld ook niets meer aan. En dat is iets wat de digitale wereld zich te weinig beseft.
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  14. #214

    Standaard

    Mij interesseert het niet of de bioscopen moeten buigen, of dat Disney fout is.
    Iedereen heeft crisis.
    Iedereen heeft een goede reden.

    Ik heb, net zoals alle partijen, maar één belang, en dat is mijn eigen...
    Heel egoistisch, maar het is een harde wereld.
    Amen..ik wil de film zien, hoe dan ook..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #215

    Standaard

    ik kan er gewoon niet op wachten! waneer komttie hier eingelijk in de bios?
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  16. #216

    Standaard

    haha, volgens mij heb jij de thread niet helemaal goed gelezen...

  17. #217
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik verwacht niet anders dat hij gewoon landelijk gaat draaien, ondanks alle commotie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #218

    Standaard

    Ik snap de bioscopen wel maar juist nu met het succes van Avatar 3D zou je de 3D films moeten laten zien. Ik geloof dat de enthousiastelingen van Avatar 3D de 3D trailer van Alice hebben gezien en ze dus voor de 3D versie naar de bioscoop zullen gaan. En de 3D BD versie van Alice zit er voorlopig nog niet in, laat staan dat 3 kwart van de BD kopers dan al een 3D tv heeft.

    Zelf geloof ik er geen snars van dat minder mensen naar de bios gaan omdat de dvd 4 weken eerder uit komt. Je gaat toch naar de bios omdat je juist die film snel en groot in de bios wil zien?

    Als Pathe, Minerva en Wolf de film boycotten zijn er dan nog bioscopen die de 3D versie kunnen vertonen? Ik zie dat Cinemec de film gewoon vanaf 10 maart verwacht. En die heeft toch de modernste filmzaal van het land. Als de film toch geboycot wordt door de grote exploitanten hebben de kleinere zalen echt een groot succes in handen, zeker als ze ook 3D kunnen vertonen. En dan zullen de grote 3 toch echt hun wonden moeten likken.
    uh, uh, It's a dinosaur

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Verheyden Bekijk bericht
    Yep

    Dat is de enige manier om iets waarde te doen houden. Ik zou het liever hebben dan dat nu goede films en uitgaves in de grabbelbakken liggen.
    #

    En het dan vreemd vinden dat mensen deze film illegaal op eBay kopen of op enig andere manier krijgen.... Nee, de Disney strategie van kunstmatig de prijzen hoog houden werkt alleen maar illegale praktijken in de hand. Zelf heb ik nogal veel moeite moeten doen om aan een legale kopie van The Lion King tegen een "redelijke" prijs te komen... Echter de meeste mensen gaan echt niet de moeite doen die ik daarvoor heb gedaan (en kopen een illegale DVD voor EUR 4 op eBay, of downloaden de film).

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Verheyden Bekijk bericht
    Yep

    Dat is de enige manier om iets waarde te doen houden. Ik zou het liever hebben dan dat nu goede films en uitgaves in de grabbelbakken liggen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    IAls Pathe, Minerva en Wolf de film boycotten zijn er dan nog bioscopen die de 3D versie kunnen vertonen? .
    Cinema Magnus in Schagen heeft volgens mij ook een 3D scherm... Wordt dus reserveren als je de film wilt gaan kijken. Overigens denk ik niet dat veel mensen veel moeite zullen don om naar een andere stad te gaan om de film te kijken. Ik zie echt niet mensen uit Amsterdam helemaal naar Schagen reizen voor een avondje bioscoop.

  21. #221
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LJ Bekijk bericht
    Ik zie echt niet mensen uit Amsterdam helemaal naar Schagen reizen voor een avondje bioscoop.
    Heel vroeger wel voor een avondje stappen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LJ Bekijk bericht
    Cinema Magnus in Schagen heeft volgens mij ook een 3D scherm... Wordt dus reserveren als je de film wilt gaan kijken. Overigens denk ik niet dat veel mensen veel moeite zullen don om naar een andere stad te gaan om de film te kijken. Ik zie echt niet mensen uit Amsterdam helemaal naar Schagen reizen voor een avondje bioscoop.
    Voor mij 100 meter lopen in principe...ik twijfel dan ook nog

    P.S. de naam is trouwens CineMagnus
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco Bekijk bericht
    haha, volgens mij heb jij de thread niet helemaal goed gelezen...
    ik deel gewoon mijn mening
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  24. #224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LJ Bekijk bericht
    . Ik zie echt niet mensen uit Amsterdam helemaal naar Schagen reizen voor een avondje bioscoop.
    Ik zag net dat dit niet helemaal klopt. De film staat nog op de rol bij The Movies (zal daar dat dan wel een kaskraker worden). Wel geen 3D, maar dat is voor de meeste mensen geen probleem.

  25. #225

    Standaard

    Hier in België komt hij gewoon uit in de ciné. Dan kunnen we weer een horde hollanders verwachten...


Pagina 9 van 14 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •